Εκπροσωπεί το κορυφαίο πιανιστικό δυναμικό των performers της Ελλάδας. Γνωστή από τα ΜΜΕ από τα παιδικά της χρόνια ως παιδί θαύμα ή το κορίτσι με τα μαγικά δάχτυλα. Σήμερα κάτοχος Konzertexamen στο piano solo και Master στη μουσική δωματίου, νικήτρια διεθνών διαγωνισμών με σημαντικές ατομικές διακρίσεις και σπουδαίες συνεργασίες. Έχει χαρίσει στη λόγια διεθνή μουσική σκηνή λαμπρές προσωπικές ερμηνείες σπάνιας αισθητικής και δεξιοτεχνίας.
Ποιά είναι η πρώτη σας μουσική ανάμνηση;
Είναι αρκετές και μεγάλης ισχύος. Θα τις χώριζα σε δύο κατηγορίες. Στην πρώτη ανήκουν εντυπώσεις προερχόμενες από μουσικές ακροάσεις οι οποίες μου προκαλούσαν ιδιαίτερη συγκίνηση όπως π.χ. το άκουσμα του έργου Misa Criolla από χορωδιακά σύνολα στο Διεθνές Χορωδιακό Φεστιβάλ της ιδιαίτερης πατρίδας μου Πρέβεζας. Ήμουν 4ων ετών μέλος της παιδικής χορωδίας “Αρμονία”. Ακόμη και τώρα αναρριγώ με το έργο αυτό και κυρίως στο Solo της Mercedes Sosa… Η δεύτερη κατηγορία περιλαμβάνει αναμνήσεις από προσωπικές εμφανίσεις που γέμιζαν τεράστια ικανοποίηση την ψυχή μου. Ήταν επιτυχίες, ύστερα από μια εντατική προετοιμασία με συγκεκριμένο στόχο. Ενδεικτικά, ήμουν 8 ετών στη μεγάλη σκηνή του Παλλάς της Αθήνας, νικήτρια στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Πιάνου της Χ.Ο.Ν., στην κατηγορία 13 έως 17 ετών. Τελειώνοντας μία σονάτα Mozart και την Toccata Debussy πλημμύρισε η ατμόσφαιρα χειροκροτήματα και μπράβο. Είχα αποσπάσει το 1ο βραβείο εκτός συναγωνισμού χωρίς να πολυκαταλαβαίνω τη σημασία του. Η χαρά, τα φιλιά, οι αγκαλιές διοργανωτών και κοινού διατηρούνται ανεξίτηλα στη μνήμη μου και είναι γνωστή σε όλους μας η σημασία τόσο όμορφων παιδικών αναμνήσεων.
Με ποιόν μουσικό θα θέλατε να βρεθείτε επί σκηνής;
Δε γίνεται να αναστήσω τον Claudio Abbado! Ήταν παιδικός πόθος και ασκούσε πάνω μου τη δύναμη του μύθου. Πέραν αυτού υπάρχουν εξαιρετικοί καλλιτέχνες με τους οποίους μελλοντικά επιθυμώ αυτή την εμπειρία και ως επαγγελματίας είναι στις επιδιώξεις μου.
Περιγράψτε μας τη μέχρι σήμερα πορεία σας στη μουσική. Υπήρξαν επιρροές καθοριστικές θετικές ή αρνητικές;
Τόσο το βιογραφικό μου όσο και το http://www.agapiano.com είναι κατατοπιστηκά της καλλιτεχνικής μου δράσης έως τις μέρες μας. Επιπροσθέτως θα ήθελα να αναφέρω πως της όποιας επιτυχίας προηγείται μεγάλη εργατικότητα, συνέπεια και βαθιά σχέση με την τέχνη. Ακόμη πως όλα κατακτώνται με προσωπικό αγώνα και φανταστική σχέση με τους καθηγητές που στήριξαν και στηρίζουν ουσιαστικά τα βήματά μου: Άλλα Χαλάψη, Pavel Gililov, Jacob Leuschner. Νιώθω τεράστια ευγνωμοσύνη για τα ιερά πρόσωπα των μεγάλων συνθετών, έργα των οποίων προσεγγίζω και φωτίζουν τον δρόμο μου. Όλο αυτό το περιβάλλον ασκεί σε μένα την ισχυρή θετική επίδραση που έχω ανάγκη στη σχέση μου με την τέχνη. Η εμπιστοσύνη μάλιστα μεγάλων προσωπικοτήτων της κλασικής μουσικής προς το πρόσωπό μου αποτελεί πηγή έμπνευσης καθοριστικής σημασίας στη σταδιοδρομία μου. Ορίζει δε με τόση σαφήνεια το τοπίο μέσα στο οποίο λειτουργώ ώστε κάθε αρνητική επιρροή να καθίσταται αμελητέα και συνεπώς αδιάφορη.
