Θωμάς Κοτζαμάνης: «Ο έρωτας μπορεί να γίνει θεραπευτικός μετά από μια καταστροφή ή να σε οδηγήσει στην καταστροφή»

Της δημοσιογράφου: Τίνας Σγουροπούλου από την εφημερίδα Βραδυνή της Κυριακής
Επιμέλεια φωτογραφιών: Αλέξανδρος Καρατζάς

«Εύχομαι να ανακάμψουμε όχι μόνο στο χώρο μας, αλλά γενικότερα ως χώρα και ως παγκόσμια κοινότητα. Δεν μας αξίζει η μιζέρια και πρέπει να αγωνιστούμε γι’ αυτό»

Συνέντευξη του ανερχόμενου πρωτοεμφανιζόμενου και πολύ ταλαντούχου ηθοποιού Θωμά Κοτζαμάνη! Ας τον γνωρίσουμε λοιπόν….

Θωμά, ηθοποιός και χορευτής; Η αγάπη για τη σκηνή γεννήθηκε από τις σχολικές παραστάσεις ή μετά; «Ηθοποιός με έφεση στο χορό. Η αγάπη για τη σκηνή και ό,τι είχε να κάνει με την υποκριτική, υπήρχε μέσα μου από πολύ μικρή ηλικία, ήταν σα να γεννήθηκα με αυτή. Στις σχολικές παραστάσεις εδραιώθηκε και έγινε στόχος ζωής».

Από τους καθηγητές σας στη Δραματική τι “κρατάτε”; Είχατε σαν πρότυπο κάποιον ηθοποιό που θαυμάζατε; «Εννοείται! Τον ένα και μοναδικό Δημήτρη Χορν».

Aπό τους καθηγητές στη Δραματική τι “κρατήσατε”; «Το πάθος τους και την αγάπη τους για την Tέχνη. Την αμέριστη συμπαράστασή τους στην απόφασή μου να ασχοληθώ με το Θέατρο. Την καθοδήγησή τους για να “πατήσω” σωστά στο σανίδι, αλλά και το πώς θα αντιμετωπίσω τις δυσκολίες της τέχνης μου».

Τα συναισθήματα μπροστά σε κοινό για πρώτη φορά, τρακ; «Μεγάλο τρακ! Αλλά πάντα υπάρχει τρακ, είναι κάτι που δεν ξεπερνιέται εύκολα, με αφορά η αντίδραση του κοινού, γιατί γι’ αυτό παίζεις. Το κοινό είναι ο κριτής μου». 

Το 2019 συμμετείχατε σε μία εξαιρετική μουσικοθεατρική παράσταση της Τάνιας Χαροκόπου, που παρουσιάστηκε στο Ηρώδειο με πολλούς γνωστούς ηθοποιούς το «Ανάμνηση Σμύρνης», σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μαλισσόβα. Θέλετε να μας πείτε δύο λόγια για το έργο; «Ήταν ένα πολύ δυναμικό ξεκίνημα για μένα. Ένα εξαίρετο έργο με τεράστια δυναμική, σε έναν ιερό χώρο στο Ηρώδειο, υπό την εμπνευσμένη σκηνοθετική καθοδήγηση του Δημήτρη Μαλισσόβα, του Θοδωρή Πανά στο χορό και την κίνηση, του Ανδρέα Κουρέτα στη φωνή και στο τραγούδι. Είχα την τιμή και την αξέχαστη εμπειρία να συνεργαστώ με κορυφαία ονόματα της ελληνικής σκηνής, όπως η κα. Λήδα Πρωτοψάλτη, ο Τάσος Χαλκιάς, η Χριστίνα Αλεξανιάν. Επίσης με συγκλόνισε η σχέση συνεργασίας με την υπέροχη Ελένη Βιτάλη. Γενικά, η συνεργασία με όλους τους συντελεστές ήταν εξαιρετική και η εμπειρία της συγκεκριμένης παράστασης με έχει σημαδέψει».

Είστε νέος ακόμη, αλλά τα δύο έργα στα οποία πήρατε μέρος είναι πολύ σπουδαία. Μετά το Ηρώδειο πρωταγωνιστήσατε στο «Αν αργήσω κοιμήσου», του Άκη Δήμου στο «Faust», αρχές του  2020, που διακόπηκε λόγω κορωνοϊού. Και είχε λάβει και πολύ καλές κριτικές. Μιλάει για τον έρωτα; «Μιλάει για τον έρωτα σε κάθε του μορφή. Για τον έρωτα σήμερα, για τις δυσκολίες του, τις αστείες στιγμές του και τις ιδιαιτερότητές του. Είναι ένα έργο που το δουλέψαμε με πολύ κέφι υπό τη σκηνοθετική ματιά της Τατού Δέδε και σε συνεργασία με τη Μαργαρίτα Σιώτου. Δυστυχώς, ο κορωνοϊός μάς χάλασε τα σχέδια. Ελπίζουμε να μπορέσουμε να το ανεβάσουμε εκ νέου».

Είναι θεραπευτικός ή καταστροφικός ο έρωτας;  «Εξαρτάται από τη σχέση που αναπτύσσεται με τον/τη σύντροφο. Μπορεί να γίνει θεραπευτικός μετά από μια καταστροφή ή να σε οδηγήσει στην καταστροφή».

