Με μεγάλη επιτυχία και πλήθος κόσμου πραγματοποιήθηκε στο «Grand Marquis» στο Old Bridge του New Jersey η διεθνής επιχειρηματική έκθεση Hermes Expo στις 16 Νοεμβρίου, 2022.
Την έκθεση καθώς και την εκδήλωση απονομής των καθιερωμένων ετησίων βραβείων που ακολούθησε τίμησαν με την παρουσία τους πλήθος, πέραν των άμεσα ενδιαφερομένων επιχειρηματιών και του κοινού, πλήθος διακεκριμένων ομογενών επιχειρηματιών αλλά και Αμερικανών αξιωματούχων. Ανάμεσά τους ο Σεβασμιώτατος Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Ελπιδοφόρος, ο Επίσκοπος Μηδείας, κ. Απόστολος, ο οποίος έκανε και τον Αγιασμό των εγκαινίων, ο διευθύνων σύμβουλος του «Improvement Authority in Middlesex County» Τζέιμς Πόλο, ο οποίος ανέλαβε και το ρόλο του Master of Ceremonies.
Περηφάνεια για τα 31 χρόνια
Ο Πρόεδρος του εκθεσιακού Φορέα Hermes Expo Paul Kotrotsios με περηφάνεια για τα 31 χρόνια της έκθεσης καλωσόρισε τους παρευρισκόμενους, μίλησε για τους στόχους και την ιστορία της έκθεσης και αναφέρθηκε ειδικότερα στους εκθέτες της φετινής 31ης διοργάνωσης.
Η Ήπειρος στο επίκεντρο
Τιμωμένη περιοχή της Ελλάδος στη φετινή έκθεση ήταν η Περιφέρεια της Ηπείρου σε σύμπραξη με το Επιμελητήριο Ιωαννίνων, από όπου άλλωστε κατάγεται και ο κύριος Κοτρότσιος.
Paul Kotrotsios: “Your network is your net-worth”
Ο Paul Kotrotsios μίλησε εκτενώς για το έργο της έκθεσης όλα αυτά τα χρόνια αλλά και για το όραμά του, το πώς η έκθεση έχει συμβάλλει αποφασιστικά ώστε χιλιάδες όπως τόνισε άνθρωποι να μπορέσουν να μετατρέψουν τις ιδέες τους σε ευκαιρίες, να επεκτείνουν μέσω αυτής τα δίκτυά τους σε ολόκληρη την Αμερική και να συνδεθούν με συναδέλφους τους και πελάτες στην πολύ απαιτητική αλλά και τεραστίων δυνατοτήτων Αμερικανική αγορά. Η λέξη «δίκτυα» έχει πια σχεδόν υπερφυσική διάσταση στην εποχή μας και για τους επιχειρηματίες όπως το συνόψισε Paul Kotrotsios “Your network is your net-worth”!
Υψηλόβαθμη εκπροσώπηση από την Περιφέρεια Ηπείρου και το Επιμελητήριο Ιωαννίνων
Οι εκθέτες από την Ήπειρο κατείχαν το μεγάλο και καλαίσθητο κεντρικό περίπτερο της έκθεσης, ενώ εκπροσωπήθηκαν στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο με την παρουσία του θεματικού Αντιπεριφερειάρχη κυρίου Βασιλείου Γοργόλη, του Αντιπεριφερειάρχη Πολιτισμού, Νεολαίας και δια βίου Μάθησης κυρίου Οδυσσέα Πότση, την Προϊσταμένη Διεύθυνσης Δια Βίου Μάθησης, Απασχόλησης, Εμπορίου και Τουρισμού Περιφέρειας Ηπείρου κ. Σοφία Φούκη, και τη διευθύντρια Δια Βίου Μάθησης, Απασχόλησης, Εμπορίου και Τουρισμού κυρία Ιουλία Μαρκούλα. Από πλευράς Επιμελητηρίου έδωσε το παρών ο πρόεδρος του ιστορικού Επιμελητηρίου Ιωαννίνων Δρ. Δημήτριος Δημητρίου, ο Διευθυντής κ. Ιωάννης Δασκαλόπουλος και αντιπροσωπεία.
Παράδοση και καινοτομία των Ηπειρώτικων επιχειρήσεων.
Με έμπνευση από το Βυζάντιο!
