Ο τίτλος του έργου της κεντρικής φωτο είναι 22 stops, το site (https://22stops.com/) ; και το όνομα του μουσικού που έχει δημιουργήσει τη μουσική για την performance που είναι ο Vago Tedosio.
Το «Curing Fragility» της Αθηνάς Κανελλοπούλουcourtesy of the artist
Η Αίθουσα Τέχνης Καππάτος σε συνεργασία με τη Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία Πάνθεον παρουσιάζει την έκθεση με τίτλο «PERFORMANCE ROOMS 2020» στο Ξενοδοχείο “St George Lycabettus”.18 επιμελητές παρουσιάζουν 30 performers από τις εικαστικές τέχνες καθώς και από άλλα καλλιτεχνικά πεδία όπως το θέατρο, τον χορό, τη μουσική, τα multimedia, στα δωμάτια ενός ξενοδοχείου. Σε κάθε δωμάτιο θα επιτελείται και μια ζωντανή performance κατά την τετραήμερη διάρκεια της έκθεσης, η οποία θα είναι ανοιχτή στο κοινό για τρεις ώρες κάθε μέρα, από την Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου έως την Κυριακή 23 Φεβρουαρίου, 19:00 – 22:00.
Σκοπός της έκθεσης είναι να παρουσιαστούν και να καταγραφούν συστηματικά οι σύγχρονες τάσεις και προτάσεις στον καλλιτεχνικό χώρο της Performance, καλλιτεχνικά και θεωρητικά, ώστε να δημιουργηθεί ένας ουσιαστικός και γόνιμος διάλογος μεταξύ των συμμετεχόντων, σαν συνέχεια των προηγούμενων διοργανώσεων για τις οποίες εκτιμάται ότι έχουν συμβάλει στην ανάδειξη ενός μεγάλου αριθμού καλλιτεχνών και επιμελητών.Εικοσιδύο χρόνια απο το ξεκίνημα μιας μικρής απόπειρας που είχε ως ζητούμενο την ανίχνευση και παρουσίαση στο ευρύ κοινό των νέων τάσεων και προτάσεων και της θεωρητικής σκέψης στον εικαστικό χώρο. Εικοσιδύο χρόνια έρευνας της σύγχρονης δημιουργικής και πνευματικής δημιουργίας, όπου το τοπίο της Σύγχρονης Τέχνης, κυρίως στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς, έχει εξελιχθεί και διευρυνθεί, έχοντας την μεγάλη τύχη να είμαστε παρόντες, μάρτυρες και συμμέτοχοι αυτής της μεγάλης και σημαντικής αλλαγής. Αφήσαμε πίσω μας τα αρνητικά του παρελθόντος και συμβάλλαμε στο προχώρημα και κτίσιμο μιας νέας πραγματικότητας στις Εικαστικές Τέχνες στη χώρα μας. Σε αυτη τη πορεία μας είχαμε την τύχη να συνεργαστούμε με περισσότερους απο 100 Επιμελητές και 350 Καλλιτέχνες και μας έδωσε τη μεγάλη και θερμή συμπαράστασή του ένα μεγάλο κοινό χιλιάδων φιλότεχνων. Τους ευχαριστούμε όλους και οραματιζόμαστε την συνέχεια σε αυτή την μοναδική εκδήλωση των δημιουργών της Σύγχρονης Τέχνης, αυτών που η ενασχόλησή τους με τα φαινόμενα και της ανάγκες της εποχής και της καθημερινότητάς μας, με την πληθώρα των εκφραστικών μέσων και εργαλείων, μας ανοίγουν νέους δρόμους στη σκέψη και τη συνείδησή μας.
