“Τα μελλοντικά μου σχέδια αφορούν στο κουϊντέτο “Melos Brass”… όσον αφορά στην Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ, ο σκοπός μας είναι να έρθουμε πιο κοντά στον κόσμο με συναυλίες εντός και εκτός Αθηνών. Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι το ισχυρότερο όπλο ενάντια σε οποιονδήποτε εχθρό, ορατό ή αόρατο, είναι ο πολιτισμός.”
Ποιά είναι η πρώτη σας Μουσική ανάμνηση; Το πρώτο πράγμα που μου έρχεται στην μνήμη, είναι ένα παιδί 5 χρονών, 25η Μαρτίου, να στέκεται δίπλα στον πατέρα του, να κρατάει τις πάρτες του και να κάνει παρέλαση με την μπάντα προσπαθώντας να κρατήσει τον σωστό βηματισμό. Ο πατέρας μου έπαιζε Ευφώνιο στην μπάντα της Καλλιθέας, μου έδωσε τα πρώτα μαθήματα, μου εμφύσησε την αγάπη για την μουσική και την προσήλωση σε αυτή.
Περιγράψτε μας τη μέχρι σήμερα πορεία σας στη μουσική. Υπήρξαν επιρροές καθοριστικές ή αρνητικές; Στα πρώτα μου βήματα, η πρώτη μου επιρροή ήταν ο πατέρας μου. Ήταν αυτός που με πήρε από το χέρι, μου άνοιξε την πόρτα και μου έδειξε από που ξεκινάει ο κόσμος της Μουσικής. Σε ηλικία 13 χρονών πήγα στο Ωδείο Αθηνών και συνάντησα τον άνθρωπο που καθόρισε την μετέπειτα πορεία μου και μου έδωσε όλα τα εφόδια για να μπορέσω να εξελιχθώ, τον Νικόλαο Κορατζίνο. Ήταν αυτός που με μεγάλωσε κορνιστικά, με γνώρισε παιδί και με έκανε έναν έφηβο δυνατό μουσικά, έτοιμο να βγω στον επαγγελματικό χώρο της Μουσικής. Η πρώτη μεγάλη πρόκληση ήρθε σε ηλικία 17 χρονών στις ορχήστρες νέων της Μεσογείου και της Ευρωπαϊκής Ένωσης για 3 συνεχόμενα έτη. Εκεί έκανα τα πρώτα βήματα σε ορχήστρα με σπουδαίους μουσικούς της γενιάς μου που σήμερα είναι μέλη των μεγαλύτερων ορχηστρών. Γνώρισα και συνεργάστηκα με μαέστρους , όπως ο Bernard Haitink και ο Claudio Abbado.
Ήταν οι πρώτες επιρροές μου, ήταν τόσο σημαντικά αυτά τα πρώτα βήματα που σημάδεψαν θετικά όλη την μετέπειτα πορεία μου. Ύστερα ήρθε η συνεργασία ορόσημο με τον Λ. Καβακο με τον οποίο ερμηνεύσαμε το τρίο του J. Brahms στο νεόκτιστο τότε Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Η επαγγελματική μου συνέχεια πραγματοποιήθηκε στην Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ και στην ορχήστρα των Χρωμάτων . Μια πορεία που συνεχίζεται μέχρι και σήμερα στην ορχήστρα της ΕΡΤ. Με την Ορχήστρα των Χρωμάτων η έκβαση ήταν διαφορετική, κάποιοι άνθρωποι δεν σεβάστηκαν το ” πνευματικό παιδί ” του Μάνου Χατζιδάκι.
Παράλληλα, σημαντικό ρόλο στην καριέρα μου έπαιξε και συνεχίζει να παίζει το κουϊντέτο χάλκινων πνευστών ” Melos Brass “.
Από το 1995 που είμαι μέλος του, δώσαμε αναρίθμητες συναυλίες εντός και εκτός συνόρων. Φτάσαμε από την Νέα Υόρκη και το Carnegie Hall έως την Ιαπωνία.
