Όσοι πιστεύουν ότι το κράτος μας αποδεικνύεται ανεπαρκές σε αρκετά σοβαρά πεδία, επιβεβαιώνονται δια των αποτελεσμάτων που έχουν παραχθεί ως τα σήμερα.
Η Ελλάς φιγουράρει στις πρώτες θέσεις όσον αφορά τη διαφθορά εντός Ε.Ε, δεν έχει σοβαρές υποδομές, δεν διαχειρίζεται σωστά τα απόβλητα που παράγει, είναι από τους ουραγούς στην ανάπτυξη μέσα στην Ε.Ε, έχει υπέρογκο δημόσιο χρέος, πολλούς και υψηλούς φόρους, δεν χρησιμοποιεί όσο πρέπει τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και ένα σωρό άλλα προβλήματα που θυμίζουν έναν καθημερινό σχιζοφρενή εθνικό εμφύλιο παρά μία οργανωμένη κοινωνία και ένα κράτος δικαίου.
Η Ελλάδα δεν ήταν και ούτε είναι Αγγλία, Γαλλία, Σουηδία ούτε καν Βέλγιο με το τελευταίο να έχει αρκετά κοινά γνωρίσματα όσον αφορά τη γέννηση τους.
Τα προβλήματα έχουν να κάνουν με το γενικότερο πνευματικό κατέβασμα αλλά και το χάος που επικρατούσε σε τούτο το κράτος από τη δόμηση του ως τα σήμερα με ελάχιστες εξαιρέσεις αλλά και παρενθέσεις οι οποίες χρονικά διήρκησαν λίγο και ως εκ τούτου δεν κατάφεραν χτίσουν τις βάσεις για ένα κράτος δικαίου.
Μπορεί στην Ελλάδα να γίνονται συζητήσεις σχετικά με πολλά ζητήματα που αφορούν την παγκόσμια κοινότητα αλλά σε πολλά από αυτά η υλοποίηση τους είτε σκαλώνει στην ψηφοθηρία είτε δεν παράγει λόγω ελλείψεως υποδομών τα επιθυμητά αποτελέσματα με συνέπεια να μένουμε συνεχώς μετεξεταστέοι και στην ίδια τάξη.
Να αναφερθώ ως παράδειγμα στην ηλεκτροκίνηση για την οποία θα έχετε ακούσει τελευταίως ότι προωθείται σε αρκετά κράτη για περιβαλλοντικούς σκοπούς. Στην Ελλάδα μπορεί η εισαγωγή ενός νέου αυτοκινήτου να επιβαρύνει σημαντικά το ισοζύγιο των τρεχουσών συναλλαγών αλλά από την άλλη υπάρχει το μεγάλο στοίχημα της επιβράδυνσης της κλιματική αλλαγής αλλά και της ασφάλειας. Επομένως πρέπει να βρεθεί μία χρυσή τομή και να δοθούν κίνητρα για αγορά αυτοκινήτων με χαμηλές εκπομπές καυσαερίων, ηλεκτροκίνητα και υβριδικά. Βέβαια όσο στην Ελλάδα η ηλεκτρική ενέργεια παράγεται από λιγνιτικές μονάδες η χρήση ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων δεν μπορεί να παράγει θετικά για το περιβάλλον αποτελέσματα ως είναι λογικό.
Πόσο όμως λογικά είναι και άλλα πράγματα που συμβαίνουν στη χώρα μας;
Μπορεί επιτέλους κάποιος να απαντήσει στους έλληνες πολίτες γιατί πρέπει να πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας και διόδια (μετωπικά μάλιστα-κάθε τρείς και λίγο να σταμάτα κανείς για να πληρώσει!!!). Όσον αφορά τα διόδια θα μπορούσε κάποιος να το κατανοήσει σε μεγάλο βαθμό αν το οδικό δίκτυο αναπτύσσεται και συντηρείται επαρκώς αλλά ούτε αυτό συμβαίνει πέρα κάποιον σημείων της εθνική, κάποιων μεγάλων οδικών αρτηριών και της Αττική οδού. Αν επισκεφτεί κάποιος ορισμένες ΒΙ.ΠΕ και ΒΙ.ΠΑ θα δεί μια κατάσταση που θυμίζει έντονα βομβαρδισμένο τοπίο!!! Δεν σταματάει εκεί το χάλι όμως. Θα πρέπει να γίνει προτεραιότητα η συντήρηση καθώς και η δημιουργία ενός σύγχρονου οδικού δικτύου σε όλη τη χώρα.