Η πρώτη παρουσίαση της Έκθεσης 4ROOMS έγινε το 1999, στον χώρο της γκαλερί στην οδό Αγίας Ειρήνης, όπου τα 4 δωμάτια της γκαλερί καθόρισαν και τον αριθμό των συμμετοχών. Στη συνέχεια, λόγω του ενδιαφέροντος για περισσότερες συμμετοχές, αναζητήσαμε χώρο για να παρουσιάσουμε μεγαλύτερο αριθμό προτάσεων. Η επιλογή ενός ξενοδοχείου για τη παρουσίαση αυτής της έκθεσης, ταυτόχρονα με το ζητούμενο για περισσότερες συμμετοχές, ήταν συνάρτηση της επιλογής για αυτόνομες παρουσιάσεις καλλιτεχνών στον ίδιο χώρο αλλά και της ανάγκης το σύγχρονο έργο τέχνης να διεκδικήσει και να καταλάβει τον δικό του προσωπικό, ιδιωτικό και ταυτόχρονα δημόσιο χώρο, σε πλήρη αντιστοιχία και αρμονία με τον χαρακτήρα και το νόημα του σήμερα.Σε όλη την διάρκεια αυτών των εκθέσεων, αυτή η προσπάθειά μας έχει δείξει και την αντοχή της αλλά και την αναγκαιότητα και χρησιμότητά της ως ένας τόπος συνάντησης και επικοινωνίας, μια πλατφόρμα διαλόγου και ανάδειξης προβληματισμών. Ένας χώρος δικός μας, έρευνας και στοχασμού, ένας χώρος όπου η ελεύθερη δημιουργική σκέψη βρίσκει έδαφος να υπάρξει από κοινού, να παράγει δημόσιο λόγο και να προσεγγίζει ένα ευρύ κοινό πολιτών που αναζητά την επαφή με την πνευματική και καλλιτεχνική δημιουργία.
Σε αυτή τη διερευνητική, ευρεία ανίχνευση των σύγχρονων «τόπων», ζητάμε τη συνεργασία όσο το δυνατό περισσότερων επιμελητών, νεώτερων όπως και καθιερωμένων, ώστε το αποτέλεσμα να συγκεντρώνει και να αποκαλύπτει αρκετές από τις υπάρχουσες τάσεις της θεωρητικής σκέψης στον χώρο της τέχνης. Οι καλλιτέχνες που στη συνέχεια προτείνονται, πιστεύουμε ότι αποτελούν σαφείς ενδείξεις της σημερινής εικαστικής πραγματικότητας στη νέα σύγχρονη τέχνη καθόσον η σύγχρονη δημιουργική θεωρητική σκέψη βρίσκεται σε μια αντίστοιχη και παράλληλη πορεία έρευνας του περιεχομένου της και αναζήτησης του αντικειμένου της με την σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία. Καταδεικνύεται έτσι ο πλουραλισμός των εκφραστικών μέσων, η ανεξαρτησία, ο χαρακτήρας, η διαφορετικότητα, οι ιδιομορφίες, η μορφοπλαστική ποικιλία της καλλιτεχνικής δημιουργίας όπως διαμορφώνεται στην αυγή του εικοστού πρώτου αιώνα και όπως ενδεχομένως θα εξελιχθεί.Μέσα από την ξεχωριστή ιδιαιτερότητα και το “προσωπικό στοιχείο” του έργου τέχνης, την πολυσημία και την συμπαντικότητα του πνευματικού περιεχομένου του, την ενδελέχεια της ιστορικότητάς του αλλά και την ανάγνωσή του σαν μια πράξη ερμηνείας του λόγου του, οικειοποίησης και μεταφοράς, καταδηλώνεται αφ’ ενός η συνενοχή όσων συν-ενέχονται στην διαδικασία της εξέλιξης αυτής της πολιτισμικής αξίας και αφ’ ετέρου ο βαθμός εξάρτησης, επιρροής και αλληλεπίδρασης, καλλιτεχνικής και κοινωνικής, μεταξύ περιφέρειας και κέντρου. Εξετάζεται η ταυτότητα και η μοναδικότητα του έργου τέχνης, που ισχυροποιείται εμπεριέχοντας ταυτόχρονα σημεία και ιδιότητες πολιτισμικής ανεξιθρησκίας και υπέρ-εθνικότητας. Η εξέλιξη των σχέσεων και των προτάσεων συνέβαλε ώστε να μπορούμε να αναζητούμε και να συνυπάρχουμε ταυτόχρονα σήμερα και να δηλώνουμε ότι το φαινόμενο της Τέχνης δεν είναι ατομική υπόθεση αλλά συλλογική.Με τη βεβαιότητα αυτή αλλά και έχοντας συνείδηση ότι η εξέλιξη των πραγμάτων οφείλεται και στην πρωτοβουλία όσων εμπλέκονται με δημιουργική διάθεση σε αυτό τον ιδιαίτερο πνευματικό χώρο, συγκεντρωθήκαμε μια ακόμη φορά, για να ανιχνεύσουμε και να παρουσιάσουμε, μέσα από αυτή την Έκθεση, τη σύγχρονη πραγματικότητα στο ευρύτερο εικαστικό περιβάλλον μας. Παρουσιάζουμε με την συνεργασία και τις προτάσεις ενός μεγάλου αριθμού επιμελητών, νέους πρωτοεμφανιζόμενους καλλιτέχνες, με τη φιλοδοξία αυτή η πρωτοβουλία μας να αποτελεί μια πλατφόρμα διαλόγου και συνύπαρξης του λόγου και του έργου. Ένα όχημα για τη συλλογική δράση, ένα κοινό δημόσιο χώρο για τα προσωπικά οράματα.
