Ελένη Αναγνωστοπούλου: “Η σκηνή ήταν πάντα ένα μέρος της ζωής μου. Αισθάνομαι μια άνεση του τύπου ότι βρίσκομαι στο «δεύτερο σπίτι» μου”

“Η ισχυρή θέληση είναι το μότο μου. Η θέληση, μου ανοίγει δρόμους ανεξερεύνητους. Στην ερώτηση: Να ζει κανείς ή να μη ζει, θα έλεγα ότι η απάντηση βρίσκεται στον εαυτό μας”

Σε ποιά ηλικία ανακαλύψατε ότι θέλετε να γίνετε ηθοποιός; Έκανα την πρώτη μου θεατρική εμφάνιση στο σανίδι σε ηλικία 3 ετών σε παράσταση του σχολείου. Μου ανέθεσαν να υποδυθώ μια μητέρα, θυμωμένη με τα παιδιά της επειδή μπήκαν στο σπίτι με λασπωμένα παπούτσια.
Από τότε και έπειτα, έπαιξα σε παραστάσεις του σχολείου κυρίως και συμμετείχα και σε παραστάσεις χορού. Τα τελευταία χρόνια, έπαιξα σε παραστάσεις στα πλαίσια των πρακτικών μαθημάτων στο τμήμα θεατρικών σπουδών Αθήνας στο ΕΚΠΑ και πιο πρόσφατα, έχω συμμετάσχει σε μουσικές παραστάσεις με το ωδείο Όπερα Αθηνών και τη χορωδία του Δήμου Αλίμου. Η σκηνή ήταν πάντα ένα μέρος της ζωής μου. Αισθάνομαι μια άνεση του τύπου ότι βρίσκομαι στο «δεύτερο σπίτι» μου.

Θέατρο ή κινηματογράφος τι προτιμάτε; Αναμφισβήτητα το κάθε είδος έχει τη χάρη του, όμως προτιμώ περισσότερο το θέατρο. Στο θέατρο υφίσταται κάτι μαγικό: σύμπραξη των τεχνών σε ζωντανή εκδοχή. Τι πιο ωραίο να ανταλλάσσεις συναισθήματα και να αλληλεπιδράς με τον κόσμο. Η σχέση σκηνής-πλατείας είναι επικοινωνία, είναι interaction.
Στις εποχές που ζουμε, το θέατρο κοντεύει να εκλείψει λόγω των ιδιαίτερων καταστάσεων που βιώνουμε σαν χώρα. Αν χαθεί αυτό το διαδραστικό μέρος που προανέφερα, ο θεατής θα γίνει παθητικός δέκτης ερεθισμάτων. Θα χρησιμοποιεί το διαδίκτυο από την ασφάλεια του προσωπικού του χώρου και θα παρακολουθεί εκεί, θεατρικές παραστάσεις, συναυλίες, ενδεχομένως επιστημονικές ομιλίες κλπ. Που θα βρίσκεται τότε η κριτική σκέψη; Που θα βρίσκεται η μέθεξη, η οποία γεννιέται στη μουσική και στο θέατρο; Που θα βρίσκεται το ενδιαφέρον ανταλλαγής απόψεων;;;;