Εξαιρετικά καλαίσθητη και ενδιαφέρουσα η παρουσίαση των «αυτοκρατορικής εμπνεύσεως» κοσμημάτων του Λάμπρου Γκόλα. Η εταιρία Byzantium Jewels Spirit η οποία ιδρύθηκε το 1991 στα Ιωάννινα και δημιουργεί μια μεγάλη γκάμα κοσμημάτων εμπνευσμένα από την αίγλη και την υψηλή αισθητική της πάλαι ποτέ Βυζαντινής Αυτοκρατορίας, της οποίας οι δημιουργίες ήταν περιζήτητες κάποτε στα πέρατα του κόσμου. Η επιχείρηση του κυρίου Λάμπρου ήταν αυτή, η οποία «εγκαινίασε», αν μας επιτρέπεται η έκφραση, και τις επιτυχίες της έκθεσης, αφού έκλεισε εκεί στο χώρο της έκθεσης το πρώτο “deal” της “Hermes Expo 2022, παίρνοντας μια πρώτη μεγάλη παραγγελία «γνωριμίας» από μια αμερικανικών συμφερόντων επιχείρηση εμπορίας κοσμημάτων!
«Κοσμοπολίτης» Μπακλαβάς με αρχιεπισκοπική «έγκριση»!
Ένα άλλο παραδοσιακό προϊόν της Ελλάδας, ο διάσημος Γιαννιώτικος μπακλαβάς είχε την τιμητική του σε ένα από τα περίπτερα της έκθεσης. Ο ιδρυτής της εταιρίας κύριος Χέλμης μας εξήγησε το αρχικό του όραμα πριν πολλά χρόνια για το προϊόν, τη στηριγμένη μεν στην γιαννιώτικη παραδοσιακή συνταγή, η οποία όμως εμπλουτίζεται από γεύσεις όπως η χιώτικη μαστίχα και άλλες, σε διάφορες παραλλαγές και κυρίως μια εκλέπτυνση του προϊόντος με πιο ελαφρύ σιρόπι, ώστε να μπορέσει ο μπακλαβάς να περάσει τα σύνορα της Ελλάδας και να απευθυνθεί, όπως και ήδη απευθύνεται, στην διεθνή αγορά. Η ιδέα επίσης της συσκευασίας του ενός προσφέρεται για μια σειρά αγορών.
‘Ένας Έλληνοαμερικανός επιχειρηματίας που δοκίμαζε το προϊόν την ώρα που εμείς μιλούσαμε με τον ιδιοκτήτη παρατήρησε ένα ακόμα πλεονέκτημα του προϊόντος, το γεγονός ότι έχει κάποιες, ενδιάμεσες ανάμεσα στην «μονή» και τις μεγαλύτερες, πολύ διακριτικές συσκευασίες δώρου, σε αντίθεση με κάποιες άλλες πολύ μεγαλύτερες εκδοχές τις οποίες εκείνος είχε υπόψιν του.
Το μεγαλύτερο και ίσως πιο τεκμηριωμένο κομπλιμέντο για τον «οικουμενικό» μπακλαβά του κυρίου ήρθε την επομένη, τη απουσία μάλιστα του δημιουργού, αφού στην συνάντηση του Αρχιεπισκόπου Αμερικής Ελπιδοφόρος με την ηπειρώτικη αντιπροσωπεία ο Σεβασμιότατος έκανε ιδιαίτερη αναφορά στον μπακλαβά, ο οποίος αποτέλεσε όπως είπε το κύριο έδεσμά του στο δείπνο της έκθεσης λόγω της νηστείας, και εξήρε το ελαφρύ διακριτικό σιρόπι του «οικουμενικού» γλυκίσματος, σε αντίθεση με τα πιο βαριά και με μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε ζάχαρη γλυκίσματα της Ελλάδας, που φαίνονται λίγο υπερβολικά στο δικό του, διαμορφωμένο κυρίως στην Κωνσταντινούπολη, γευστικό του αισθητήριο!
