“…Η μουσική εκμάθηση είναι θεραπευτικός παράγοντας για τις ψυχικές νόσους, βοηθάει στη διεύρυνση και ανάπτυξη των οριζόντων του εγκεφάλου και σε θέματα αντίληψης.”
Ποια είναι η πρώτη σας μουσική ανάμνηση; Η αγάπη μου για τη μουσική ξεκίνησε σε πολύ μικρή ηλικία, καθώς γενέτειρά μου είναι η Κέρκυρα, το πλέον μουσικό νησί. Σε ηλικία περίπου 8 ετών ζήτησα πολύ επίμονα από τους γονείς μου να με γράψουν στην φιλαρμονική. Έτσι γνώρισα την οικογένεια των κρουστών οργάνων όπου η ενασχόληση με τα συγκεκριμένα όργανα με συντροφεύει έως και σήμερα. Συνεπώς θα μπορούσα να πω, πως η πρώτη μου επαφή και μουσική ανάμνησή είναι η φορά που βγήκα με την φιλαρμονική (Φιλαρμονική Ένωση Κέρκυρας “Καποδίστριας”) στην παρέλαση για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου.
Περιγράψτε την μέχρι σήμερα πορεία σας στην μουσική. Υπήρξαν επιρροές καθοριστικές θετικές ή αρνητικές; Απ’ όσο θυμάμαι τον εαυτό μου, η μουσική ήταν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μου, συμμετέχοντας ανελλιπώς στις πρόβες, υπηρεσίες αλλά και συναυλίες της φιλαρμονικής μου. Με την πάροδο των χρόνων κατάλαβα ότι η επαφή μου με την συγκεκριμένη οικογένεια των κρουστών οργάνων και εγώ είχαμε γίνει ένα. Έτσι, αποφάσισα να εξελίξω τις γνώσεις μου κάνοντας ιδιαίτερα μαθήματα και παρακολουθώντας σεμινάρια από καταξιωμένους μουσικούς του χώρου, τόσο στα κλασσικά κρουστά όσο και στα τύμπανα (drums). Προερχόμενος από μουσική οικογένεια οι επιρροές μου δεν θα μπορούσαν να είναι κάθε άλλο από θετικές. Έχοντας συγγενείς καταξιωμένους στο μουσικό χώρο, τους οποίους θαυμάζω δεν θα μπορούσα προφανώς να μην ακολουθήσω την παράδοση της οικογένειάς μου.
Γιατί χρειάζεται η μουσική παιδεία; Είναι πολυτέλεια ή ανάγκη; Η μουσική παιδεία ήταν και είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι του πολιτισμού μας από τα αρχαία κιόλας χρόνια. Στην Αρχαία Ελλάδα η μουσική αποτελούσε έναν από τους βασικούς πυλώνες στην διαπαιδαγώγηση των νέων. Φτάνοντας στο σήμερα παίρνοντας ως αφετηρία τις βιωματικές μου εμπειρίες, διαπιστώνω ότι η μουσική παιδεία που υπάρχει στα γενικά δημόσια σχολεία και όχι στα μουσικά σχολεία, είναι σε αρκετά σημεία ελλιπής και στερεί σε αρκετά πράγματα. Συμπερασματικά προκύπτει ότι η μουσική είναι ανάγκη και όχι πολυτέλεια και αυτό δεν είναι προσωπική μου άποψη, αλλά τεκμηριωμένη απάντηση από την επιστημονική κοινότητα, αφού συγκεκριμένες μελέτες αποδεικνύουν ότι η μουσική εκμάθηση είναι θεραπευτικός παράγοντας για τις ψυχικές νόσους, βοηθάει στην διεύρυνση και ανάπτυξη των οριζόντων του εγκεφάλου και σε θέματα αντίληψης.
Ποια είναι η άποψη σας για τα μουσικά talent show; Τα μουσικά talent show δίνουν ευκαιρίες σε ένα παιδί που έχει ταλέντο να το μάθει ο κόσμος. Αποτελούν έναν από τους πιο άμεσους, εφικτούς και προσιτούς τρόπους να παρουσιάσει κάποιος την δουλεία του, χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει ότι θα του εξασφαλίσει μια θέση στον χώρο. Αποδεικνύεται όμως συμπερασματικά ότι είναι μια ξεχωριστή ευκαιρία προβολής, που εάν κάποιος τη διαχειριστεί ώριμα και συνετά υπάρχουν μεγάλες πιθανότητες επιτυχίας.