Η Έκθεση θα παρουσιασθεί στα δωμάτια του Ξενοδοχείου “St George Lycabettus”, στην πλατεία Δεξαμενής, (Κλεομένους 2, Κολωνάκι, Αθήνα).
Συμμετέχοντες Επιμελητές:
Ιουλία Λαδογιάννη, Τάσος Παπαδόπουλος, Άλκηστις Μαρία Κοντοπούλου, Βασιλική Κούκου, Γιώτα Κωνσταντάτου, Κωνσταντίνος Δερβένης, Δόμνα Γούναρη, Δηώ Καγκελάρη, Νάσια Καλαμάκη, Βαλεντίνη Μαργαριτοπούλου, Αγγελική Μπάρα, Μαρία Ξυπολοπούλου, Βέρα Ιόνα Παπαδοπούλου, Σοφία Σιμάκη, Άννα Στρούλια, Φιόνα-Έλλη Σπαθοπούλου, Ευτυχία (Φαίη) Τζανετουλάκου.
Συμμετέχοντες Καλλιτέχνες:
Κατερίνα Δρακοπούλου, Άννα-Μαρία Μαντά, Χριστίνα Ζαχαράκη, Αλκινόη Ζαχαρόγιωργα, Βιβή Κασαρά, Σέβη Κρητικού, Αγγελική Τουρκοχωρίτη, Διδώ Γκόγκου, Ηλέκτρα Σταμπούλου, Μαρίνα Γκενάντιεβα, Μυρτώ Σαρμά, Δήμητρα Τρούσα, Δημήτριος Μοσχονάς, Βασιλική Κούκου, Πέννυ Μηλιά, Αικατερίνη Παυλάκη, Claudia Rodriguez, Μαρία Ζησοπούλου, Δήμητρα Οικονόμου, Αθηνά Κανελλοπούλου, Eremus, Αντώνης Αντωνίου, Παναγιώτης Κοστρίβας, Γιώργος Βουδικλάρης, Κυριάκος Αποστολίδης, Βασίλης Δαγκλής, Αποστόλης Φιλίππου, Περσεφόνη Νικολακοπούλου (Anna Wanderer)
Εγκαίνια
Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου 2020, 19:00 – 23:00
Διάρκεια Έκθεσης: Πέμπτη 20/2/2020 -Κυριακή 23/2/2020Ώρες Λειτουργίας: (Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή) 19:00 – 22:00Καλλιτέχνης: Κατερίνα Δρακοπούλου
Το butoh σώμα συνδιαλέγεται με την ανάμνησή του μέσα από τη φωτογραφία. Μια Σειρά φωτογραφιών αποτυπώνει το ταξίδι της περιπατητικής performance 22 stops, μιας site-specific, butoh performance μακράς διάρκειας που ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2016 και συνεχίζεται έως σήμερα. Mε οδηγούς την βραδύτητα, την ακινησία, τις γλυπτικές φόρμες, τη μεταμόρφωση και τις ποιητικές εικόνες, η Κατερίνα Δρακοπούλου θα επιχειρήσει να ξανα-θυμηθεί, να ξανα-επισκεφθεί, να ανα-καλέσει, να ανα-δημιουργήσει και να ανα-κατασκευάσει τόπους, ιστορίες και διαδρομές που βρίσκονται χαραγμένες στη μνήμη ούτως ώστε να ξανα-δούμε και να ξανα-φανταστούμε οικείους, καθημερινούς χώρους, πρακτικές και μορφές τέχνης με μια νέα οπτική.Επιμέλεια: Ιουλία Λαδογιάννη, Τάσος Παπαδόπουλος
Καλλιτέχνης: Άννα-Μαρία Μαντά