Σας τρομάζει η επιτυχία ή αποτυχία;
Ε, όχι. Δεν μπορώ να εννοήσω την εξέλιξή μας στη ζωή ως ευθεία γραμμή. Ό,τι αντιμετωπίζουμε επιτυχώς ή όχι, μετ’ εμποδίων ή άνευ, ειναι χρήσιμες δοκιμασίες για την ολοκλήρωσή μας ως άνθρωποι.
Ποιά είναι η άποψή σας για τα μουσικά τηλεπτικά talent show;
Η ευαισθησία μου είναι πάντα εστραμμένη προς τις τρυφερές ηλικίες των ανηλίκων. Τα ταλαντούχα παιδιά της μουσικής και δεν εννοώ μόνο το τραγούδι, αξίζει να αναγνωρίζονται, να εκπαιδεύονται, να υποστηρίζονται, να προοδεύουν και να προβάλλονται. Θεωρώ πως η δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση έχουν χρέος πάνω σε αυτό. Τα talent shows έχουν βοηθήσει εν πολλοίς στη στροφή του ενδιαφέροντος προς την μουσική εκπαίδευση και μπράβο. Εχουν χαρίσει ίσως μοναδικές στιγμές λάμψης και τρελής χαράς στους συμμετέχοντες και τις οικογένειές τους. Το θέμα είναι αν βγαίνοντας από ένα τέτοιο παιχνίδι υπάρχει σωστή κατεύθυνση και υποστήριξη για την καλλιέργεια αυτού του Θείου δώρου που ονομάζουμε ταλέντο (και είναι συνισταμένη πολλών χαρισμάτων) ώστε να μεγαλουργήσει. Την ευθύνη έχουν πάντα οι κηδεμόνες. Γι αυτό η συμμετοχή στα talent shows παιδιών και εφήβων χρειάζεται σύνεση και έρευνα πάνω στους όρους, τις συνθήκες, τους συντελεστές και τις προοπτικές ενός παιχνιδιού στο οποίο θα εμπιστευθούν το παιδί τους.
Mία συνεργασία που ονειρεύεστε;
Τα ονειρά μου ως προς τις συνεργασίες αργά ή γρήγορα συν Θεώ ενσαρκώνονται. Οι δύο πολύ δυνατές συνεργασίες μου τόσο με τον Αρμένιο κλασικό σαξοφωνίστα Koryun Asatryan όσο και με την Τουρκάλα τσελίστα Nil Kocamangil προέκυψαν από αμοιβαίο θαυμασμό και εκτίμηση. Έγιναν όνειρο και πράξη. Ειναι δύο συνεργασίες ξεχωριστής καλλιτεχνικής ταυτότητας που αναπτύσσονται εντυπωσιακά. Σύντομα θα συναντήσουν το ελληνικό κοινό υπό τον τίτλο εκδηλώσεων : music without frontiers. Ευελπιστώ και στη Θεσσαλονίκη !!!
Υπάρχουν μάνατζερ στην Ελλάδα που μπορούν να βοηθήσουν την πορεία ενός μουσικού;
Εκτιμώ τις προσπάθειες ανάπτυξης του καλλιτεχνικού management στην Ελλάδα και μάλιστα στο χώρο της κλασικής μουσικής στις μέρες μας. Θεωρώ πως δεν είναι τόσο πρόσφορο το έδαφος στην Ελλάδα. Εύχομαι να αποκτήσει μία σταθερά ανοδική πρόοδο.
Ποιά είναι τα μελλοντικά μουσικά σας σχέδια;
Για το τρέχον έτος υπάρχουν αρκετά ενδιαφέροντα projects στο WDR (Δυτική Γερμανική Ραδιοφωνία). Γίνεται μεγάλη προετοιμασία για προσεχείς σόλο εμφανίσεις και συμπράξεις με συμφωνικές ορχήστρες και σύνολα δωματίου στην Αμερική, την Ευρώπη, Αφρική και την Ασία, με έργα κυρίως Beethoven και με αφορμή το “έτος Beethoven 2020”. Το project “music without frontiers” με την Τουρκάλα τσελίστα Nil Kocamangil και τον Αρμένιο σαξοφωνίστα Koryun Asatryan, όπως προανέφερα, και στο χώρο της εκπαίδευσης, ετήσια Μαster classes. Θα ήθελα να σας ευχαριστήσω ιδιαίτερα για τη δυνατότητα της συνέντευξης ευχόμενη μια ανθηρή χρονιά με υγεία και να χαρίσω στους αναγνώστες σας μια εικόνα από τις επιτυχημένες στιγμές μου, στο link https://www.youtube.com/watch?v=zjK51MvcFsM&t=37sAgapi Triantafyllidi / concert pianist / Konzertexamen pianist.
