Σε ποιά ηλικία ξεκινήσατε να ζωγραφίζετε;
Από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού ξεκίνησα να ζωγραφίζω και αντέγραφα ότι εικονίτσα έβρισκα, από περιτυλίγματα σοκολάτας, τον Χρυσό οδηγό, άτλες ανατομίας τα πάντα! Ήταν άλλες εποχές υπολογιστές δεν υπήρχαν εικονογραφημένα βιβλία λίγα και ακριβά και λίγοι είχαμε τηλεόραση. Εμείς αποκτήσαμε τηλεόραση όταν ήμουν δώδεκα χρονών. Δεν υπήρχε άλλος τρόπος διασκέδασης από τα βιβλία και την ζωγραφική για εμένα. Τα τετράδια μου ήταν γεμάτα με σχέδια με ολόκληρες φανταστικές πόλεις και οι καθηγητές αντί να με επιπλήτουν βλέποντας τα σχέδια προφανώς εντυπωσιακά να γίνονται την ώρα του μαθήματος δεν με τιμωρούσαν αλλά με παρότρυναν ευτυχώς να συνεχίσω! Δεν θα μπορούσα να φανταστώ την ζωή μου χωρίς την ζωγραφική νομίζω θα αρρώσταινα….
Καλλιτέχνης γεννιέται κανείς ή γίνεται;
Το αν γεννιέσαι ή γίνεσαι καλλιτέχνης ήταν ένα ερώτημα που με απασχόλησε για καιρό γιατί απαιτείται κοπιώδης εργασία για να σμιλέψεις ένα ταλέντο στην πορεία και αυτό σε μπερδεύει αλλά το απάντησα σε μεγάλη ηλικία όταν συνάντησα παιδιά της πρώτης Δημοτικού σαν εκπαιδευτής τους που ζωγράφιζαν σαν παιδιά τελευταίων τάξεων του Γυμνασίου!!! Ήταν μια αποκάλυψη για εμένα, ήταν σαν να ζωγράφιζαν από πάντα!! Συνήθως η ζωγραφική ικανότητα επισκιάζει για λίγο την ικανότητα στον λόγο στις πρώτες ηλικίες μόνο και γιαυτό ακόμα και παιδιά με προβλήματα μαθησιακά ή κλειστές προσωπικότητες συχνά έχουν καλές επιδόσεις. Είναι ένας τρόπος έκφρασης, επικοινωνίας με το περιβάλλον.
Ποιά λέξη σας εκφράζει ως καλλιτέχνη;
Η λέξη που με εκφράσει η «οριακός». Ένας καλλιτέχνης όταν ισορροπεί οριακά την αισθητική του την ορμή του την λογική του και τους κανόνες με αντίθετους κανόνες ή εξαιρέσεις στην δουλειά του τότε παίζει ένα παιχνίδι στην τέχνη που έχει ενδιαφέρον γιατί ξεφεύγει από την σύμβαση αλλά γίνεται και κατανοητός.
Νοιώθετε την «έμπνευση» πριν δημιουργήσετε;
Εγώ προσωπικά ναι αφού μέσα από ερεθίσματα σιγά σιγά και μερικές φορές απότομα όταν δω κάτι, αισθάνομαι ότι ξέρω τι θέλω να ζωγραφίσω από τα χτες! Έρχεται με μια δύναμη πιεστική σαν εμμονή και εμφανίζεται συνέχεια στο μυαλό μου σαν ανάγκη επιτακτική. Αρκετές φορές γνωρίζω ακριβώς πως θέλω να δείχνει ακόμα και τις λεπτομέρειες τις τεχνικές ή των χρωμάτων και τι να αφορά και απλά μένει να εκτελέσω ένα έργο. Έχω γυρίσει από ταξίδι μετά από τέσσερεις μήνες και μπήκα αμέσως στο εργαστήρι και έκανα μέσα σε δύο μέρες ένα από τα έργα σταθμός στην τότε εργασία μου.
