Η μουσική ενώνει τους λαούς και τους πολιτισμούς;
Και βέβαια! Ωστόσο θα περιορίσω τις διαστάσεις του ερωτήματος σκεπτόμενος ότι μετά από μια συναυλία υψηλού επιπέδου το κοινό βρίσκεται σε μια απίστευτη ψυχική ανάταση και μοιράζεται τις υπέροχες στιγμές που έζησε.
Φυσικά αυτή η ανάταση δεν λύνει στον καθένα ως δια μαγείας τα καθημερινά του προβλήματα αλλά σίγουρα τον βοηθάει να τα αντιμετωπίσει αποτελεσματικότερα.
Αυτό θεωρώ πως είναι το νόημα της μουσικής γενικότερα, συγκινεί τον καθένα προσωπικά και τον προάγει.
Ποιον μουσικό θαυμάζετε και γιατί;
Σαν μελλοντικός εκτελεστής θα σας μιλήσω για το είδωλο μου, τον Κλαούντιο Αμπάντο.
Ήταν ένας μαέστρος με πολλά χαρίσματα που κατάφερε να φέρει την κλασική μουσική πιο κοντά στο ευρύ κοινό.
Αντιμετώπιζε τον κάθε μουσικό με ανθρωπιά και τον έκανε να νιώθει αναντικατάστατο μέλος του συνόλου που διηύθυνε.
“Η μουσική είναι μία, οι μουσικοί πολλοί.”
Πως θα περιγράφατε αυτή την πρόταση;
Μια λαμπρή ιδέα δίνει τροφή σε πολλούς ερμηνευτές, όπως ακριβώς ένα μυθιστόριμα του Shakespeare δίνει τροφή σε πολλούς μεταφραστές.
Ο κάθε μεταφραστής δίνει την δικιά του ερμηνεία πάνω στην λαμπρή ιδέα κάτι το οποίο να σημιώσουμε ότι δεν κινδυνεύει απο κορεσμό ποτέ.
Πάντα θα έχουμε ανάγκη από λαμπρές ιδέες αλλά και από πληθώρα ερμηνειών.
Γιατί χρειάζεται η μουσική παιδεία; Είναι πολυτέλεια ή ανάγκη;
Ένας από τους μεγαλύτερους συνθέτες της ρομαντικής περιόδου ο Robert Schumann πίστευε πως δεν πρέπει να προάγουμε την μέτρια μουσική παιδεία.
Εννοώντας προφανώς ότι δεν προάγει κανέναν άρα δεν έχει λόγο ύπαρξης.
Το συμπέρασμα λοιπόν είναι ότι ναι μεν η σύγχρονες κοινωνίες φέρνουν μέσω των χορηγιών την ποιοτική μουσική παιδεία σε όλο και περισσότερο κόσμο όμως πρόκειται για ένα είδος υψηλής πολιτέλειας.
Διδάσκεται σήμερα η Μουσική παράδοση μέσα από την εκπαίδευση;
Το ότι πάρα πολλοί Έλληνες είχαν την ευκαιρία να ακούσουν ζωντανά επί δεκαετίες τον παραδοσιακό βιολιστή Γιώργο Κόρο είναι μια εγγύηση ότι η ελληνική παραδοσιακή μουσική είναι ριζωμένη στις καρδιές του κόσμου.
Υπάρχουν Έλληνες αξιόλογοι μουσικοί, με μουσική κατάρτιση και γνώσεις;
Σίγουρα λαοί με πλούσια γλώσσα παράγουν καλούς μουσικούς.
Γι αυτό και η Ελλάδα μπορεί να είναι περίφανη για τον Δημήτρη Μητρόπουλο, την Μαρία Κάλλας και φυσικά τον Λεωνίδα Καβάκο.
Ποια είναι τα μελλοντικά μουσικά σας σχέδια;
Η μουσική εκτέλεση προΰποθέτει μοναχικότητα στο στάδιο της μελέτης και άπειρη κοινωνικότητα κατά την πρόβα και την παράσταση.
Προσβλέπω σε συνεργασίες με καλούς μαέστρους και καλά σύνολα για να ζήσω αυτόν τον περάδεισο όλο και πιο έντονα.
Ανυπομονώ να παίξω την 2η συμφονία του Mahler στο Carnegie Hall της Νέας Υόρκης τον επόμενο μήνα ως μέλος της Athens Philharmonic υπό την διεύθυνση του μαέστρου Γιάννη Χατζηλοΐζου, και ένα ατομικό ρεσιτάλ με έργα Bach, Brahms, Beethoven, Paganini σε διάφοερες Αθηναϊκές αίθουσες με την αγαπητή μου πιανίστα Μαίρη Αλεξανδράτου.
Βιογραφικό.
Ο Ιωάννης Νίκολης γεννήθηκε στην Αθήνα το 2002.
Έχει πάρει δίπλωμα βιολιού σε ηλικία 15 ετών από το Εθνικό Ωδείο με Άριστα παμψηφεί Α’ βραβείο αριστείο εξαιρετικής επίδοσης και χρηματικό έπαθλο στην τάξη του Παναγιώτη Νίκολη.
Έχει κερδίσει το πρώτο βραβείο σε διαγονισμό μουσικής δωματίου της Γερμανικής Σχολής.
Επιλέχθηκε φέτος ως μέλος της βασιλικής ορχήστρας του Άμστερνταμ νέων Royal Concertgebouworkest Young 2019 και ως μέλος της Athens Philharmonic για την συναυλία του Carnegie Hall της Νέας Υόρκης με την συμφωνία αριθμός 2 του Gustav Mahler.
Επίσης είναι μέλος της Συμφωνικής Ορχήστρας Πειραιώς ΣΟΠ.
Έχει κάνει σεμιναριακά μαθήματα βιολιού με τους Mark Daniel Van Biemen, Borika Van Den Booren και Arndt Auhagen (μελη της RCO του Άμστερνταμ) σε συμφωνικό και σολιστικό ρεπερτόριο.
Ο Ιωάννης Νίκολης έχει δώσει μεγάλο αριθμό συναυλιών και ρεσιτάλ ως σολίστ και ως μέλος συμφωνικής ορχήστρας και έχει συμμετάσχει σε φεστιβάλ σε Ελλάδα και εξωτερικό.