Στην φωτογραφία διακρίνουμε τους φιλότεχνους Μαριάννα Καμπουρίδου, Αθηνά Παναγιωτίδου, Γιώργο Μαυρογιάννη και Κωνσταντίνο Γερακίνη στα εγκαίνια της έκθεσης.
Γράφει ο ιστορικός τέχνης Λεόντιος Πετμεζάς
Στο πλαίσιο της επίσημης έναρξης της νέας σεζόν του δημιουργικού χώρου nekubi, Ελευθερίου Βενιζέλου 81 στην Καβάλα, εγκαινιάστηκε η καινούργια ατομική έκθεση του visual artist Αριστοτέλη Δεληγιαννίδη με τον τίτλο “Στοιχεία – Elements”. Ο δημιουργός κινείται ρυθμικά και ευρηματικά σε ένα εκμαγείο προχωρημένων ιδεογραφιών με ποικίλα και ευθυτενή ορόσημα ακολουθώντας διόδους των φωβ αναδρομών και των απστρακτιβ καταστάσεων. Με εκφραστική καινοτομία και συντονισμένη διεισδυτικότητα επιτείνει τις πρωτοποριακές εκφάνσεις του μέσα από υπολογισμένες η μη υπολογισμένες χειρονομίες εμπέδωσης. Διατυπώνει νεωτεριστικές μνημονικές και μνημειακές διεργασίες με σχεδιαστικές καταθέσεις που στοιχειοθετούν τις χρωματικές στερεογραφίες.
Μέσα από τους συνθετικούς ρυθμούς του τονίζει και προσεγγίζει σταδιακά και βαθμιαία μια περιοχή μέθεξης, έναν τόπο λύτρωσης και ένα μέρος κάθαρσης. Προτείνει εικαστικές λύσεις που παρέχουν διαστάσεις περιήγησης και περιπλάνησης. Η τεχνική του ενδυναμώνει μια ενδιαφέρουσα περιπέτεια που συγκροτείται από την επικράτηση των παροτρύνσεων και την αισθητοποίηση της περίσκεψης. Ο χαρακτήρας των εκθεμάτων του μακριά από τις θεματολογικές κατατάξεις και χωρίς την ανθρώπινη παρουσία εμπεριέχει διακυμάνσεις και εναν ευθύτατο λόγο επικείμενων ανασυγκροτήσεων. Οι καταβλητέες και πολυκύμαντες τάσεις που ακολουθεί ο καλλιτέχνης συνδέουν αμετάκλητα την συνείδηση της ζωγραφικής διάταξης με το έντονο στοιχείο της διαφορετικότητας. Οι θεατές παρακολουθώντας την παρούσα ιδιάζουσα τέχνη διακρίνουν πως περιλαμβάνει επαρκή στίγματα εμβόλιμου πνεύματος και επεκτατικής συνδιαλλαγής. Σωματοποιούνται σε αυτήν χαρακτηριστικά της ελεύθερης γραφής που γίνονται σημαντικά λόγω της γενετικής αλληλουχίας που παρέχουν. Οι συλλήψεις στέκονται ενημερωτικά και διευκρινιστικά δίπλα στην ορατή καθαρότητα που στηρίζεται στην αυθεντικότητα της απολυτότητας. Με δεξιότητα στην συναλλαγή διακριτικά και απερίσπαστα οι εκφάνσεις ενέχουν προδιαγραφές ανατροπής και παρεκκλίσεις τέμνουσας υπερουσιότητας που οδηγούν επίμονα στην στοιχειώδη χάραξη των απεικονίσεων. Οι αποδόσεις εμβαθύνουν στην άμεση αισθαντική αναφορά των κλιμακωτών αφηγήσεων και των ενδογενών μεγενθυντικών παραθέσεων.
Ο επιμελητής της έκθεσης Νίκος Σωτηρέλης (nekubi + BIOM) επισημαίνει:
”Με τον Αριστοτέλη οι δρόμοι μας συναντήθηκαν από πολύ νωρίς, όταν εγώ ήμουν 16 ετών και ο ίδιος μόλις 12, λόγω της κοινής μας αγάπης για την τέχνη του graffiti, ιδιαίτερα την ανορθόδοξη, την πιο πειραματική της εκδοχή. Εμπνευσμένοι από μικροί από τη Νεουρκεύζικη σκηνή του ‘70 και του ΄80 και συγκεκριμένα τον Futura 2000 και τον Phase 2 αλλά και τα εξώφυλλα δίσκων του Ιάπωνα Dj Krush και της βρετανικής δισκογραφικής MoWax τη δεκαετία του ’90.
