Η μουσική ενώνει τους λαούς και τους πολιτισμούς;
Σίγουρα μπορούν να επιτευχθούν και τα δύο. Μπορεί να ξεκινήσει άμεσα, απο μια συγκέντρωση, όπως κάποια γιορτή, δημιουργώντας ένα κλίμα κατάλληλο για γνωριμία και επικοινωνία, εώς και πιο έμμεσα.
Ακούγοντας δηλαδή μια ολοκληρωμένη ενορχήστρωση, η οποία περιβάλλεται τόσο απο μουσικά όργανα διαφορετικών χωρών, όσο και μουσικές επιρροές. (Μια απο αυτές είναι η προοδευτική μουσική).
Ποιον μουσικό θαυμάζετε και γιατί;
Θα μου επιτρέψετε να κάνω μια σύντομη αναφορά, αφού αξίζει να αναφερθούν κάποιες περίοδοι της ιστορίας της μουσικής.
Η Μονοφωνία πρωτοξεκίνησε την αρχαία περίοδο έως και τον πρώιμο μεσαίωνα.
Τα πρώτα ανθρώπινα μουσικά ερείσματα, χάρη στη φύση και τα φυσικά φαινόμενα. (Συναντάται η πρώτη επαφή για την ανάγκη της προσωπικής έκφρασης).
Η πολυφωνία όπου ξεκινά τον 9ο αιώνα με την εξέλιξη των Γρηγοριανών (Σπάζοντας πια το κατεστημένο της μονοφωνίας) με διάρκεια εώς και τον 14ο αιώνα περίπου.
Και η Ομοφωνία όπου ξεκινά η baroque εποχή (1600-1750) με μουσικούς που γράφουν ιστορία, όπως Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπάχ, Ζάν Μπατίστ, Αντόνιο Βιβάλντι..
Η Κλασική εποχή (1750-1827) με μουσικούς όπως Μπετόβεν, Μοτσαρτ, Χάυντν..
Η Ρομαντική εποχή και Ιμπρεσιονισμός (1890-1915) ,όπου συναντάται για πρώτη φορά και η μουσική εικαστική, επηρρεασμένη απο τους Γάλλους..
Και τέλος η σύγχρονη εποχή, 20ος και 21ος αιώνας.
Θεωρώ πως οι παραπάνω καλλιτέχνες και άλλοι πολλοί ακόμα, συνετέλεσαν σημαντικό έργο στη μουσική καθώς την υπηρέτησαν με πραγματικό ήθος, συνέπεια και συναίσθημα. Αυτοί είναι και οι μουσικοί που θαυμάζω.
“Η μουσική είναι μία, οι μουσικοί πολλοί.” Πως θα περιγράφατε αυτή την πρόταση;
Η μουσική είναι παραγώμενη λέξη και προέρχεται (για να μην μακρυγορήσω και πάλι) απο τη λέξη μούσα. Παραγώμενη επίσης απο το μαούσα. Το ρήμα μάω-μω (συνηρημένο), έχει και την έννοια του επιννοώ. Εάν ισχύουν οι έρευνες της έννοιας αυτής, θεωρώ πως είναι κάτι πολύ όμορφο σαν αποτέλεσμα, αφου διαιωνίζεται και προοδεύει μέσα απο το χαρακτήρα, το ήθος και το συναίσθημα του κάθε μουσικού που συντελεί σε αυτήν.
Γιατί χρειάζεται η μουσική παιδεία; Είναι πολυτέλεια ή ανάγκη;
Η μουσική παιδεία είναι αναγκαία και δυστυχώς είναι σχεδόν αφανής στη δημόσια εκπαίδευση.
Μέσα απο αυτήν αναπτύσσεται αναμφίβολα ο συναισθηματικός κόσμος του ανθρωπίνου γένους, και βοηθά να εκφραστεί μέσα απο μια μουσική σύνθεση να εκφραστούν όσα είναι δύσκολα ή ακόμα και ανέφικτα να ειπωθούν λεκτικά.
Επίσης αναμφίβολα συμβάλει στην νοητική ανάπτυξη καθώς θέτει τον εγγέφαλο σε εφαρμογή ώστε να αναπτύξει μουσικά μοτίβα και δομές πρακτικά με αποτέλεσμα αμεσότητας σκέψης, οργάνωσης κ.α.
Σημαντικά δε για κάποιον με μουσική παιδεία, η προσωπική ταυτότητα, αλλά και η κοινωνικότητα όπου είναι αναπόσπαστα κομμάτια για όλους εμάς.
Πώς μπορεί ένας γονιός να ανακαλύψει το ταλέντο του παιδιού του στη μουσική;
Πολύ ενδιαφέρουσα ερώτηση και νομίζω ενδιαφέρει όλους τους γονείς.
