“Το θέατρο σου επιτρέπει να δημιουργήσεις και να ενδυθείς κάτι που δεν είσαι και που ίσως δεν θα γίνεις ποτέ. Γεννάς εκείνη τη στιγμή ένα συναίσθημα μέσα σου και το κοινωνείς στο κόσμο που σε παρακολουθεί”
Σε ποια ηλικία ανακαλύψατε ότι θέλετε να γίνετε ηθοποιός; Θα σας έλεγα από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, αλλά θα είναι ψέμματα. Δεν γνωρίζω την απάντηση. Νομίζω ήρθε από μόνο του. Μου άρεσε η ζωγραφική, τα εικαστικά, τα ποιήματα, η εικόνα, συμμετείχα στις σχολικές θεατρικές παραστάσεις, πέρασα στο πανεπιστήμιο, στο τμήμα κοινωνικής πολιτικής διοίκησης και αργότερα φοίτησα στη δραματική σχολή. Μέτα όλα πήραν το δρόμο τους.
Ποιον ηθοποιό-καλλιτέχνη θαυμάζετε; Αυτόν που δημιουργεί, που ψάχνετε, που δεν επαναπαύεται. Αυτόν που θέλει να γίνει καλύτερος και δεν μένει στάσιμος. Αυτόν που δεν “κλέβει”, αλλά δανείζετε. Αυτόν που κάτι έχει να πεί στο κόσμο και δεν τον “κοροϊδεύει”, κλείνει το μάτι στο θεατή και τον «αγκαλιάζει».
Θέατρο ή κινηματογράφο τι προτιμάτε; Το θέατρο, γιατί θεωρώ πως η αμεσότητα του δίνει στον ηθοποίο μεγάλο βήμα ώστε να διαμορφώσει μια “άλφα”ψυχοσύνθεση στο θεατή. Ο ένας απέναντι στον άλλον γίνονται συνεργοί – συνένοχοι στην ίδια πράξη, στο ίδιο έγκλημα. Το θέατρο σου επιτρέπει να δημιουργήσεις και να ενδυθείς κάτι που δεν είσαι και που ίσως δεν θα γίνεις ποτέ. Γεννάς εκείνη τη στιγμή ένα συναίσθημα μέσα σου και το κοινωνείς στο κόσμο που σε παρακολουθεί. Ο κινηματογράφος είναι εικόνα, έχει στοπ, δεν έχεις το χρόνο να γεννήσεις ένα συναίσθημα απλά το υποδύεσαι, χωρίς αυτό βέβαια να αποδυναμώνει την αξία του. Άλλωστε στο κινηματογράφο οτι γράφει, δεν ξεγράφει. Μένει για πάντα!
Τι σημαίνουν οι λέξεις καριέρα- επιτυχία για εσάς; Καριέρα ως έννοια δεν νομίζω να υπάρχει στη χώρα μας πλέον. Μπορείτε να ρωτήσετε κάποιον από το Hollywood και ίσως γνωρίζει την απάντηση. Ίσως το να σε προσφωνούν με το μικρό σου όνομα. Επιτυχία όμως θεωρώ πως είναι να ζείς από αυτό που αγαπάς, να νιώθεις και να αισθάνεσαι μέσα από αυτό, να μεγαλώνεις μαζί του και να βιοποπίζεσαι.
Καλλιτέχνης γεννιέται κανείς ή γίνεται; Γεννιέσαι άνθρωπος και αργότερα επιλέγεις τι θα κάνεις στη ζωή σου. Καλλιτέχνης γίνεσαι με πολύ εώς πάρα πολύ δουλειά, διάβασμα, εξάσκηση, τριβή και γερό στομάχι. Όταν μάθεις να ακούς και να δέχεσαι τα “οχι”. Όταν από μια λέξη ή ένα αντικείμενο δημιουργείς αριστουργήματα. Όταν επικοινωνείς κάτι δύσκολο, με πολύ απλό τρόπο.
Ποια λέξη σας εκφράζει ως καλλιτέχνη; Μια λέξη και μόνο! Δημιουργία!
Νιώθετε την έμπνευση πριν δημιουργήσετε; Δημιουργώντας, εμπνέομαι καλύτερα. Η έμπνευση για μένα υπάρχει παντού. Στα ρούχα, στα έπιπλα, στους τοίχους, στο δρόμο, στους ανθρώπους. Εμπνέομαι απ’οτι μου κάνει κλικ. Όταν σκηνοθετείς ή γράφεις μια παράσταση σου έρχονται πράγματα εκείνη την στιγμή.Οτι και να σκεφτείς εσύ από πριν, τα πάντα αλλάζουν συνήθως. Ο ηθοποιός στο θέατρο καταθέτει την ψυχή του και η κάθε ψυχή σε εμπνέει διαφορετικά.
Πως θα χαρακτηρίζατε τον εαυτό σας σαν καλλιτέχνη; Θα με χαρακτήριζα δημιουργό και πολυπράγμων. Με τη συγγραφή οραματίζομαι και γεννάω έναν ρόλο, με την υποκριτική δίνω σάρκα και οστά σε ένα χαρακτήρα και με τη σκηνοθεσία τον τοποθετώ στο περιβάλλον.
Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια; Πριν από την πανδημία που δυστυχώς βιώνουμε όλοι μας, έκανα πρόβες για τη νέα μου θεατρική παράσταση το “Μοναστήρι” που είχε προγραμματισμένη πρεμιέρα στις 8 Απρίλη. Δυστυχώς αυτό είναι ανέφικτο να πραγματοποιηθεί οπότε μεταφέρθηκε η πρεμιέρα μας για τον Οκτώβριο στο θέατρο Βαφείο – Λάκης Καραλής, καλώς εχόντων των πραγμάτων και μιλάω και για άλλες δυο παραγωγές που θα συμμετέχω ως ηθοποιός, ωστόσο δεν μπορώ να πω κάτι περισσότερο ακόμα.
Bio. O Bαλεντίνος Τσίλογλου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Φοίτησε στο τμήμα Κοινωνικής πολιτικής διοίκησης στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και στην ανωτέρα δραματική σχολή “ Ίασμος–Βασίλης Διαμαντόπουλος”. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια υποκριτικής, φωνητικής, χορού, musical, ενδυματολογίας και σκηνοθεσίας. Έχει πάρει ειδίκευση πάνω στο film noir και τη noir αισθητική όλων των παραστατικών τεχνών στα πλαίσια του πανευρωπαϊκου project “See you in Athens” μέσω του erasmus+. Παρακολούθησε masterclass με εισηγητές τους: Σταμάτης Κραουνάκης, Νίκος Τρανός,Νίκος Τουλιάτος, Βαγγέλης Ρασσιάς, Φένια Αποστόλου,Γαλήνη Γυρτάτου, Βασιλική Σύρμα, Κάρολος Ζωναράς, Ορέστης Γούμενος, Richard Konig, Adelaide Adam, PatricePVK (αρχηγό της Γαλλικής ομάδας UTOPPP) Roy Karoll( αρχηγό της Γερμανικής ομάδας AYTPAC), Αθηνά Παππά και Marilissa Rendl. Με το θέατρο και το κινηματογράφο ασχολείται ενεργά από το 2010 μέχρι σήμερα. Έχει κερδίσει δυο βραβεία κοινού στα queer theater awards με τις παραστάσεις: “Η Συγκατοίκηση της Συμφοράς” και “ΔΙΚΟΣ ΣΟΥ» σε σκηνοθεσία του ίδιου. Το 2018 μας έλεγε «καλό μεσημέρι» από τη συχνότητα του νέου έψιλον μέσα από την εκπομπή «Στο σπίτι με την Νένα».
ΘΕΑΤΡΟ
ΔΕΙΠΝΟ ΒΑΣΙΛΙΣΣΩΝ Κείμενο, Σκηνοθεσία, Δραματουργική επεξεργασία: Βαλεντίνος Τσίλογλου στο Θέατρο ΠΚ. (Ζάν), (2019-20). ΥΠΟΠΤΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΦΟΝΟ ΜΟΥ Κείμενο, Σκηνοθεσία, Μουσική επιμέλεια: Βαλεντίνος Τσίλογλου στο Θεατρο Βαφείο – Λάκης Καραλής, (2018-19). ΔΕΙΠΝΟ ΒΑΣΙΛΙΣΣΩΝ Κείμενο, Σκηνοθεσία, Δραματουργική επεξεργασία: Βαλεντίνος Τσίλογλου στο L.A Theater. (Ζάν), (2017-18). ΔΙΚΟΣ ΣΟΥ Κείμενο: Γιώργος Αγγελίδης, Σκηνοθεσία: Βαλεντίνος Τσίλογλου στο θέατρο Βαφείο – Λάκης Καραλής (2017). Η ψευτοϋπηρέτρια Κείμενο: Πιερ ντε Μαριβώ, Σκνηοθεσία: Ζαχαρία Ρόχα. Στο Θέατρο Βαφείο – Λάκης Καραλής. (Αρλεκέν) (2016-2017). Oμοερωτική ποίηση Σκηνοθεσία – Κείμενο: Θωμάς Δίαφας στον Προσωρινό. (2016) (Αγόρι). H Συγκατοίκηση της Συμφοράς Σκηνοθεσία – Κείμενο: Βαλεντίνος Τσίλογλου στο L.A Theater. (Σωτήρης), (2016). Οικογενειακά Μπουκώματα Σκηνοθεσία:Αθηνά Παππά, Κείμενα: Βαλεντίνος Τσίλογλου στο L.A Theater. (Σωτήρης), (2015-2016).QUEEN H Κείμενο – Σκηνοθεσία : Βαλεντίνος Τσίλογλου , Ερμηνεία : Γιώτα Ζερδεβά στα πλαίσια του OPEN