“…Η μεγαλύτερη πρόκληση για έναν ζωγράφο είναι όταν καλείται να “δαμάσει” έναν λευκό και άδειο μουσαμά. Δηλαδή όταν πρέπει να εναποθέσει την ψυχή του ζωγραφικά”
Πως και πότε ξεκινήσατε να ασχολείστε συστηματικά με την Τέχνη; Μόλις αποφοίτησα άπο το Πανεπιστήμιο, συνέχισα και μαθήτευσα κοντά στον ζωγράφο Αγγελο. Εκεί έμαθα απο πρώτο χέρι τι θα πεί να είσαι ζωγράφος…Εμαθα τόσα πολλά… Έτσι σιγά σιγά μπήκα και έγω μέσα σε αυτό το κλίμα και άρχισα συστηματική δουλεία.
Καλλιτέχνης γεννιέται κανείς η γίνεται; Θεωρώ πώς οτι λίγο η πολύ όλοι είμαστε καλλιτέχνες. Αλλοι λιγότερο, άλλοι περισσότερο, άλλοι πάλι είμαστε επαγγελματίες. Η ζωή απο μόνη της είναι Τέχνη. Πέραν απο τις γνωστές μορφές τέχνης, τέχνη θα μπορούσε να είναι ένα ωραίο στρωμένο τραπέζι, μια τρίπατη πολύχρωμη τούρτα, μια σύνθεση Ikebana και ούτω κάθεξής…
Σε ποιό ρεύμα ή κίνημα θα εντάσσατε τα έργα σας; Εντάσσομαι στην “Παράσταση” και ό,τι σημαίνει αυτό. Προτιμώ όμως να το αφήσω στην κρίση των Ιστορικών Τέχνης.
Απο που αντλείτε την έμπνευση σας; Την έμπνευσή μου την αντλώ απο την φύση. Βρίσκω μεγάλη ευχαρίστηση στο να φιλοτεχνώ Νεκρές Φύσεις με φρούτα και λουλούδια. Τα φρούτα και τα λουλούδια απο μόνα τους είναι θαύματα της φύσης.
Υπάρχουν προσωπικότητες ή άλλοι καλλιτέχνες που έχουν επηρεάσει το έργο σας; Θα μπορούσα να σταθώ στους Φλαμανδούς τους οποίους τους εκτιμώ ιδιαίτερα. Αλλά ο δάσκαλος μου ο Αγγελος ήταν εκείνος που με επηρέασε βαθύτατα.
Ποιά είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που έχετε θέσει στον ευατό σας ως καλλιτέχνης; Πιστεύω πώς η μεγαλύτερη πρόκληση για έναν ζωγράφο είναι όταν καλείται να “δαμάσει” έναν λευκό και άδειο μουσαμά. Δηλαδή όταν πρέπει να εναποθέσει την ψυχή του ζωγραφικά.
Πόσο αποδεκτή είναι η Τέχνη στην Ελλάδα σήμερα και τι ρόλο καλείται να παίξει στον Δημόσιο χώρο; Ευτυχώς υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ανθρώπων που εκτιμούν την Τέχνη και την αποδέχονται σε ύψηστο βαθμό. Πιστεύω όμως, πώς θα πρέπει αυτή η άγαπη και εκτίμηση να καλλιεργείται ακόμα περισσότερο στις μικρότερες ηλικίες. Ευδόκιμο θα ήταν να ξεκινάνε απο νωρίς να μελετούν και να έρχονται σε επαφή με την Τέχνη γενικότερα. Απο την άλλη πλευρά, όντως έχει κάποιο σημαντικό ρόλο στον Δημόσιο χώρο, αλλά σίγουρα χρήζει επέκτασης, αφού η Ελλάδα απο μόνη της είναι ένα έργο Τέχνής. ‘Οσο για τα Αρχαία ευρήματα που διαθέτουμε, εκεί είμαστε ασυναγώνιστοι και θα πρέπει να στεγαστούν και να εκτεθούν επειγόντος!
Ποιά είναι τα μελλοντικά σας σχέδια; Θα ήθελα να κάνω μια θεματική έκθεση με πολλά και μεγάλα έργα, για την οποία δουλεύω ήδη.
Note: Όλα τα έργα είναι λάδι σε καμβά
ΣΥΝΤΟΜΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Η Τομασίνα (Θωμαΐς) Κοντόγιωργα γεννήθηκε στη Αθήνα. Φοίτησε στη Σχολη Μωραίτη με δασκάλα στα καλλιτεχνικά την ζωγράφο Ρενέ Κρουαζιέ, ενώ αργότερα συνέχισε στο Campion School. Το 2008 αποφοίτησε από το πανεπιστήμιο του La Verne με πτυχίο Bachelor of Arts και κατ’οπιν μαθήτευσε κοντά στον ζωγράφο Άγγελο. Έργα της βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα.