Ο χορός είναι ανάγκη ή πολυτέλεια;
Ο χορός είναι μια τέχνη που συνδυάζει άψογα το μυαλό και το σώμα.
Από αρχαιοτάτων χρόνων ο άνθρωπος εξέφρασε την ανάγκη του να εκφραστεί μέσω του σώματος του με δημιουργικό τρόπο, δίνοντας νόημα στην κάθε του κίνηση.
Όλοι οι άνθρωποι έχουμε την τάση κατά καιρούς να θέλουμε να λικνίσουμε το σώμα μας με ρυθμικό τρόπο, υπό αυτήν την έννοια ο χορός αποτελεί ανάγκη.
Από την άλλη πλευρά θα μπορούσε να θεωρηθεί και πολυτέλεια γιατί ο χορός δεν ανήκει στις βιοτικες ανάγκες του ανθρώπου.
Ποιά είναι τα οφέλη του χορού;
Πολλά από τα οφέλη του χορού είναι ευρέως γνωστά στον περισσότερο κόσμο.
Μπορούμε να τα συνοψίσουμε σε τρεις βασικές κατηγορίες.
Σωματικα, ψυχικά και πνευματικά.
Σωματικά επειδή γυμνάζει και βελτιώνει το σώμα με δημιουργικό-ευχάριστο τρόπο.
Ψυχικά αναπτερώνει το ηθικό και μας φέρνει σε επαφή με τον βαθύτερο εαυτό μας.
Πνευματικά, βελτιώνει τις συνάψεις των νεύρωνων του εγκεφάλου, καλυτερεύοντας την υγεία των εγκεφαλικών κυττάρων.
Γενικότερα συμβάλλει μεταξύ άλλων στην ομαδικότητα, στην πειθαρχία, στην μουσικότητα και στην έξαψη της φαντασίας.
Γυμνάζεται κάποιος με τον χορό;
Ο χορός δίνει την δυνατότητα να αποκτάς μια άριστη φυσική κατάσταση, ευλυγισία και απόλυτο έλεγχο των κινήσεων σου.
Γυμνάζει αρμονικά όλες τις μυϊκές ομάδες και βοηθάει στην σωστή στάση του σώματος, στην ευλυγισία, στην εσωτερική αρμονία, στην εκτόνωση και στην φυσική κατάσταση.
Ο χορός μπορεί να βοηθήσει κάποιο άτομο στη κοινωνικοποίησή του;
Σου δίνει μεγάλη δυνατότητα κοινωνικοποιησης συμμετέχοντας σε εκδηλώσεις, παραστάσεις, γνωρίζοντας κόσμο, υπέροχες εμπειρίες και διευρύνοντας τους ορίζοντες σου.
Μπορεί κάποιος να ασχοληθεί και επαγγελματικά στην πορεία;
Βεβαίως και μπορεί στην πορεία να ασχοληθεί επαγγελματικά με τον χορό, αρκεί να εργαστεί σκληρά με υπομονή και επιμονή.
Θα περάσουν αρκετά χρόνια πολλών δυσκολιών, πόνων και τραυματισμών.
Κάθε φορά που θα πέφτει θα πρέπει να σηκώνεται, για να συνεχίσει την επίτευξη των στόχων, γιατί ο στόχος που βάζεις σου δίνει την δυνατότητα να παραβλέπεις τις δυσκολίες που θα βρεθούν στον δρόμο σου και να προχωράς.
Υπάρχει αξιοκρατία στο χορό;
Δυστυχώς δεν υπάρχει αξιοκρατία στην Ελλάδα. Δεν προωθούνται εκείνοι που αντικειμενικά είναι και θεωρούνται οι πιο άξιοι και οι πιο ικανοί ως επί το πληστον τουλάχιστον.
Υπάρχουν όμως εξαιρετικά ταλέντα που κατάφεραν με το σπαθί τους να αξιολογηθούν σωστά στον καλλιτεχνικό χώρο. Υπάρχουν πολλές αδικίες που συντελούν την πορεία ενός χορευτή.
