Everett Kennedy Brown

Παρουσίαση του Αμερικανού Φωτογράφου Everett Kennedy Brown (Kyoto) ο οποίος συμμετέχει στην έκθεση “Προλεγόμενες, Ιστορίες που ντύθηκε το Σώμα” στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης

«Στον 21ο αιώνα, η ιαπωνική κουλτούρα δεν είναι πλέον κάτι που αφορά μόνο τους Ιάπωνες, αλλά μια παγκόσμια κληρονομιά που μπορούμε να γιορτάσουμε και να εκτιμήσουμε όλοι μας. Στην πραγματικότητα, ο εξαφανισμένος κόσμος, για τον οποίο έγραψε το 1894 ο Ελληνο-Ιρλανδός συγγραφέας Lafcadio Hearn στη συλλογή δοκιμίων του Glimpses of UnfamiliarJapan, υπάρχει ακόμα στην Ιαπωνία.». Everett Kennedy Brown

Everett Kennedy Brown, ένας performer της φωτογραφίας

O Everett Kennedy Brown έχει φωτογραφίσει τους «φύλακες της ψυχής της Ιαπωνίας», όπως χαρακτηρίζει ο ίδιος ανθρώπους που, προερχόμενοι οι περισσότεροι από παλιές οικογένειες της χώρας, επιδιώκουν να συνδέσουν το παρελθόν με το μέλλον διατηρώντας χιλιόχρονες παραδόσεις. Ανάμεσά τους τοποθετεί και τη Μαρία Παπατζέλου, το έργο της οποίας τον ενέπνευσε για τη δημιουργία μίας σειράς φωτογραφιών το 2020 με τη Junko Kakizaki να φοράει το χάρτινο κιμονό της Ελληνίδας εικαστικού.

Ο Αμερικανός καλλιτέχνης, με έδρα το Κυότο, είναι διεθνώς γνωστός για τις ‘αρχαϊκές’ διαδικασίες στο φωτογραφικό έργο του, οι οποίες θα μπορούσαν να θεωρηθούν ως ένα είδος performance. Ο ίδιος περιγράφει τα στάδια της δουλειάς του: «Κατασκευάζοντας αρνητικά γυαλιού, χρησιμοποιώντας τη διαδικασία υγρού κολλαδίου, αγκαλιάζω τα εγγενή ελαττώματά αυτής της πρωτόλειας φωτογραφικής τεχνικής, ώστε να εκφράσω την ιαπωνική αισθητική του Wabi-Sabi, μια αισθητική ευαισθησίας, η οποία ανακαλύπτει την ομορφιά στην ‘ατέλεια, την παροδικότητα και το ανολοκλήρωτο’.

Οι τελικές μου εικόνες εκτυπώνονται παρουσιάζοντας στις άκρες της γυάλινης πλάκας, το βουρτσισμένο γαλάκτωμα. Η χρήση του παλιού ατελούς γυαλιού προσθέτει στο έργο μου, την ‘πατίνα του χρόνου’.

Υπάρχει από πολλές απόψεις ένας επιτελεστικός χαρακτήρας στην εργασία μου. Η ίδια η διαδικασία απαιτεί την επίστρωση της πλάκας και την ευαισθητοποίησή της σε ένα σκοτεινό χώρο όπου θα δημιουργηθεί η εικόνα. Οι λήψεις μπορούν να διαρκέσουν σαράντα δευτερόλεπτα για τα πορτρέτα και η σύνδεσή μου με τους ανθρώπους που φωτογραφίζονται είναι ζωτικής σημασίας για ολόκληρη τη διαδικασία.

Ο μοναχός και ποιητής Thomas Merton έγραψε: «Η τέχνη μάς επιτρέπει να βρεθούμε και να χαθούμε ταυτόχρονα». Στόχος μου είναι να προσφέρω μέσω της τέχνης μου στον θεατή τη δυνατότητα να βρει και να χάσει τον εαυτό του, να ταξιδέψει στο παρελθόν, ενώ παραμένει ριζωμένος στο παρόν και να βιώσει μια νέα και βαθιά σχέση με τις εικόνες.

Η χρήση των χεριών είναι ιδιαιτέρως σημαντική για την επίτευξη αυτής της διαισθητικής σύνδεσης με τον χρόνο. Όταν τα χέρια, τα μάτια και η καρδιά μου ενώνονται αρμονικά, δημιουργείται μια βαθιά υποσυνείδητη σύνδεση στη δημιουργική διαδικασία. Σπινθήρες ευτυχών συγκυριών εμφανίζονται. Θαύματα της φυσικής ομορφιάς προβάλλονται στις εικόνες που αντηχούν σε ανοιχτές και ευαίσθητες ψυχές, ανεξάρτητα από τη θέση τους σε αυτήν τη γη και αυτό το ταξίδι στα μονοπάτια του χρόνου.»