Τι σημαίνουν οι λέξεις καριέρα – επιτυχία για εσάς; Καριέρα σημαίνει Εδραίωση. Για να εδραιωθείς σε οποιοδήποτε επαγγελματικό χώρο, χρειάζεσαι: υπομονή, επιμονή και σταθερές βάσεις. Δηλαδή, πίστη στον εαυτό σου ότι μπορείς να τα καταφέρεις. Εν συνεχεία, μια σωστή καριέρα χτίζεται βήμα-βήμα. Άρα, αυτό προϋποθέτει ώρες δουλειάς. Ειδικά στον καλλιτεχνικό κλάδο, κανείς αφιερώνει πολύ χρόνο από τον εαυτό του και την ψυχή του για να δημιουργήσει κάτι. Αυτό πρέπει να το σεβόμαστε.
Επιτυχία σημαίνει Επίτευξη Στόχων. Άνοδος. Όλα τα παραπάνω προκύπτουν από την αγάπη και την επιμονή σε αυτό που κάνεις. Επιτυχία για εμένα σημαίνει πρωτίστως να μην ξεχνάς τους ανθρώπους με τους οποίους συνεργάστηκες. Οι ομάδες γράφουν ιστορία, αυτό είναι γνωστό. Ένας καλλιτέχνης δεν είναι επιτυχημένος ως αυθύπαρκτη οντότητα αλλά ως μέρος ενός συνόλου.
Σε αυτό το σημείο, ευχαριστώ την ομάδα ΘΕΣ Ερωτόκριτος, το Λεονάρντο Θίμο και τον Κωνσταντίνο Γαβρόγλου που μου έδωσαν την ευκαιρία να παρουσιάσω τις ικανότητες μου είτε σε επίπεδο κειμενικό, είτε σε επίπεδο ερμηνευτικό (τραγούδι). Εκπλήσσομαι θετικά, φορά με τη φορά όπου οι παραστάσεις μας της Ειρήνης του Αριστοφάνη για μικρά παιδιά, είναι performances work in project. Η Ειρήνη ήταν αναμφισβήτητα μια μεγάλη επιτυχία για την ομάδα μας διότι ξεκίνησε από τον Εξωραϊστικό Πολιτιστικό Σύλλογο Ο Ιλισός στο Δήμο Ζωγράφου και ταξίδεψε σε κοινωνικούς φορείς (ΑμΕΑ Μεγάρων, Κέντρο Ειδικών Ατόμων Η Χαρά, Σύλλογος Ελπίδα Μαριάννα Βαρδινογιάννη και αλλού). Στη συνέχεια, ακολούθησαν: ο Μπόντζο, ένας αλλιώτικος καουμπόη και ο Σκρουτζ, μια ιστορία κάπου πιο κοντά μας. Πρόκειται για παραλλαγή της κλασσικά διαχρονικής ιστορίας καθώς μεταφέραμε τον κεντρικό ήρωα, Σκρουτζ στο Σήμερα, με τη δική μας ματιά.
Ευχαριστώ με τη σειρά μου το καστ των ηθοποιών που συμμετείχε στις ταινίες ακτιβιστικού μήκους: ΑΜΕΑ: Ακόμη Μία Ελπίδα Αλίκη (2019) και Παραλία Challenge: Εθελοντική αποκομιδή σκουπιδιών στην παραλία του Σχοινιά καθώς και στα θεματικά project: Με χρώματα νοσταλγίας και Κορωνοιός; Ε, και; Παραγωγές που ολοκληρώθηκαν το 2020. Ευχαριστώ το Μιχάλη Δημητρίου, τη Σοφία Ζαμπέλη, το Βασίλη Σαμαριτάκη, την Αλεξάνδρα Τσολακίδου, την Αγγελική- Άννα Μπολιάκη, την Πηνελόπη Χαλκιά, το Βασίλη Θεοδώρου, τη Μπέσσυ Μάλφα, το Σπύρο Μπιμπίλα, το Νίκο Ψαρρό… Ο καθένας έβαλε ένα λιθαράκι που συνέβαλε στην επιτυχία της ομάδας.

Καλλιτέχνης γεννιέται κανείς ή γίνεται; Ο καλλιτέχνης δημιουργείται. Μέρα με τη μέρα. Μπορεί κάποιος να γεννηθεί με οποιοδήποτε χάρισμα, το λεγόμενο ταλέντο και όμως να επαναπαυτεί σε αυτό. Άρα που καταλήγουμε; Στο ότι χρειάζεται κόπος και χρόνος για να γίνεις καλλιτέχνης. Να ακούς την εσωτερική σου φωνή που σε εμπνέει να δημιουργείς.

Ποιά λέξη σας εκφράζει ως καλλιτέχνη; Ισχυρή θέληση είναι το μότο μου. Η θέληση, μου ανοίγει δρόμους ανεξερεύνητους. Στην ερώτηση: Να ζει κανείς ή να μη ζει, θα έλεγα ότι η απάντηση βρίσκεται στον εαυτό μας.

Νοιώθετε την «έμπνευση» πριν δημιουργήσετε; Κατ’αρχάς, αισθάνομαι την έμπνευση ως εσωτερική ανάγκη επικοινωνίας. Αποτυπώνω τις σκέψεις μου στο χαρτί. Δημιουργώ εικόνες και συναισθήματα με το λόγο. Αναμφισβήτητα, το γράψιμο είναι το δυνατό μου σημείο και αυτό καλλιεργώ πρωταρχικά. Είναι ο δικός μου τρόπος επικοινωνίας. Πρόσφατα, έγραψα στίχους πρωτότυπους που μετουσιώθηκαν σε τραγούδια. Το χιπ χοπ χωρισμού που κινείται σε ραπ- σατιρική εκδοχή και καυτηριάζει τις σχέσεις των νέων σήμερα, τις Νεφέλες βασισμένες στην αριστοφανική κωμωδία «Νεφέλες» και τη Συνάντηση με έναν Προφήτη που είναι πιο συναισθηματική και ιδιαίτερης σημασίας για μενα.

