Η γκαλερί σύγχρονης τέχνης Braggart Contemporary Gallery παρουσιάζει την τρίτη ατομική έκθεση-εγκατάσταση με τίτλο «Όλο βλέμμα–Όλο χρώμα» της εικαστικού Ελένης Γάτσιου σε επιμέλεια Γιάννη Μήτρου από τις 26 Ιουνίου έως 17 Ιουλίου 2024, στο art box Παπακυριαζή 55 & Σκαρλάτου Σούτσου στη Λάρισα. Τα εγκαίνια θα γίνουν Τετάρτη 26 Ιουνίου στης 20:30.
Εκκινώντας από το «μάτι και το πνεύμα» του M.Merleau-Ponty ως μια φαινομενολογία της οπτικής και αισθητικής αντίληψης και με focus στο χρώμα ως έννοια μετατοπιζόμαστε στο «βλέμμα» και το ασυνείδητο. Η μετατόπιση αυτή προκύπτει μέσα από την λογική των νέων έργων και του τρόπου που η Ελένη Γάτσιου «σαρκώνει» με εμμένεια την χρωματική της χειρονομία. Το χρώμα σε ένα πίνακα μετασχηματίζεται σε έννοια που περικλείει τόσο το ορατό όσο και το αόρατο Είναι του. Δηλαδή περικλείει όλο εκείνο που η αισθητηριακή πραγματικότητα αποκαλύπτει μέσω του ματιού καθώς και όλη την φαντασιακή (προερχόμενη από την φαντασία) και νοητική διεργασία που το υποκείμενο-της-αντίληψης παράγει. Με αυτό τον τρόπο το μη-ορατό αποκαλύπτεται και σημασιοδοτείται από την αισθητική εμπειρία. Όμως υπάρχει και η περιοχή που παύει το νοητικό σχήμα να λειτουργεί ενώ ενεργοποιείται ένα άλλο φαντασιακό που αφορά στην «εικόνα του σώματος» του υποκειμένου, αυτό του ασυνειδήτου. Είναι η στιγμή που το έργο βιώνεται από τον θεατή ως μια ολική παρουσία του χρώματος και της δυναμικής ροής του πέρα από τις εικαστικοποιημένες κλασσικές εννοιολογήσεις. Η δημιουργός εδώ επιτελεί με σώμα το χρώμα και «βλέπεται» μέσα από αυτό. Έτσι εκγυμνώνεται στο δικό μας «βλέμμα». Τόσο οι πίνακες όσο και η εγκατάσταση των «χρωματικών χείμαρρων» λοξεύει την οπτική αντίληψη και την μεταστρέφει σε μια ψυχική αποκάλυψη. Η καλλιτέχνης παράγει μια δική της όραση, μια μεθοδολογία προκειμένου να δούμε την γραμμή ανάμεσα στην συμβατική βλεμματική επαφή μας και την άλλη που ανήκει στον ψυχικό πυρήνα. Οι χρωματικοί της συνδυασμοί ερμηνεύουν την μετα-εξπρεσιονιστική της φόρμα χωρίς την δέσμευση του ακαδημαϊκού κανόνα. Ώστε το «βλέμμα» πλέον είναι χρώμα και το χρώμα είναι «βλέμμα».
H Ελένη Γάτσιου γεννήθηκε στη Λάρισα. Εισήχθηκε στο Τμήμα Νηπιαγωγών της Παιδαγωγικής Σχολής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας στη Φλώρινα. Σπούδασε στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστήμιου Δυτικής Μακεδονίας στη Φλώρινα, στο 3ο Εργαστήριο, με καθηγητές τους Χάρη Κοντοσφύρη και Θωμά Ζωγράφο, από το 2015 έως και τον Ιούνιο του 2020.
Παρουσίασε την πρώτη της ατομική έκθεση τον Ιούλιο του 2020, στο Παλιό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στη Φλώρινα. Συμμετείχε στο 7ο Φεστιβάλ Αφήγησης και Τεχνών του λόγου, που διοργάνωσε το 3ο Εργαστήρι Ζωγραφικής του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών και το Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του ΠΔΜ, σε συνεργασία με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κοζάνης, με τίτλο: «Ένα μολύβι προβολές». Επιπλέον, παρακολούθησε το Διεθνές Συνέδριο: «Για μια σχολή Εικαστικών Τεχνών του 21ου Αιώνα – Φλώρινα», από τις 12 έως και τις 14 Μαΐου του 2017.
