AUTUMN SONATA
Σκηνοθεσία: Ίνγκμαρ Μπέργκμαν
Πρωταγωνιστούν: Ίνγκριντ Μπέργκμαν, Λιβ Ούλμαν, Λένα Νίμαν
Χώρα Προέλευσης: Σουηδία
Διάρκεια: 99 ’
Είδος: Κοινωνικό
Διανομή: Weird Wave
ΣΕ ΝΕΕΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΚΟΠΙΕΣ
Απαράμιλλο συναίσθημα, συγκλονιστικές εσωτερικές και εξωτερικές συγκρούσεις και μοναδικές ερμηνείες από τις Ίνγκριντ Μπέργκμαν και Λιβ Ούλμαν. Washington Post
• Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας
• Υποψήφια για Χρυσή Σφαίρα Α’ Γυναικείου Ρόλου – Δράμα
• Υποψήφια για Όσκαρ
-Καλύτερου Πρωτότυπου Σεναρίου (Ίνγκμαρ Μπέργκμαν)
-Ά Γυναικείου Ρόλου (Ίνγκριντ Μπέργκμαν)
trailer
ΣΥΝΟΨΗ
Στην αριστουργηματικά «ενορχηστρωμένη» Φθινοπωρινή Σονάτα γινόμαστε μάρτυρες ενός φαύλου κύκλου απόδοσης ευθυνών με τη σφραγίδα και την ψυχαναλυτική ερμηνεία του Μπέργκμαν.
Η Σαρλότ, μια πιανίστρια διεθνούς φήμης συναντά έπειτα από επτά χρόνια την κόρη της Εύα (η οποία ζει με τον πάστορα σύζυγό της Βίκτωρα), αναζητώντας επιβεβαίωση και συναισθηματική κάλυψη από το ταπεινωμένο κορίτσι. Η συνάντηση μάνας και κόρης εξελίσσεται σε μια τρομερή σύγκρουση, μέσα από μια σειρά εξομολογήσεων που ξεχειλίζουν ταυτόχρονα από αγάπη και μίσος.
Δύο χαρακτήρες, μάνα και κόρη, που είναι δύο κόσμοι εκ διαμέτρου αντίθετοι… Η κόρη της οποίας είναι εύκολο να αγαπήσει και δύσκολο να αγαπηθεί και η μάνα της οποίας είναι εύκολο να αγαπηθεί και δύσκολο να αγαπήσει.
Αφού τα ψέματα και οι ωραιοποιήσεις εξαφανιστούν, οι αλήθειες θα εμφανιστούν και θα πληγώσουν όλους τους εμπλεκομένους ανεπανόρθωτα. Όλοι θύτες και θύματα της μοιραίας απόφασης που συνωμοτικά πήραν: να ζήσουν μια ζωή γεμάτη υπεκφυγές, φόβο και υπέρμετρο εγωισμό.
ΛΙΓΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
• 1978, Φθινοπωρινή Σονάτα: Ο κορυφαίος σκηνοθέτης όλων των εποχών, Ίνγκμαρ Μπέργκμαν, συνεργάζεται με την σπουδαία Σουηδέζα συμπατριώτισσά του, Ίνγκριντ Μπέργκμαν στην τελευταία κινηματογραφική ταινία της καριέρας της και την προτελευταία της δικής του.
• «Τη στιγμή που σκέφτηκα το σενάριο της “Φθινοπωρινής Σονάτας” είχα ήδη καταλήξει στις δύο γυναίκες πρωταγωνίστριες», δήλωνε ο Ίνγκμαρ Μπέργκμαν που δεν εξήγησε ποτέ γιατί θεώρησε την Ίνγκριντ Μπέργκμαν και τη Λιβ Ούλμαν προϋπόθεση για να φτιάξει την ταινία του.
• Μια βαθιά ανθρώπινη ταινία, ένα διαρκές παιχνίδι εξουσίας (συναισθηματικής, που είναι η πιο ισχυρή), υπό τους ήχους μουσικών μοτίβων του Σοπέν, του Χέντελ και του Μπαχ, στην οποία ο Μπέργκμαν θέτει τα θέματα της χαμένης παιδικής ηλικίας, της λαχτάρας για την αληθινή μητρική αγάπη και φυσικά της έλλειψης επαφής και επικοινωνίας.
• Για την επιλογή του τίτλου της ταινίας: Η σονάτα ως μουσική φόρμα αποτελείται από τρία στάδια. Στο πρώτο παρουσιάζονται δύο διαφορετικά μοτίβα. Στο δεύτερο, τα μοτίβα αυτά συνδιαλέγονται αντιπαραθετικά, ενώ στο τρίτο επανέρχονται στην αρχική τους μορφή. Έτσι και στην ταινία: Μητέρα και κόρη είναι αρχικά αποστασιοποιημένες, η κάθε μια με τη ζωή που έχει επιλέξει να ζει. Σε ένα δεύτερο στάδιο παρασύρονται σε έναν εσωτερικό διάλογο μέχρι την οδυνηρή σύγκρουση και, τελικά, επανέρχονται στην αρχική τους κατάσταση, με τη μόνη διαφορά ότι τώρα ξέρουμε τι κρύβεται κάτω από την επιφάνεια.