Η Μαρία-Δήμητρα (DIDI) Μουρτζίνη συμμετέχει στην ομαδική εικαστική έκθεση «O Μίτος της Αριάδνης»

Το Chicago Athenoeum Museum for Architecture and Design και το European Centre for Architecture, Art Design and Urban Studios σε συνεργασία με την επιμελήτρια Μαρίνα Γκόντα Ιστορικό Τέχνης Διδάκτωρ Σορβόνης https://www.facebook.com/marina.gonta.33 παρουσιάζουν την εικαστική έκθεση με τίτλο «Ο μίτος της Αριάδνης» και σας προσκαλούν να την επισκεφτείτε.

Πληροφορίες για την έκθεση:
The European Centre Athens.
Μητροπόλεως 74. Αθήνα.
Εγκαίνια:
Παρασκευή 1 Απριλίου από 18:00 έως 21:00
Διάρκεια έκθεσης:
Από 1/04 έως 17/04/2022.
Ημέρες και ώρες:
Τετάρτη έως Κυριακή 12:00-19:00.

Στην έκθεση αναφέρει η Μαρίνα Γκόντα, επιμελήτρια της έκθεσης: «Παρουσιάζεται μια ομάδα Εικαστικών που εκφράζουν, συνομιλούν, αποδίδουν στη χρωματική παλέτα τους, στοχεύοντας στην αναπαράσταση ενός μεγάλου μέρους του μυστηρίου της ύπαρξής μας, της ζωής.
Από την Αριάδνη του άλλοτε, στη γυναίκα της σύγχρονης εποχής που μάχεται, προσπαθεί να βρει ένα φως στο τούνελ, να βοηθήσει τους αγαπημένους της και τον ίδιο τον εαυτό. Οπλισμένη με αποφασιστικότητα απομακρύνει κάθε κίνδυνο και πτώση σε έναν αγώνα δρόμου που άλλοτε είναι μακρύς, δύσκολος, βασανιστικός και ενίοτε γεμάτος τέρψεις, χαρές, επιτυχίες και εκπλήξεις. Παγιδευόμαστε και γινόμαστε έρμαια των υλιστικών απολαύσεων και διεισδύουμε όλο και βαθύτερα σε έναν ατέρμονα Λαβύρινθο με αποτέλεσμα να χρειάζεται θάρρος, σθένος και μεγαλείο ψυχής ώστε να αντιμετωπισθεί ο Σύγχρονος Μινώταυρος.
Περιπλανιόμαστε και τριγυρνάμε σε γνώριμα και οικεία μέρη, στις γειτονιές μας και στα αγαπημένα μας σοκάκια με αγαλλίαση ψυχής και γαλήνης απομακρύνοντας φοβίες και ανασφάλειες. Η Αριάδνη, ο Μίτος, η Ιέρεια οι τελετές για την άφιξη, η υποδοχή κάθε εποχής δεν ήταν μύθος. Είναι η ιστορία που μας ακολουθεί στην σύγχρονη εποχή μας και σε ένα κόσμο σε πλήρη κίνηση και ως επί το πλείστον με επιφανειακές ανησυχίες.
Μέσα από την έκθεση ο θεατής ξετυλίγει το Μίτο του δικού του μονοπατιού, το δικό του κουβάρι που θα τον οδηγήσει σε ένα άπλετο φως, στην ίδια του την ύπαρξη και στις ουσιαστικές απολαύσεις της ζωής.
Η ευρηματικότητα, η Τέχνη και ο πολιτισμός μας βοηθούν να βρούμε αυτή την έξοδο από τον Λαβύρινθο και να ανακαλύψουμε της δικιά μας Αριάδνη του αέναου Μίτου».

Σύμφωνα με την συγγραφέα Αριάδνη Γερούκη: Υπάρχει πάντα ένας άλλος τρόπος να ζούμε όχι στον αφρό των ημερών αλλά στο βάθος της ύπαρξης εκεί που τα νερά είναι πάντα ήσυχα.

Ποιο ήταν το έναυσμα για την συμμετοχή σας στην έκθεση με θέμα ο “Μίτος της Αριάδνης”; Το θέμα της έκθεσης αποτελεί μία δημιουργική πρόκληση. H Αριάδνη, δεν είναι άλλη από τον άνθρωπο του σήμερα. Αποφασιστική και γενναία, δυναμικά συμμετέχει στη μάχη της ζωής και θυσιάζεται για να βοηθήσει τους αγαπημένους, απομακρύνοντας κάθε κίνδυνο. Ατρόμητη στέκεται εμπρός σε όσα ανοίγονται στο δρόμο της.