Πώς θα χαρακτηρίζατε τον εαυτό σας ως Καλλιτέχνη; Τολμηρή επειδή ανεβαίνω επί σκηνής. Φιλομαθής επειδή μου αρέσει να διευρύνω το πνευματικό και γνωστικό μου πεδίο. Ετοιμόλογη διότι διαμέσου των κειμένων, περνάω μηνύματα για τα συναισθήματα.

Ποιά είναι τα μελλοντικά σας σχέδια; Να εξελίξω τις πνευματικές μου αναζητήσεις. Να συνεχίσω να εκφράζομαι μέσω των δημιουργιών μου με ανθρώπους που με καταλαβαίνουν και τους καταλαβαίνω αντίστοιχα. Ατενίζω το μέλλον με αισιόδοξη προοπτική εν ολίγοις.

Βιογραφικό. Η Ελένη Αναγνωστοπούλου είναι απόφοιτος του τμήματος θεατρικών σπουδών Αθήνας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (2016).
Έκανε την Πρακτική της Άσκηση στη Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά (14/1/2015 έως 21/5/2015): Ψηφιοποίηση (βάση δεδομένων Access) και καταλογογράφηση όλων των σκηνικών αντικειμένων και κουστουμιών της συλλογής του Μάνου Κατράκη.
Ως φοιτήτρια, έγραφε κριτικές στο αθηνόραμα. gr, (2010-2015) στη στήλη: κριτικές του κοινού.
Εργάστηκε σε διάφορα ηλεκτρονικά περιοδικά και ιστοσελίδες με αντικείμενο την κριτική θεατρικών παραστάσεων και συνεντεύξεις με συντελεστές. Τρίτο κουδούνι.gr (2016-2018), Fractal: η γεωμετρία των ιδεών (2018 έως σήμερα).
Παρακολούθησε τους δύο κύκλους σεμιναρίων στην Ανοιχτή Τέχνη με εισηγητή τον Κώστα Γεωργουσόπουλο.

Α’ κύκλος: Ρωσικό θέατρο στον 20ο αιώνα (31/10/2016 έως 23/1/2017).
Β΄ κύκλος: Έλληνες ηθοποιοί (6/3/2017 έως 7/6/2017).

Παρακολούθησε το σεμινάριο με τίτλο: Των λαών η ανεξήγητη υπομονή, μια αναφορά στη συνεργασία του Bertolt Brecht με τον Hans Eisler. Μίλησαν: ο σκηνοθέτης- εικαστικός, Andreas Bartsch και ο μουσικός διευθυντής, Jorg Mischke (θέατρο Μορφές Έκφρασης).
Παρακολούθησε το Masterclass θεάτρου με εισηγητή τον Ανδρέα Μανωλικάκη στην Ελληνοαμερικάνικη Ένωση (8-11 Ιανουαρίου 2018).

Παρακολούθησε το σεμινάριο με τίτλο: Οι μεγάλες αφηγήσεις/ Η επιστροφή: Διεθνές Ακαδημαϊκό Φόρουμ: Το αρχαίο δράμα και το πολιτικό: Παράσταση- Φιλοσοφία- Πολιτική Θεωρία (18 και 19 Σεπτεμβρίου 2019), στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης.
Είναι μέλος της χορωδίας του Ωδείου Όπερα Αθηνών από το 2017 και μέλος της χορωδίας του Δήμου Αλίμου από το 2018.
Επιμελήθηκε τον αγγλικό υποτιτλισμό στη διαδικτυακή διεθνή σειρά: 2020 μ.Χ των Δημητρίου Γαϊτάνη και Λεονάρντο Θίμο.
Συμμετείχε στο επετειακό τρέιλερ της Alien Pictures Studio για τα δεκατρία χρόνια πορείας στο διαδίκτυο. [Αύγουστος 2020] (ιδέα/ κείμενα/ βοηθός σκηνοθέτης/ υποτιτλισμός στα αγγλικά)
Παρουσίαση του Αφιερώματος στη Ρένα Βλαχοπούλου καθώς και παρουσίαση των ταινιών: ΑΜΕΑ: Ακόμη Μία Ελπίδα Αλίκη, Με χρώματα νοσταλγίας στον κήπο του πολυχώρου Αλεξάνδρεια. (30 και 31 Ιουλίου 2020).
Με χρώματα Νοσταλγίας: project Ελληνικός Κινηματογράφος (σενάριο- βοηθός σκηνοθέτη)
Κορωνοιός; Ε και; Μια ταινία συμπαραγωγή της Alien Pictures Studio με την εκπομπή Θεατράλεον στο Joy radio.gr (κείμενο-σκηνοθεσία)

