Ο Νίκοs Χιωτίνης συμμετέχει στην έκθεση του Ορίζοντα Γεγονότων με θέμα “Το Μέτρο”

Επιμέλεια έκθεσης, ερωτήσεων-συνεντεύξεων Δέσποινα Πανταζή, εικαστικός

“Το μέτρο ανάμεσα στη σύνθεση και στη δομή είναι αναπόσπαστο κομμάτι των έργων μου.”

Τι νοηματοδοτεί η έννοια του μέτρου στο έργο σου; Αποτελεί δομικό στοιχείο; Κάθε στοιχείο στην φύση αλλά και κάθε κατασκευή έχει μια δομή, δηλαδή ένα σκελετό στον οποίο στηρίζονται και οργανώνονται όλα τα μέρη του. Π.χ. σε ένα δέντρο με δομικά στοιχεία τον κορμό και τα κλαδιά στηρίζονται τα φύλλα και τα άνθη συνθέτοντας ένα ενιαίο σύνολο. Η δομή εξασφαλίζει την απαραίτητη συνοχή ανάμεσα στα διάφορα μέρη της σύνθεσης και προδιαγράφει το τελικό αισθητικό αποτέλεσμα, ενώ η σύνθεση αναδεικνύει το θέμα και το περιεχόμενο και διαμορφώνει τη μορφή του έργου. Το μέτρο ανάμεσα στη σύνθεση και στη δομή είναι αναπόσπαστο κομμάτι των έργων μου.

Μέσα από την έκθεση καταλήγουμε στο να ξαναδούμε με “κριτικά μάτια” τη σχέση της έννοιας του “μέτρου” με τον κόσμο; Η έκθεση επανοργανώνει, μετασχηματίζει και κατασκευάζει ( σε συμβολικό επίπεδο ) τον κόσμο και την πραγματικότητα. Οι καλλιτεχνικές αναπαραστάσεις δεν επιδιώκουν να ξαναφτιάξουν τον κόσμο, αλλά μάλλον να πούνε κάτι γι’ αυτόν. Επισύρουν την προσοχή σε ορισμένες όψεις του σε σχέση με κάποιες άλλες, αναπροσανατολίζοντας τον προς ένα από τα μέρη ή το στοιχείο του. Ο καλλιτέχνης δεν περιορίζεται  σε απλή αναπαραγωγή ενός δεδομένου υποτιθέμενου κόσμου. Στρέφει το βλέμμα του προς τον κόσμο, προσπαθώντας να συλλάβει και να καταστήσει φανερές αθέατες στην αντίληψη του ανθρώπου.

Το “μέτρο” προβάλει σήμερα σαν φωτεινή προοπτική θεραπείας των τραγικών διχασμών και συγκρούσεων του σύγχρονου πολιτισμού μας; Θέλω να πιστεύω ότι το μέτρο μπορεί να ακυρώσει διχασμούς και συγκρούσεις επιδιώκοντας νέες αξίες και συμμετρία σε όλους τους τομείς. Η ισορροπία η ατομική συνύπαρξη των ανθρώπων στις κοινωνίες όταν υπάρχει το μέτρο πιστεύω ότι είναι πολυ πιο εφικτή. Όπως επισης το μέτρο στο άτομο οδηγεί σε ψυχική ισορροπία και κατά συνέπεια οδηγεί σε αρμονία του ατόμου με τους γύρω του. 

Βιογραφικό. Ο Νίκοs Χιωτίνης γεννήθηκε στην Αθήνα με καταγωγή από Αμοργό. Από παιδί ακόμα ζωγράφιζε με πάθος ότι τού κέντριζε το ενδιαφέρον. Σπούδασε Βιολογικές επιστήμες στο Πανεπιστήμιο του Camerino Ιταλίας. Βιολόγοs με μακρά θητεία 24 έτη στην διοίκηση και ομαλή λειτουργία διαγνωστικών εργαστηρίων μεγάλων μονάδων υγείας (ιδιωτικών κλινικών).

Παράλληλα συμμετείχε και ως ερασιτέχνης ηθοποιός σε θεατρικές παραστάσεις. Σπούδασε ζωγραφική και σχέδιο  στο “VELLIOS SCHOOL OF ART” – AKTO. Σήμερα ασχολείται με την ζωγραφική του και με τον χώρο τέχνης ARTEVISIONE που είναι και ο ιδρυτής.

ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ:

1. GLOBALIZATION 7/3-20/4/2019. ARTEVISIONE.

2.Ονείρων Τόποι  6/05/21-28/05/21. ARTEVISIONE

ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ:

Συμμετοχή σε πολλές ομαδικές εκθέσεις σε μουσεία, πινακοθήκες, χώρους τέχνης. Έργα του βρίσκονται σε πολλές ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Συμμετοχή σε διεθνείς Art Fair:

-ART THESSALONIKI International Contemporary Art Fair- IWS GLOBE, 21/11-24/11/2019

Δηλώνει εραστής του ασήμαντου και αναζητητής της απρόσμενης χαράς.

Έργα του βρίσκονται στην Συλλογή Πορτρέτων Εικαστικών Καλλιτεχνών στο Αρχείο Νεοελληνικής Τέχνης ΔΠ.

Εξώφυλλο το έργο “Ο Θίασος” στο βιβλίο του Αυστριακού συγγραφέα Clemens J. Senz της σειράς Aldina απο τις εκδόσεις Gutemberg “Η Παρηγοριά των στρογγυλων πραγμάτων”, 2021.

Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν την Παρασκευή 20 Μαΐου στις 19.00 στο γνωστό χώρο του Ορίζοντα Γεγονότων, Κεραμεικού 88 στον Κεραμεικό από 19.00 έως 22.00.

Διάρκεια έκθεσης 20/5/2022 -31/5/2022.
Από Δευτέρα έως Κυριακή 19.00-23.00. Επιμέλεια Δέσποινα Πανταζή. Επικοινωνία 6983954934 – Δέσποινα Πανταζή, 6976689670 Τζίμης Ευθυμίου

Συμμετέχουν οι Καλλιτέχνες: Ιουλία Αθανασάκη Κύρα Αλυγιζάκη, Όλγα ανδρικόπουλου, Κίμων Αξαόπουλος, Μαρία Αργυρακοπούλου, Ειρήνη Βαζούκου, Μαγδαληνή Βογιαντζή, Ανδρέας Γαβριλιάδης, Τζίμης Ευθυμίου, Θεοδώρα Κατσίμπρα, Ουρανία Καραμούζη, Σπύρος Κόικας, Ροδάνθη Κόλλια-Ρίζου, Καλλιρόη Μαστιχιάδου, Κλεοπάτρα Μουρσελά, Λαμπρινή Μποβιάτσου, Δέσποινα Πανταζή, Ελένη Παπανικολάου, Κατερίνα Ριμπατσιού, Διαμαντής Σταγγίδης, Χρυσούλα Σκεπετζή, Γιάννης Στεμπίλης, Σοφία Τσαμπά, Στέφανος Χανδέλης, Άννα Χατζηαγγέλου, Άννα-Μαρία Χατζηστεφάνου, Νίκος Χιωτίνης, Έλλη Χούσου, Didi Fadul.

Performances: Άγγελος Σκούρτης 20/5/2022 ώρα, 22.00 “Επί Μετρώντας”

ΑΧΑΙΡΕΥΤΟΣ και Συνεργάτες του

Διαρκής εξέλιξη – Durational – Site Specific 27-5-2022 ώρα, 19.00-22.00

Κείμενο: Γιάννης Σχίζας


Το μέτρο των προσδοκιών μας. Το μέτρο των απαιτήσεων. Tο μέτρο των δυνατοτήτων μας. Και το μέτρο της επιθυμίας…

