Κατερίνα Παλαιοθόδωρου: “Η μουσική είναι κομμάτι της ύπαρξής μας και πραγματικός κώδικας ένωσης και μνήμης”

Η μουσική ενώνει τους λαούς και τους πολιτισμούς;

Η μουσική ενώνει την ψυχή με τον νου. Την ίδια ακριβώς σχέση έχει ο πολιτισμός, η κουλτούρα της κάθε χώρας με την ψυχοσύνθεση του κάθε λαού. Σε χωριά ιθαγενών η μουσική ενώνει την ψυχή με το σώμα, με θεραπευτικό τρόπο. Στον δυτικό τρόπο ζωής, που η φασαρία είναι έντονη, η μουσική ενώνει τους ανθρώπους να θυμούνται την πρωταρχική τους μνήμη. Τον παλμό της καρδιάς της μητέρας τους που άκουγαν μέσα στην μήτρα. Μας ησυχάζει. Η μουσική είναι κομμάτι της ύπαρξης μας και πραγματικός κώδικας ένωσης και μνήμης.

Ποιον μουσικό θαυμάζετε και γιατί;

Θαυμάζω πολλούς ανθρώπους μουσικούς που έχουν πραγματική ένωση με την «πηγή» και ενώνονται με την έμπνευση τους χωρίς φόβο αλλά με πολύ πάθος. Ξεχωρίζω την Εύα Ατματζίδου που έχει μια ουσιαστική «ανοικτή επικοινωνία» με τον συνθετικό της τρόπο, τον ιδιαίτερο της λόγο και την οπτική που εκφράζει.

“Η μουσική είναι μία, οι μουσικοί πολλοί”. Πως θα περιγράφατε αυτή την πρόταση;

Ευτυχώς! Η μουσική έχει τόσο μήκος και πλάτος που δεν προλαβαίνει κανείς μόνος του, να την καλύψει

Γιατί χρειάζεται η μουσική παιδεία; Είναι πολυτέλεια ή ανάγκη;

Έχω δει πολλούς εξαιρετικούς αυτοδίδακτους μουσικούς να είναι ευρηματικοί και πανέξυπνοι στον τρόπο που παίζουν. Επίσης Ωδιακούς μουσικούς που πραγματικά με εκπλήσουν με την δεξιότητα και την γνώση στο θεωρητικό κομμάτι.
Η γλώσσα της μουσικής, είναι μια καινούργια χώρα που αν επιθυμείς να την ζήσεις, χρειάζεται να μάθεις να την μιλάς. Η μουσική παιδεία είναι η γυμναστική του μυαλού και η εκπαίδευση στην επικοινωνία και το μοίρασμα. Θα έλεγα λοιπόν, πως πραγματικά είναι αναγκαία.

Πώς μπορεί ένας γονιός να ανακαλύψει το ταλέντο του παιδιού του στη μουσική;

Με την παρατήρηση και το παιχνίδι μαζί του. Μπορεί να το παροτρύνει να δοκιμάσει παίζοντας κάποια όργανα που του αρέσουν, για να βρουν την κλίση του.

Διδάσκεται σήμερα η Μουσική παράδοση μέσα από την εκπαίδευση;

Θα έλεγα ναι αρκετά, συγκριτικά με το παρελθόν. Η στροφή στις παραδοσιακές φόρμες μέσα σε σύγχρονες μουσικές, τα πολυφωνικά φωνητικά σύνολα είναι εργαλεία στα χέρια των δασκάλων. Κάποιος που διδάσκει με αγάπη την μουσική, σίγουρα μπορεί να τους παραδώσει πολύ καλά δείγματα από το παρελθόν και το παρόν της μουσικής παράδοσης. Πολύ καλή δουλειά έχουν κάνει τα μουσικά σχολεία που βγάζουν διαμάντια! Επίσης το τμήμα Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής στο TEI Ηπείρου. Πιστεύω πως και στην ιδιωτική εκπαίδευση υπάρχει μεράκι και αποτέλεσμα.

Υπάρχουν Έλληνες αξιόλογοι μουσικοί, με μουσική κατάρτιση και γνώσεις;

Φυσικά! Εκατοντάδες και βγαίνουν κι άλλοι! Ιδίως η καινούργια φουρνιά τα έχει όλα! Γνώση, φωνή, εμπειρία, άποψη, ήθος. Έχω πολλά παραδείγματα και χαίρομαι για αυτό.

Ποια είναι τα μελλοντικά μουσικά σας σχέδια;

Λειτουργώ καλλιτεχνικά στον πολυχώρο τέχνης «Κρακατούκ» στον Υμηττό για ενήλικες και παιδιά μέσα από την μουσική και τα παραμύθια μου και ήδη ετοιμάζουμε εκπλήξεις! Επίσης δουλεύω πάνω στα καινούργια μου τραγούδια και μελοποιώ ποίηση αργά και σταθερά, μελετώντας ποιητές που με συγκινούν.

Βιογραφικό.

Είναι επαγγελματίας τραγουδίστρια – τραγουδοποιός και συγγραφέας παιδικών παραμυθιών. Ασχολείται με το παιδικό θέατρο ανεβάζοντας δικά της θεατρικά έργα σε κείμενο και μουσική και σκηνοθεσία.
Έχει πτυχίο στο σύγχρονο τραγούδι και διδάσκει επαγγελματικά τα τελευταία10 χρόνια Φωνητική και Ορθοφωνία σε ενήλικες αλλά και σε παιδικά τμήματα δουλεύοντας με θεατρικό παιχνίδι και βιωματική μάθηση.
Είναι δασκάλα φωνητικής στο «μικρό Πολυτεχνείο», στον πολυχώρο «Κρακατούκ» στον Υμηττό όπως και στο ωδείο «Όπερα» καθώς είναι και καθηγήτρια μουσικοθεραπείας στον όμιλο «Ευδόκιμο» με πολυμελή τμήματα.
Έχει σπουδές στον τομέα της ψυχολογίας με ειδίκευση στην παιδοψυχολογία,
στην κλασσική Κιθάρα – Πιάνο – ακορντεόν και θεωρία της μουσικής.
Διδάσκει θεραπευτική φωνητική για τοποθέτηση φωνής και τεχνική , σε ομάδες ή ατομικά μαθήματα , σε άτομα που έχουν φωνητικά προβλήματα από κούραση ή κακώσεις στις φωνητικές χορδές , στην άρθρωση ή στην ομιλία. Εργάζεται επαγγελματικά πάνω στην θεατρική αγωγή και την βιωματική μάθηση σε Δημοτικά σχολεία και με φοιτητές θεατρικών σχολών.
«Στόχος των μαθημάτων είναι να βρούμε την εσωτερική μας φωνή , χωρίς φόβο, με προστασία και αγάπη προς τον ευατό μας. Το πολύτιμο εργαλείο των φωνητικών μας χορδών αλλά και ολόκληρου του σώματος λειτουργεί ως όχημα της ψυχολογίας και της υπαρξής μας. Μαθαίνουμε «να πατάμε γερά» σαν φωνή αλλά και σαν ολόκληρη οντότητα μέσα απο μία ολιστική διάθεση αυτοβελτίωσης και επανατοποθέτησης».

Λινκ μαθημάτων στο ytube για να την γνωρίσετε καλύτερα…

https://www.youtube.com/watch?v=FC2o_9Ia4Qs

https://www.youtube.com/watch?v=kAfKODnuZ9Q&t=84s