Ο Ξυλοβάτης – κατά κόσμον Γιάννης Καλιεντζίδης – γεννήθηκε στο Ντύσσελντορφ της Δυτικής Γερμανίας το 1973. Σπούδασε μηχανολόγος στο ΤΕΙ Σερρών και παράλληλα ξεκίνησε ως αυτοδίδακτος να ασχολείται με την ζωγραφική και τις κατασκευές. Το 2001 δημιούργησε το εργαστήριο του στην Θεσσαλονίκη και από τότε ασχολείται επαγγελματικά με την τέχνη.
Έχει παρουσιάσει το έργο του σε 12 ατομικές και 15 ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα ενώ έχει συμμετάσχει και στην διαμόρφωση δημοσίων χώρων, όπως το λαογραφικό μουσείο Βελβεντού Κοζάνης και το μουσείο Γεροβασιλείου Θεσσαλονίκης. Εκθέτει σε γκαλερί στο Παρίσι ενώ έργα του υπάρχουν σε ιδιωτικές συλλογές σε Ελλάδα, Γαλλία , Γερμανία Αγγλία, Ρωσία, ΗΠΑ, Αυστραλία και αλλού.
Ο έρωτας, η φιλία, η διαφορετικότητα, το όνειρο, η πτήση και η φυγή είναι μερικά από τα θέματα των έργων του Ξυλοβάτη, Έργα φτιαγμένα με χρώματα και υλικά που στέκονται στο χωροχρόνο σαν παιδικά παιχνίδια και δοσμένα με απλές φόρμες και όρια κατανοητά στον θεατή. Μα ακόμα και στα πιο χαρούμενα από αυτά, είναι καλά κρυμμένες στις σκιές οι ιδέες της πτώσης, της ρήξης της αποτυχίας. Ο αρχέγονος φόβος του θανάτου κρύβεται πίσω ακόμα και από τα πιο φωτεινά χρώματα.
Xylovatis – Yiannis Kalientzides – was born in Dusseldorf in 1973. He studied mechanical engineering at the T.E.I of central Macedonia and is self-taught in the plastic arts. In 2001 he opened his workshop in Thessaloniki and ever since he has been working as a professional artist. He has participated in 12 solo and 15 group exhibitions in Greece, as well as the reconstruction and reformation of public places such as, the Folklore Museum of Velvedo in Kozani, and the Gerovasileiou museum in Thessaloniki.
His works are exhibited in galleries in Paris and are also included private collections in Greece, France, Germany, Great Britain, Russia, U.S.A and Australia.
Love, friendship diversity, dream, flight and fleeing are some of the themes that characterize Xylovatis΄works. By using colors and materials that stand in spacetime like toys, he shapes simple and comprehensible forms with definite limits. But still, even in the happiest of his works, one can detect the ideas of fall, conflict and failure, hidden in the shadows. The primal fear of death hides even behind the brightest of colors.