Το έργο του Κωνσταντίνου Δερβένη «ADULT IN THE ROOM» είναι μια παραστατική επιτέλεση μιας ζωής της διπλανής πόρτας, που μυεί το θεατή στην τέχνη της περφόρμανς, απαντώντας σε ένα μεγάλο ζητούμενο της τέχνης του εικοστού αιώνα: να ξαναφέρει την τέχνη στην καθημερινή ζωή και την καθημερινή ζωή στην τέχνη.Ένας οικείος-ανοίκειος χώρος και μια επιτέλεση-χορογραφία, που είναι γνώριμοι και ταυτόχρονα πρωτοφανείς. Ένα σύμπαν που ζει ένα σύγχρονο κορίτσι, μια τελειόφοιτη φοιτήτρια, μαζί με τις αγάπες της, τις εμμονές της, τις ανασφάλειες, τα απωθημένα της. Ένα δωμάτιο που εκτίθενται-επιτελούν όλα τα αντικείμενα-υποκείμενα, έμβια και μη, που συνθέτουν την εσωτερική ζωή ενός σύγχρονου νέου, που παλεύει να υπάρξει σε ένα κόσμο που τον πιέζει, ενώ αυτός θέλει να εξαφανιστεί.ADULT IN THE ROOM, performed by Άννα-Μαρία Μαντά, edited by Αγγελική ΓερμακοπούλουΕπιμέλεια: Κωνσταντίνος Δερβένης
Καλλιτέχνης: Χριστίνα Ζαχαράκη, Αλκινόη Ζαχαρόγιωργα, Βιβή Κασαρά, Σέβη Κρητικού, Αγγελική Τουρκοχωρίτη
To compose compose bedsΗ βίντεο-περφόρμανς To compose compose beds βασίζεται στην αφήγηση ενός ηπειρώτικου παραμυθιού εστιάζοντας στην παράδοξη και αμφίσημη συμβίωση ενός κοριτσιού που βρίσκεται σε κατάσταση εγκυμοσύνης και ενός φιδιού. Πρόκειται για μια συνύπαρξη, η οποία εγείρει ερωτήματα που αφορούν ζητήματα σωματικότητας, φύλου, σεξουαλικότητας και γονιμότητας, σε μια απόκοσμη ατμόσφαιρα ανάμεσα στο όνειρο και τον εφιάλτη, ενώ εμφανές είναι ένα πλαίσιο παραπομπών σε αρχέγονες μνήμες και συμβολικών αναφορών από τη μυθολογία, τη θρησκεία και τις λαϊκές δοξασίες. Το γυναικείο σώμα παρουσιάζεται ως ένας ενδιάμεσος “τόπος”, παγιδευμένο στη φυσική και την κοινωνική του υπόσταση.Επιμέλεια: Δόμνα Γούναρη
Καλλιτέχνης: Ηλέκτρα Σταμπούλου
“Call it a Night”Το έργο “Call it a Night” είναι το τελευταίο εικαστικό εγχείρημα της Ηλέκτρας Σταμπούλου η οποία από τον Νοέμβριο του 2019 έχει ξεκινήσει μία performance διαρκείας με τη μορφή τηλεφωνικής υπηρεσίας όπου παροτρύνονται να επικοινωνούν όσοι αντιμετωπίζουν προβλήματα αϋπνίας. Οι συμμετέχοντες καλώντας ακούν την εικαστικό να τους διηγείται φανταστικές ιστορίες. Η υπηρεσία αυτή θα μεταφερθεί στα PERFORMANCE ROOMS2020. Με αφετηρία το παραμυθιακό στοιχείο και τη συχνή σύνδεσή του με τον ύπνο και την προφορικότητα, στόχος είναι να αναδυθούν σταδιακά σύγχρονα αφηγήματα διαμέσου του παραμυθιακού, αλλά και να αποκαλυφθούν λιγότερο γνωστές πτυχές λαϊκών και παραμυθιακών αφηγημάτων τα οποία σε αντίθεση με την κοινή άποψη είναι ιστορίες με βίαιο και σκληρό περιεχόμενο, ειδικά στις αρχικές, μη προσαρμοσμένες για το ευρύ αναγνωστικό κοινό εκδοχές τους.Επιμέλεια: Νάσια Καλαμάκη
Καλλιτέχνης: Μαρίνα Γκενάντιεβα
