“Η δια ζώσης συμμετοχή μου στη Magna Grecia nel tempo, μου έδωσε να καταλάβω ότι αυτό το απόφθεγμα το οποίο λέμε χαριτολογώντας για τους γείτονές μας “Una Faccia, una Razza” δεν είναι καθόλου τυχαίο, αλλά προέρχεται μέσα από τα πλείστα κοινά χαρακτηριστικά μας”
Ποια ήταν η έλξη για την συμμετοχή σας στην magna Crecia nel tempo; Η συμμετοχή μου στο “Forum Magna Grecia nel tempo” ξεκίνησε από την πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση που είχα από την Δρ. Μαρίνα Γκόντα, όπου είχε και την καλλιτεχνική επιμέλεια του όλου γεγονότος. Η έλξη όπως με ρωτάτε ήταν σίγουρα το κύρος της επιμελήτριας, αλλά και η συμμετοχή μου σε μια έκθεση, η οποία αν και ξέφευγε από τα στενά γεωγραφικά όρια της Ελλάδος όπως την ξέρουμε σήμερα, είχε σε όλο το φάσμα τον γεγονότον ως κεντρικό της θέμα την Ελλάδα. Επίσης, σημαντικό κίνητρο για μένα ήταν και η παρουσίαση έργων μου, τα οποία είχαν άμεση σχέση με το θέμα “Magna Grecia” και αποτελούσαν μέρος μιας μεγάλης σειράς έργων που είχα την τιμή παρουσιάσω το 2018 στο Παρίσι και μετέπειτα στη Βρετάνη, με γενικό τίτλο “Μια ματιά στην Ελλάδα”.
Απο την βιωματική σας εμπειρία αυτού του ταξιδιού, ποια είναι τα κοινά σημεία σύμβολα των λαών; Η δια ζώσης συμμετοχή μου στη Magna Grecia nel tempo, μου έδωσε να καταλάβω ότι αυτό το απόφθεγμα το οποίο λέμε χαριτολογώντας για τους γείτονές μας “Una Faccia, una Razza” δεν είναι καθόλου τυχαίο, αλλά προέρχεται μέσα από τα πλείστα κοινά χαρακτηριστικά μας. Μοιραζόμαστε καταρχήν πολλούς αιώνες κοινής ιστορίας. Τουλάχιστον από τον 8ο π.Χ. αιώνα, ίσως και νωρίτερα, όπου οι πρώτοι άποικοι από την Ελλάδα εγκαταστάθηκαν στη Σικελία και τη νότιο Ιταλία μέχρι και το τέλος του 14ου αιώνα μ.Χ. που αρχίζει να εξαπλώνεται η Οθωμανική αυτοκρατορία. Η περίοδος της Τουρκοκρατίας ουσιαστικά ήταν αυτή η οποία μας απομάκρυνε από την κοινή μας πορεία και την κοινή πολιτισμική μας ταυτότητα. Κοινά στοιχεία σύμβολα, όπως αγγεία, θέατρα, Ναοί, αγάλματα, κούροι κ.ά είδαμε σε διάφορα μέρη που επισκεφτήκαμε, όπως στη Neapolis, στη Gela, στη Ragusa, στο Agrigento και στις Syracuse. Πιo συγκεκριμένα στο Agrigento ή Ακράγαντας όπου γεννήθηκε και ο προσωκρατικός φιλόσοφος Εμπεδοκλής, υπάρχει η κοιλάδα των Ναών, το μεγαλύτερο συγκρότημα τόπων λατρείας και Ελληνικών Ναών στην Ευρώπη. Μέσω της Ιεράς οδού μας αποκαλύφθηκε ο Ναός της Ήρας, της Ομόνοιας, του Ηρακλή, ο ναός του Ολυμπίου Διός, του Ηφαίστου, του Ασκληπιού και ο ναός του Κάστορα και του Πολυδεύκη (Διόσκουροι). Είδαμε και το περιφερειακό μουσείο του Agrigento όπου ανάμεσα στα εκθέματα ξεχώριζαν τα εκατοντάδες ζωγραφισμένα πήλινα σκεύη, ερυθρόμορφα και μελανόμορφα. Ιδιαίτερο για μένα έκθεμα, υψηλού συμβολισμού, ήταν και η Κουροτροφός στο Museo Archeologico Regionale Paolo Orsi. Άλλο ένα χαρακτηριστικό κοινό στοιχείο, σύμβολο, το οποίο διέγνωσα ξεκάθαρα, στα έργα της σύγχρονης δικής μας έκθεσης, ήταν το μπλε χρώμα. Στα περισσότερα έργα και των Ελλήνων και των Ιταλών κυριαρχούσε το μπλε χρώμα.
