Μετάφραση: Άντζη Σαλταμπάση
ISBN: 978-960-589-134-3 | σελίδες: 392 | διαστάσεις: 21×14εκ. | τιμή: 17.00€
«Μέχρι και την εποχή του Λεονάρντο ντα Βίντσι, τα κορίτσια στι ιταλικές προσωπογραφίες αναπαρίσταντο ως αγνά πλάσματα. Πρώτος ο Λεονάρντο στρέφει τις γυναικείες φιγούρες του προς τον θεατή κι επιτρέπει τον εσωτερικό τους διάλογο. Οι γυναίκες του Λεονάρντο έχουν ψυχή και ισχυρή θέληση, κινούνται στον χώρο και στον χρόνο, είναι πλάσματα με δικαίωμα στη ζωή, σε μια εποχή που οι γυναίκες δεν έχουν κανένα δικαίωμα».
Ο Λεονάρντο ντα Βίντσι ζωγραφίζει τις γυναίκες όπως ο κόσμος δεν τις είχε γνωρίσει: με αυτοπεποίθηση, ως προσιτά όντα με πολύπλοκες προσωπικότητες. Γιορτάζει το πείσμα τους, τη νοημοσύνη τους, τη συναισθηματικότητα και τον αισθησιασμό τους – και μαζί με τα μοντέλα του εφευρίσκει τη σύγχρονη γυναίκα ως ισότιμο αντίστοιχο με τον άνδρα. Χρησιμοποιώντας τους πίνακες και τα κείμενα του Λεονάρντο καθώς και άλλες ιστορικές πηγές για αυτόν, η Κία Βάλαντ περιγράφει τη ζωή και ολόκληρο το ζωγραφικό έργο του ιδιοφυιούς καλλιτέχνη. Αφηγείται τις ιστορίες των σημαντικών προσωπικοτήτων που βρίσκονται κοντά του, όπως η Ισαββέλα ντ’ Έστε και ο Λαυρέντιος των Μεδίκων και αναλύει πτυχές της καθημερινής ζωής και των πολιτικών σχέσεων της Αναγέννησης.
Η βιογραφία εξηγεί πώς ο ζωγράφος έσπασε τις συμβάσεις της εποχής του και ανέπτυξε μια νέα άποψη για τη φύση και την τέχνη, τις γυναίκες και τους άνδρες, την επιστήμη, τη θρησκεία και την πολιτική και έτσι καθιέρωσε τη φήμη και τη σημασία του μέχρι σήμερα. (…Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου)
Λίγα λόγια για τη συγγραφέα:
Η Κία Βάλαντ (Kia Vahland) είναι ιστορικός και κριτικός τέχνης με ειδίκευσης στην Αναγέννηση και συντάκτρια για τον πολιτισμό και τις ανθρωπιστικές επιστήμες στη Süddeutsche Zeitung. Διδάσκει στο Ινστιτούτο Ιστορίας της Τέχνης του Πανεπιστημίου Ludwig-Maximilian του Μονάχου και στη Γερμανική Σχολή Δημοσιογραφίας. Για τη δουλειά της έχει λάβει πολλά βραβεία, συμπεριλαμβανομένου του Βραβείου Michael Althen για την κριτική (2016). Έχει συγγράψει βιβλία για τους Σεμπαστιάνο ντελ Πιόμπο, Μιχαήλ Άγγελο και Ραφαήλ, καθώς και πολλά δοκίμια ιστορίας της τέχνης.