Gelina -Like From Another WorldΣτην παράστασή της, στο δωμάτιο του ξενοδοχείου St. George Lycabettus, η Μαρίνα Γκενάντιεβα αναδημιουργεί, σε καλλιτεχνικό περιβάλλον, την τελετή του παραδοσιακού γάμου των Πομάκων στην βουλγαρική Ροδόπη, Η νύφη σε αυτήν την κοινωνία λέγεται Gelina και η προετοιμασία για τον γάμο της είναι μια εθιμοτυπική ιεροτελεστία μεταμόρφωσης. Το πρόσωπό της ζωγραφίζεται σχολαστικά με λευκή βαφή και πούλιες πριν οδηγηθεί, με κλειστά μάτια, προς τον μελλοντικό σύζυγό της σαν ζωντανή κούκλα πλήρως διακοσμημένη. Στην performance η Μ. Γκενάντιεβα μιμείται τα στάδια αυτού του τελετουργικού κατασκευάζοντας μία από τις μάσκες από μικροσκοπικά χαρτιά με μεταλλική όψη που κολλάει απευθείας πάνω στο δέρμα της, αλλοιώνοντας τα χαρακτηριστικά της. Το παραδοσιακό έθιμο συνδέεται με την σειρά των in process performances που εκτελεί η καλλιτέχνης τα τελευταία χρόνια φορώντας τις αστραφτερές μάσκες της και περπατώντας ως παραμορφωμένη περσόνα σε δημόσιους χώρους στην Ελλάδα και το εξωτερικό.Επιμέλεια: Γιώτα Κωνσταντάτου
Καλλιτέχνης: Μυρτώ Σαρμά, Δήμητρα Τρούσα, Δημήτριος Μοσχονάς
Η Greektopia της Μυρτούς Σαρμά και των ReCompulsive Behaviours αφορά στην τυχαία εμφάνιση ενός χώρου σύγχρονης τέχνης στην πραγματικότητα τριών αλλόκοτων πλασμάτων. Η έλευσή του διαταράσσει την κανονικότητά τους, ενώ παραμένει ασαφές για τους επισκέπτες του χώρου το νόημα της ύπαρξης των πρώτων. Η ανοίκεια αυτή παρουσία σε έναν τέτοιο χώρο δημιουργεί ερωτήματα γύρω από τη σύγχρονη καλλιτεχνική πρακτική και την ‘αποτελεσματικότητα’ του έργου τέχνης στη σημερινή συνθήκη. Βασική επιδίωξη της Greektopia αποτελεί η απόπειρα συνάντησης δυο ανόμοιων κόσμων και ο μονόλογος που αναπτύσσεται μεταξύ τους.Επιμέλεια: Άλκηστις Μαρία Κοντοπούλου
Καλλιτέχνης: ANIMATERRA(Βασιλική Κούκου-εικαστικός, Πέννυ Μηλιά-ηθοποιός/συγγραφέας, Αικατερίνη Παυλάκη-ηθοποιός/θεατρολόγος, Claudia Rodriguez-ανθρωπολόγος)
«A metamorphosis?»Η performance «A metamorphosis?» πραγματεύεται την έννοια του ερειπίου. Τι είναι το ερείπιο και τι μπορεί να κάνει ένας καλλιτέχνης με αυτό; Οι performers δημιουργούν μπροστά στα μάτια των θεατών και καταστρέφουν ένα ιερό-μνημείο. Τι ακριβώς δοξάζουμε; Τι είναι η ιερότητα στον σύγχρονο πολιτισμό; Ποια η αξία της; Μπορεί να καταστραφεί; Μπορεί να αποκατασταθεί; Υπάρχουν άνθρωποι-ερείπια; Ο καλλιτέχνης επεμβαίνει καθοριστικά και μεταμορφώνει την ύλη, τον εαυτό του και την εποχή του. Ή μήπως ο χρόνος; Οι θεατές θα συμμετέχουν με τις δικές τους απαντήσεις.Εικαστική εγκατάσταση- Επιμέλεια: Βασιλική Κούκου, Μουσική-Ήχος: Phil IliadesΕπιμέλεια: Βασιλική Κούκου