Πώς θα χαρακτηρίζατε τον εαυτό σας ως Καλλιτέχνη;
Θα χαρακτήριζα τον εαυτό μου σαν καλλιτέχνη σαν έναν «ερευνητή» καλλιτέχνη και είμαι ευτυχής για αυτό. Είναι διαφορετικό να είσαι ένας γιατρός στο νοσοκομείο και να είσαι γιατρός στις κορυφαίες ομάδες που ανακαλύπτουν νέες θεραπείες. Είναι δύσκολο ένας καλλιτέχνης πέρα από τα εφαρμοσμένα έργα για να επιβιώσει να καταφέρει να δημιουργήσει πρωτότυπα έργα με δικό του χαρακτήρα αυτό συνήθως έχει ένα τίμημα οικονομικό και προσωπικό. Δεν υπάρχει καλλιτέχνης πιστεύω που θα δημιουργήσει κάτι και δεν θα δώσει χωρίς οικονομικό αντάλλαγμα παρά μόνο την ψυχή του. Δυστυχώς ενώ δεν σε βοηθά κανείς σε αυτό, μετά αυτά τα έργα σε πολιορκούν να στα πάρουν δηλαδή τα ιδιαίτερα «παιδιά» σου για τα οποία μόνος σου υποστήριξες την πολύχρονη δημιουργία σου! Μέσα από την ύπαρξη πολλών «εξερευνητών» καλλιτεχνών θα γεννηθεί και ένας «μεγάλος» ζωγράφος . Είναι όμως η αναγκαία συνθήκη να υπάρχουν αυτοί για να υπάρξει ο ένας ξεχωριστός στους ξεχωριστούς….σαν τους επιστήμονες!Υπάρχει μια κατηγορία καλλιτεχνών που αποφεύγει για πολλούς και συγκεκριμένους λόγους τις εκθέσεις και τις γκαλερί, την προβολήκαι έκθεση της εργασίας τους, εγώ προσωπικά ανήκω σε αυτή την κατηγορία.
Ποιά είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;
Τα μελλοντικά μου σχέδια είναι να μπορέσω παράλληλα με τις υποχρεώσεις μου στην οικογένεια μου να ολοκληρώσω ένα κύκλο έργων που ήδη έχω στα όνειρα μου! Αυτό αφορά τεχνικές αλλά και μεγάλων διαστάσεων έργα που θα καταφέρω να τους περάσω και το περιεχόμενο που θέλω. Το ζήτημα είναι ότι η φόρμα για να γίνει ενδιαφέρουσα σε απασχολεί ιδιαίτερα και δεν σου δίνει χρόνο για να φτάσεις και σε μια εννοιολογική τέχνη. Αν το καταφέρω αυτό θα είμαι ευτυχισμένος από την ζωή μου… Δεν με ενδιαφέρει η πώληση τους αλλά να προλάβω να κάνω μια έκθεση με μια ολοκληρωμένη για εμένα άποψη. Φοβάμαι μην μοιάζει με το «άγνωστο αριστούργημα του Balzac», ένα ατελείωτο έργο που συνεχώς πιάνει την τελειότητα αλλά είναι άπιαστο!! Ο φόβος κάθε καλλιτέχνη!
Ποιος είναι ο ρόλος του καλλιτέχνη ή της τέχνης σήμερα;
Ο καλλιτέχνης πρέπει να σπάσει τις αλυσίδες της επιβίωσης και της σύμβασης. Έχουμε προτείνει να μας δοθεί ένα άδειο Ολυμπιακό ακίνητο για εκθέσεις του ΕΕΤΕ (Εικ. Επιμ. Τεχνών Ελλάδας) ώστε να δείχνουμε την δουλειά μας πέρα από γκαλερί κανείς δεν το προχώρησε! Έχω προτείνει διεθνές φεστιβάλ γκράφιτι σε τοίχους χωρίς οροφή στα κενά οικόπεδα δίπλα στο αεροδρόμιο και γκράφιτι σε σχολεία….υπάρχει μια απαξίωση που δεν συμφέρει.
Πως θα ήταν η ζωή σας χωρίς τέχνη, χωρίς μουσική χωρίς όμορφα σπίτια ή ρούχα χωρίς αισθητική;
Η τέχνη είναι το αποτύπωμα και ο κόσμος που δημιούργησε ο άνθρωπος στη ιστορική του πορεία. Ένας κόσμος χωρίς τέχνη είναι όπως ένας κόσμος χωρίς επιστήμη ένας φτωχός κόσμος! Δεν είναι τυχαίο που ιδρύματα όπως του Νιάρχου επενδύουν σε έργα σχετικά με την τέχνη. Αν είναι κανείς έξυπνος θα καταλάβει ότι η Ελλάδα έπρεπε να βοηθάει στην προβολή της τέχνης. Τέλος στο μέτρο που η τέχνη αποτελεί προιόν….δεν είναι τέχνη γιαυτό ο κόσμος δεν επικοινωνεί με αυτήν. Ο καλλιτέχνης πρέπει να βοηθηθεί ελεύθερα πρώτα να δημιουργεί και μετά να φορολογηθεί ή να πιεστεί να πουλήσει. Αν η τέχνη δεν επικοινωνήσει με τον σύγχρονο άνθρωπο δεν τον αναστατώσει δεν την βιώνει θα γίνει απλά ότι ένα ακριβό καλό αμάξι δηλαδή ένα προιόν για λίγους και ίσως όχι λειτουργικό.
