● Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΝΩΝΕΙ ΤΟΥΣ ΛΑΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥΣ;
Η Μουσική είναι μία παγκόσμια γλώσσα που ενώνει τους ανθρώπους. Είναι η Αρμονία του Σύμπαντος. Εξευμενίζει τις ψυχές άρα είναι κάτι που θεωρητικά θα μπορούσε να ενώνει τους λαούς και τους πολιτισμούς… Αν οι λαοί είναι σε θέση να αντιληφθούν την αξία της.
● ΠΟΙΟΝ ΜΟΥΣΙΚΟ ΘΑΥΜΑΖΕΤΕ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ;
Θαυμάζω πάρα πολλούς μουσικούς απο διάφορα είδη μουσικής. Δεν εντυπωσιάζομαι τόσο απο τις τεχνικές και δεξιοτεχνικές ικανότητες ενός μουσικού αφού αυτές είναι δεδομένο ότι πρέπει να ισχύουν. Επηρεάζομαι πολύ απο την μουσικότητα, την εκφραστικότητα στο παίξιμο. Ό,τι με συγκινεί το θαυμάζω.
●Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ, ΟΙ ΜΟΥΣΙΚΟΙ ΠΟΛΛΟΙ. ΠΩΣ ΘΑ ΠΕΡΙΓΡΑΦΑΤΕ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΥΤΗ;
Συμφωνώ.
● ΓΙΑΤΙ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ; ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ ή ΑΝΑΓΚΗ;
Η μουσική παιδεία όπως και όλες οι τέχνες είναι απαραίτητες για την καλλιέργεια μας. Η μόρφωση δυστυχως στις μέρες μας δεν συμβαδίζει με την καλλιέργεια. Υπάρχουν πολλοί μορφωμένοι και λίγοι καλλιεργημένοι άνθρωποι. Αν σκεφτούμε οτι γεννιόμαστε χωρίς κανένα υλικό αγαθό και φεύγουμε απο αυτή τη ζωή και πάλι χωρίς να μπορούμε να πάρουμε μαζί μας κάποιο υλικό αγαθό, τότε το μόνο που μας μένει είναι να γεμίσουμε την ψυχή μας με αυτά που πραγματικά θα μας ανήκουν για πάντα. Άρα μιλάμε για ανάγκη και όχι για πολυτέλεια.
● ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΕΝΑΣ ΓΟΝΙΟΣ ΝΑ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙ ΤΟ ΤΑΛΕΝΤΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΣΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ;
Κατ’ αρχήν πιστεύω οτι το παιδί θα ανακαλύψει πρώτο την κλίση του στη μουσική. Όλοι είμαστε εκ γενετής δυνάμει καλλιτέχνες. Κάποιοι που έχουν την κλίση σε μεγαλύτερο βαθμό ίσως εξελιχθούν σε πραγματικούς καλλιτέχνες αν ο χαρακτήρας τους, το περιβάλλον τους και οι τυχαίες συνθήκες συνηγορούν σε αυτό. Άλλοι ίσως γίνουν πολύ καλλιεργημένοι ακροατές/θεατές. Και έτσι συμπληρώνεται ο κύκλος γιατί ένας καλλιτέχνης συνδιαλέγεται με το κοινό. Και το επίπεδο ανεβαίνει όσο και οι δύο πλευρές ανεβαίνουν σε καλλιέργεια και αισθητική. Οι γονείς, όπως και οι δάσκαλοι θα πρέπει απλώς να είναι ενθαρρυντικοί με τα παιδιά. Η Τέχνη διαλέγει τους “υπηρέτες” της και όχι αντίστροφα.
● ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ ΣΗΜΕΡΑ Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ;
Όπως το βλέπω εγώ όχι. Γιατί εκπαίδευση δεν θεωρώ μόνο το σχολείο. Εκπαίδευση παίρνει το κάθε παιδί πρώτα απο το σπίτι του. Επίσης τα Μ.Μ.Ε παίζουν αισχρό ρόλο σήμερα αποδομώντας κάθε τι που χτίστηκε με πολύ κόπο στο παρελθόν δίνοντας ψεύτικη αξία σε κατα φαντασία καλλιτέχνες που ούτε χθές τους ήξερε κανείς ούτε αύριο θα τους θυμάται οποιοσδήποτε. Γιατί δεν έχουν τίποτα ουσιαστικό να προσφέρουν. Για εμένα Παιδεία δεν είναι η παπαγαλία γνώσεων. Παιδεία είναι η ανάπτυξη της Αισθητικής ώστε το κάθε παιδί να γίνει ένας αυστηρός ενήλικας που δεν θα δέχεται ό,τι του πλασάρουν τα Μ.Μ.Ε ή ό,τι είναι “της μόδας”.
● ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΟΙ ΜΟΥΣΙΚΟΙ, ΜΕ ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΚΑΙ ΓΝΩΣΕΙΣ;
Βεβαίως και υπάρχουν και Έλληνες όπως και ξένοι μουσικοί πολύ καταρτισμένοι και σοβαροί στη δουλειά τους. Αλλά όπως σας είπα και πιο πρίν η εθνικότητα δεν παίζει και τόσο ρόλο στον τομέα μας. Όλοι ανήκουμε σε ένα τομέα τον οποίο υπηρετούμε ο καθένας όπως ξέρει και μπορεί. Εγώ σέβομαι κάθε ειλικρινή καλλιτέχνη και τολμώ να πώ οτι περισσότερο σέβομαι έναν καλλιτέχνη που εξασκεί την τέχνη του απο την ψυχή του και ας μήν έχει λάβει τις γνώσεις που έχουν άλλοι , οι οποίοι πολλές φορές με άλλοθι αυτές τις γνώσεις το παίζουν καλλιτέχνες χωρίς να είναι πραγματικά δοσμένοι ψυχικά στην τέχνη που υποτίθεται ότι υπηρετούν. Ευτυχώς η ίδια η Μουσική και ο Χρόνος κάνουν το ξεκαθάρισμα τους και ο καθένας παίρνει τη θέση που δίκαια του αναλογεί.
● ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΑΣ ΣΧΕΔΙΑ;
Δεν συνηθίζω να κάνω ποτέ σχέδια! Φανταστείτε ότι δεν είχα σκοπό ποτέ να γίνω μουσικός. Τελειώνοντας το Λύκειο ήθελα η Μουσική να είναι πάντοτε στη ζωή μου αλλά ως χόμπυ. Όμως τελικά το ένα έφερε το άλλο και επειδή κάποιοι άνθρωποι του χώρου πίστεψαν σε μένα περισσότερο απο ότι πίστευα εγώ στον εαυτό μου τότε, εκ των πραγμάτων όλη μου η ζωή είναι η Μουσική απο τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου. Πάντως θα ήθελα όσο ζώ να παίζω με μουσικούς που θαυμάζω ως καλλιτέχνες και ως χαρακτήρες. Να παίζω σε συναυλίες και σε ηχογραφήσεις έργα που μου αρέσουν και να βλέπω μαθητές μου να προοδεύουν και να χαίρονται αυτά που κερδίζουν μέσα απο τη Μουσική.
Cv
Γεννήθηκε στη Λεμεσό το 1974 σε οικογένεια μουσικών.
Σε ηλικία 5 χρόνων άρχισε να μελετά πιάνο με δασκάλα τη γιαγιά της Βιργινία Γενοβκιάν και να συμμετέχει στην παιδική χορωδία του Πνευματικού Ομίλου Λεμεσού υπο τη μουσική διεύθυνση της θείας της Βιολέτας Κακομανώλη .
Το 1986 άρχισε να μελετά βιολοντσέλο στο Δημοτικό Ωδείο Λεμεσού με την Όλγα Ντρουγκαλόβα Αργυρίδου .
Το 1988 επιλέγηκε ως ιδρυτικό και μόνιμο μέλος της Κρατικής Ορχήστρας Νέων Κύπρου .
Απο το 1991-1997 συνεχίζει τα μαθήματα βιολοντσέλου στην Αθήνα (με τον Granit Camberi και την Claire Demeulenaire) και στην Βουδαπέστη (με τον Zsolt Pùskas).
Απο το 1997-2012 ζεί στην Αθήνα όπου συνεργαζεται μόνιμα με τους συνθέτες Χρήστο Λεοντή , Μίκη Θεοδωράκη , Νότη Μαυρουδή , Ηλία Ανδριόπουλο , Στέφανο Κορκολή , Μίμη Πλέσσα , Νίκο Κυπουργό , Σταμάτη Κραουνάκη κ.α σε συναυλίες τους στην Ελλάδα και σε πολλές χώρες του εξωτερικού καθως και σε πολλές δισκογραφικές τους δουλειές .
Απο το 1998-2009 είναι μελος της Ορχηστρας Μίκης Θεοδωράκης .
Απο το 2001 συνεργάζεται μόνιμα με την Μαρία Φαραντούρη στις συναυλιες της .
Απο το 2012-16 εργάστηκε στην Αυστραλία ως μουσικός συμφωνικής ορχήστρας (Fremantle Chamber Orchestra στο Perth και Darwin Symphony Orchestra ως principal cellist) . Επίσης ως καθηγήτρια βιολοντσελου ιδιωτικά αλλά και στο μουσικό τμήμα του κρατικού πανεπιστημίου Charles Darwin University .
Απο το 2016 ζει και εργάζεται με βάση την Αθήνα και την Κύπρο παίζοντας σε συναυλίες και ηχογραφήσεις και διδάσκοντας βιολοντσέλο.