Γράφει ο Αχιλλέας Σενγιέργκη. Απόφοιτος του τμήματος Βαλκανικών, Σλαβικών & Ανατολικών Σπουδών στο ΠΑΜΑΚ και Σπουδαστής ΙΕΚ, Διοίκησης Τουρισμού
Άλλος ένας κύκλος έκλεισε για τη φετινή Διεθνούς Έκθεση Θεσσαλονίκης, με τη συμμετοχή πολλών φορέων, τομέων και χωρών, συμπεριλαμβανομένου και της τιμώμενης χώρας.
Η 87η είχε «άρωμα» βαλκανικό και συγκεκριμένα από τη γειτονική Βουλγαρία. Κάθε χρόνο, οι τιμώμενες χώρες έχουν το δικό τους περίπτερο στο 13, στο οποίο περιλαμβάνονται, το εμπόριο, οι επιχειρήσεις και ο τουρισμός, όπως έγινε την περασμένη εβδομάδα. Σε σύγκριση με την 86η, των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, όπου το περίπτερο τότε, είχε επεκταθεί πλήρως, με χορούς και άλλες παραδόσεις. Βέβαια, και η Βουλγαρία εκτός από παραδοσιακούς χορούς, είχε και τραγούδια.
Ο απολογισμός των επισκεπτών ήταν αναμενόμενος, εξαιτίας των πλημμυρών και των πυρκαγιών, στη Θεσσαλία και στον Έβρο αντίστοιχα. Πολλές επιχειρήσεις αναγκάστηκαν να ακυρώσουν τη συμμετοχή τους, σε συνδυασμό των συνεδρίων και εκδηλώσεων -της Παρασκευής και του πρώτου Σαββατοκύριακου- και ταυτόχρονα τις κρατήσεις σε τετράστερα και πεντάστερα ξενοδοχεία. Όπως δήλωσε η ΔΕΘ-HELEXPO, το ποσό που θα συγκεντρωθεί από τα εισιτήρια, θα σταλεί στους πληγέντες, ύψους 100.000 ευρώ.
Φέτος, οι επισκέπτες μειώθηκαν στους 123.864. Σημαντικό ρόλο έπαιξε και το κόστος εισόδου, το οποίο παρέμεινε στα 8 ευρώ, όπως πέρσι, πράγμα που εξακολουθεί να προβληματίζει τους πολίτες στην πρόσβασή τους.
Τα (κλασσικά) θεματικά αφιερώματα της 87ης ήταν: Ελλάδα και Επιχειρηματικότητα, Akademia, Ελλάδα των Περιφερειών, Κυκλική Οικονομία, Γαστρονομία-Διατροφή, Ψηφιακή Ελλάδα Startups, Δημόσιοι Φορείς Οργανισμοί, Cosmos-Διεθνείς Συμμετοχές και Έπιπλα-Οικιακός Εξοπλισμός, με απουσία για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά το E-gaming.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αποτέλεσε ένα δείγμα αστικού ηλεκτρικού λεωφορείου, με τα χρώματα του ΟΑΣΘ, κινεζικής εταιρείας, πίσω από το περίπτερο 15. Η πλειοψηφία των κατοίκων, θα ισχυριζόταν πως, αυτή η παρουσίαση γίνεται μόνο και μόνο, για το εκθέσουν σαν βιτρίνα, όπως έγινε πριν κάποια χρόνια όταν έφεραν ένα κομμάτι από τα βαγόνια του μετρό. Για να λέμε του στραβού το δίκαιο, έχουμε ανάγκη από λεωφορεία που να μην μένουν στη μέση του δρόμου.
Καλώς ή κακώς, με τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν στις πληγείσες περιοχές, έπρεπε να περιμένουμε την πτώση των επισκεπτών, καθώς, τα stands ήταν άδεια για τα Επιμελητήρια των συγκεκριμένων πόλεων και το περίπτερο της Βουλγαρίας ήταν πιο «φτωχό», σε αντίθεση με πέρσι, δεδομένου ότι, μόνο το 1/3 περίπου αφορούσε για τη χώρα, ενώ το υπόλοιπο, αποτελούνταν από διεθνείς και ελληνικές κρατικές εταιρείες. Σύμφωνα με τη HELEXPO, η 88η ΔΕΘ πρόκειται να φιλοξενήσει του χρόνου τη Γερμανία, οπού κατά την άποψή μου, είναι πιθανόν να πιάσει όλο το περίπτερο, λόγω οικονομικής ευχέρειας. Όσον αφορά την τιμή εισόδου, για την ώρα, κρατάμε μικρό καλάθι.