Λεωνίδας Αργυρόπουλος: «Θέλω να κάνω δουλειές που να γεμίζουν την ψυχή μου»

Επιμελείται ο Στέλιος Καλαθάς

Ο Λεωνίδας Αργυρόπουλος είναι ένας ιδιαίτερα ταλαντούχος ηθοποιός που πατάει γερά στο σανίδι και κερδίζει τις καλύτερες εντυπώσεις από τα πρώτα λεπτά που θα τον γνωρίσεις. Ένας πραγματικά έντιμος εργάτης του Θεάτρου που αντιμετωπίσει με πάθος και μεράκι τον κάθε ρόλο. Άτομο που το χαμόγελο και η καλοσύνη του ,απεικονίζουν τον φωτεινό χαρακτήρα του. Αυτή την περίοδο ερμηνεύει έναν δύσκολο ρόλο στην εξαιρετική κωμωδία ‘’Η φάρσα του Πιέρ Πατλέν’’σε σκηνοθεσία του Θανάση Θεολόγη στο θέατρο Κάτω από την γέφυρα.

Αυτή την περίοδο εμφανίζεσαι  στο θέατρο Κάτω απ’ τη γέφυρα σε μια εξαιρετική κωμωδία την «Φάρσα του Πιέρ Πατλέν» Τι έχει να πει σήμερα στο κοινό ένα έργο που γράφτηκε το 1457; Το έργο μας κείμενο του 1457 που μας μιλά για την πονηριά, την εκμετάλλευση, την ευκολία, την αμάθεια, στοιχεία που μέχρι κ σήμερα τα βλέπουμε στην κοινωνία μας και μάλλον θα συνεχίσουμε να βλέπουμε. Ζούμε σε μία  εποχή  που ακόμα δεν έχουμε ξεπεράσει την πανδημία. Ύστερα  από δύο χρόνια με μέτρα, καραντίνες, απομόνωση, μοναξιά, αποκοινωνικοποίηση και φόβο μια εποχή που διαδέχτηκε την βαθιά  οικονομική κρίση με τις γνωστές σε όλους μας συνέπειες ανεργία, χρέη,  μετανάστευση κτλ. Οπότε σκοπός μας ήταν  να δημιουργήσουμε ένα ελαφρύ έργο, μια κωμωδία χωρίς ιδιαίτερες σκέψεις που να μπορέσει ο τολμηρός θεατής που παρά τα προβλήματα της καθημερινότητας (την πανδημία και την μάσκα)  βλέποντας την παράσταση να ξεχαστεί, να χαλαρώσει και να γελάσει…. ευτυχώς που ως τώρα σε ένα μεγάλο βαθμό το καταφέρνουμε.

Ο Ρόλος του υφασματέμπορου που παίζεις δέχεται πολλά δεινά και δεν βρίσκει το δίκιο του ποτέ. Πόσο σε δυσκόλεψε αυτός ο ρόλος; Καταρχάς χαίρομαι απίστευτα το ρόλο, είναι η πρώτη φορά που μου δίνουν κωμικό ρόλο και ευχαριστώ τον Θανάση Θεολόγη που μου τον εμπιστεύτηκε κ τον Νίκο Δαφνή που με πρότεινε και έπειτα όλο το υπέροχο team που συνεργαστήκαμε άψογα και τους ευχαριστώ πολύ. Όσον αφορά την δυσκολία του ρόλου, ως τώρα τον κάθε χαρακτήρα που υποδύομαι τον αντιμετωπίζω με την ίδια συγκέντρωση, ανάλυση, έρευνα, δεν νιώθω ότι με δυσκόλεψε περισσότερο από άλλους, όλοι με δυσκολεύουν. (χα χα)

Τελικά η αδικία υπάρχει σε κάθε εποχή όσο υπάρχουν άνθρωποι; Νομίζω πως ναι. Γενικά σαν άνθρωπος (ατομικά) είμαι αισιόδοξος, όμως όταν το 2022 μιλάμε και βλέπουμε πόλεμο, γυναικοκτονίες, προσφυγιά και….. και… και….απογοητεύομαι. Ωστόσο εμείς οι καλλιτέχνες προσπαθούμε να προάγουμε πολιτισμό, αλλά είναι σαν να βρισκόμαστε σε έναν αιώνιο πόλεμο  που δυστυχώς ως τώρα χάνουμε τις μάχες.

Πως βιώνει ένας ηθοποιός την μετά καραντίνα εποχή; Τι να σου πώ……… ο χώρος της υποκριτικής  ήταν πολύ δύσκολος και πριν την καραντίνα, πραγματικά δεν ξέρω πως βιώνει ένας ηθοποιός την μετά καραντίνα εποχή, ας ελπίσουμε ότι δεν θα ξανάρθει, νομίζω ότι γενικά θα αρκεστώ στο νόημα και το βάθος της λέξης ισορροπία.

Έχεις μία ενεργή πορεία 15 χρόνων στο θέατρο. Τι σε έχουν διδάξει όλα αυτά τα χρόνια; Ο σωστός συνεργάτης και όχι ο σπουδαίος ρόλος, το καλό κλίμα, η συνεργασία και η ομαδικότητα και όχι ο ατομικισμός, η αμειβόμενη και ασφαλιζόμενη  εργασία και όχι το τζάμπα.

Αν είχες τη δυνατότητα να ανεβάσεις εσύ ένα έργο πιο θα ήταν αυτό; Έχω έναν αγαπημένο συγγραφέα τον Ματέι Βίζνιεκ ο οποίος έχει εξαιρετικά σύγχρονα κείμενα και πολύ επίκαιρα, θα διάλεγα ένα από αυτά. Το 2015 στο θέατρο Προσκήνιο ανεβάσαμε το έργο ‘’η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα’’. Με αφορμή τον πόλεμο στην Ουκρανία είναι ένα κοινωνικό πολιτικό έργο που θα ήθελα πολύ να ξανανεβάσω.

Ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια; Να είμαι υγιής, να συνεχίσω να ονειρεύομαι, να κάνω δουλειές που να γεμίζουν την ψυχή μου.

Η «Φάρσα του Πιέρ Πατλέν»

Παίζουν οι ηθοποιοί: Ζανό Ντάνιας, Στέλιος Καλαθάς, Αναστασία Γκολέμα, Λεωνίδας Αργυρόπουλος, Ορφέας Αλπανίδης και ο Θανάσης Θεολόγης.

Συντελεστές:
Απόδοση κειμένου Μαρία Χριστοδούλου
Σκηνοθεσία Θανάσης Θεολόγης
Κοστούμια Μανόλης Παντελιδάκης
Σκηνικό Κώστας Κουρμουλάκης
Μουσική Νίκος Τσέκος
Χορογραφίες Κωνσταντίνα Σαραντοπούλου
Φωτισμοί Νίκος Μαυρόπουλος