“…Στα άμεσα σχέδια μου είναι η ολοκλήρωση μιας σειράς χαρακτικών έργων, που αποτελούν μελέτη του φωτός και της σκιάς πάνω στη φθαρμένη ύλη και στον εγκαταλελειμένο χώρο”
Πως και πότε ξεκινήσατε να ασχολείστε συστηματικά με την Τέχνη; Αν και από παιδί είχα έντονη ενασχόληση με την ζωγραφική, η πιο στενή επαφή μου έγινε στα 16 μου, όπου ξεκίνησα να προετοιμάζομαι για τις εισαγωγικές εξετάσεις στην σχολή της Αρχιτεκτονικής. Εκεί πήρα τις βάσεις αλλά και το ερέθισμα για την μετέπειτα πορεία μου και την ενασχόληση μου με τις Τέχνες.
Καλλιτέχνης γεννιέται κανείς ή γίνεται; Θα μπορούσα να πώ ότι ο καλλιτέχνης γεννιέται, μιας και έχει ένα έμφυτο ταλέντο να αντιλαμβάνεται κάποια πράγματα με τον δικό του τρόπο και να τα εκφράζει ανάλογα με την εκάστοτε μορφή τέχνης που υπηρετεί.
Σε ποιο ρεύμα ή κίνημα θα εντάσσατε τα έργα σας; Στο 2020 που έχουμε φτάσει νομίζω ότι δεν υπάρχουν πια κινήματα όπως στο παρελθόν, μιας και υπάρχει μια μεγάλη ανησυχία και ο καθένας ψάχνει να βρει τον δικό του τρόπο έκφρασης, όχι ακολουθώντας ρεύματα του χώρου αλλά το ρεύμα στο οποίο τον κατευθύνει η ψυχή του. Έτσι λοιπόν δεν θα μπορούσα να εντάξω και εγώ την δουλειά μου σε κάποιο ρεύμα, γιατί θα έλειπε από αυτήν η ψυχή μου.
Από που αντλείτε την έμπνευση σας; Αρέσκομαι να παρατηρώ τα πάντα γύρω μου. Οτιδήποτε μπορεί να με κάνει να νιώσω μια ενέργεια από το παρελθόν. Παρατηρώντας για παράδειγμα την φθορά από την προϋπάρχουσα χρήση ενός χώρου ή ενός αντικειμένου και γνωρίζοντας ότι πίσω από κάθε άνθρωπο υπάρχει μια μοναδική προσωπική ιστορία, είναι αυτό που πυροδοτεί την ψυχή και το μυαλό μου, ώστε να προσπαθήσω να εκφραστώ με τον τρόπο μου και να προχωρήσω στην μελέτη και μετέπειτα στην δημιουργία του έργου μου.
Υπάρχουν προσωπικότητες ή άλλοι καλλιτέχνες που έχουν επηρεάσει το έργο σας; Σίγουρα υπάρχουν καλλιτέχνες που έχουν επηρεάσει το έργο μου είτε συνειδητά είτε ασυνείδητα. Δεν θα ήθελα να κατονομάσω κάποιον συγκεκριμένα μιας και είναι πολλοί. Παρατηρώ όμως ότι αναλύοντας ακόμη και εγώ ο ίδιος την δουλειά μου ανακαλύπτω επιρροές από παλαιότερους καλλιτέχνες είτε ενσυνείδητα είτε όχι.
Ποιά είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που έχετε θέσει στον εαυτό σας ως καλλιτέχνης; Μια δυνατή θα έλεγα πρόκληση που βρέθηκα να αντιμετωπίσω είναι όταν η ενασχόληση μου με την χαρακτική και πιο συγκεκριμένα με την οξυγραφία με έστρεψε να αφαιρέσω το χρώμα από τα έργα μου και κλήθηκα να δημιουργήσω χρωματικές ποιότητες με το ίδιο το μαύρο, από επιλογή χωρίς να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν χρώματα στη χαρακτική. Απο τότε κατάλαβα οτι για μένα το μαύρο δεν σημαίνει απουσία χρώματος, αλλά η πρόκληση της δημιουργίας αίσθησης χρώματος μέσω αυτού.