Φτάνει να είναι κάποιος παρατηρητικός με το/τα παιδί-ά του έτσι ώστε να καταλάβει που μπορεί να έχει κάποια ιδιαίτερη κλίση.
Ασχολίες και παιχνίδια τα οποία προτιμά.
Δεξιότητες που αναπτύσσει πολύ γρήγορα.
Είδη γνώσεων που το ενδιαφέρουν ιδιαίτερα, που μπορεί να αντιλαμβάνεται γρήγορα και που μαθαίνει εξίσου.
Ενασχολήσεις που του δίνουν ενθουσιασμό και χαρά.
Τι του αρέσει να διαβάζει σε οποιαδήποτε μορφή (περιοδικά, βιβλία, διαδίκτυο)
Τι του αρέσει να συζητά, τι είναι σημαντικό για αυτό στον κόσμο
Τι είναι αυτό με το οποίο όταν καταπιάνεται, χάνει την αίσθηση του χρόνου και δεν κουράζεται.
Και τέλος, ακόμα και οι συναναστροφές του συμβάλλουν στις καλλιτεχνικές ανησυχίες του/της.
Διδάσκεται σήμερα η Μουσική παράδοση μέσα από την εκπαίδευση;
Όχι και κακώς. Τονίζουμε πως η μουσική παράδοση προάγει τα ήθη, τους αγώνες, πόθους, την κουλτούρα ενός τόπου κ.α. Π.χ. Τεράστια αναφορά στα Ηπειρώτικα και μουσικά την Ηπειρώτικη κλίμακα.
Υπάρχουν Έλληνες αξιόλογοι μουσικοί, με μουσική κατάρτιση και γνώσεις;
Υπάρχουν και δεν σταματούν να υπάρχουν!
Μερικοί απο αυτούς που προσωπικά με έχουν σημαδέψει είναι οι: Βαγγέλης Παπαθανασίου, Γιάννης Χρυσομάλλης (Yanni), όπου είναι συντοπίτης και όχι μόνο. Τεράστιος Βασίλης Πολυδούρης. Ελληνοαμερικάνος με τεράστια έργα στο Hollywood. Γιάννης Σπάθας (εδώ έρχεται και η αναφορά στα Ηπειρώτικα), Ντέμης Ρούσσος και άλλοι πολλοί.
Ποια είναι τα μελλοντικά μουσικά σας σχέδια;
Προς το παρόν στοχεύω σε μουσική επένδυση ντοκιμαντέρ ή ταινιών μικρού μήκους.
Βιογραφικό.
Ο Χάρης Πολυμενέας κατάγεται από την Μεσσηνιακή Μάνη και γεννήθηκε στην Καλαμάτα το 1988. Απο μικρός ξεκίνησε τα πρώτα του βήματα εντελώς αυτοδίδακτα με την μουσική και συνεχίζει.
Παίζει Πιάνο , synthesizer, οrgans καθώς έχει ξεκινήσει τον τελευταίο καιρό και διδάσκεται κιθάρα.
Όλα αυτά αποτελλούν τον τρόπο έκφρασής του μέσα απο την μουσική πράξη.
Συνέχισε ως έφηβος στο 1ο του ωδείο (Μεσσηνιακό ωδείο Καλαμάτας) με καθηγητή τον Γιώργο Κουτσουμπό να διδάσκεται Πιάνο, organs, ενώ παράλληλα ήταν μέλος της Μεσσηνιακής χορωδίας.
Έχει σπουδάσει τουριστικά επαγγέλματα, στο χώρο της εστίασης, ενώ αργότερα παρακολούθησε και μια σχολή μουσικής τεχνολογίας όπου και τον κέρδισε.
Το 2013 εώς τώρα, ξεκίνησε να δραστηριοποιείται με διαφορετικά μουσικά σχήματα και μέχρι τώρα είναι μόνιμα ενεργό μέλος των Lightfold (Progressive-power metallers) & Chrysilia (Soundtrack/symphonic/folk metal band). Έχει πάρει μέρος σε φεστιβάλ σαν guest μουσικός, όπως τους(R n’ R children) Ronnie James Dio tribute band, όπου κάθε χρόνο διεξάγεται στο κύτταρο κ.α.
Ασχολείται επίσης ενεργά με την μουσική παραγωγή ήχου και παρών στόχος είναι η σύνθεση μουσικής ενορχήστρωσης σε Ντοκιμαντέρ και ταινιών μικρού μήκους.
Διατηρεί το προσωπικό του home studio στο κέντρο της Αθήνας, όπου και γίνονται τα post productions.