Γράφει ο Αχιλλέας Σενγιέργκη. Απόφοιτος του τμήματος Βαλκανικών, Σλαβικών & Ανατολικών Σπουδών στο ΠΑΜΑΚ και Σπουδαστής ΙΕΚ, Διοίκησης Τουρισμού
Και επίσημα, η Θεσσαλονίκη απέκτησε το δικό της Μετρό, μετά από 20ετία+, τότε που κανένας δεν πίστευε ότι, θα μετακινηθεί μ’ αυτό το «σύγχρονο» μέσο. Με τα εγκαίνια της 30ης Νοεμβρίου, η κυβέρνηση αποφάσισε τη δωρεάν μετακίνηση του συρμού, μέχρι τις 3 Δεκεμβρίου, πράγμα που οι πολίτες είχαν το προνόμιο να επιβιβαστούν, προκειμένου να γνωρίσουν τη διαδρομή Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός προς τον ολοκαίνουριο σταθμό της Νέας Ελβετίας.
Τα ευτράπελα μπήκαν με το καλησπέρα στα εγκαίνια καθώς, σημειώθηκαν διαρροές στις οροφές, με αποτέλεσμα να τοποθετηθούν κουβάδες, εξαιτίας της βροχόπτωσης, μια ‘πυρκαγιά’ που αναστάτωσε τους πολίτες στον σταθμό της Νέας Ελβετίας, όπου εν τέλει ήταν μια άσκηση πυρόσβεσης και 7 σταθμοί να παρουσιάζουν δυσλειτουργία των ανελκυστήρων. Ωστόσο, την τελευταία μέρα, πολλοί έσπευσαν να βγάλουν από τώρα τα εισιτήρια, μέσω των μηχανημάτων, ενώ αρκετοί επέλεξαν να βγάλουν μια προσωποποιημένη κάρτα, δημιουργώντας τεράστια ουρά.
Για την πρώτη μας εξόρμηση, ξεκινήσαμε από τα ανατολικά, με κατεύθυνση τη Νέα Ελβετία, για να δούμε από κοντά τον σταθμό που είναι κατά 90% έτοιμος, δεδομένου ότι, θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του μήνα, σύμφωνα με τις πηγές. Στον σταθμό αυτό, διασχίζονται/σταματούν συνολικά τέσσερις γραμμές, εκ των οποίων οι τρεις είναι νέες γραμμές. Πρόκειται για τις: 58Β «Διασταύρωση Χορτιάτη – Νέα Ελβετία», -όπου το 58 έχει διασπαστεί σε δύο γραμμές, διότι η 58Α τερματίζει στα Πανεπιστήμια-, η 79Χ προς τον Α.Σ. ΙΚΕΑ και η Χ2, γραμμή εξπρές που τερματίζει στο Αεροδρόμιο Μακεδονία. Η γραμμή 36, παρόλο που δεν αλλάζει τερματικό σταθμό, εισέρχεται κι αυτή, για να συνεχίσει μετ’ έπειτα στα ΚΤΕΛ Χαλκιδικής.
Έπειτα, αποφασίσαμε να εκτελέσουμε όλη τη διαδρομή προς τον Ν.Σ. Σταθμό, γυρνώντας πλήρως την πόλη, σε διάρκεια 20 λεπτών. Στο γυρισμό κάναμε μια ενδιάμεση στάση στο Σταθμό της Βενιζέλου, ούτως ώστε να επισκεφθούμε από κοντά τα αρχαία, στα οποία οι περαστικοί δεν έλειψαν ούτε μια στιγμή να βγάλουν πολλές φωτογραφίες, προκαλώντας συνωστισμό. Η έκθεση των μνημείων αυτών, είναι μια μέθοδος τουριστικής ατραξιόν, για όσους την επισκέπτονται και σε συνδυασμό με το άνοιγμα της Εγνατίας Οδού, δίνει την ώθηση στους καταστηματάρχες να μπορούν να δέχονται όλο και περισσότερους πελάτες.
Μιλώντας προηγουμένως για γραμμές του ΟΑΣΘ, την 1η Δεκεμβρίου προστέθηκε και η γραμμή 44 «Ιστορικό Κέντρο», εκτελώντας κυκλικά όλο το κέντρο της πόλης, συνδυάζοντας τη ΔΕΘ και το Λιμάνι. Εκτός από τις προσθήκες, τροποποιήθηκαν εννέα γραμμές, ανάμεσα τους, η επαναφορά της γραμμής 20 «Μενεμένη – Ερμού» η οποία κατά τη διάρκεια των έργων του μετρό, τερμάτιζε στο πέταλο της Αριστοτέλους. Οι αλλαγές αυτές, εξαλείφουν το κομφούζιο των πολλών δρομολογίων στην Εγνατία και αντ’ αυτού, τερματίζουν σε σταθμούς, κοντά με στάσεις του μετρό. Αυτή ήταν η πρώτη φάση των αλλαγών, μιας και σχεδιάζεται ακόμη η ένταξη κι άλλων γραμμών στη Ν. Ελβετία και συνάμα η επέκταση σε ορισμένες γραμμές.
Το γεγονός ότι, η πόλη απέκτησε το δικό της συρμό, σημαίνει πως, οι κάτοικοι θα περιορίσουν τις μετακινήσεις με το αυτοκίνητο και έτσι θα μειωθούν τα παράνομα παρκαρίσματα, θεωρητικά. Συμπερασματικά, ο προορισμός προς το κέντρο είναι πιο ευνοϊκός, πράγμα που, ελάχιστοι θα προτιμήσουν να επιβιβαστούν με τα αστικά λεωφορεία, ειδικά όσοι απέχουν μακριά από το μετρό.