Το πιο σπουδαίο επίτευγμα του κουϊντέτου ήταν η Διεθνής Ιόνιος Θερινή Ακαδημία που ιδρύσαμε στην Κέρκυρα. Μου έδωσε την δυνατότητα να γνωρίσω μερικούς από τους σπουδαιότερους “χάλκινους” σολίστες της εποχής μας και να βρεθώ επί σκηνής μαζί τους. Αξίζει να αναφέρω μερικά ονόματα, T. Dokshizer, Ch.Lindberg, Michel Becquet, Frits Damrow, Chris Martin, Jens Bjon-Larsen, Ben Van Dijk, Bo Nilsson, Walter Hilgers, James Thompson, Jay Friedman, H.Halien, H.Macdonald, Eric Ruske, L.Benucci, Jorgen Van Rijen, Canadian Brass, German Brass, Mnozil Brass.
Με ποιόν Μουσικό θα θέλατε να βρεθείτε επί σκηνής; Ήδη βρίσκομαι 30 και πλέον δυναμικά χρόνια στον μουσικό χώρο. Έχω βρεθεί επί σκηνής με μουσικούς που ποτέ δεν είχα φανταστεί. Η συνεργασία με τις ορχήστρες που ήμουν μέλος καθώς και το κουϊντέτο χάλκινων πνευστών “Melos Brass” μου κάλυψαν όλα τα όνειρα. Απο δω και πέρα κάθε όμορφη συνεργασία ευπρόσδεκτη!
Σας “τρομάζει” η επιτυχία ή η αποτυχία; Είναι τόσο δίπλα το ένα με το άλλο, την μια στιγμή νοιώθεις την επιτυχία και μετά από λίγο έρχεται μια αποτυχία! Είναι τρομακτικά και τα δύο.
Η επιτυχία κρατάει μερικές ώρες και η αποτυχία πιπιλίζει το μυαλό σου κάμποσες μέρες.
Το μόνο πάντως που καταφέρνουν και τα δύο είναι να σε απομακρύνουν από την απόλαυση της ίδιας της Μουσικής. Αυτό που προσπαθώ τα τελευταία χρόνια είναι να τα απομακρύνω από το μυαλό μου, άλλοτε με επιτυχία άλλοτε όχι.
Ποιά είναι η άποψή σας για τα μουσικά τηλεοπτικά talent shows; Εννοείτε αυτά που ψηφίζει ο κόσμος από το σπίτι του; Και όποιος πάρει περισσότερες φορές τηλέφωνο βοηθάει τον διαγωνιζόμενο να περάσει στον επόμενο γύρο; Ωραία, βγαίνει κάποιος στην τηλεόραση κάνει μια πορεία βγαίνει νικητής, και; Την επόμενη μέρα θα εξαφανιστεί.
Θέλει μια άλλη οργάνωση το όλο πράγμα. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η χώρα μας δεν στερείται ταλέντων αλλά τα talent shows δεν νομίζω ότι τα βοηθάνε, το μόνο πραγμα που ωφελείται, είναι οι τσέπες των καναλιών.
Μια συνεργασία που ονειρεύεστε; Από μικρός ονειρευόμουν μια συνεργασία επι σκηνής με τον κο Robert Schumann και το κονσέρτο για 4 κόρνα και ορχήστρα, τον W.A. Mozart ,τον R. Strauss , τον C. M. von Weber και τα κοντσέρτα τους για κόρνο καθώς και τον κο Gustav Mahler με την 5η συμφωνία του. Αυτά τα όνειρα μου πραγματοποιήθηκαν.
Τώρα ονειρεύομαι κάθε επόμενη συνεργασία με συνθέτες και μουσικούς όπου θα αντιμετωπίζουμε την μουσική με το ίδιο πάθος.
Σας παραθέτω δύο συνδέσμους:
R. Schumann κοντσέρτο για 4 κόρνα και ορχήστρα https://youtu.be/N96nH7FQrlA
https://youtu.be/ffCmZa4KmpA
G. Mahler Συμφωνία αρ.5 https://m.youtube.com/watch?feature=share&v=JeUhiGe9LMs
Υπάρχουν μάνατζερ στην Ελλάδα που μπορούν να βοηθήσουν την πορεία ενός μουσικού; Δυστυχώς ο τόπος μας δεν έχει σε πρώτη μοίρα το είδος της Μουσικής που πρεσβεύουμε, είμαστε μακράν η μειονότητα και όπως συνηθίζω να λέω , δεν είμαστε σίγουρα ο μέσος όρος. Άρα σε έναν τόπο που δεν έχει καν τον αριθμό των ορχηστρών που θα έπρεπε, σίγουρα δεν μπορεί να υπάρξει ένα επάγγελμα σαν αυτό του μάνατζερ.