Ανά τα χρόνια μοιραστήκαμε πολλά, εμπειρίες, ιδέες, ήχους, πνευματικότητα, τεχνικές, ταξίδια μα πάνω απ’ όλα συναισθήματα και μια μακρόχρονη φιλία που μας ενώνει μέχρι και σήμερα πολυεπίπεδα όσο ποτέ άλλοτε. Μαζί περπατήσαμε χιλιόμετρα σιδηροδρομικών γραμμών γνωρίζοντας την αθέατη πλευρά των πόλεων όπου δημιουργούσαμε ένα παράλληλο δικό μας σύμπαν. Ζωγραφίζοντας σε επανάληψη το ψευδώνυμό μας στα πιο περίεργα σημεία, αποτέλεσε για εμάς ένα είδος αστικού ζεν διαλογισμού, αμβλύνοντας τους προβληματισμούς της ηλικίας.
Ο Αριστοτέλης, όντας μυημένος από μικρή ηλικία στην τέχνη του δρόμου, συνήθισε να ζωγραφίζει σε μεγάλες επιφάνειες τοίχων και τραίνων, κάτι που τον οδήγησε μεγαλώνοντας να μεταφέρει τα ιδιαίτερα αυτά ζωγραφικά του βιώματα σε αντίστοιχα μεγάλης επιφάνειας υλικά όπως ο καμβάς. Τα τελευταία χρόνια, καθώς μέσα του ήδη είχε αποδομήσει την αυστηρή graffiti lettering προσέγγιση, άρχισε να μελετά τα χρώματα, τις ζωγραφικές δομές και τις τεχνικές μέσα από ένα διαφορετικό πρίσμα που τον απελευθέρωσε εικαστικά.
Η κίνηση, η ενέργεια, η πνευματικότητα, οι φιλοσοφικές του αναζητήσεις, οι πολεμικές τέχνες, οι μαθηματικές του σπουδές, οι περιπατητικές προεργασίες καθώς και τα πλούσια βιώματα μέσα από την τέχνη του δρόμου, τον οδήγησαν στην αναζήτησή μιας συμπαντικής και εσωτερικής ισορροπίας, όπως αυτή προσπαθεί όσο πιο αυθόρμητα να αποτυπωθεί μέσω του motion painting και της abstract art.
Η παρότρυνσή μου προς τον ίδιο ήταν ο πειραματισμός σε μικρότερα φορμάτ και με διαφορετικά υλικά, καθώς μέσα σε κάθε ένα από τα έργα του ανακάλυπτα πολλά άλλα μικρότερα. Μόλις μου δόθηκε η ευκαιρία να επιμεληθώ την ατομική του έκθεση, αυτό ακριβώς προσπάθησα να κάνω – να εντοπίσω τις μικρές εκείνες λεπτομέρειες που ζούσαν μέσα στα μεγάλων διαστάσεων έργα, να τις απομονώσω και να τις δώσω νέα δική τους ζωή ως αυτοτελή έργα μιας ενιαίας σειράς υπό τον τίτλο Στοιχεία (Elements), που ομοιάζουν με θραύσματα – αναμνήσεις τοιχογραφιών. Μια έκθεση που επιδιώκει να εμβαθύνει και να αναδείξει τα ενδότερα στοιχεία της ψυχής του καλλιτέχνη, ζουμάρωντας μέσα στην ένταση των λεπτοφυών υφών του έργου του και να τους χαρίσει φρέσκια πνοή και δικό τους χώρο.
Σας περιμένουμε όλους στα εγκαίνια της νέας αυτής έκθεσης του Αριστοτέλη Δεληγιαννίδη το Σάββατο 21 Οκτωβρίου στις 20:00, μία ημερομηνία που συμπέφτει με την παγκόσμια ημέρα κασέτας και για αυτόν ακριβώς το λόγο, θα έχουμε τη δυνατότητα να απολαύσουμε ένα ιδιαίτερο και μοναδικό ηχητικό ταξίδι γεμάτο ζεστά downtempo & lo-fi hip hop beats μέσω επιμελημένων κασετών και ταινιών DAT του Themi Undergroove ο οποίος κατά τη διάρκεια των εγκαινίων της έκθεσης θα μας τηλεμεταφέρει στα 90s, τότε που ξεκίνησαν όλα για εμάς.
Την ίδια ώρα, στο γειτνιάζον στούντιο του Αριστοτέλη θα φιλοξενείται μια παράλληλη άκρως ενδιαφέρουσα μίνι έκθεση του street artist Repia!
Η συνεπιμέλεια της έκθεσης έγινε από το: embryo (Μ. Μακρής & Γ. Τριφονόπουλος)