Έμπνευση & Επιμέλεια: Χρύσα Μπαρζόκα www.facebook.com/chris.alevra
Όλο το Μάρτιο από την ΕΠΙΜΟΝΗ ΤΕΧΝΗ στον Κήπο Του Απογευματινού Ήλιου & στον Κήπο Της Άμμου. Στο γυάλινο χώρο από το Λευκό Πύργο προς το Μέγαρο Μουσικής και αμέσως μετά το Makedonia Palace.
Μπορείτε να δείτε την κάθε οπτική του σήμερα στο χώρο, όπως και το έργο να παίρνει τη μορφή σας μέσα στο έργο του καλλιτέχνη ή & το αντίστροφο. Μια γλυκύτατη πρόταση για να γίνει η βόλτα πιο απολαυστική για όλους, μικρούς και μεγάλους με εύκολη πρόσβαση στην ΕΠΙΜΟΝΗ ΤΕΧΝΗ γνωστών σύγχρονων εικαστικών που αποκαλύπτουν «ΤΙ ΧΡΩΜΑ ΕΧΕΙ Η ΕΛΠΙΔΑ. . ?»
«ΤΙ ΧΡΩΜΑ ΕΧΕΙ Η ΕΛΠΙΔΑ. . ?»: Η εικαστική έκθεση λειτουργεί στημένη ανάποδα δηλαδή στραμμένη προς τη βιτρίνα σε δημόσια θέα στην πιο όμορφη βόλτα της Θεσσαλονίκης και είναι ανοιχτή 24 ώρες κάθε μέρα για όλο το Μάρτιο…
“Stop the guns, start the arts”
Ποιος είναι ο τίτλος του έργου σας με το οποίο συμμετέχετε και σε τι αναφέρεται; Το έργο μου ονομάζεται “Indigo Souls” και απαντά στο επίκαιρο υπαρξιακό ερώτημα: Πού μπορούμε να είμαστε ασφαλείς;
Η απάντηση βρίσκεται στο ακόλουθο ποίημα του ομότιτλου έργου:
INDIGO
We are safe
In high vibration
The world is cured
Our will to heal is pure
With love
In service
Forever at peace
Born in the sky
We meet at the sea
Indigo colours for you and me
Μπορεί η Τέχνη να συμβάλει στην παιδεία κατά τέτοιο τρόπο, ώστε οι διάδοχοί μας στην ανθρωπότητα να δημιουργούν περισσότερο δίχως να καταστρέφουν; Όλοι οι άνθρωποι είναι από τη φύση τους δημιουργικοί Η ενέργειά μας άλλωστε εάν δεν μετουσιωθεί δημιουργικά, αναγκαστικά εκφράζεται καταστροφικά, είτε στο πνεύμα, είτε κατ’ επέκταση στο σώμα με τα ψυχοσωματικά, είτε στην κοινωνία με τους πολέμους. Δυστυχώς η δομή της σύγχρονης παιδείας καταστέλλει την αυθόρμητη δημιουργική έκφραση και υποβαθμίζει την αξία της δημιουργικότητας και της τέχνης στις σύγχρονες κοινωνίες και κατ΄επέκταση την ανάγκη για πολιτισμένες κοινωνίες, όπου επικρατεί η υγεία, η δημοκρατία και η ομόνοια. Προάγονται περισσότερο τα βασικά ένστικτα της ανταγωνιστικότητας, της κυριαρχίας, της επιβολής και της ατομικότητας με γνώμονα την επαγγελματική και οικονομική επιτυχία, χωρίς το υπόβαθρο του ανθρωπισμού και του πολιτισμού που διασφαλίζει την αλληλεγγύη, την ενσυναίσθηση, τον αλληλοσεβασμό και την ειρήνη. Κάποιοι άνθρωποι συνηθίζουν να πατούν επί πτωμάτων για να πετύχουν και έτσι ο ένας καταστρέφει τον άλλο – δεν μαθαίνουν να ενεργούν ως αυτόβουλοι δημιουργοί και συν-δημιουργοί της ζωής τους. Εάν όλοι ήταν καλλιεργημένοι, ώστε να εκφράζονται και να συνδέονται δημιουργικά μέσω των τεχνών, θα υπήρχε υγιής ψυχική μετουσίωση των πρωτόγονων ενστίκτων. Θα μπορούσε δυνητικά να εκλείψει η διάθεση για συγκρούσεις και πολέμους, όπως επίσης θα υπήρχαν λιγότερες ψυχικές και σωματικές παθήσεις. Αλλά τελικά, ποιος ενδιαφέρεται για την πραγματική έννοια της παιδείας και της πνευματικής ανάπτυξης στις μέρες μας, όταν οι τέχνες εξαιρούνται από την καθημερινότητα των παιδιών, παραγκωνίζονται και περιθωριοποιούνται;
Αν ζωγραφίζατε την ειρήνη τι χρώμα και σχήμα θα της δίνατε; Ποιο είναι το χρώμα της δικής σας Ελπίδας; Το μπλε του ουρανού, διότι η ειρήνη παραπέμπει αυτόματα και στην ελευθερία.
Πώς αντέδρασαν οι ανυποψίαστοι περαστικοί στη Νέα Παραλία Θεσσαλονίκης όταν ξαφνικά αντίκρυσαν μια εικαστική έκθεση μπροστά στη βόλτα τους και μάλιστα στη διάθεσή τους ανοιχτή όλες τις ώρες; Η θετική διάθεση της δημαρχίας πολιτισμού να παραχωρήσει ένα γυάλινο περίπτερο, ώστε μια έκθεση ζωγραφικής να είναι προσεγγίσιμη από όλους τους ανθρώπους της πόλης χωρίς να χρειαστεί να μπουν σε ένα μουσείο ή μια γκαλερί, εξέπληξε ευχάριστα τους κατοίκους και τους επισκέπτες της Θεσσαλονίκης να αντικρίσουν χρώματα ελπίδας πέρα από το σύνηθες γκρίζο. Η τέχνη έλαβε θέση μέσα στην κοινωνία, όπως της αρμόζει, ώστε να εμπνεύσει και να ψυχαγωγήσει το κάθε (εσωτερικό μας) παιδί.
Έχετε αποκτήσει κοινό το οποίο σας ακολουθεί σε κάθε εμφάνιση νέας σας δουλειάς. Τι πιστεύετε ότι κέρδισε το βλέμμα των θεατών σας; Από ό,τι οι ίδιοι μαρτυρούν, η αμεσότητα στην έκφραση σύνθετων και πολύπλευρων εννοιών με αυθεντικότητα, μοναδικότητα, απλότητα και ξεκάθαρη ταυτότητα. Επίσης τους άγγιξε το συλλογικό πνεύμα και η σύνδεση των καλλιτεχνών της Επίμονης Τέχνης με την επιμέλεια και διοργάνωση της Χρύσας Μπαρζόκα, η σημαντική πρωτοβουλία παροχής του χώρου από τον Δήμο και η σημαντική υποστήριξη του καταξιωμένου δημοσιογράφου και παρουσιαστή Διογένη Μαριόλα.
Περισσότερες πληροφορίες για το έργο του Γιάννη Καμίνη: www.yianniskaminis.gr www.yacmc.gr