Καλλιτέχνης: Μαρία Ζησοπούλου, Δήμητρα Οικονόμου
Οριοθετημένες από έναν κύβο, η Μαρία Ζησοπούλου και η Δήμητρα Οικονόμου, χωροθετούν υπαινικτικά το περιβάλλον όπου συντελείται η δράση τους, εικαστική και παράλληλα σωματική. Δημιουργώντας η μία μέσω της άλλης και συγχρόνως μαζί εντός του αυτοσχέδιου πλαισίου τους. Έχοντας ως μέσο την επαφή, μεταβαίνουν σε μία πιο σωματική εμπειρία, μία ρέουσα εικαστική διεπαφή με την οποία επιβεβαιώνουν ότι η performance είναι «κάτι υπάρχον», απλώς συμβαίνει, επαναφέρωντας τον αρχέτυπο δεσμό μεταξύ τέχνης και σώματος. Η επιμελημένη από τις ίδιες τις δημιουργούς video προβολή, καθώς και η πρωτότυπη μουσική παραγωγή των Droids on Acid, συνθέτουν μία εφαπτόμενη εικαστική προσέγγιση όπου ο θεατής-χρήστης του έργου καλείται να ψηφιοποιήσει τη προσωπική του εμπειρία κοινοποιώντας την φωτογραφική του ματιά στα social media.Video: Μαρία Ζησοπούλου, Δήμητρα Οικονόμου, Ήχος: Droids on AcidΕπιμέλεια: Βαλεντίνη Μαργαριτοπούλου
Καλλιτέχνης: Κυριάκος Αποστολίδης, Βασίλης Δαγκλής
Η performance ‘Inverse’ εστιάζει στην έννοια της αποσπασματικότητας του χώρου και του χρόνου. Καταγράφει την παρουσία παράλληλων διαστάσεων, οι οποίες διαμορφώνονται σε αντίστροφες θέσεις από την οπτική γωνία θέασης ενός αντικειμένου στο περιβάλλον. Με πρωταρχικά υλικά το σώμα και το φως οι δύο performer αναπτύσσουν την δράση τους κατά την οποία διαμορφώνετε ένα αυτοσχεδιαστικό μοτίβο κατά τον μεταξύ τους διάλογο.Επιμέλεια: Κυριάκος Αποστολίδης
Καλλιτέχνης: Αθηνά Κανελλοπούλου
«Curing Fragility»Πόσο εκτεθειμένη είναι η σύγχρονη ιδιωτικότητα; Το project «Curing Fragility» μας βάζει στην ατμόσφαιρα του «Γυάλινου Κόσμου» του Τένεσι Ουίλιαμς υπό το πρίσμα της σύγχρονης εποχής και τεχνολογικής εξέλιξης. Ένα ιδιωτικό περιβάλλον, όπως αυτό ενός υπνοδωματίου, γίνεται δημόσιο και ταυτόχρονα ανοίκειο, καθώς αποτελείται από διαφανή υλικά. Η Αθηνά Κανελλοπούλου, δημιουργεί έναν αλληγορικό κόσμο προστατευμένο από τους κινδύνους, αλλά έντονα εκτεθειμένο, λόγω της διαφάνειας των bubble raps, ταυτόχρονα θέτει ερωτήματα, εμπλέκοντας και το στοιχείο της μαρτυρίας.Επιμέλεια : Αγγελική Μπάρα
Καλλιτέχνης: Eremus
