Ψωμιάδου Χρύσα: “Ο χορός είναι η τέχνη με την οποία κάποιος εκφράζεται μέσα από το σώμα του”

Ο χορός είναι ανάγκη ή πολυτέλεια;

Ο χορός είναι φιλοσοφία είναι τρόπος ζωής. Αναλόγως το είδος χορού με το οποίο ασχολείται κάποιος παρατηρούμε ορισμένα κοινά χαρακτηριστικά. Ο ρουχισμός, το είδος της μουσικής, η κοινωνικοποίηση, ο τρόπος που επιλέγει να διασκεδάσει είναι μερικά από τα πράγματα που είναι αξιοσημείωτα ανάμεσα στα είδη χορού. Επομένως ο χορός είναι μια αναγκαία πολυτέλεια η οποία μας φέρνει σε έναν κόσμο πιο δημιουργικό, πιο δραστήριο και με εναλλασσόμενα ενδιαφέροντα.

Γυμνάζεται κάποιος με το χορό και ποιά είναι τα οφέλη του χορού;

Τα οφέλη του χορού είναι πολλαπλά. Είναι η μόνη τέχνη που συνδυάζει σώμα πνεύμα και ψυχή. Εκτός από τα σωματικά οφέλη που βρίσκουμε σε αυτόν, εξασκεί το μυαλό και ελαφραίνει την ψυχή μας. Ο χορός είναι η τέχνη με την οποία κάποιος εκφράζεται μέσα από το σώμα του. Το σώμα είναι το εργαλείο με το οποίο πορευόμαστε σε αυτόν. Λόγω του ότι συνδυάζει πνεύμα ψυχή και σώμα θεωρείται υψηλόβαθμη τέχνη. Επομένως με το χορό όχι μόνο γυμνάζει κάποιος το σώμα του, αλλά εξασκεί το μυαλό και «αδειάζει» την ψυχή του.

Οι χοροί διδάσκονται στην αυθεντική τους μορφή;

Ο χορός είναι καταγεγραμμένος στο DNA μας. Πριν μάθουμε να περπατάμε κάνουμε κινήσεις και λικνιζόμαστε σε ακατέργαστους ρυθμούς. Όλα τα βήματα του χορού στα διάφορα είδη επικεντρώνονται σε πρωτόγονες θεμελιώδης ικανότητες (περπάτημα, τρέξιμο, skipping, πηδήματα κα..). Με αυτό ως δεδομένο είμαστε βέβαιοι ότι ο χορός διδάσκεται στην αυθεντική του μορφή με κάποιες διαφοροποιήσεις ανα είδος. Οι περισσότερες κινήσεις στο χορό προήλθαν πηγαία από βασικές ικανότητες του ανθρώπου και έχουν εξελιχθεί πάνω σε αυτές.

Πόσο βοηθάει ψυχικά η ενασχόληση με το χορό;

Ο χορός ως μέσω έκφρασης θεωρείται η ελάφρυνση της ψυχής. Μέσα από το χορό και τη μουσική είσαι ικανός να εκφράσεις όλο το μεγαλείο που κρύβεται μέσα σου. Είναι το μέσο όπου το σώμα «μιλάει» και λέει αυτά που το στόμα δε μπορεί να αρθρώσει. Ο χορός σου ποτέ δε λέει ψέματα όπως και τα μάτια και ποτέ δε σε προδίδει. Με όποιο είδος χορού κι αν εμπλακεί κάποιος, αυτό τον βοηθάει να εκφράζεται και να ενδίδει στις ποικίλες μουσικές μελωδίες.

Ο χορός μπορεί να βοηθήσει κάποιο άτομο στην κοινωνικοποίησή του;

Όλες οι δραστηριότητες-χόμπι βοηθούν στην κοινωνικοποίηση των ανθρώπων. Υπάρχουν είδη χορού που ονομάζονται κοινωνικοί χοροί και είδη χορού που χορεύονται σε ζευγάρια ή χρειάζεται η συνεργασία δυο ή περισσότερων ατόμων. Οι λάτιν και ευρωπαϊκοί χοροί θεωρούνται κοινωνικοί χοροί. Αυτό συμβαίνει επειδή πολλοί από αυτούς τους χορούς χορεύονται σε ζευγάρια ή ομαδικά. Επίσης στις περισσότερες σχολές λάτιν διοργανώνονται συχνά πάρτι στα οποία οι χορευτές κάνουν εξάσκηση του βηματολογίου, διασκεδάζουν αλλά και γνωρίζονται καλύτερα μεταξύ τους. Αντ’ αυτού, σε άλλα είδη χορού όπως ο κλασικός χορός και ο σύγχρονος χρειάζεται η συνεργασία δυο ή περισσότερων ατόμων όταν αυτοί καλούνται να χορέψουν σε ομάδα, contact ή pas de deux

Από ποια ηλικία ξεκινάνε τα παιδιά χορό;

Η πιο συνηθισμένη ηλικία για να αρχίσει ένα παιδί χορό είναι τα 4. Σε αυτή την ηλικία τα παιδιά ξεκινάνε με μουσικοκινητική. Τα τελευταία χρόνια όμως λόγω των συνεχόμενων αλλαγών, έχουν δημιουργηθεί τμήματα σε σχολές χορού και όχι μόνο που είναι εστιασμένα σε ηλικίες κάτω των τεσσάρων ετών, όπως επίσης και τμήματα που αφορούν βρέφη μαζί με τη συμμετοχή του γονέα.