Βιογραφικό σημείωμα
Ο Γκολφινόπουλος Χαράλαμπος γεννήθηκε το 1963.
Αποφοίτησε από τη Λεόντειο Σχολή και είναι τελειόφοιτος της Νομικής Σχολής.
Αποφοίτησε από το Ελεύθερο Κέντρο Τέχνης και Πολιτισμού το 1989.
Παρακολούθησε στο εργαστήρι της ΑΣΚΤ τις παραδόσεις μαθημάτων Αγιογραφίας του Κου Ξυνόπουλου και παράλληλα παρακολούθησε εργαστήρια ελεύθερα μέσα στην ΑΣΚΤ. Παρακολούθησε επίσης εργαστήρια αγιογραφίας και ψηφιδωτού σε μονές του Αγίου Όρους.
Συμμετείχε σε «Εκθέσεις Εκκλησιαστικών Ειδών» με εικόνες και ψηφιδωτά..
Σε μεγάλο βαθμό αποτελεί παρόλα αυτά την περίπτωση των αυτοδίδακτων ζωγράφων και αγιογράφων που έφτασαν σε ένα προχωρημένο επίπεδο.
Συνεργάστηκε με τον σκηνοθέτη Κον Γιατζουζάκη Δημήτριο για τη δημιουργία όλων των εικόνων στη βραβευμένη ταινία η Φανουρόπιτα
Συμμετείχε στην δημιουργία πολλών σκηνικών και θεατρικών παραστάσεων σε πολλά σχολεία σε όλη την επικράτεια και στην υποστήριξη διαγωνισμών ζωγραφικής σε πολλά σχολεία.
Είσοδος στο Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος το 1999.
Το 2012 είναι γραμματέας στο τμήμα της διακοσμητικής στο Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος και συμμετέχει από τότε ενεργά συχνά στις επιτροπές κατάταξης και διαγωνισμών.
‘Έχει εργαστεί σε πλήθος διακοσμήσεων και ζωγραφικών παραστάσεων σε ξενοδοχεία ,καταστήματα ,ιδιωτικούς χώρους, δημόσιους χώρους, νεοκλασικά κτίρια στον Πειραιά και σε άλλες περιοχές εκτελώντας εφαρμογές, κατασκευές, τεχνοτροπίες ,απομιμήσεις υλικών, σε συνεργασία με καλλιτέχνες, γραφίστες και αρχιτέκτονες.
Παράλληλα από το 1989 έχει συμμετάσχει σε εκθέσεις ομαδικές στον ΟΛΠ Πειραιά και άλλες σε Αθήνα και επαρχία σε σχέση με την ζωγραφική. Έργα του βρίσκονται μόνιμα σε δημόσιους χώρους όπως στην ομαδική έκθεση 200 καλλιτεχνών στο Υπουργείο Παιδείας. Ακόμα έργα του βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές σε Αμερική και Ευρώπη.
Εκτελεσθείσες εργασίες δικών του Βυζαντινών τοιχογραφιών βρίσκονται στους παρακάτω Ιερούς Ναούς:
1. Παρεκκλήσι Αγίων Θεοδώρων Μυκόνου (ιδιωτικό παρεκκλήσι)
2. Ιερός Ναός Αγίου Βασιλείου Κορακοβουνίου (πλησίον του Άστρους Κυνουρίας)
3. Ιερός Ναός Αγίου Γεωργίου Νεοχωρίου
4. Παρεκκλήσι Αγίου Γεωργίου (ιδιωτικό παρεκκλήσι)
5. Ιερός Ναός Μεταμόρφωσης Σωτήρος (Βριλήσσια Αθήνας)6. Ιερός Ναός Αγίων Αναργύρων (Τζάνειο Πειραιά ) (μερικά)
7. Ιερός Ναός Παναγίας Γιάτρισσας Λούτσας Αρτέμιδος Αττικής Ιερός Ναός Αγίου Φανουρίου και Κοίμησεως Λούτσα Αρτέμιδας Αττικής
8. Ιερός Ναός Κοίμησεως Αρι Μεσσηνίας9. Ιερός Ναός Αγίας Αγάθης Άμμου Μεσσηνίας
10. Ιερός Ναός Μεταμόρφωσης Κεραμωτού Κυθήρων
11. Ιερός Ναός Αγίας Παρασκευής Φοίνικα Σπάτα
Ζει και εργάζεται στην Αρτέμιδα
Διεύθυνση οδός Κεφαλονιάς 26 Αρτέμιδα Αττικής
Email: [email protected]
side w side