Μπορεί, άραγε, η τέχνη να  απαντήσει; Να επιθυμήσει, να υπενθυμίσει, να υπογραμμίσει; Να αποκαλύψει το μέτρο της αισθητικής χρησιμοποιώντας τη σωστή δόση αμφισημίας; Να αντιπαρατεθεί, να δημιουργήσει ή, έστω, να εξασφαλίσει τις συνθήκες για δημιουργία; Ο ήλιος δεν θα υπερβεί τα μέτρα του, αλλιώς οι Ερινύες, οι θεραπαινίδες της Δικαιοσύνης, θα τον αποκαλύψουν… Σε κάθε σκέψη που αγγίζει την αυταπάρνησή της, που αυτοπεριορίζεται, μέσα από την υπερβολή ή την έλλειψή της, αποτυπώνεται το άκρο της έννοιας του μέτρου. Η ευδαιμονία και η γέννηση του πραγματικού, επιλογή μεταξύ ακραίων σημείων. Μεταξύ μιας λαίλαπας υπερκαταναλωτισμού ιδεών και συναισθημάτων, στην παλίρροια της ανθρώπινης συμπεριφοράς και της εξουσίας που θεσπίζει, η «μεσότητα» συνιστά προϊόν άσκησης. Ατελείς, ανολοκλήρωτοι στόχοι, υπερδραστηριότητα και κοινωνικές δράσεις, άλογες επιθυμίες, εξουθενωτικές συνθήκες, ανατροπή, υπερβολή και έλλειψη, εμβολιάζοντας το ανθρώπινο πνεύμα ως δομικό στοιχείο της κοσμική τάξης, αισθητοποιούν, διαφυλάσσουν και υποδεικνύουν τον ορισμό του ανθρώπου, ως όντος που άνω θρώσκει. Ακυρώνοντας το «σκοτεινό» και επιδιώκοντας νέες αξίες, όπου το σημείο-μέτρο γεννά την συμμετρία στην ηθική του μαγικού και του ονείρου. Μέτρο ανθρώπου και πραγμάτων, πληθωρικά ακραίο παραβιάζοντας το «άλλο», διαχωρίζει συμπεριφορές που υπερβαίνουν, ανατρέπουν προς όφελος του ατόμου, στο παρασκήνιο θεωριών και μη θεωριών, φτάνοντας ως ή αγγίζοντας το αμετάκλητο «ΝΑΙ» και το ηχηρό «ΟΧΙ». Όπου η «ύβρις» ελλοχεύει σε κάθε πτυχή του πολιτισμού μας, εικόνες αθλιότητας και αυτοπαγιδεύσεις σε έναν κύκλο αυτοεξόντωσης, ανακυκλώνονται. Το μέτρο ως καταλύτης στην κατάκτηση της «ευθυμίας» μπορεί να καταστήσει τον «ΜΙΚΡΟ» αυτό κόσμο «ΜΕΓΑ».

Δέσποινα Πανταζή, εικαστικός.

ΣΥΝΤΟΜΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ: Η Δέσποινα Πανταζή γεννήθηκε στον Κορυδαλλό το 1966. Σπούδασε σε ελεύθερα σπουδαστήρια ζωγραφικής.
Ατομικές εκθέσεις:
2017: “Υποψίες του Κόκκινου” ΗΩΣ Χώρος Τέχνης, Αθήνα.
2006: “Ιστορίες του μπλε” Αίθουσα Τέχνης ΑΕΝΑΟΝ, Αθήνα.
2000: “ Στο Νήμα του Μύθου” Γκαλερί ΠΕΡΙΤΕΧΝΩΝ, Αθήνα.
1999: Χώρος Τέχνης 24, Αθήνα.
1996: Αίθουσα Τέχνης Πειραιά
1996: Πολιτιστικό Κέντρο Ελευσίνας (υπό την αιγίδα του Δήμου), Ελευσίνα
1994: Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
Έχει λάβει μέρος σε πολλές ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (ενδεικτικά: συμμετέχει σε δράσεις του “Ορίζοντα Γεγονότων”, της “Art Bank”, της Cheap Art κλπ…). Από το 1994, επιμελήθηκε την ετήσια έκθεση “ Συνάντηση Εικαστικών Δημιουργών – Μεσόγειος” υπό την αιγίδα του δήμου Κορυδαλλού. Από το 2015 συνεργάζεται με το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Φυλακών Κορυδαλλού (συντονισμός εθελοντικών εικαστικών εργαστηρίων και επιμέλειες εκθέσεων). 2018 ΄ΣΥΜΠΟΣΙΟ ΟΡΙΖΟΝΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ στο  ΕΜΣΤ “‘Οψεις της Ανεξάρτητης Εικαστικής Δημιουργίας” workshop –επιμέλεια Δ.Π. “Ενας  Διάλογος που δεν κλείνει ποτέ’ -“Ανώνυμος Αποστολέας στέλνει γράμμα σε Ανώνυμο Παραλήπτη-μαθητή-κρατούμενο  φυλλακών Κορυδαλλού
Είναι μέλος του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος.

Ο Ιδρυτής του Ορίζοντα Γεγονότων ειναι
ο Τζίμης Ευθυμίου, εικαστικός και ο διοργανωτής του project Το Μέτρο ειναι ο Ορίζοντας Γεγονότων
Χορηγός Επικοινωνίας www.polismagazino.gr