SEPTEMBER 4 στο Vault theatre plus (2015). Οικογενειακά Μπουκώματα Κείμενα, Σκηνοθεσία: Βαλεντίνος Τσίλογλου στο L.A Theater. (Σωτήρης) (2014-2015). THE QUEEN LIVE Κείμενα, Σκηνοθεσία : Αναστάσιος Παπαλέξης (συμμετοχή Μίκυ) στο Θέατρο Τσαί Στη Σαχάρα(2015). Not now…on Saturday Κείμενα – Ερμηνεία: Βαλεντίνος Τσίλογλου, σκηνοθεσία: Θωμάς Διάφας στο Θέατρο Τσάι Στη Σαχάρα(2015). Αlaloum Κείμενα,Σκηνοθεσία : Βαλεντίνος Τσίλογλου στο LALUK bar (αφηγητής), (2014).Not now…on Saturday Κείμενα, Σκηνοθεσία, Ερμηνεία : Βαλεντίνος Τσίλογλου στα πλαίσια του Οpen September 3 στο Θέατρο Βικτώρια και στα πλαίσια του 1ο φεστιβάλ μικρόυ θεάτρου στο Θέατρο Άβατον (Μονόλογος), (2014). Μ.Α.Ν.Ι.Α SOS Κείμενο : Βαλεντίνου Τσίλογλου-Αννα Στέλλα Τριχινά ,Σκηνοθεσία : Βαλεντίνος Τσίλογλου στο Τεχνοχώρο CARTEL (στα πλαίσια του 1o scratch festival), (2014). Mήδεια ως Αδόλφος Κείμενο-Σκηνοθεσία : Θωμάς Διάφας.(Βοηθός σκηνοθέτη) στο Θέατρο Εμπρός (2014). Μιλώντας επιγραμματικά για την ανάγκη δημιουργίας του νέου ανθρώπου. Κείμενο-Σκηνοθεσία : Θωμάς Διάφας στο θέατρο Βυρσοδεψείο (Σκύλος),(2013). PROSTIBULO POETICO II θεατρική performance στο θέατρο ΕΜΠΡΟΣ στη συμμετοχή του Θωμά Διάφα (Ενδυματολογία-Σκηνογραφία),(2013). ΥΨΗΛΗ ΤΑΣΗ Κείμενο : Βενετία Μακρυνιώρη, Σκηνοθεσία : Αθηνά Παππά στα Αισχύλεια – Παλαιό Ελαιουργείο (2012) (Μακιγιάζ). ΑΝΤΕΧΕΙΣ 2_αλήθειες ζωής Κείμενο: Βαλεντίνος Τσίλογλου , Σκηνοθεσία: Βαλεντίνος Τσίλογλου ,στο Θέατρο Βαφείο (Ζ),(2012). ANTEXEIΣ _To παιχνίδι αντοχής Κείμενο: Βαλεντίνος Τσίλογλου, Σκηνοθεσία: Βαλεντίνος Τσίλογλου,Θωμάς Δίαφας , στο θέατρο Παραμυθίας (Α),(2012). NOBODY LOVES ME Κείμενο: Χρήστος Γεωργοπάλης , Σκηνοθέσια: Ναταλία Δραγούμη, στο Θέατρο Αλκμήνη (Θοδωρής),(2011). ΣΚΑΤΑ! Κείμενο: Θωμάς Διάφας , Σκηνοθέσια: Θωμάς Διάφας, στο Θέατρο Contact Art (Άντρας),(2011). EYTYXIΣΜΕΝΕΣ ΜΕΡΕΣ Κείμενο: Σάμουελ Μπέκετ, Σκηνοθέσια: Ζαχαρία Ρόχα, στο Θέατρο Τζένη Καρέζη (Ουίννη), (2010).ΣΚΟΤΕΙΝΟΣ ΠΡΟΒΟΛΕΑΣ Κείμενο: Βαλεντίνος Τσίλογλου, Σκηνοθεσία: Βαλεντίνου Τσίλογλου-Θωμά Δίαφα, στο ΜΑDBARTHEATER . (Παλόμα),(2010)
KINHMATOΓΡΑΦΟΣ
Le fort des fous Σενάριο – Σκηνοθεσία: Narimane Mari, παρουσιάστηκε σε πρώτη παγκόσμια στα πλαίσια της Documenta 14 (2016).Δεύτερες ευκαιρίες Σενάριο – Σκηνοθεσία: Μαρίνα Σημαντηράκη (μεσαίου μήκους – 2016) (πρωταγωνιστικό). 5 never hide Σενάρια: Αμαλία Τσίπα, Σκηνοθεσία: Σόνια Κουλέπη (μικρού μήκους- 2013) (συμμετοχή). ΜΑΜΑ2 Σενάριο: Βαλεντίνος Τσίλογλου , Σκηνοθεσία: Θώμας Διάφας (μεσαίου μήκους – 2013) (πρωταγωνιστικό). “Μας Καθάρισε!” Σενάριο: Χριστίνα Θωμαίδου – Κωσταντίνα Τάτση, Σκηνοθεσία: Πάνος Ηλιακόπουλος (μικρού μήκους – 2012) (συμμετοχή). PERHAPS WE BECAME STARS Σενάριο: Βαλεντίνος Τσίλογλου, Σκηνοθεσία: Θώμας Διάφας (μεσαίου μήκους -2010) (πρωταγωνιστικό).
Facebook: valentinos Tsiloglou
Instagram: valentinos_tsiloglou
E-mail: [email protected]