Ποια είναι η ουσιαστική και αλληγορική εξήγηση του Μίτου της Αριάδνης στη σύγχρονη εποχή; Συχνά, ο δρόμος της ζωής μοιάζει μακρύς, δύσκολος, βασανιστικός. Ενίοτε είναι γεμάτος τέρψεις, χαρές, επιτυχίες και εκπλήξεις. Άλλες φορές πάλι, είναι γεμάτος παγίδες οι οποίες οδηγούν σε έναν κυκεώνα υλιστικών κυρίως απολαύσεων. Πρόκειται για έναν μοντέρνο Λαβύρινθο, ο οποίος εντός του κρύβει έναν σύγχρονο Μινώταυρο, από τον οποίο χρειάζεται θάρρος, σθένος και μεγαλείο ψυχής για να γλυτώσει ακέραια η ανθρώπινη ύπαρξη. Η ανθρώπινη ύπαρξη, όπως και η καλλιτεχνική δημιουργία, είναι ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ, ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ. Ξετυλίγοντας το Μίτο του προσωπικού μονοπατιού, ο θεατής, έχει την ευκαιρία να οδηγηθεί στο Φως. Ο δρόμος προς το ΦΩΣ είναι η αναζήτηση, η περιπέτεια. Σε μία αυθεντική πορεία προσωπικής ολοκλήρωσης, κάθε βήμα είναι μία ακροβασία μεταξύ του γνωστού και του αγνώστου. Κάθε βήμα είναι ένα ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ. 

Ποιο είναι το απόγειο της μελλοντικής  στόχευσης των δημιουργιών σας; Αυτό το έργο μου αποτελεί μέρος μίας σειράς γλυπτών με τίτλο: «Περιπλάνηση στον Κόσμο των συναισθημάτων», η οποία προορίζεται να εκτεθεί σύντομα. Πρόκειται για μία σειρά έργων, τα οποία εξερευνούν τον χώρο των ανθρώπινων συναισθημάτων. Η καλλιτεχνική αναζήτηση, εδώ, εστιάζει στον υπαινιγμό. Απομακρύνεται από την επιβολή επί των αισθήσεων και τον καθορισμό των σκέψεων. Μέσα από την χρήση παραδοσιακών, αδρών υλικών, επιχειρείται μία ιδιαίτερη ακροβασία ανάμεσα στο γνωστό και το άγνωστο. Παράλληλα,  εστιάζει στην πρόκληση και τη φιλοξενία της προσωπικής ερμηνείας και εμπειρίας του θεατή. Το έργο αποτελεί έναυσμα για μία προσωπική αναζήτηση. Φιλοδοξεί να αποτελέσει φωτεινό οδοδείκτη στην προσωπική εσωτερική πορεία προς το Φως.

Πιστεύετε ότι η Δυναμική του σύγχρονου ρεύματος των Ελλήνων καλλιτεχνών θα αφήσει και αυτή το στίγμα της; Στην υπηρεσία του ανθρώπου, η σύγχρονη φωνή των Ελλήνων δημιουργών, τιμώντας την παράδοση, μοιάζει να ανταποκρίνεται επάξια στα καλέσματα των καιρών. Σε έναν κόσμο σε διαρκή μεταβολή, ο καλλιτέχνης καλείται να αφήσει το στίγμα του ερμηνεύοντας τα ερεθίσματα γύρω του. Αφήνει το στίγμα του, εκφράζοντας την εποχή του.

ΜΑΡΙΑ ΔΗΜΗΤΡΑ (DIDI) ΜΟΥΡΤΖΙΝΗ: Ζει και εργάζεται στην Ελλάδα. Τα πολυάριθμα ταξίδια της, το εκπαιδευτικό της υπόβαθρο και η επαγγελματική της εμπειρία εμπλουτίζουν το καλλιτεχνικό της έργο. Ειδικεύεται στη χρήση των Εικαστικών Τεχνών στη διδασκαλία της γλώσσας και τη διαχείριση μαθησιακών δυσκολιών (CLIL). Έχει λάβει B.A. (Hons.) και εργάζεται για την απόκτηση μεταπτυχιακού τίτλου (M.A.). Tο καλλιτεχνικό της ενδιαφέρον εστιάζεται στην γλυπτική, το ψηφιδωτό και την εγκαυστική. Οι εικονογραφήσεις της περιλαμβάνουν παιδικά παραμύθια και εξώφυλλα CD: “Ador the Giant” (CA, USA, 2020-21), “Flying Hat” του Μ. Τυλλιανάκη – μουσική Π. Θεοδοσίου, (Αθήνα, 2007) κ.α. Έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές εκθέσεις και έχει βραβευτεί.

Μεταξύ άλλων: ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ– ΕΘΝΙΚΗ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ (Tόκιο, Ιαπωνία, 2020/21). BIENNALE OF DRAWING Osten (2020)- ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΗΣΗΣ. «200 Χρόνια Ανεξάρτητο Ελληνικό Κράτος: Παπαφλέσσας» Χάλκινη προτομή (Μεσσηνία, Ελλάδα, 2021) Biennale Internazionale d’ Arte, (Μπάρι, Ιταλία, 2021). “Rites of Passage” – Balkan Art Festival Contemporary, Θεσσαλονίκη, Ελλάδα- Τιμισοάρα, Ρουμανία, Σουηδία (2021) 3ο Συμπόσιο Μαρμαρογλυπτικής – Μεσογειακό Πολιτιστικό Φεστιβάλ (Νάξος, Ελλάδα 2020).  Ευρωπαϊκή Εταιρεία Επιστημόνων Καλλιτεχνών και Συγγραφέων – ΒΡΑΒΕΙΟ (Αθήνα, 2011),  Παρνασσός – ΒΡΑΒΕΙΟ ΓΛΥΠΤΙΚΗΣ (Αθήνα, 2005). Έργα βρίσκονται σε ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

https://www.facebook.com/TheEuropeanCentreAthens/
Μαρίνα Γκόντα
Ιστορικός Τέχνης Διδάκτωρ Σορβόνης https://www.facebook.com/marina.gonta.33