Υπάρχουν κάποιοι μάνατζερς, αλλά μάλλον ασχολούνται με είδη μουσικής που τους αποφέρουν περισσότερα χρήματα.
Ποιά είναι τα μελλοντικά μουσικά σας σχέδια; Τα μελλοντικά μου σχέδια αφορούν στο κουϊντέτο “Melos Brass” όπου μέσα από τα σημάδια που εχει αφήσει η κρίση και δύσκολα θα φύγουν, προσπαθούμε να καταστρώσουμε σχέδια για το μέλλον. Οσον αφορά στην Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ, ο σκοπός μας είναι να έρθουμε πιο κοντά στον κόσμο με συναυλίες εντός και εκτός Αθηνών. Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι το ισχυρότερο όπλο ενάντια σε οποιονδήποτε εχθρό, ορατό ή αόρατο, είναι ο πολιτισμός.
Βιογραφικό
Aντώνης Λαγός (κόρνο) Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1970. Πήρε τα πρώτα μαθήματα μουσικής από τον πατέρα του σε ηλικία 6 ετών. Από το 1983 έως το 1991 μαθήτευσε στην τάξη του Ν. Κορατζίνου στο Ωδείο Αθηνών, απ’ όπου πήρε το δίπλωμά του με τιμητικές διακρίσεις. Από το 2000 έως το 2002 παρακολούθησε μαθήματα με τον Francis Orval στην Κρατική Μουσική Ακαδημία του Trossigen από όπου πήρε και το μεταπτυχιακό του δίπλωμα.
Ως σολίστ εμφανίστηκε με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, την Κρατική Ορχήστρα Θεσ/νίκης, την Κρατική Ορχήστρα Κύπρου, την Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της Ε.Ρ.Τ., την Ορχήστρα των Χρωμάτων, την Ορχήστρα Πατρών, στο Μέγαρο Μουσικής στα πλαίσια του κύκλου Μουσικής Δωματίου υπό την εποπτεία του Λεωνίδα Καβάκο, J. Brahms, R. Schumann και L.v. Beethoven καθώς και σε πολλές συναυλίες μουσικής δωματίου στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Από το 1988 ως το 1990 συμμετείχε εκπροσωπώντας την Ελλάδα στις Ορχήστρες Νέων της Μεσογείου και της Ευρωπαϊκής Κοινότητας με μαέστρους όπως ο B. Haiting, J. Tate και άλλους.
Από το 1993 είναι κορυφαίος μουσικός της Εθνικής Συμφωνικής Ορχήστρας της Ε.Ρ.Τ, της Ορχήστρας των Χρωμάτων. Είναι μέλος του κουιντέτου χάλκινων πνευστών “MELOS BRASS” με το οποίο έχει δισκογραφική δραστηριότητα.
Έχει ηχογραφήσει για την Ελληνική Ραδιοφωνία με την Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της Ε.Ρ.Τ το κοντσερτίνο του C.M.v.Weber, το κοντσέρτο R. Glier και το κοντσέρτο για τέσσερα κόρνα του R.Schumann.
Διδάσκει στο τμήμα μουσικών σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου.
Απο το 2003 – 2015 ο ίδιος και το Melos Brass είχαν καθιερώσει την ετήσια Ιόνιος Θερινή Ακαδημία στην Κέρκυρα και συνεργάστηκε με διεθνούς φήμης σολίστ και καθηγητές όπως: T. Dokshizer, Ch.Lindberg, Michel Becquet, Frits Damrow, Chris Martin,J ens Bjon-Larsen, Ben Van Dijk, Bo Nilsson, Walter Hilgers,James Thompson, G.Jones, Jay Friedman, H.Halien, H.Macdonald,Eric Ruske, L.Benucci, Jorgen Van Rijen, Canadian Brass, German Brass, Mnozil Brass.
Από το 2004 η Yamaha Europe τον τίμησε συμπεριλαμβάνοντάς τον ανάμεσα στους καλλιτέχνες της. http://europe.yamaha.com/en/artists/brass_woodwinds/cee_antonis_lagos/