Το polismagazino.gr θέτει μία σειρά ερωτήσεων με σκοπό μια πιο προσωπική γνωριμία με Αγαπημένους μας Επίμονους καλλιτέχνες.
Επίμονη Τέχνη: Ιδρυση – Καλλιτεχνική επιμέλεια Χρύσα Μπαρζόκα www.facebook.com/chris.alevra
Η “Επίμονη Τέχνη” είναι μία ομαδική έκθεση χωρίς μεσάζοντες, η οποία ιδρύθηκε από τη ζωγράφο Χρύσα Μπαρζόκα το 2018 στο Μπενσουσάν Χαν, “μια συλλογική έκθεση εικαστικών καλλιτεχνών στην οποία καλλιτέχνες με τους οποίους μας δένουν ίδια ιδανικά θα συνεκθέσουμε χωρίς καμία απολύτως δέσμευση με την απόλυτη και αδιαπραγμάτευτη ελευθερία που πρέπει να διέπει την πραγματική Τέχνη, σε πείσμα των εγκαθιδρυμένων συμφερόντων που κατακεραυνώνουν την δημιουργικότητα μας. Μια τέχνη Επίμονη, την δική μας τέχνη”. Χ.Μ.
Η συμμετοχή σας στην ομάδα της Επίμονης Τέχνης δημιουργεί την ανάγκη να γνωρίσουμε τον καλλιτέχνη που βρίσκεται πίσω από τα έργα τα οποία συνομιλούν με το φιλότεχνο κοινό. Θα θέλατε να μας πείτε πού πιστεύετε ότι οφείλεται η επιτυχημένη επαφή σας με το κοινό; Νομίζω πως η ειλικρίνεια είναι αυτή που κρατάει τις ανθρώπινες σχέσεις ζωντανές, οπότε αυτή θέλω να είναι και η επαφή με το κοινό.
Ποιος από τους εν ζωή καλλιτέχνες, σάς εκφράζει εικαστικά; Ο γλύπτης Θεόδωρος Παπαγιαννης είναι ενας απο τους αγαπημένους μου καλλιτέχνες για την αγάπη στην τέχνη του, τη δημιουργικότητά του και το μεγάλο έργο του.
Εάν ναυαγούσατε σε ένα νησί, πέρα από τα βασικά τα οποία θα σας έλειπαν, θα βρίσκατε τρόπο να εκφραζοσασταν καλλιτεχνικά και ποιος θα ήταν αυτός; Η ανάγκη για καλλιτεχνική έκφραση σε μια τέτοια περίσταση νομίζω πως θα ήταν αύξημενη. Ο τρόπος και τα μέσα θα ήταν δευτερεύοντα.
Ποια θεωρείτε οτι είναι η ανώτερη των αξιών σας; Η αγάπη για τους ανθρώπους.
Ποιος ο λόγος έμπνευσης και συνεργασίας σας με την Επιμονή Τέχνη; Η κοινή οπτική των πραγμάτων.
Ποια από τις συνεργασίες σας με την Επιμονή Τέχνη αγαπήσατε περισσότερο & γιατί; Η έκθεση στο Αρχαιολογικό Μουσειο Θεσ/νικης γιατί με μάγεψε η συνύπαρξη έργων τέχνης που δημιουργήθηκαν χιλιάδες χρόνια πριν με σύγχρονα έργα των καλλιτεχνών της Επίμονης Τέχνης.
Τι τίτλο θα δίνατε στην αυτοβιογραφία σας; 55 χρόνια “φαγούρας”.
Ποιο είναι το αγαπημένο σας τραγούδι που ακούτε όταν είστε σε λύπη, έρωτα ή χαρά; Το “Hey you” των “Pink Floyd” σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις.
Ποιος είναι ο μεγαλύτερος φόβος σας και ποια θεωρείτε τη μεγαλύτερη τραγωδία που έχει ζήσει η ανθρωπότητα; Ο μεγαλύτερος φόβος είναι για εμένα αυτός του πολέμου και η τάση για αυτοκαταστροφή της ανθρωπότητας γι’ αυτό πιστεύω πως η μεγαλύτερη τραγωδία που έχει ζήσει η ανθρωπότητα είναι αυτή του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου.
Πιστεύετε ότι η Τέχνη μπορεί να κάνει καλύτερο τον κόσμο; Η Τέχνη, συνήθως, κάνει τους ανθρώπους καλύτερους.
Πόσο σας επηρεάζουν οι καθημερινές σκληρές ειδήσεις που ακούμε και έχουν να κάνουν με παιδοφιλία με γυναικοκτονίες και με όλα όσα συμβαίνουν στην κοινωνία μας; Με επηρεάζουν τόσο πολύ που έχω σταματήσει να βλέπω ειδήσεις και ενημερωτικές εκπομπές στην τηλεόραση γιατί απλά δεν τα χωράει ο νούς μου.
Θα σκεφτόσασταν να χαρίσετε κάποιο έργο σας για Φιλανθρωπικό σκοπό & αν ναι σε ποιόν; Ναι εννοείται, είναι η απάντηση και θα το χάριζα στο Χαμόγελο του Παιδιού.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΟΥ ΖΩΓΡΑΦΟΥ ΚΑΡΟΖΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ
Γεννήθηκε το 1967 στη Βρύα Πιερίας όπου πέρασε τα παιδικά μου χρόνια και κατοικεί ακόμη μέχρι σήμερα. Με την είσοδό του στην εφηβική ηλικία ανακάλυψε το πάθος του για τη ζωγραφική, γεγονός που έμελε να σημαδέψει την υπόλοιπη ζωή του. Σήμερα, αφιερώνει μεγάλο κομμάτι της καθημερινότητας στην ενασχόληση του με τη ζωγραφική. Είναι αυτοδίδακτος ,γεγονός που συμβάλλει στον ιδιαιτέρο τρόπο με τον οποίο ζωγραφίζει. Αρκετά σημαντική επιρροή στο έργο του είχαν οι Αβορίγινες της Αυστραλίας,το κίνημα COBRA, ο Jackson Pollock, ο Γιάννης Μόραλης, ο Pablo Picasso κ.ά.
Είναι μέλος του Συλλόγου Εικαστικών Καλλιτεχνών Πιερίας και συμμετέχει ενεργά στην ομάδα “ΕΠΙΜΟΝΗ ΤΕΧΝΗ”. Συμμετείχε σε αρκετές ομαδικές και ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το Εξωτερικό. Σε ό,τι αφορά το μέλλον, στόχος του είναι να συνεχίζει να έχει την δυνατότητα να εξωτερικεύει τα συναισθήματα του και τις ιδέες του μέσω της ζωγραφικής τέχνης.