“Έχω αναμειχθεί με όλα τα είδη της μουσικής σχεδόν και όλα έχουν τη δική τους ομορφιά και μαγεία. Αποτέλεσμα όλων αυτών να αποκτήσω μια πιο σφαιρική άποψη για τη μουσική μέχρι και σήμερα”
Ποιά είναι η πρώτη σας Μουσική ανάμνηση; Έχω την τύχη να προέρχομαι από μουσική οικογένεια… Ο παππους μου κλαρινέτο και αντιγραφέας μουσικής, ο θείος μου τρομπόνι και ο πατέρας μου τρομπέτα. Έτσι και η πρώτη μου μουσική ανάμνηση έχει να κάνει με τον πατέρα μου να κάνει καντάδα στην μάνα μου στο παράθυρο του σπιτιού μας από κάτω παρέα με ένα ακορντεόν… Στη συνέχεια έρχεται στ’ αυτιά μου η φιλαρμονική του νησιού καθώς περνάει στο δρόμο… με τη γνωστή σε όλους μας “φασαρία” που την ακολουθεί στο διάβα της! Θεόσταλτα και τα δύο πρώτα ακούσματα που έχω από την πρώτη μου ηλικία σαν άνθρωπος της μουσικής. Σημαδιακά και απόλυτα στοχευμένα στη μέχρι σήμερα μουσική μου πορεία.
Περιγράψτε μας τη μέχρι σήμερα πορεία σας στη μουσική. Υπήρξαν επιρροές καθοριστικές θετικές ή αρνητικές; Είχα την τύχη και την ατυχία μαζί να μην έχω κάνει ποτέ τίποτα άλλο στη ζωή μου πέρα απ’ αυτό! Θυμάμαι απ’ το σχολείο ακόμη να δουλεύω με την τρομπέτα μου σε διάφορες δουλειές τόσο στη Λευκάδα (φιλαρμονική) όσο και στην Αθήνα αργότερα (ωδείο και φιλαρμονική μαζί). Τελειώνοντας τις σπουδές μου άρχισα τις συνεργασίες με ορχήστρες της ΕΡΤ τόσο την Εθνικη Συμφωνικη Ορχηστρα όσο και την Ορχηστρα Συγχρονης Μουσικής τη λεγόμενη τότε Ορχήστρα Ποικίλης Μουσικής. Κατά την περίοδο που ήμουν φαντάρος πάλι τρομπέτα έπαιζα στη Μουσική της Πολεμικής Αεροπορίας στο Ελληνικό στην Αθήνα. Και αμέσως μετά τη στρατιωτική μου θητεία με εξετάσεις που έδωσα όσο ακόμη ήμουν φαντάρος πήρα μόνιμη θέση στην ΟΣΜ της ΕΡΤ. Από τότε και για μια σειρά κοντά δεκαετίας έχω συμπράξει με τον ορχήστρα σε πολλές παραγωγές σε διάφορες πόλεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Αποκορύφωμα όλων αυτών ήταν όταν όταν το 1994 ανέλαβε τα μουσικά σύνολα της ΕΡΤ ο μεγάλος Μίκης Θεοδωράκης και επί των ημερών του κάναμε μεγάλη περιοδεία με πάνω απο 180 άτομα μουσικούς και χορωδούς που κράτησε πάνω από ένα μήνα σε μεγάλες πόλεις στις ΗΠΑ και στον Καναδά για τους κατοίκους της ελληνόφωνης ομογενειας. Στη συνέχεια ήρθε η Φιλαρμονική του Δ. Αθηναίων με ατελείωτο αριθμό συμπράξεων τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό ακόμη μέχρι και σήμερα. Έχω αναμειχθεί με όλα τα είδη της μουσικής σχεδόν και όλα έχουν τη δική τους ομορφιά και μαγεία. Αποτέλεσμα όλων αυτών να αποκτήσω μια πιο σφαιρική άποψη για τη μουσική μέχρι και σήμερα. Είχα την τύχη να βρεθώ δίπλα σε πολλούς και καλούς μουσικούς. Ξεκινώντας από τον πατέρα μου και ύστερα όλους τους δασκάλους που είχα στη φιλαρμονική της Λευκάδας μέχρι και το μεγάλο δάσκαλο και κουμπάρο μου (με είχε παντρέψει στον πρώτο μου γάμο) Γεράσιμο Ραϋμόνδη. Απ’ όλους είχα κάτι να πάρω και μόνο θετικά και ουσιαστικά. Είμαι τύπος που κρατάει την ουσία και πετάει τα παραπανίσια και ανούσια… σε γενική κλίμακα!