Ποια είναι τα μελλοντικά μουσικά σας σχέδια; Λαμβάνοντας υπόψιν την κατάσταση που επικρατεί τη δεδομένη χρονική περίοδο, συνεχίζω να είμαι αισιόδοξος και γεμάτος θετική ενέργεια και θεωρώ ότι όταν με το καλό γυρίσουμε στην κανονικότητα, θα γίνουν σπουδαίες εκδηλώσεις, οι οποίες θα προάγουν τον πολιτισμό.
Προσωπικά, στόχος μου είναι να διευρύνω περαιτέρω τις μουσικές μου γνώσεις τόσο σε θεωρητικό, όσο και σε τεχνικό υπόβαθρο και να καταφέρω να κάνω σπουδαίες συνεργασίες, που θα μου αποφέρουν γνώσεις και εμπειρία.
Βιογραφικό Σημείωμα
Ο Νικόλαος Μπράτος γεννήθηκε στην Κέρκυρα το 1996. Ήρθε πρώτη φορά σε επαφή με την μουσική και συγκεκριμένα με την εκμάθηση κρουστών οργάνων σε ηλικία 8 ετών στη Φιλαρμονική Ένωση Κέρκυρας “Καποδίστριας” με καθηγητή τον Ιωάννη Πατρίκιο. Σε ηλικία 14 ετών ξεκίνησε μαθήματα τυμπάνων “drums” στο Ιόνιο Ωδείο με καθηγητή το Γεώργιο Ανδριώτη.
Συνέχισε τις σπουδές του σε ηλικία 20 ετών με τον Στυλιανό Τσοπανίδη στο ωδείο AMS about Music Studios στην Θεσσαλονίκη και με τον Στυλιανό Ζαφειρόπουλο κάνοντας ιδιαίτερα μαθήματα.
Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια ως μέλος της Φιλαρμονική Ένωση Κέρκυρας “Καποδίστριας” με τους μαέστρους : Gianluca Sartori, Mirco Barani, Bart Picquer και το σεμινάριο με τίτλο “Drum Clinic” με τον Φώτη Βακουφτσή και τον Στέλιο Τσοπανίδη.
Έχει συμμετάσχει στη Φιλαρμονική Ορχήστρα Δήμου Αμπελοκήπων-Μενεμένης (Θεσσαλονίκης), στη Φιλαρμονική Ορχήστρα Δήμου Καλαμαριάς (Θεσσαλονικής), στη Φιλαρμονική Αυλιωτών Κέρκυρας και στη Φιλαρμονική Θιναλίων Δήμου Κέρκυρας.
Είναι ενεργό μέλος και μουσικός στη Φιλαρμονική Εταιρεία “Μάντζαρος”, στη Φιλαρμονική Εταιρεία Αγίου Ματθαίου ” Λορέντζος Μαβίλης” 1965 και στη Φιλαρμονική Κοντοκαλίου Κέρκυρας.
Κατά το χρονικό διάστημα 2017-2018 διετέλεσε μέλος της Συμφωνικής Ορχήστρας Νέων Ελλάδος. Έχει διοργανώσει σεμινάριο κρουστών στη Φιλαρμονική Ορχήστρα Δήμου Καλαμαριάς (Θεσσαλονίκης), με τίτλο “Snare Drum technique and more”, απευθυνόμενος στην ομάδα κρουστών. Εξέτισε την στρατιωτική του θητεία ως μουσικός και ραβδούχος στη στρατιωτική μουσική Ιωαννίνων (ΣΜΣ/8 Μ/Π ΤΑΞ 8Η ΜΠ ΗΠΕΙΡΟΥ).
Επίσης έχει εκτελέσει χρέη ραβδούχου στα ακόλουθα: Φιλαρμονική Ένωση Κέρκυρας “Καποδίστριας” ,Φιλαρμονική Ορχήστρα Δήμου Αμπελοκήπων-Μενεμένης (Θεσσαλονίκης),Φιλαρμονική Εταιρία Αγίου Ματθαίου ” Λορέντζος Μαβίλης” 1965 .
Eργάζεται ως επαγγελματίας drummer απο το 2016 σε διάφορα μουσικά σύνολα και ορχήστρες.
Τέλος είναι απόφοιτος του τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων με κατεύθυνση Marketing και Δημόσιες Σχέσεις του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.