Ατομικές εκθέσεις: «Φυγή και αποτύπωμα ίχνους» – Παλιό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης κτίριο κ. Ιωάννη Γούναρη – Ιούλιος 2020 ΦΛΩΡΙΝΑ
«Η Διέξοδος της Μύγας» – Αλληλεπίδραση Χάρης Κοντοσφύρης Braggart Contemporary Gallery στο Joist Innovation park 2022 Λάρισα
Έχει συμμετάσχει σε πάνω από 30 ομαδικές εκθέσεις σε Μουσεία και γκαλερί με σημαντικότερες: «Υπό το φως των κεριών» Παλαιοντολογικό Ιστορικό Μουσείο Πτολεμαΐδας 2018, «Καλώς ήρθατε σε αυτό που νομίζετε ότι βλέπω» – Platforms Project 2019 – ΕΝ ΦΛΩ, «Τέχνες και Θέατρο» Ξενία Επιδαύρου, Επίδαυρος 2020, Affordable Art, Lola Nikolaou Gallery, Thessaloniki 2029 Εθνική Πινακοθήκη των Σκοπίων,OSTEN Museum 2021, Πηγάδια – Platforms Project 2021 με την Ομάδα ΕΝ ΦΛΩ, «Ο μίτος της Αριάδνης» Chicago Athenaeum Museum and European Center for Architecture, Art, Design and Urban Studies 2021, «Μεταβάσεις» Λαογραφικό και Εθνολογικό Μουσείο 2021, «1821 Οπτική μιας άλλης επανάστασης», Gr Collectors 2021, Πολεμικό Μουσείο Αθηνών, Biennale International D΄ Art Bibart Bari Italy 2021, The Poetics of space, Braggart Gallery, Μύλος του Παππά, Υπό την αιγίδα της Αντιδημαρχίας Πολιτισμού και Επιστημών Λάρισας, 2022, Memory Ware Houses, Braggart Gallery at Joist Innovation Park 2022, Inside The Myth, Αντιδημαρχία Πολιτισμού και Επιστημών Λάρισας, 2022. Paint the Lyric, Ithaca, 2020/2021/2022, Cov-Art Project – Copelouzos Family Art Museum – 2021 Fichtia, Σχολές Καλών Τεχνών Αθηνών και Φλώρινας, Αρχιτεκτονικές Σχολές Μασσαλίας, Παρισίου και Ελλάδας, Μυκήνες, 2022, Αιώνια Μήτρα ΔΙΠΟΛΑ Digenakis Winery 2022, 6 Art Thessaloniki BRAGGART Contemporary Gallery,2022 DEPOT I, BRAGGART Contemporary Gallery, 2023, Λαρισά, MΠETON, BRAGGART Contemporary Gallery, Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών, Μουσείο Α.Π.Θ.,2023 Κεφαλαιο πεμπτο – «Χειμερινή Ανθοφορία» CASK Gallery Λάρισα 2023
Braggart Depot – 2023 Εικαστικό Project ” 100 Χρόνια Δημοτική Βιβλιοθήκη Κοζάνης , Αιώνες Ιστορία” – ΣΚΤ Φλώρινας -2023
Διοργάνωση: Braggart Contemporary Art Gallery
Επιμέλεια: Γιάννης Μήτρου
Εγκαίνια: Τετάρτη 26 Ιουνίου 2024, στις 20:30
Διάρκεια: 26 Ιουνίου – 17 Ιουλίου 2024
Ωράριο: Τρίτη και Πέμπτη 10:00 -14:00, Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή 17:00 – 21:00, Σάββατο κλειστά
Κατόπιν ραντεβού: 6908622813
Τόπος: BRAGGART Contemporary Gallery Παπακυριαζή & Σκαρλάτου Σούτσου, Λάρισα
Braggart Contemporary Gallery presents the third solo exhibition entitled “All Gaze – All Colour” by the artist Eleni Gatsiou, curated by Yannis Mitrou, from 26 June to 17 July 2024, at the art box Papakiriazi 55 & Skarlatou Soutsou in Larissa. The opening will take place on Wednesday 26 June at 20:30.
Starting from M.Merleau-Ponty’s “eye and spirit” as a phenomenology of visual and aesthetic perception and focusing on colour as a concept, we shift to the “gaze” and the unconscious. This shift arises through the logic of the new works and the way in which Eleni Gatsiou emphatically “scans” her chromatic gesture. Colour in a painting is transformed into a concept that encompasses both its visible and the unseen Being. That is, it encompasses all that sensory reality reveals through the eye as well as all the imaginative (derived from imagination) and cognitive process that the subject-of-perception produces. In this way the non-visible is revealed and signified by sensory experience. But there is also the area where the mental schema ceases to function while another imaginative one is activated that relates to the subject’s “body image”, that of the unconscious. It is the moment when the work is experienced by the viewer as a total presence of colour and its dynamic flow beyond the visualized classical conceptualizations. That is, it encompasses all that sensory reality reveals through the eye as well as all the imaginative (coming from imagination) and mental process that the subject-of-perception produces. In this way the non-visible is revealed and signified by sensory experience. But there is also the area where the mental schema ceases to function while another imaginative one is activated that relates to the subject’s “body image”, that of the unconscious. It is the moment when the work is experienced by the viewer as a total presence of colour and its dynamic flow beyond the visualized classical conceptualizations. The creator here performs color with a body and is “seen” through it. In this way she is stripped bare to our “gaze”. Both the paintings and the installation of the “color torrents” skew visual perception and turn it into a psychic revelation. The artist produces a vision of her own, a methodology in order to see the line between our conventional eye contact and the other that belongs to the psychic core. Her colour combinations interpret her post-expressionist form without the commitment of the academic canon. So “look” is now colour and colour is “look”.