Σύντομο bio: Γεννήθηκε και μεγάλωσε στα Ιωάννινα. Είναι Πτυχιούχος Γαλλικής Φιλολογίας με μεταπτυχιακές σπουδές και διδακτορικό στην Ιστορία της Τέχνης στο Πανεπιστήμιο της Σορβόννης. Διαθέτει πιστοποίηση μετάφρασης και διερμηνείας από το Rectorat de Marseille. Δίδαξε την γαλλική γλώσσα και την Ιστορία της Τέχνης στην δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση αντίστοιχα. Μιλάει γαλλικά, ιταλικά, ισπανικά και λίγα γερμανικά και αγγλικά. Συνεργάστηκε με αντιπροσωπεία της Γαλλικής Ευρωβουλής στο πρόγραμμα: “jachere”. Είναι μέλος της UNESCO, του ICOMOS, των Ελληνικών Γραμμάτων και επιστημονικός συνεργάτης της “Μεταμόρφωσης” που έχει ως σκοπό να αναδείξει τα ευγενή συναισθήματα που πηγάζουν από την Τέχνη και τον Πολιτισμό και έχει κάνει προσπάθειες να καθιερωθεί η 23 Οκτωβρίου, ως ημέρα Σεβασμού προς τον συνάνθρωπο. Έχει επίσης συνεργαστεί με πλήθος αναγνωρισμένων Εικαστικών σε Ελλάδα και εξωτερικό και έχει επιμεληθεί πολύ σημαντικών εκθέσεων με έργα που προάγουν τις Ελληνικές Αξίες του Πολιτισμού μας. She was born and raised in Ioannina.

She holds a Masters Degree in French Literature and a PhD in Art History from the University of Sorbonne. She holds a translation and interpretation certification from the Rectorat de Marseille. She taught French and Art History at the secondary level and higher education respectively. She speaks French, Italian, Spanish and a little German and English. She has worked with a delegation from the French Parliament in the program: “jachere”. She is a member of UNESCO, ICOMOS, GREEK LETTERS and scientific associate of “Transformation”, which aims to promote noble emotions arising from the Art and Culture and has made efforts to establish October 23 as a Day of Respect to the fellow-being. She has also collaborated with a number of recognized Artists in Greece as well as abroad and has edited very important exhibitions with works of art that promote the Greek Values of our Culture.


Εικαστικοί: Ολίβια Αφιόνη, Ζάνα Βόσσου, Ελένη Γάτσιου, Ευαγγελία Γιαννακούλη, Εύα Γεράκη, Ελένη Δημοπούλου, Άντζελα Ευθυμιάδη, Βασιλική Ηλιακοπούλου, Ανδριάνα Θεοδωροπούλου, Helen-Mudie Ιωαννίδου, Βασίλης Καβουρίδης, Ιωάννα Καρδιακού, Ιωάννης Καραλιάς, Ελένη Καρνέζη, Αρετή Κλουτσινιώτη, Χρήστος Κονταρούδης, Μίνα Κορδαλή, Χάρης Κοντοσφύρης, Μαρίνα Κωστάκη, Θάνος Λιάκος, Γιώργος Λένης, Τζίνα Μάρκου, Ισμήνη Μίχα, Κατερίνα Μπεκιάρη, Μάτα Μπίγαλη, Αλέξανδρος Μουστάκας, Μαρία- Δήμητρα Μουρτζίνη, Ζωή Νικητάκη, Λουκία Ορφανού, Σταύρος Παναγιωτάκης, Νίκος Παύλου, Λουκιάνα Παπαδοπούλου, Ιώ Παππά, Γεωργία Παράσχη, Νίκος Παύλου, Κατερίνα Ριμπατσιού, Ματίνα Σιώκη, Κατερίνα Σταθάτου, Αντιγόνη Τζιόρα, Άννα Τσιβάρδη, Ελένη Τσιλιλή, Μαρία Υφαντίδου, Φωτεινή Ρέβη, Κωνσταντίνα Φαρμάκη, Σοφία Φουντουλάκη, Μιχαήλ Φαλκώνης, Γιώργος Χουντάλας, Peter Adriew, Zacharoula Bongard, Efie Funk, Bety Krnanska, Gilda Frumkin, Peter Shevchenko, Roksalana Tohotchieva-Politis, Terzani Daniel Verstraete, Ιωάννα Καρδιακου

Χορηγός επικοινωνίας
http://polismagazino.gr