Οι επαφές μέσω των  social media οργιάζουν, ιδίως στη νεολαία. Οι σχέσεις που δημιουργούνται μέσω αυτών μπορεί να είναι στέρεες, αληθινές; «Τα social media τις περισσότερες φορές δημιουργούν εικονική πραγματικότητα και αυταπάτες. Όταν έλθει η στιγμή της αλήθειας και χαθεί η “ασφάλεια” της οθόνης, τις περισσότερες φορές οι σχέσεις καταρρέουν».

Υπάρχει στη δουλειά σας στήριξη από τους μεγαλύτερους στους νεότερους; «Δεν μπορώ να απαντήσω για τη γενικότερη κατάσταση, γιατί ακόμα είμαι πολύ “νέος” στο χώρο.  Προσωπικά, με όσους έχω συνεργαστεί, είχα την αμέριστη στήριξή τους».

Με όλες τις κρίσεις που και το επάγγελμά σας πέρασε, σκέφτεστε να ασχοληθείτε και με κάτι άλλο για βιοποριστικούς λόγους; «Για βιοποριστικούς λόγους ασχολούμαι με ένα είδος που δεν απέχει πολύ από το χώρο. Συμμετέχω σε live acting  σε escape room (δωμάτια απόδρασης)».

Εσείς φοβηθήκατε με την πανδημία;  «Όχι ιδιαίτερα για μένα. Φοβήθηκα για το μέλλον της δουλειάς μας και τις επιπτώσεις στην κοινωνία».

Ηθοποιός σημαίνει φως; Τι παίρνετε εσείς από την ηθοποιία; «“Ηθοποιός σημαίνει φως. Είναι καημός πολύ πικρός”, αλλά είναι κάτι που δεν θα το άλλαζα με τίποτα. Είναι χαρά, ζωή, μυστήριο».

Ρόλοι που θα θέλατε να υποδυθείτε;  «Όνειρο ζωής ο Ριχάρδος ο Γ’. Πολλούς ήρωες από το σύγχρονο ελληνικό θέατρο, ρόλους από έργα του Αττικού θεάτρου και πολλούς ήρωες από το ευρωπαϊκό θέατρο».

Σας επηρεάζουν οι χαρακτήρες που υποδύεστε; «Σε κάθε ρόλο και σε κάθε ήρωα βρίσκω πάντα κάτι δικό μου. Κρατώ τα καλά και προχωρώ».

Κάποιες προτάσεις για το καλοκαίρι, το χειμώνα, ή για την τηλεόραση, έχετε;  «Για το χειμώνα υπάρχουν κάποιες προτάσεις, αλλά  όλα θα εξαρτηθούν από την  εξέλιξη της κατάστασης λόγω κορωνοϊού».

Βιογραφικό
Συνεχίζοντας να στηρίζουμε και νέους καλλιτέχνες, σήμερα σας παρουσιάζουμε τον Θωμά Κοτζαμάνη.

Ο Θωμάς Κοτζαμάνης γεννήθηκε πριν από 25 χρόνια στην Κηφισιά, όπου και μεγάλωσε. Τελείωσε την Ανωτέρα Δραματική Σχολή του Πειραϊκού Συνδέσμου και πέρασε με επιτυχία τις εξετάσεις επάρκειας του υπουργείου Πολιτισμού. Από το πρώτο έτος της σχολής άρχισε να συμμετέχει σε παραστάσεις, μεταξύ άλλων ξεκινώντας σε κείμενο και σκηνοθεσία του γνωστού ηθοποιού Γιάννη Καλατζόπουλου στο έργο, «η Νεράιδα του Φεγγαριού» στο θέατρο Τριανόν,όπου και το καλοκαίρι περιόδευσε σε 42 πόλεις σε όλη την Ελλάδα, επίσης στην ίδια σαιζόν τον Ιούνιο του 2018 συμμετείχε στο «Κλάμα Βγήκε απ’ τον Παράδεισο» των Ρέππα – Παπαθανασίου στο «Βεάκειο» του Πειραιά με σκηνοθεσία Σταύρου Καραγιάννη, «Αξύριστα πηγούνια» του Γιάννη Τσίρου, στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά το Μάιο στα πλαίσια του φεστιβάλ «η δύναμη του Ελληνικού λόγου στο θέατρο», «Ανάμνηση Σμύρνης» της Τάνιας Χαροκόπου σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μαλισσόβα,κινησιολογία και χορογραφία Θοδωρή Πανά στο Ηρώδειο, αυτά και τα δύο έργα παίχτηκαν το 2019, ακολούθησε η παιδική διαδραστική παράσταση «Η έμπνευση μου είπε παραμύθι να σας πω» του Βαγγέλη Ηλιόπουλου σε σκηνοθεσία Δώρας Δώριζα, παράλληλα έπαιζε και στο βραδινό «Αν αργήσω, κοιμήσου», του Άκη Δήμου σκηνοθεσία της Τατού Δέδε, στο θέατρο Faust στην χειμερινή σαιζόν του 2020, που δυστυχώς διακόπηκε λόγω της πανδημίας χωρίς να εξαντλήσει όλο τον κύκλο των παραστάσεων του.
(Σημειωτέον στην τέταρτη έκδοση του βιβλίου «Αν αργήσω κοιμήσου» από τις εκδόσεις Σόκολη που επανακυκλοφόρησε, έχοντας ως νέο εξώφυλλο την αφίσα της παράστασης, όπου στο τέλος του βιβλίου γίνεται κι αναφορά στην εν λόγω παράσταση!)