Είναι απολύτως λογικό να διερωτηθεί κάποιος πώς θα έρθει αυτή η ριμάδα η ανάπτυξη, την οποία ευαγγελίζονται κάποιοι, και αν και για αυτή την κατάσταση φταίει μόνο ο ξένος παράγοντας. Τελικά μόνο η αν(ορθόδοξη) σκέψη των νέο-ελλήνων μπορεί να εξηγήσει πώς θα έχουμε ανάπτυξη με τέτοιες υποδομές-όχι όλων για να μην γενικεύω. Είναι καιρός να δούμε την πραγματικότητα και να προτάξουμε τη λογική διαφορετικά θα μας καταπιούνε στη δίνη τους νέοι φόροι.
Τα τέλη κυκλοφορίας τι ανταποδοτικότητα έχουν; Φυσικά είναι να απορεί κανείς!
Αλλά ας σκεφτούμε ότι για να συντηρηθεί αυτή η δομή του κράτους μας, η οποία όλο ακούμε ότι αλλάζει αλλά ίδια μένει, θα πρέπει να υπάρχουν φόροι που απλά καλύπτουν τρύπες δια της συντηρήσεως της ίδιας δομής, οι οποίες τρύπες θα γίνονται μεγαλύτερες όσο δεν αλλάζει η νοοτροπία μας!
Όπως είχα γράψει και στο παρελθόν η σημασία του ανθρώπινου παράγοντα στην προσπάθεια των κοινωνιών του δυτικού κόσμου να φέρουν ευμάρεια και να παράγουνε πολιτισμό είναι αναμφισβήτητη και λογική συνάμα.
Μην ξεχνάτε ότι η τεχνολογία που τόσο ακριβά εισάγουμε δεν δημιουργήθηκε από τυχαίους ανθρώπους και η ανάπτυξη που τόσο πολύ επιθυμούμε δεν μπορεί να έρθει αν δεν απαγκιστρωθούμε από κάποιες παθογένειες.
Αν ακούσουμε επιτέλους τη λογική τότε θα κάνουμε τα απαραίτητα και αποφασίστηκα βήματα αγνοώντας συγχρόνως τους δήθεν εθνικόφρονες, οι οποίοι υψώνουν την σημαία στις δύο εθνικές επετείους για να δείξουν πόσο αγαπούν την Ελλάδα την οποία όμως στην καθημερινότητα την καταπατούν με το έτσι θέλω, την μοιράζουν σε φίλους και συναδέλφους, αδιαφορούν για την αξιοποίηση κοινόχρηστων χώρων, τη δημιουργία πάρκων, χώρων στάθμευσης και σε ότι έχει να κάνει με ένα πιο ανθρώπινο πρόσωπο του αστικού περιβάλλοντος. Στην Ελλάδα δυστυχώς είναι τόσο άναρχα δομημένα το αστικό περιβάλλον όπου επιβάλλονται αλλαγές.
Μακάρι να βρεθούν σύντομα οι πνευματικοί εκείνοι άνθρωποι που θα καθοδηγήσουν ορθά εκείνη την μερίδα των πολιτών η οποία θέλει ένα μικρό κλικ εκείνη την μικρή υποκίνηση ώστε να ξεκινήσει η αλλαγή, όχι αυτή που περιχαρακώνεται σε φανφάρες και φρούδες υποσχέσεις, αλλά η πραγματική.
Ένα κράτος ευημερίας, για το οποίο όλοι νοιάζονται και κόπτονται στα λόγια, δεν χτίζεται εν μία νυκτί και ούτε από επαναστάσεις που έχουν αφηρημένα και εν τέλει ιδιοτελή κίνητρα. Ένα κράτος ευημερίας προϋποθέτει ο κάθε πολίτης να καταλάβει ότι το κοινό καλό είναι μία συνιστώσα του πρέπει να υπάρχει σε κάθε ατομικό καλό και αυτό είναι Ελληνική Παιδεία, είναι ο Ελληνισμός!
Αυτά για σκέψη και έρευνα…
*Τραϊκούδης Χρήστος
Οικονομολόγος
MSc in politics & economics in Eastern & S.E Europe, UoM