ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ 26/7 – 1/8/2021
Χώρος Παλαιού Καφενείου Οικογένειας Πλουμίδη
Ποταμός Αντικυθήρων (ώρες λειτουργίας: 19.00 -22.00)
Κείμενο: Δέσποινα Πανταζή
Μπαϊράκια-παντιέρες, φλάμπουρα είναι η τρέχουσα δράση του Ορίζοντα γεγονότων που θα καλύψει όλο το 2021, με δράσεις και εκθέσεις σε διάφορα σημεία της Ελλάδας.
75 Καλλιτέχνες έχουν φιλοτεχνήσει ισάριθμες παντιέρες με τη δική τους απόδοση της έννοιας της Ελευθερίας. Στην 4η πράξη της δράσης μας, διοργανώνεται έκθεση στον Ποταμό Αντικυθήρων, σε συνεργασία με την τοπική κοινότητα.
Τα Μπαϊράκια, προεπαναστατικά κυρίως πολεμικά σήματα αναγνώρισης των διαφόρων μονάδων, στις κορυφές των βουνών, προέρχεται, εκ της τουρκικής bayrak και αυτή εκ παραφθοράς εκ της περσικής Μπαϊράκ σημαία.
Μονόχρωμα και ελάχιστα δίχρωμα υφασμάτινα σήματα, τριγωνικό σχήμα δηλαδή της φλόγας, αυτοσχέδια σημαία με σύμβολα κεντημένα ή ζωγραφισμένα στο πανί. Φράσεις που εμπνέουν και εμψυχώνουν…, αγιασμός για τις καινούριες σημαίες. Κρυμμένο νόημα που ξεσηκώνει τους επαναστάτες και οραματιστές – ΗΕΑ-ΗΘΣ-. Ιστορία που διδάσκει και εμπνέει, που γίνεται αφορμή δημιουργίας.
Ο κάθε Καλλιτέχνης “σήκωσε δικό του Μπαϊράκι” χαρακτηρισμός οποιασδήποτε εκδηλούμενης αντίδρασης ανεξαρτησίας επι οργανωμένης δράσης -το Μπαϊράκι της προσωπικής του ελευθερίας- απάντηση στην κρίση που περνούν οι ανθρώπινες ελευθερίες σαν τους Ακρίτες της Άγονης Γραμμής των Αντικυθήρων, οι οποίοι σαν “Αλλοι” σύγχρονοι ήρωες σηκώνουν τα Μπαϊράκια της Ελευθερίας στο δικαίωμά τους, να ζουν. Μέσα από εικόνες βγαλμένες απο προηγούμενες δεκαετίες, σε μια σκληροτράχηλη γεμάτη, αντιξοότητες πραγματικότητα. Στον απόκρημνο βράχο των Αντικυθήρων, στο σημείο που συναντιούνται το Αιγαίο το Ιόνιο και το Κρητικό Πέλαγος οι Καλλιτέχνες του Ορίζοντα Γεγονότων υψώνουμε τα Μπαϊράκια (φλάμπουρα, παντιέρες) σαν απάντηση στην απατηλή αλήθεια στην ελευθερία και στο όνειρο.
Χορηγός επικοινωνίας: polismagazino.gr
Σας παρουσιάζουμε την εικαστικό Diane Henshaw
Με αφετηρία το Islandmagee στην Co. Antrim, η Henshaw δημιουργούσε στο Μπέλφαστ Queen Street Studios συλλογικά καλλιτεχνικά έργα για λιγότερο από μια δεκαετία προτού μετακομίσει στο Tempo, Fermanagh Ολλανδίας, όπου εδρεύει για 19 χρόνια. Τις τελευταίες τρεις δεκαετίες, η Henshaw έχει εκθέσει σε όλο τον κόσμο σε τοποθεσίες στην Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική, την Ασία και την Ινδονησία. Έχει πραγματοποιήσει πολλά διεθνή residency καλλιτεχνών στην Αμβέρσα, τη Νέα Υόρκη, την Κεράλα, το Νέο Δελχί και την Ορίσα της Νότιας Ινδίας και έχει φιλοξενηθεί ως resident artist: στην Ιρλανδία – Κέντρο Tyrone Guthrie, στο Annaghmakerrig, Monaghan, στο Ίδρυμα Τεχνών Ballinglen, Mayo και αλλού. Πιο πρόσφατα, έχει επιμεληθεί διαδικτυακές επισκέψεις σε στούντιο (65) και 13 εκδηλώσεις σε περιοδείες για το διεθνές εικαστικό project, Drawing Box κατά τη διάρκεια του εγκλεισμού, στο οποίο είναι εθελοντική επιμελήτρια και ιδρυτικό μέλος. Η Henshaw είναι επίσης ιδρυτικό μέλος της Outland Arts, είναι επίσης μέλος στη δράση των “Παγκόσμιων πλωτών βιβλίων”. Η δουλειά της βρίσκεται σε πολλές ιδιωτικές συλλογές τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο.