Για καλή μου τύχη δεν είχα σχεδόν ποτέ αρνητικές επιρροές στα όσα έχω βιώσει στη μέχρι τώρα πορεία μου στον κόσμο της μουσικής. Ίσως να φταίει και ο χαρακτήρας μου που γενικά δεν ακούω κάποιον συγκεκριμένα και δεν παρασύρομαι έτσι εύκολα! Ερινύες και κακές γλώσσες υπήρχαν και θα υπάρχουν πάντα, αλλά μόνο για αυτούς που τις ακούν και τους δίνουν σημασία.
Ποιά είναι η άποψή σας για τα μουσικά τηλεοπτικά talent show; Η άποψή μου για τα talent shows είναι πως κακώς γίνονται έτσι όπως γίνονται στην Ελλάδα και πραγματικά δεν είναι να ασχολείσαι μαζί τους γιατί έχουν σαν μοναδικό λόγο ύπαρξης να γεμίσουν τον τηλεοπτικό αέρα των καναλιών και τίποτα άλλο! Δεν νομίζω πως βγαίνει κανείς ουσιαστικά κερδισμένος από αυτά εκτός ίσως από την μάταιη αναγνωρισημότητα που μπορεί να προσφέρουν κι αυτή για λίγο.
Υπάρχουν Έλληνες αξιόλογοι μουσικοί, με μουσική κατάρτιση και γνώσεις; Υπάρχουν πάρα πολλοί Έλληνες αξιόλογοι μουσικοί με μουσική κατάρτηση και γνώσεις στο αντικείμενο. Το θέμα σκοντάφτει λίγο και είναι πολύ μπερδεμένο όσο έχει να κάνει με τα όργανα και τους παίχτες ξεχωριστά και σε σχέση με το υπουργείο πολιτισμού. Οι μισοί βγαίνουν με τα ίδια χαρτιά και είναι καθηγητές και έχουν να κάνουν με το υπουργείο Παιδείας και οι υπόλοιποι που δεν μπαίνουν στην ουσία της εκπαίδευσης και ασχολούνται μόνο με την εκτέλεση των οργάνων και “παίζουν μπάλα” με το υπουργείο πολιτισμού. Οι πρώτοι κατηγορούν τους δεύτερους και όλοι μαζί δεν βγάζουν άκρη με κανένα υπουργείο, ούτε καν μεταξύ τους… Το απόλυτο χάος.
Ποια είναι τα μελλοντικά μουσικά σας σχέδια; Μελλοντικά μουσικά σχέδια…. δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο στον ορίζοντα κι αυτό λόγω της γνωστής πανδημίας κανείς δεν ξέρει τι του ξημερώνει… Πέρα απ’ το να είμαστε καλά να φυσάμε… πολύ δε περισσότερο στην χρονική περίοδο που αντιμετωπίζω κι ένα θέμα με το χέρι μου και πρέπει να έχουμε πρώτα απ’ όλα την υγεία μας για να πετύχουμε και τα σχέδια που κάνουμε… Υγεία πάνω απ’ όλα!
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Κ. ΚΑΜΙΝΑΡΗΣ
Σύντομο βιογραφικό. Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1970. Μεγάλωσε στην Λευκάδα όπου ξεκίνησε τα πρώτα του βήματα στον κόσμο της μουσικής από την τοπική Φιλαρμονική του νησιού με πρώτο δάσκαλο τον πατέρα του Κωνσταντίνο Καμινάρη. Συνέχισε τις μουσικές του σπουδές στην Αθήνα, στο Πινδάρειο Ωδείο με καθηγητή τον Γεράσιμο Ραϋμόνδη απ’ όπου και έλαβε το δίπλωμα της τρομπέτας σε ηλικία 20 ετών. Έχει παρακολουθήσει σειρές σεμιναρίων τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό με διακεκριμένους και διεθνούς φήμης καθηγητές χάλκινων πνευστών. Κατά τα έτη 1992-93 ηταν κορυφαίος μουσικός στην Συμφωνική Ορχήστρα του Πειραιά.Από το 1993 ως και το 2011 υπήρξε κορυφαίος μουσικός στην Ορχήστρα Σύγχρονης Μουσικής της ΕΡΤ. Έχει διετελέσει μουσικός στις Δημοτικές Φιλαρμονικές του Χαλανδρίου και της Μάνδρας ενώ από το 1996 ως και σήμερα είναι κορυφαίος μουσικός στην Φιλαρμονική του Δ. Αθηναίων τρομπέτα σε Έχει διδάξει για σειρά ετών σε διάφορα ωδεία της Αθήνας καθώς και στην Φιλαρμονική της Λευκάδας μέχρι και πέρυσι. Έχει συμπράξει με όλες σχεδόν τις μεγάλες ορχήστρες της χωρας ( Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, Εθνική Λυρική Σκηνή, Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ, Καμεράτα, Εναρμονια Ορχήστρα κ.α.) Έχει πάρει μέρος σε μεγάλο αριθμό ηχογραφήσεων και σε βιντεοσκόπηση πολλών κλασικών έργων όσο και ποικίλης μουσικής ελληνικής και ξένης.