«Επίμονη Τέχνη»: Στάση ζωής. Γκαλερί το κέντρο της Θεσσαλονίκης.
Στη μετά covid-19 εποχή η επανάσταση των χρωμάτων ξεκίνησε απο τη Θεσσαλονίκη. Μια πρωτοποριακή έκθεση καλλιτεχνών στο κέντρο της Θεσσαλονίκης η οποία αποτελεί επιπλέον μια στάση ζωής. Ένα συναρπαστικό εικαστικό πρότζεκτ στις στάσεις των λεωφορείων είναι πλέον κοντά στην καθημερινότητα των Θεσσαλονικέων. Η αναμονή στον ΟΑΣΘ ή και ο περίπατος ακόμη στο κεντρο της πόλης αποκτά καλλιτεχνικό ενδιαφέρον αφού 51 καλλιτέχνες εικαστικοί εκθέτουν εκτυπωμένα έργα τους στις στάσεις του ΟΑΣΘ μετά απο πρόταση που έθεσε η εικαστικός Χρύσα Μπαρζόκα (www.facebook.com/chris.alevra), εμπνεύστρια επιμελήτρια & art director της «Επίμονης Τέχνης» στην Αντιδήμαρχο Πολιτισμού & Τουρισμού Μαρία Καραγιάννη (www.facebook.com/MariaKaragianni.skg/) η οποία “αγκάλιασε” με μεγάλο ενθουσιασμό αυτή την πρωτοβουλία μαζί με το δημοτικό συμβούλιο του δήμου Θεσσαλονίκης και με το Δήμαρχο Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνο Ζέρβα. (www.facebook.com/ZervasMayor/).
Η Θεσσαλονίκη πρωτοπορεί και καλεί τουρίστες και δημότες να περιηγηθούν στο κέντρο από τη στάση στο Δημαρχείο έως τη στάση Πλατεία Εμπορίου, όλη την Τσιμισκή, τη Μητροπόλεως, Παύλου Μελά, Λευκό Πύργο, Στρατηγείο, Βενιζέλου & Ίωνος Δραγούμη έως Ερμού, Αγίας Σοφίας, Αγγελάκη, Εγνατία (άνω πλευρά) από ΔΕΘ έως και όλη την Αριστοτέλους σε μια πόλη πλημμυρισμένη από έργα Τέχνης, «Επίμονης Τέχνης».
Art project by Chris Barjoka www.facebook.com/chris.alevra
Δήλωση της Μαρίας Καραγιάννη, Αντιδημάρχου Πολιτισμού & Τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης
«Η τέχνη ξεπλένει από την ψυχή μας τη σκόνη της καθημερινότητας» Πάμπλο Πικάσο
«Η συνεργασία μας με τη Χρύσα Μπαρζόκα και την «Επίμονη Τέχνη» ξεκίνησε σε μία πολύ δύσκολη για όλους μας περίοδο, μέσα στην πανδημία, όταν όλοι οι χώροι του πολιτισμού ήταν κλειστοί.
Η έκθεση «Επίμονη Τέχνη» στο Γυάλινο Περίπτερο της παραλίας, με έργα που δημιούργησαν 35 καλλιτέχνες μέσα στην πανδημία, γέμισε με χρώμα και αισιοδοξία την καθημερινότητά μας και επιβεβαίωσε ότι η τέχνη δεν σταματάει ποτέ.
Συνεχίζοντας το “οδοιπορικό” μας με τη Χρύσα, 51 καλλιτέχνες-εικαστικοί της «Επίμονης Τέχνης» εκθέτουν εκτυπωμένα έργα τους στις στάσεις του ΟΑΣΘ δημιουργώντας μία ανοικτή γκαλερί φέρνοντας την καλλιτεχνική δημιουργία στο δρόμο.
Ευχόμαστε η Χρύσα Μπαρζόκα και η «Επίμονη Τέχνη» να συνεχίσουν να επιμένουν……»
Το polismagazino.gr παρουσιάζει τη συνέντευξη του εικαστικού Κουμπή Ευάγγελου (Βαγγέλη).
Συμμετέχετε κι εσείς σε αυτό το πρωτοποριακό project. Σε ποιο σημείο της Θεσσαλονίκης-Γκαλερί βρίσκεται το έργο σας; Με χαρά και ικανοποίηση συμμετέχω κι εγώ σε αυτό το πρωτοποριακό για την πόλη μας εικαστικό γεγονός με ένα έργο μου που βρίσκεται στη Στάση ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ στην οδό Μητροπόλεως κοντά στην πλατεία Ελευθερίας με θέμα “κολυμβητές στα γαλαζοπράσινα νερά”.
Τι απεικονίζει και ποιο μήνυμα θέλετε να στείλετε στους πολίτες της πόλης; Ποια ερεθίσματα σας οδήγησαν σε αυτή τη δράση; Το μήνυμα που θα ήθελα να στείλω στους πολίτες της πόλης μας τους επισκέπτες και τους ξένους τουρίστες είναι η προβολή του μεγαλύτερου συγκριτικού πλεονέκτημα που ευλογήθηκε απλόχερα από τη φύση να διαθέτει η χώρα μας και μεγενθύνεται κατά τη θερινή περίοδο, που δεν είναι τίποτε άλλο από τις μαγευτικές παραλίες με τα πεντακάθαρα κρυστάλλινα γαλαζοπράσινα νερά τους.
Αναμονή στην στάση του ΟΑΣΘ από εργαζόμενο, μαθητή, φοιτητή, συνταξιούχο, τουρίστα, ερωτευμένο, διαβάτη… Ποιός θεωρείτε ότι θα συνομιλήσει περισσότερο με το έργο σας; Το έργο αυτό απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες μαθητές φοιτητές εργαζόμενους συνταξιούχους ανεξαρτήτου ιδιότητας και επαγγέλματος και ιδιαίτερα στους ξένους τουρίστες και με τη δύναμη της εικόνας σε καλεί να πάρεις μια γεύση από τον ανεκτίμητο αυτό θησαυρό μας και να ζήσεις την μοναδική εμπειρία της θέας που μαγνητίζει το βλέμμα της ατμόσφαιρας της δροσιάς και της ευεξίας που νοιώθεις όταν έρχεσαι σε επαφή με τα δροσερά και αναζωογονητικά νερά της θάλασσας.
Αν σας δινόταν η δυνατότητα τι θα λέγατε στον καθένα από τους προαναφερόμενους; Η εμπνευσμένη αυτή πρωτοβουλία της Χρύσας Μπαρζόκα, την οποία και συγχαίρω, έτυχε θερμής υποδοχής από τον κόσμο της Θεσσαλονίκης γιατί τα έργα όπως είναι τοποθετημένα κοσμούν τις στάσεις χωρίς να ενοχλούν εξωραΐζουν τους δρόμους και φέρουν την τέχνη σε απευθείας επαφή με τον κόσμο και ιδιαίτερα με εκείνους που δεν μπαίνουν ποτέ σε Γκαλερί. Είναι γνωστή η θετική επίδραση της τέχνης στον εξευγενισμό των αισθημάτων στον άνθρωπο και στην πολιτιστική του ανέλιξη.