Πως σας φαίνεται να μοιράζεστε διαχρονικά την εμπειρία της τέχνης ανάμεσα στους δύο λαούς; Ήταν σημαντικό που μοιραστήκαμε την εμπειρία της τέχνης σήμερα, όπως κάνανε και οι πρόγονοί μας από τα αρχαία χρόνια. Όλο αυτό το πλαίσιο στο οποίο στηρίχθηκε και εξελίχθηκε το συγκεκριμένο Forum, δεν θα μπορούσε να μην έχει και την ανάλογη συναισθηματική φόρτιση. Ήταν ένα πολύ ενδιαφέρον αλλά και χρήσιμο εγχείρημα και ευελπιστώ να έχει συνέχεια.
Με την ευκαιρία θα ήθελα να ευχαριστήσω τη Δρ. Μαρίνα Γκόντα για την ευκαιρία που μου έδωσε, αλλά και τα μέλη του συλλόγου Arteinsieme για τη διοργάνωση.
Κουνάλης Γ. Κωνσταντίνος
Γεννήθηκε το 1968. Πτυχιούχος της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών Αθηνών, του Εικαστικού τμήματος με παράλληλο πτυχίο Διδακτικής της Τέχνης με καθηγητές το Χρόνη Μπότσογλου, Γιώργο Λαζόγκα, Αριστοτέλη Τζάκο και Μανώλη Μεραμπελιώτη.
Έχει παρακολουθήσει εργαστήρια όπως Χαρακτικής (ξυλογραφίας), Φωτογραφίας και Πολυμέσων στην Καλών Τεχνών και έχει συμμετάσχει σε εργαστήρια όπως Κινέζικη καλλιγραφία, Εικονικοί κατάλογοι και Πλαστικές τέχνες στο πανεπιστήμιο Paris 8.
Έχει εργαστεί σε Σχολεία της Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας και Μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στην Ειδική Αγωγή καθώς και σε Δημοτικά Εργαστήρια.
Μέλος του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος και της Ένωσης Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων
Τιμητικό βραβείο στο ‘’63 ème salon des Artistes du Hurepoix’’ στο St. Geneviève des Bois στο Παρίσι.
Έχει λάβει μέρος στην αγιογράφηση Ιερών Ναών στα Χανιά, στην Κύπρο, και στην Νότια Κορέα.
Έχει πραγματοποιήσει 9 ατομικές εκθέσεις εκ των οποίων οι 2 ψηφιακές και έχει λάβει μέρος σε πολλές ομαδικές, στην Ελλάδα και το Εξωτερικό.
Έχει οργανώσει καλλιτεχνικά εργαστήρια στο γυμνάσιο ”De Rhuys” και στο πολιτιστικό κέντρο ”L’Hermine” στην πόλη Sarzeau της Βρετάνης το Νοέμβριο του 2018.
Είναι μόνιμος εκπαιδευτικός στην Δευτεροβάθμια Ηρακλείου και διατηρεί εργαστήριο ζωγραφικής στα Χανιά Κρήτης
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Διευθ.: Ψαρομηλίγκων 8 , ΧΑΝΙΑ Τ.Κ. 73132 Τηλ.: 2821090583 / κιν.: 6978229916
Email: [email protected]
Site: www.artkounaliskonstantinos.com/