Ένα αφιέρωμα στη Ρένα Βλαχοπούλου (ανάγνωση του μηνύματος για την παγκόσμια ημέρα θεάτρου 2020/ σενάριο/ βοηθός σκηνοθέτη)
Συνάντηση Χορωδιών στον Κορυδαλλό στα πλαίσια του Πολιτιστικού Σεπτέμβρη, 23/9/2019. Εμφανίστηκαν οι χορωδίες: Μικτή Τετράφωνη Χορωδία Δήμου Κορυδαλλού, Ιόνια Χορωδία, Μικτή Χορωδία Ελληνικού, Μικτή Χορωδία Δήμου Αλίμου.

Ακόμα Μία Ελπίδα Αλίκη, (Ποτέ δεν είναι αργά, μπορείς!): μια ακτιβιστική ταινία της ομάδας ΘΕΣ Ερωτόκριτος σε συνεργασία με τους ηθοποιούς: Μπέσυ Μάλφα, Βασίλη Θεοδώρου, Jerome Kaluta, Νίκο Ψαρρό, Σπύρο Μπιμπίλα, Σοφία Μπαλάση, Μαριάννα Ξενίδου, Τάσος Ζιάκκας, Φρίντα Τρύπη. (Αύγουστος 2019)

Παραλία challenges: μια ακτιβιστική ταινία με αφορμή την εθελοντική αποκομιδή των σκουπιδιών από την παραλία του Σχοινιά. Μια ιδέα και συνεργασία με τον ηθοποιό Βασίλη Σαμαριτάκη. (Αύγουστος 2019).

Συμμετείχε στο 2ο χορωδιακό φεστιβάλ Χριστουγέννων Απόλλωνα Σαλαμίνας (1979-2019, 40 χρόνια Απόλλων). Εμφανίστηκαν οι χορωδίες: Πανελλήνια Ένωση Εφεσίων, Χορωδία Εφέσου Μελίσματα, Χορωδία Δήμου Αλίμου, Μικτή Χορωδία Απόλλων Πατρών, Χορωδία Μουσικοφιλολογικού Συλλόγου Σαλαμίνας «Ο Απόλλων» (14/12/2019).
Συμμετείχε στη συνάντηση χορωδιών στη Λάρισα, στο αμφιθέατρο της ιατρικής σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (11/5/2019). Εμφανίστηκαν οι χορωδίες: Χορωδία Ε.Ε.Μ.Ε, Χορωδία Δήμου Αλίμου, Εφηβική χορωδία Δ. Δημόπουλου, Coro Antico Ωδείου Κ. Ματσίγκου, Γυναικεία χορωδία σύγχρονου ωδείου Λάρισας.

Επιμελήθηκε τη δραματολογική ανάλυση στο έργο: Αρχιμάστορας Σόλνες του Ερρίκου Ίψεν για το θέατρο Εκάτη. (3/5/2019)
Φιλική συμμετοχή στο θεατρικό έργο: Ειρήνη του Αριστοφάνη για μικρά παιδιά, 2 ετών και άνω, σε διασκευή- σκηνοθεσία: Λεονάρντο Θίμο. (2019)
Συμμετοχή της στην ομάδα ΘΕΣ Ερωτόκριτος ως βοηθός σκηνοθέτη για την παιδική παράσταση: «Μπόντζο, ένας αλλιώτικος καουμπόι» σε σκηνοθεσία Λεονάρντο Θίμο. (2019)