Πόσο αποδεκτή είναι η Τέχνη στην Ελλάδα σήμερα και τι ρόλο καλείται να παίξει στον δημόσιο χώρο; Δεν θα έλεγα ότι η τέχνη στην Ελλάδα είναι ιδιαιτέρα αποδεκτή σήμερα, και αυτό ίσως ξεκινάει από εμάς τους καλλιτέχνες, διότι πολλοί έχουμε ξεχάσει να καταθέσουμε στο έργο μας, την ψυχή μας. Έργο χωρίς κατάθεση ψυχής από τον καλλιτέχνη είναι ένα κομμάτι καμβά ή χαρτιού με χρώμα ή και χωρίς. Όσον αφορά τώρα τον ρόλο που καλείται να παίξει στον δημόσιο χώρο η τέχνη σήμερα, αυτός είναι η δημιουργία μιας αισθητικής αντίληψης αλλά και η επικοινωνία των καλλιτεχνών μεταξύ τους και με το κοινό, ιδιαίτερα των Street Αrtists
Ποιά είναι τα μελλοντικά σας σχέδια; Στα άμεσα σχέδια μου είναι η ολοκλήρωση μιάς σειράς χαρακτικών έργων, που αποτελούν μελέτη του φωτός και της σκιάς πάνω στην φθαρμένη ύλη και στον εγκαταλελειμένο χώρο. Εχω επιλέξει την τεχνική maniere noir που αποδίδει καλύτερα την ατμόσφαιρα και τον λυρισμό της απουσίας.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Ανδρέας Βεντούρης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1983 όπου και κατοικεί. Ενώ ήταν ακόμα μαθητής λυκείου παρακολούθησε τα πρώτα του μαθήματα ζωγραφικής και σχεδίου. Το 2001 εισήχθηκε στην Σχολή Γραφικών Τεχνών και Καλλιτεχνικών Σπουδών στο Τμήμα Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής, Διακόσμησης και Σχεδιασμού Αντικειμένων του Πανεπιστημίου Δυτικής Ατικής από την οποία και αποφοίτησε.
Κατά τη διάρκεια των Σπουδών του ασχολήθηκε πάνω στο χρώμα και στις τεχνικές δημιουργίας του με δάσκαλο τον ζωγράφο Αχιλλέα Αιβάζογλου. Εν συνεχεία εισήχθη στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών στην Αθήνα με δασκάλους τον Γιώργο Καζάζη και τον Γιάννη Γουρζή στην Χαρακτική . Απο το 2016 ασχολήθηκε και με την βυζαντινή Αγιογραφία με καθηγητές τους Παύλο Σάμιο και Δημοσθένη Αβραμίδη.
Έργα του βρίσκονται σε Μουσεία και ιδιωτικές συλλογές σε Ελλάδα και Ευρώπη. Έχει βραβευθεί στον διαγωνισμό ζωγραφικής του φεστιβάλ Μελιτζάζ στο Λεωνίδιο καθώς και έχει λάβει τιμητικούς επαίνους για το έργο του από την UNESCO νομού Πειραιώς και Νήσων.
ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Οκτώβριος 2010 ΣΤΙΓΜΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ – International Action Art . Οργάνωση Όμιλος UNESCO, Νομού Πειραιώς & Νήσων.
Ιανουάριος 2013 ΤΟΠΙΑ ΤΟΙΧΩΝ – Chilly Art Gallery, Οργάνωση Art Info Today
Ιούλιος 2013 Τhermae Sylla Ηotel ( Αιδιψός ), Οργάνωση Art Idea
Αύγουστος 2015 Τ-Square, Golf Γλυφάδας
ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Μάιος 2010 ΧΡΩΜΑ ΚΑΙ ΦΩΣ – Πνευματικό & Πολιτιστικό κέντρο Δήμου Καλυβίων
Ιούνιος 2010 ΦΥΣΙΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΣ- Τεχνόπολη. Οργάνωση Αρχιεπισκοπή Αθηνών
Σεπτέμβριος 2010 2η Διεθνή Έκθεση Εικαστικών – Δημοτική πινακοθήκη Πειραιά. Οργάνωση Όμιλος UNESCO, Νομού Πειραιώς & Νήσων
Νοέμβριος 2011 ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΟΙΤΗΣΗΣ 2011- Τεχνόπολη Αθηνών
Δεκέμβριος 2011 MONEY SHOW-HILTON HOTEL
Ιανουάριος 2014 Το Art Info Today στο Κολώνάκι – ΑΕΝΑΟΝ Gallery
Ιανουάριος 2014 Γυμνά Λουλούδια- Εικαστικός Κύκλος Gallery
Ιούλιος 2017 Φεστιβάλ Melitzazz – ( Βραβευμένο έργο ), Λεωνίδιο
Μάιος 2018 WEDO Art Project – Aνωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών
Μάιος 2018 ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΚΑΙ ΓΛΥΠΤΕΣ ΧΑΡΑΖΟΥΝ Felios Art Gallery
Μάιος 2019 ΕΡΓΑ – Βυζαντινό μουσείο Αθηνών
Ιούνιος 2020 Covid 19 – Chalkos Gallery, Θεσσαλονίκη