Μπορεί κάποιος να ασχοληθεί και επαγγελματικά στην πορεία;

Ο καθένας από εμάς μπορεί να ασχοληθεί επαγγελματικά με αυτό που του αρέσει και έχει έρθει σε αυτή τη ζωή να εξυπηρετήσει. Είτε αυτό είναι ο χορός είτε όχι, επιλέγουμε αυτό που θα κάνουμε και αναλόγως με το πόσο αυτό μας αρέσει και νοιώθουμε καλά μέσα σε αυτό έχουμε επιτυχία. Όταν κάποιος θέλει κάτι πάρα πολύ τότε το πετυχαίνει. Παρόλο που στο χορό δεν υπάρχουν στη χώρα μας αρκετές επαγγελματικές ευκαιρίες, αρκετοί χορεύτες, δάσκαλοι και χορογράφοι έχουν βρει το δρόμο τους τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

http://www.fulloutdance.gr/profile/psomiadou-chrysa/

Βιογραφικό.

Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1983.Φοίτησε στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης στο τμήμα Θεολογίας και αποφοίτησε από το ΙΙΕΚ ΑΚΜΗ στο τμήμα Βοηθός Φυσικοθεραπευτή-Υπάλληλος Εργαστηρίου Φυσικοθεραπείας. Σπούδασε μπαλέτο στη σχολή χορού της Judith Neil από το 1987 έως το 2003. Μέσα σε αυτά τα χρόνια απέκτησε τα πτυχία Advanced 1της Royal Academy και Advanced 2 Modern Theatre του ISTD. Συνέχισε τις σπουδές της αποκτώντας το Teaching Diploma (FDI και CDE) του ίδιου οργανισμού με καθηγήτρια τη Χριστίνα Φωτεινάκη. Το 2011 απέκτησε το Licentiate Diploma, με το οποίο αναλαμβάνει την εκπαίδευση υποψήφιων καθηγητών χορού, ενώ το 2012 έγινε πιστοποιημένη καθηγήτρια της Barre Astie. Είναι πιστοποιημένη fitness instructor του προγράμματος Human Mama για τη περίοδο της λοχείας.

Κατά καιρούς παρακολούθησε αρκετά σεμινάρια τόσο στην Ελλάδα όσο και στο Εξωτερικό σε κλασικό μπαλέτο και μοντέρνο χορό. Μερικά από αυτά είναι το 2013 Tutor training στο Preston-Lancashire,το 2011 Barre Astie στην Αθήνα, το 2009 στο Chichester University στο Λονδίνο, το 2004 Performance Course της RAD στο Λονδίνο, το 2002 στο Broadway Dance Centre στη Νέα Υόρκη, το 2002 με τον Milton Myers στην Αθήνα και πολλά σεμινάρια από τη RAD και το ISTD. Άλλα σεμινάρια είναι τεχνικού ασφαλείας, Postnatal Fitness Workout, Βιωματικό σεμινάριο ψυχοθεραπείας-Gestalt και πολλά σε θέματα Φυσικοθεραπείας.Ακόμη,η ίδια οργάνωσε σεμινάριο φυσικοθεραπείας σε συνεργασία με τη «Physio Art Centre».

Ως χορεύτρια, κατέκτησε την 3η θέση σε ομαδικό σύγχρονο στον «International Competition» και συμμετείχε στη Eurovision χορού καθώς και στο 1ο Bootcamp του «So you think you can dance». Συμμετείχε στις παραγωγές του Hellenic Ballet of Thessaloniki και χόρεψε στο μήνα χορού καθώς και σε πολλά δρώμενα για τη Παγκόσμια Ημέρα Χορού. Επίσης, χόρεψε για τηλεοπτική επομπή στο Μακεδονία TV, καθώς και σε διάφορες άλλες τηλεοπτικές παραγωγές και Video Clip. Ως χορογράφος και ηθοποιός συνεργάστηκε με το παιδικό θέατρο «Δελφινάκι» για δύο χρόνια. Ακόμη χορογράφησε το έργο Cabaret 69 της ομάδας Pas Par Tu, ενώ τη δεύτερη χρονιά που ανέβηκε συμμετείχε ως χορεύτρια-performer. Το 2018 πρωταγωνίστησε στο έργο Cindetrella υποδυόμενη μια απο τις Κακές Αδερφές ενώ το 2019 συμμετείχε στην περιοδεία του ίδιου έργου.

Ξεκίνησε τη διδασκαλία στο κλασικό μπαλέτο και το μοντέρνο χορό το 2002 στη Θεσσαλονίκη, την Αλεξάνδρεια & τη Χαλκιδική. Με εξειδίκευσει το μοντέρνο χορό ασχολείται έως σήμερα με τη διδασκαλία, ενώ εκπαιδεύει δασκάλες στο ίδιο είδος χορού απο το 2012. Από το 2006 έως και σήμερα είναι διευθύντρια της σχολής χορού Full Out και ιδρυτικό μέλος της αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρείας Pas.Par.Tu. Διοργανώνει σημαντικά event & project με θέμα το Χορό στη Θεσσαλονίκη όπως την Ημέρα Μπαλέτου, το International Ballet & Contemporary Summer Workshop κα. και είναι Γραμματέας στο Σύλλογο Χορού Βορείου Ελλάδος.