Πρώτη εμφάνιση στη σκηνή σε ρόλο θυμωμένης μαμάς. (Σαιντ Πωλ) (1995)
ΟΙ ΑΜΑΖΟΝΕΣ του Στράους (1995) σε χορογραφία Αλεξίας Παπουτσάκη
Ο ΧΟΡΟΣ ΤΩΝ ΤΣΙΓΑΝΩΝ (1996) σε χορογραφία Αλεξίας Παπουτσάκη
ΤΕΝΕΚΕΔΟΥΠΟΛΗ της Ευγενίας Φακίνου (κύριος Λαδένιος) (1997)
ΣΚΡΟΥΤΖ (λέει τα κάλαντα) στο θέατρο του σχολείου (1998)
(Ο ΚΑΡΥΟΘΡΑΥΣΤΗΣ του Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκοφσκι (Κινέζα), παρουσιάστηκε στη θεατρική σκηνή Κάρολος Κουν του δήμου Αλίμου. (1999)
ΤΟ ΠΑΛΑΙΟΠΩΛΕΙΟ ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ (μπαλαρίνα) στο θέατρο του σχολείου (2001)
A CHRISTMAS CAROL του Καρόλου Ντίκενς στο θέατρο του σχολείου (2001)
ΚΑΚΟΦΥΛΑΓΜΕΝΗ ΚΟΡΗ του Ferdinand Herold (2001) σε χορογραφία Αλεξίας Παπουτσάκη
ΤΑΡΑΝΤΕΛΛΑ (Βεάκειο Αμφιθέατρο) (2002) σε χορογραφία της Γκραίης Νασιμπιάν.
Αφιέρωμα στον Οδυσσέα Ελύτη (αφηγήτρια) στο Πνευματικό Θέατρο Μίκης Θεοδωράκης στην Αργυρούπολη. (2003)
ΠΙΤΣΙΚΑΤΟ (Θέατρο Δημήτριος Κιντής στην Ηλιούπολη) (2003) σε χορογραφία της Γκραίης Νασιμπιάν.
ΖΑΒΑΡΑΚΑΤΡΑΝΕΜΙΑ (Ανοιχτό Πέτρινο Θέατρο Αργυρούπολης) (2003)
ΟΙ 12 ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ (αφηγήτρια), παρουσιάστηκε στο προαύλιο του σχολείου. (2004)
ΚΟΡΙΤΣΑΚΙΑ, ΠΕΤΑΛΟΥΔΕΣ, ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ (Βεάκειο Αμφιθέατρο) (2004) σε χορογραφία της Ροδόπης Κούβαρη
ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ (Βεάκειο Αμφιθέατρο) (2004) σε χορογραφία της Ροδόπης Κούβαρη
Η ΩΡΑΙΑ ΚΟΙΜΩΜΕΝΗ (Τελετάρχης) Βεάκειο Αμφιθέατρο (2005) σε χορογραφία της Ροδόπης Κούβαρη
ΧΟΡΕΥΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΑ ΝΤΕΦΙΑ (Βεάκειο Αμφιθέατρο) (2006) σε χορογραφία της Ροδόπης Κούβαρη
HAPPY FEET των Τζορτζ Μίλερ, Γουόρεν Κόλμαν, Τζούντι Μόρις, Τζον Κολεεί (κλακέτες) Βεάκειο Αμφιθέατρο (2007) σε χορογραφία της Ντόνας Πασχαλίδου.

ANYTHING GOES (κλακέτες) Βεάκειο Αμφιθέατρο (2009) σε χορογραφία της Ντόνας Πασχαλίδου

SINGING IN THE RAIN των Στάνλεϊ Ντόνεν, Τζιν Κέλι, Μπέτι Κόμντεν, Άδολφος Γκριν (κλακέτες) Βεάκειο Αμφιθέατρο (2010) σε χορογραφία της Ντόνας Πασχαλίδου

ΜΑΝΔΡΑΓΟΡΑΣ του Νικολό Μακιαβέλι (Νικίας) Aula φιλοσοφικής σχολής ΕΚΠΑ (2011)

ΦΟΡΤΟΥΝΑΤΟΣ του Μάρκου Αντώνιου Φώσκολου (Θόδωρος, Δάσκαλος) Aula φιλοσοφικής σχολής ΕΚΠΑ (2011)

ΣΚΡΟΥΤΖ, ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΠΟΥ ΠΙΟ ΚΟΝΤΑ ΜΑΣ (μονόλογος) Aula φιλοσοφικής σχολής ΕΚΠΑ (2011)

ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΜΑΣ ΤΣΙΡΚΟ του Ιάκωβου Καμπανέλλη σε διασκευή της Βιβής Μαρκάτου. (Ψευδομάρτυρας, Βασιλιάς Όθωνας) Aula φιλοσοφικής σχολής ΕΚΠΑ (2012)