“And all that remains is a desert”Το project “And all that remains is a desert” αποτελεί μία οπτικοακουστική performance, κατά την οποία το δωμάτιο του ξενοδοχείου μετασχηματίζεται σε όχημα εξερεύνησης ενός συνθετικού κόσμου μετά την καταστροφή. Ο καλλιτέχνης δημιουργεί ψηφιακές ερήμους τις οποίες περικλείει με ακουστικά περιβάλλοντα, και προσκαλεί τους επισκέπτες να εισέλθουν στο όχημα και να αφεθούν στα αισθητηριακά ερεθίσματα. Οι ψηφιακές προβολές ως “παράθυρα” του οχήματος σε συνδυασμό τα ηχητικά περιβάλλοντα, επιδιώκουν έναν εκ νέου εντοπισμό της υλικής σωματικότητας μέσα σε ψηφιακούς χώρους, καθώς και έναν επαναπροσδιορισμό της δυστοπίας ως έναν τόπο ηρεμίας και ενδοσκόπησης.Επιμέλεια: Βέρα Ιόνα (Παπαδοπούλου)
Καλλιτέχνης: Αντώνης Αντωνίου / Boylesque
Με κέντρο το στοιχείο του ερωτικού χορού – καλέσματος, ο Αντώνης Αντωνίου δημιουργεί μια συνθήκη συνάντησης με ένα θεατή κάθε φορά, θέτοντας ερωτήματα για τις κυρίαρχες σημασίες που αποδίδονται στο σώμα.Τι υπόσχεται και πως προδίδεται η επιφάνεια; Τι μας γεννά η όψη της επιδερμίδας, τα σημάδια και οι ουλές του εφήμερου στην πραγματικότητα σώματος; Αν το καταναλωτικό σώμα προτείνεται ως αψεγάδιαστο, σφριγηλό, υγιές και νέο, η περφόρμανς το προσεγγίζειακροβατώντας ανάμεσα στη θελκτικότητα και τη φθαρτότητα, την επιθυμία και την ευαλωτότητα. Οδηγεί το βλέμμα μας απ’ το σώμα ως σύνολο στις κάποτε αποκρουστικές του λεπτομέρειες και από την ερωτική αποκάλυψη του κορμιού ως αντικειμένου του πόθου στην τεχνολογική ανακάλυψη των -αόρατων με γυμνό μάτι- ατελειών του.Επιμέλεια: Σοφία Σιμάκη
Καλλιτέχνης: Παναγιώτης Κοστρίβας
Notes on a taksimΠώς σχετίζεται η μουσική με τον θόρυβο και τη σιωπή; Πόσο τυχαίος είναι ένας αυτοσχεδιασμός; Το Notes on a taksim είναι μια performance για την ελευθερία της έκφρασης, τα αδιέξοδα και τα όρια, με αφετηρία την αιρετική συναυλία σιωπής-θορύβου 4΄33” του John Cage και την αντιπολεμική δράση-απραξία Bed in της Ono και του Lennon. Ξεκινά ως ερμηνεία στο ούτι ενός αυτοσχεδιαστικού κομματιού που βασίζεται στην αρχαία μαντική μέθοδο του ι τσινγκ, για να καταλήξει στη σιωπή, μέσα από το σταδιακό ράψιμο των χορδών του οργάνου. Διακεκομμένες γραμμές παρτιτούρας στον τοίχο πλαισιώνουν μια δράση στο μεταίχμιο της εικαστικής εγκατάστασης, της μουσικής και της κίνησης.Επιμέλεια: Άννα Στρούλια, Φιόνα-Έλλη Σπαθοπούλου
Καλλιτέχνης; Γιώργος Βουδικλάρης