Στην Ελλάδα ο ικανός, ο άξιος και με χαμηλό προφίλ δυσκολεύεται να αναγνωρισθει (ευτυχώς δεν είναι ένα φαινόμενο γενικευμένο).
Πολλοί καλλιτέχνες που στην σήμερον ημέρα μεσουρανούν έφυγαν στο εξωτερικό και επέστρεψαν καταξιωμένοι πλέον για να επιβληθούν στον Ελλαδικό χώρο.
Η Ελλάδα του σήμερα, της κρίσης και της φτωχοποίησης έχει την τάση να “τρώει” τα παιδιά της.
Θεωρώ ότι στο εξωτερικό ή έννοια της αξιοκρατίας είναι πιό σαφής και δίνονται περισσότερες ευκαιρίες, για να βρεις το δρόμο σου και να επιτύχεις τους στόχους σου ως χορευτής.
Η σημασία του χορογράφου στην τέχνη.
Ένας χορογράφος πρέπει να έχει πολύπλευρες ικανότητες, για να μπορεί να πραγματοποιήσει μια πετυχημένη χορογραφία.
Καλλιτεχνική παιδεία, μουσική παιδεία, κίνηση, αισθητική, αντίληψη, ικανότητα μετάδοσης και επίβλεψης στην ομάδα του.
Ο χορογράφος πρέπει να έχει άριστη επαφή με τους χορευτές του που εκτελούν την χορογραφία του, για να μπορεί να τους μεταδίδει όλη την μαγεία και να τους εμπνέει, για να αποδώσουν καλύτερα την χορογραφία.
Αν εξαιρέσουμε την τεχνική πλευρά του θέματος ο χορογραφος έχει ευθύνη στο να κρατάει δεμένη την ομάδα, όπως και τα επίπεδα της ενέργειας υψηλά.
Βιογραφικό.
Η Sabrina Madeleine Ariadni Ryckaert γεννήθηκε τον Αύγουστο του 1996 στην Θεσσαλονίκη από πατέρα Βέλγο και μητέρα Ελληνίδα.
Απο πολύ μικρή ηλικία ανακάλυψε την αγάπη της για το χορό και στα 5 της ξεκίνησε μαθήματα Κλασικου Μπαλέτου.
Μετά από κάποιο διάστημα ξεκίνησε να ασχολείται και με άλλα είδη χορού όπως Σύγχρονο, Modern Jazz, Funky jazz, Musical jazz, Afro Jazz, Character Dance, Hip-Hop, Commercial αλλά δίνοντας έμφαση στο Κλασικό Μπαλέτο και στο Σύγχρονο Χορό.
Είναι απόφοιτη της Ανώτερης Επαγγελματικής Σχολής Χορού Φυλλίς Μάντζιαρη ως καθηγήτρια Κλασικου Μπαλέτου, Σύγχρονου χορού και Χορογράφου.
Συμμετείχε σε σεμινάρια Κλασικού Μπαλέτου και Σύγχρονου Χορού με καταξιωμένους καθηγητές της Ελλάδας και του εξωτερικού.
Παρακολούθησε επί δύο συνεχόμενα έτη μαθήματα υποκριτικής στην Ιδιωτική Σχολή του Ανδρέα Βουτσινά παίρνοντας βεβαίωση με άριστα.
Επί δέκα έτη εξασκήθηκε στο πιάνο και στο σαξόφωνο συμμετέχοντας σε ορχήστρες κάνοντας περιοδείες σε διάφορες πόλεις.
Απο νεαρή ηλικία ξεκίνησε να διδάσκει χορό σε διάφορες σχολές της Θεσσαλονίκης αλλά και σε ιδιαίτερο επίπεδο καθώς επίσης και να λαμβάνει μέρος σε παραστάσεις Κλασικού Μπαλέτου, Σύγχρονου Χορού σε παραγωγές Musical ως χορευτής και χορογράφος όπως και σε θεατρικές παραστάσεις ως ηθοποιός.