Λίγα λόγια για την Αγάπη Τριανταφυλλίδη
Από τις δυναμικότερες ελληνικές παρουσίες στη διεθνή λόγια μουσική σκηνή. Γεννήθηκε στην Πρέβεζα, μεγάλωσε στην Αθήνα. Έχει χαρίσει κορυφαίας αισθητικής αριστοτεχνικές ερμηνείες σε έργα μεγάλων συνθετών και σημαντικές διακρίσεις γοητεύοντας με την ποιητική της έκφραση, την μοναδικής διαύγειας, λάμψη και ευγένεια των ήχων της. Νικήτρια από 8 ετών με Α‘ Βραβείο στον ελληνικό διαγωνισμό πιάνου της Χ.Ο.Ν, κατέκτησε το αθηναϊκό κοινό. Έλαβε το ελληνικό δίπλωμα με την Ανώτατη διάκριση στο Ωδείο Πρωτοπορία της Αθήνας με καθηγήτρια τη διακεκριμένη πιανίστα Άλλα Χαλάψη και παράλληλα σημείωσε μια σπάνια για την εφηβεία της διεθνή καλλιτεχνική διαδρομή. Σημαντικοί σταθμοί: το 3ο βραβείο στον διαγωνισμό Chopin της Μόσχας, η υποτροφία του Διεθνούς Ιδρύματος Vladimir Spivakov, η σύμπραξη με τη Συμφωνική μπάντα νέων του κολλεγίου πνευστών της Μόσχας υπό τον Rem Gekht, η περίφημη εμφάνιση της στο Κρεμλίνο και το ντεμπούτο της με τη Συμφωνική Ορχήστρα της Ε.Ρ.Τ στην Εθνική Λυρική Σκηνή υπό τον Ανδρέα Πυλαρινό,14 ετών. Ο αείμνηστος πιανίστας Vladimir Krainev επαίνεσε γραπτώς το σπάνιο ταλέντο και τη σπουδαία εκπαίδευσή της που προδιέγραφαν ένα λαμπρό για την Αγάπη μέλλον. Οι ακαδημαϊκές της σπουδές Diplom, Master of Music Solo, Konzertexamen και Master of Music μουσικής δωματίου στηρίχθηκαν από τις υποτροφίες του Ι.Κ.Υ (Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών) και του Ιδρύματος Ωνάση και ολοκληρώθηκαν με άριστα. Με καθηγητές τους Prof. Pavel Gililov, Prof. Jacοb Leuschner και Prof. A. Schoneweg άφησε στην ακαδημαϊκή κοινότητα ανεξίτηλα δείγματα γραφής, μιας ανεκτίμητης καλλιτεχνικής δύναμης. Η πλούσια δράση της στο performing ανάμεσα σε Ευρώπη, Αμερική, Ρωσία απολαμβάνει εγκωμιαστικές κριτικές και θαυμάζεται από διαπρεπείς κλασικούς δημιουργούς που τις εμπιστεύονται τις συνθέσεις τους. Οι συμπράξεις της ως σολίστ με τις Συμφωνικές Ορχήστρες: Orchester ’91 του Αμβούργου, Συμφωνικές Ορχήστρες Δήμου San Martin και Πανεπιστημίου San Juan Αργεντινής, Südwestfalen Γερμανίας υπό τον Mariano Chiacchiarini και Κρατική Ορχήστρα Αθηνών λαμπρύνουν μεγάλες αίθουσες μεταξύ των οποίων η Kölner Philharmonie, το Auditorio Victoria του San Juan/Αργεντινή, το Beethovenhalle της Βόννης και το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών με ερμηνείες κοσμήματα. Ενδεικτική η ερμηνεία της στο 3o concerto Beethoven με τη Φιλαρμονική Ορχήστρα της Σλοβακίας υπό τον Rastislav Stur μετά την κατάκτηση του Β‘ βραβείου στο διαγωνισμό Ν.Hummel της Σλοβακίας. Από τη μεγάλη αγάπη της στη μουσική δωματίου προκύπτουν πολύτιμες συνεργασίες με σπουδαίους καλλιτέχνες και εμφανίσεις σε φημισμένα Φεστιβάλ όπως Λουκέρνης, Amsterdam, Beethovenfest της Βόννης και Αθηνών & Επιδαύρου οι οποίες αποσπούν άριστες κριτικές και προβάλλονται από τα διεθνή Μ.Μ.Ε.
Η Αγάπη Τριανταφυλλίδη είναι ιδρύτρια του Eros Ensemble, στενή συνεργάτης της χορωδίας του WDR (Δυτική Γερμανική Ραδιοφωνία) και καλλιτεχνική διευθύντρια του Ωδείου Πρωτοπορία. http://www.agapiano.com