Συνεργασία: Φαίη Τζανετουλάκου“Amazon Silenced”Ένα βιωματικό οδυνηρό οδοιπορικό διάρρηξης της φυσικής μας σύνδεσης με τις ρίζες μας, όπως αυτή συμβολίζεται με τη σταδιακή εξαφάνιση του μεγαλύτερου δάσους της βροχής. Μέσα από την από κοινού ανάγνωση του μυστικιστικού εξερευνητικού βιβλίου Amazon Beaming του Petru Popescu, και με οδηγό τις παύσεις και τις ανάσες, η performance έχει σκοπό να αφυπνήσει ποιητικά το κοινό γύρω από τη βίαιη αποκοπή του σύγχρονου ανθρώπου από το φυσικό του περιβάλλον, και τις έννοιες του χρόνου και της κοινοκτημοσύνης, στο βωμό της σύγχρονης πλασματικής και βίαιης οικονομικής ανάπτυξης, με αποτέλεσμα την απώλεια της ταυτότητας και της αυτοσυνείδησης του.Επιμέλεια: Φαίη Τζανετουλάκου
Καλλιτέχνης: Αποστόλης Φιλίππου, Περσεφόνη Νικολακοπούλου (Anna Wanderer)
Materia PrimaΔύο σώματα προσπαθούν να επικοινωνήσουν μέσα από την ανακάλυψη ξεχασμένων και άγνωστων ιστοριών, γεγονότων, ποιητικών εικόνων και φιλοσοφικών αφηγήσεων, που βρίσκονται κρυμμένα σε ξεχασμένα βιβλία. Οι δύο ήρωες επιχειρούν να πλησιάσουν μέσω μιας νοητικής διεργασίας με αφορμή τα βιβλία που θα τοποθετήσουν στο δωμάτιο ως κέλυφος και καταφύγιο, ως πρόταση ενός δικού τους κόσμου υπό κατασκευή. Το βιβλίο, λειτουργεί στη δράση ως φετιχιστικό αντικείμενο με μυθολογικές και φρουδικές αναφορές. Άρρηκτα συνδεδεμένο ως αντικείμενο με τον κόσμο της διανόησης, θα αποτελέσει την αφορμή ώστε οι δύο καλλιτέχνες να σχολιάσουν την έμφυλη διάσταση μιας διαφορετικής επικοινωνίας μεταξύ των δύο ηρώων που δημιουργούν, μακριά από τις στερεοτυπικές αναπαραστάσεις των σχέσεων των δύο φύλων.Συμμετοχή στη δράση: Νικόλας Κωστής (σε ρόλο «Monsieur Polaroid»)Επιμέλεια: Μαρία Ξυπολοπούλου
Καλλιτέχνης: Διδώ Γκόγκου
Άμλετ: «Ο κόσμος γέρνει γκρεμίζεταιΓιατί έπρεπε να γεννηθώ εγώ για να τον στερεώσω;»Με αφορμή την τραγωδία του Σαίξπηρ Άμλετ επιχειρείται η κατασκευή ενός βασιλείου υπό κατάρρευση. Το κάστρο είναι μία οχυρωμένη κατασκευή, κατοικία ευγενών· ένα απροσπέλαστο ψηλό κτίσμα που αποτέλεσε σύμβολο ισχύος ανα τα χρόνια.Η σκηνογράφος Διδώ Γκόγκου προτείνει σε αντίθεση με αυτήν τη συμπαγή δομή (κάστρο) ένα κτίσμα από ένα υλικό ευμετάβλητο, τα τραπουλάχαρτα, που συνειρμικά προκαλεί παιχνίδια βασισμένα στην τύχη και τη στρατηγική. Τα τραπουλόχαρτα τοποθετούνται έτσι ώστε να δίνεται η εντύπωση ότι αρκεί μία και μόνο κίνηση για να καταρριφτεί το «σάπιο» βασίλειο. Το ευμετάβλητο της κατασκευής προσπαθεί να μετονομάσει τα γεγονότα του έργου, αποδίδοντας κατά κύριο λόγο την τελευταία πράξη που οδηγεί στην ολοκληρωτική καταστροφή.Σε αυτό το κάστρο του Άμλετ από τραπουλόχαρτα συμμετέχουν σπουδαστές του τρίτου έτους της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου.Επιμέλεια: Δηώ Καγγελάρη