 Φωτογραφίες του εκτίθονται αυτή την περίοδο στην έκθεση “The Masters of Japanese Photography” στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Εrarta στην Αγία Πετρούπολη, στη Ρωσία και ταυτόχρονα στο διεθνές εικαστικό πρότζεκτ “Προλεγόμενες, Ιστορίες που ντύθηκε το Σώμα” στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης.

Everett Kennedy Brown, a performer of photography

Everett Kennedy Brown has photographed the “keepers of the soul of Japan” as he describes those who, coming mostly from old families of the country, make efforts to connect the past with the future vitalizing millennial traditions. Among them is Maria Papatzelou, whose work inspired him to create a series of photos in 2020 with Junko Kakizaki wearing the paper kimono of the Greek artist.

The American artist based in Kyoto, is internationally known for his photographic work with “archaic” processes, which could be considered a kind of performance. Everett Kennedy Brown describes them:

“By making glass negatives using the wet collodion process I am embracing its inherent flaws in order to express the Japanese aesthetic of wabi-sabi, an aesthetic sensibility that finds beauty in the ‘imperfection, impermanence and incomplete’. My final images are printed with the edges of the glass plate to show the brushed on emulsion. My use of old imperfect glass adds to the work having a ‘patina of time’.  

In many ways there is a performative aspect to my work.  The process itself requires the plate being coated and sensitized in a darkroom tent at the place where the image is made. The exposures can be as long as forty seconds for portraits, and my connection to the people being photographed is vital to the entire undertaking.  

The monk and poet Thomas Merton wrote, “Art enables us to find ourselves and lose our selves at the same time.” My aim is to provide through my art the ability for the viewer to both find and lose themselves, to journey to the past while remaining rooted to the present, and to experience a new and profound relationship with the images.

The use of the hands is also vital in attaining this intuitive connection with time. When my hands, eyes and heart join in harmony, a deep subconscious connection occurs in the creative process. Sparks of serendipity occur. Marvels of natural beauty emerge in the images that resonate with open and sensitive souls, regardless of their place on this earth and this journey across the pathways of time.” 

His images  are now exhibited in The Masters of Japanese Photography Exhibition at the Erarta Museum of Contemporary Art in St. Petersburg, Russia and in “Foretold, Stories that draped the body”  international art project in Archaeological Museum in Thessaloniki.

Βιογραφικό σημείωμα.

Ο Everett Kennedy Brown είναι αμερικανός καλλιτέχνης και συγγραφέας με έδρα το Κυότο της Ιαπωνίας. Είναι διεθνώς γνωστός για το φωτογραφικό του έργο με αρχαϊκές διαδικασίες. Το 2013 το Υπουργείο Πολιτισμού της Ιαπωνίας του απένειμε το βραβείο του Επιτρόπου, Bunkacho Chokan Hyosho, για τη  Διεθνή διάδοση του Ιαπωνικού πολιτισμού, μέσω των μοναδικών του δημιουργιών και δραστηριοτήτων διάλεξης.

Η τέχνη του Everett εκτίθεται τακτικά διεθνώς και βρίσκεται σε μεγάλα διεθνή Μουσεία και Συλλογές. Τα βιβλία του είναι τα εξής: Oretachi no Nippon, Ganguro Girls, Nippon Ryoku, Japanese Samurai Fashion, Ushinaware-yuku Nihon: Endless Discovery, Ancient Futures και Kyotoha no Idenshi.

Bio

Everett Kennedy Brown is an American artist and writer based in Kyoto, Japan. He is internationally known for his photographic work with archaic processes. In 2013 Japan’s Ministry of Culture awarded him its Commissioner’s Award, Bunkacho Chokan Hyosho, for international dissemination of Japanese culture through his unique creations and lecture activities. 

Everett’s art is regularly exhibited internationally and is in major international museums and collections. His books include: Oretachi no Nippon, Ganguro Girls, Nippon Ryoku, Japanese Samurai Fashion, Ushinaware-yuku Nihon: Endless Discovery, Ancient Futures and Kyotoha no Idenshi. 

www.everettkennedybrown.kyoto

everettkennedybrown.kyoto – Just another WordPress site

everettkennedybrown.kyoto