ΘΕΟΥΣΑ Η ΧΑΜΗΛΟΒΛΕΠΟΥΣΑ, ένα πρωτότυπο κείμενο της Βιβής Μαρκάτου. (Θεία) Aula φιλοσοφικής σχολής ΕΚΠΑ (2013)

ΤΟ ΜΑΓΙΚΟ ΔΑΧΤΥΛΙΔΙ, Μικρασιατικό Παραμύθι από την Πισιδία, ένα κείμενο της Μάνιας Καπλάνογλου (αφηγήτρια). Aula φιλοσοφικής σχολής ΕΚΠΑ (2014)

ΦΟΝΟΣ ΣΤΟ ΕΣΚΟΡΙΑΛ, ένα πρωτότυπο κείμενο της Ελένης Αναγνωστοπούλου και της Μαρίας Σαρρή (Ελ Γκρέκο) Aula φιλοσοφικής σχολής ΕΚΠΑ (2014)

Συμμετοχή με τη χορωδία του ωδείου Όπερα Αθηνών (Θέατρο Κνωσσός, 5,6/5/2018). Ακούστηκαν τα τραγούδια: Μαχητές, Η βαρκούλα, Ήτανε μια φορά, Οδός ονείρων, Μαλαματένια λόγια. Μαέστρος: Νικόλαος Κουβαρδάς (2018)

Βραβεία – Τιμητικές Διακρίσεις
Τιμητική διάκριση από την Κινηματογραφική Λέσχη Παύλου Παρασχάκη Ηρακλείου Κρήτης για την ταινία μικρού μήκους: Κορωνοιός; Ε, και;

Τιμητική διάκριση από την Κινηματογραφική Λέσχη Παύλου Παρασχάκη Ηρακλείου Κρήτης στην κατηγορία Καλύτερο ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους: Ένα αφιέρωμα στη Ρένα Βλαχοπούλου

3η θέση στην κατηγορία: Πιο άρτια παραγωγή της χρονιάς στο Ανεξάρτητο Φεστιβάλ Μασαχουσέτης για το μουσικό βίντεο: Χιπ Χοπ Χωρισμού

2η θέση για το τραγούδι Χιπ Χοπ Χωρισμού στη Λευκωσία (Κύπρος)
Τιμητική διάκριση στις Νύχτες Πρεμιέρας (Νέα Αγγλία) στο Βίντεο Film Festival για την ταινία: ΑΜΕΑ: Ακόμη Μία Ελπίδα Αλίκη (Active Citizens of the Year «για όλους τους συντελεστές»).

Βραβείο γυναικείας ερμηνείας στο μουσικό βίντεο: Συνάντηση με έναν Προφήτη( Austrian People’s Education TV Award)

Βραβείο σκηνοθεσίας για την ταινία μικρού μήκους: Κορωνοιός; Ε, και;
Βραβείο ερμηνείας στο Daytona Beach Festival US για το Παραλία Challenge: Εθελοντική αποκομιδή σκουπιδιών στην παραλία του Σχοινιά
Βραβείο κοινού στο Hollyweb Festival California US για την ταινία μικρού μήκους: Κορωνοιός; Ε, και;

Award of Merit στο Ανεξάρτητο Φεστιβάλ Ταινιών στην Καλιφόρνια για την ταινία μικρού μήκους: Κορωνοιός; Ε, και;

3ο International Festival Chihuahua στο Μεξικό ( Voces Contra el Silencio): Καλύτερη Ταινία Μικρού Μήκους για το “Κορωνοϊός; Ε, και;” Ελένη Αναγνωστοπούλου

Καλύτερη Γυναικεία Ερμηνεία στην Ελένη Αναγνωστοπούλου για το “Α.Μ.Ε.Α. Ακόμη Μία Ελπίδα, Αλίκη;” (ταινία μικρού μήκους 2019)

Καλύτερη ταινία Φαντασίας για το “Α.Μ.Ε.Α. Ακόμη Μία Ελπίδα, Αλίκη;” (ταινία μικρού μήκους 2019) Ελένη Αναγνωστοπούλου
Τιμητικός έπαινος από τον Εξωραϊστικό Πολιτιστικό Σύλλογο ο Ιλισός αναφορικά με την παράσταση: Μπόντζο, ένας αλλιώτικος καουμπόη