Diane Henshaw
Originally from Islandmagee in Co. Antrim, Henshaw practised in Belfast at Queen Street Studios artists collective for just under a decade before moving to Tempo in Fermanagh where she has been based for 19 years.
Over the past three decades, Henshaw has exhibited throughout the world in locations in Europe, North America, Asia and Indonesia. She has held numerous international artist residencies in Antwerp, New York, Kerala, New Dehli and Orissa, South India, and has been artist-in-residence in Ireland at the Tyrone Guthrie Centre at Annaghmakerrig, Monaghan, Ballinglen Arts Foundation, Mayo, and The Model in Sligo. Most recently, she has been curating online studio visits (65) and 13 touring expo events for the Drawing Box during lockdown for whom she is the voluntary curator and a founding member.
Henshaw is also a founding member of Outland Arts, she also is a member of floating world books. Her work is in many private collections both nationally and internationally.
Ένα σύγχρονο ιρλανδικό-αγγλικό λεξικό μεταφράζει τη λέξη dinnseanchas ως τοπογραφία (η επιστήμη του τόπου), αλλά η ετυμολογία του είναι πιο περίπλοκη. Ο όρος αρχικά αναφερόταν σε ένα αρχαίο είδος μυθολογικής γεωγραφίας που έδινε μια ποιητική περιγραφή των τοπωνύμων. Dinn σημαίνει τόπος (μια διαπρεπής τοποθεσία ή τοποθεσία). Sean σημαίνει παλιός, και συνδέεται με τη μορφή του seanchaí ή του τοπικού αφηγητή, του φύλακα της παράδοσης και της μνήμης. και cas σημαίνει να στρίψει. Ποιητικά, η λέξη υποδηλώνει τη συστροφή μεταξύ των κλώνων της συλλογικής μνήμης του τόπου που ίσως σχηματίζουν έναν ενιαίο αφηγηματικό πυρήνα, ή (σε ένα πιο οπτικό ιδίωμα) μια ταπισερί υφαίνοντας μαζί τον τόπο και τους ανθρώπους, τη μνήμη και την εμπειρία, την ιστορία και την παρούσα επιθυμία. Η Diane επιδιώκει στα έργα της να εκφράσει το πνεύμα των dinnseanchas σε ένα σύγχρονο ιδίωμα, ως μια γνωστική-ευφάνταστη χαρτογράφηση του περιβάλλοντος μέσα από μορφές καλλιτεχνικής δέσμευσης.
Η Diane ασχολείται με την περίληψη και το έργο της είναι γνωστό για τις ζευγοποιημένες γραμμές και τη διατυπωμένη σύνθεσή της. Η καλλιτεχνική της διαδικασία παρουσιάζει την ιστορία των σημαδιών των προηγούμενων αποφάσεων, του χρόνου που δαπανήθηκε και των υλικών στρώσεων που χρησιμοποιήθηκαν για τη δημιουργία των εικόνων της. Η συνολική εντύπωση είναι ότι η διαδικασία σχεδίασης μπορεί να περιέχει οτιδήποτε, αλλά η επιτυχία της εξαρτάται από το συνδυασμό των μερών της σε μια συνεκτική, αυθόρμητη ενότητα.
WORK STATEMENT
A modern Irish-English dictionary translates the word dinnseanchas as topography (the science of place), but its etymology is more complex. The term originally referred to an ancient genre of mythological geography that gave a poetic account of place names. Dinn means place (an eminent site or locale); sean means old, and is associated with the figure of the seanchaí or local storyteller, the keeper of lore and memory; and cas means to twist. Poetically, the word suggests the twisting together of strands of collective memory of place perhaps forming a single narrative core, or (in a more visual idiom) a tapestry weaving together place and people, memory and experience, history and present desire.
Diane is seeking in her works to express the spirit of dinnseanchas in a modern idiom, as a cognitive-imaginative mapping of the environment through forms of artistic engagement.
Diane deals with the abstract and her work is known for its paired down lines and formulated composition. Her artistic process displays the history of marks of decisions past, of the time spent, and the material layers used to build up her images. The overall impression is that the drawing process may contain anything, but its success depends upon combining its parts into a cohesive, spontaneous unity.
Οι καλλιτέχνες που συμμετέχουν στην έκθεση εικαστικών: Μπαϊράκια στην Άγονη Γραμμή – Αντικύθηρα και γίνεται η παρουσίαση της δουλειάς τους:
Henshaw Diane Vissers Wilma Αθανασίου Εύη Γαβριλιάδης Ανδρέας Δούναβη Ειρήνη Κουτρίδου Ειρήνη Νασιοπούλου Ντιάνα Πανταζή Δέσποινα Παρασκευοπούλου Κωνσταντίνα Σιδηροπούλου Σοφία Σουφλής Παύλος Χαμαλίδου Φωτεινή