Τουρισμός και Πολιτισμός
Στην πρόσοψη του περιπτέρου που δέσποζε στην είσοδο της αίθουσας και η παρουσίαση της Ηπείρου ως τουριστικού προορισμού με πολλές διαστάσεις. Οι ιστορικές πρωτεύουσες των νομών της Ηπείρου με κέντρο ασφαλώς τα Ιωάννινα είναι μόνο μία από τις διαστάσεις. Η Πίνδος προσφέρει άπειρους προορισμούς χειμώνα καλοκαίρι, ενώ η τεράστια και σχετικά, σε σχέση τουλάχιστον με τις δυνατότητές της ανεκμετάλλευτη, ακτογραμμή της Ηπείρου στο Ιόνιο σε εξαιρετικά βαθυγάλαζα νερά, η εγγύτητα στα Ιόνια νησιά, η προσβασιμότητα μέσω της Ηγουμενίτσας στη μεγάλη κατηγορία τουριστών που προτιμούν να μετακινηθούν οδικώς προς την Ελλάδα, συνθέτουν μερικά από τα κύρια χαρακτηριστικά του πολύπλευρου τουριστικού προϊόντος της Ηπείρου, το οποίο ασφαλώς έχει τεράστιες δυνατότητες να απευθυνθεί στο ομογενειακό και κυρίως στο αμερικανικό κοινό. Η εξίσωση συμπληρώνεται με τη σύμπραξη και των γαστρονομικών εμπειριών που προαναφέρθηκαν στους τόπους παραγωγής του.
Μια ακόμα διάσταση του τουριστικού προϊόντος της Ηπείρου και ο πολιτιστικός τουρισμός μια περιοχή μεγάλων δυνατοτήτων για την Ήπειρο και όχι μόνο. Στην έμφαση της Περιφέρειας σε αυτό τον τομέα που απευθύνεται σε επισκέπτες υψηλής κοινωνικού, οικονομικού και μορφωτικού επιπέδου, όπως όμως και υψηλών απαιτήσεων αναφέρθηκε με ζέση μεταξύ άλλων η διευθύντρια Τουρισμού της περιφέρειας Ηπείρου κυρία Ιουλία Μαρκούλα. Στην αιχμή αυτών των προσπαθειών και σε σχέση με την ιστορία της περιοχής το πρόγραμμα περιήγησης στα πέντε πολύ σημαντικά αρχαία θέατρα της περιοχής στα οποία διοργανώνονται κατά καιρούς και πολιτιστικές εκδηλώσεις. Από τη Δωδώνη του Δία αλλά και τον Αχέροντα, μέσω του πλούσιου βυζαντινού παρελθόντος, των μεγάλων εθνικών ευεργετών και της επιδιωκόμενης πρωτιάς «στ’ άρματα, τα γρόσια και τα γράμματα» της εποχής της Τουρκοκρατίας, τις γοητευτικές αλλά και ζοφερές ιστορίες της εποχής του Αλή Πασά η Ήπειρος έχει να προσφέρει πολλά σε κάθε ταξιδιώτη ανεξαρτήτως ενδιαφερόντων.
Zoinos – Παλαιωμένο Τσίπουρο- Αφρώδης Οίνος
Από την έκθεση δε θα μπορούσε να λείψει και μια εταιρεία που εκπροσωπεί το κρασί της περιοχής με διάφορες ποικιλίες ενώ ένα άλλο από τα πολλά υποσχόμενα προϊόντα της περιοχής είναι το υψηλής ποιότητας παλαιωμένο τσίπουρο, το οποίο αποτελεί μια πολύ αξιοσημείωτη προσπάθεια της Ελλάδας να μπει δυναμικά στην αγορά των εξεζητημένων ποτών με το μέλλον να μας επιφυλάσσει ακόμα μεγαλύτερες εκπλήξεις. Και όπως και το προερχόμενο, σε αντίθεση με πολλά αντίστοιχα προϊόντα του ανταγωνισμού, από σταφύλι παλαιωμένο τσίπουρο φαίνεται να έχει πολλές δυνατότητες στην διεθνή αγορά, ευκαιρίες φαίνεται να δίνει και ο αφρώδης οίνος, αφού η υψηλή ποιότητά του είναι αντίστοιχη με το κρασί.
Μέχρι και αμβροσία… Βότανα, αρωματικά φυτά, τσάι
Μια περιοχή με τόσα διαφορετικά οικοσυστήματα δεν μπορεί παρά να έχει να προσφέρει και μια μεγάλη ποικιλία φυτών. Και αυτή η διάσταση της Ηπείρου παρουσιάστηκε από δύο εταιρίες.
Την Myrtali Organics με μεγάλη ποικιλία βοτάνων αλλά και προσανατολισμένες σε συγκεκριμένες χρήσεις μίξεις σε γυάλινα βαζάκια με καλαίσθητες πολύχρωμες συσκευασίες, με αρχαία ονόματα, όπως «Ιάνθη», «Καλλίστη» μέχρι και «Αμβροσία».
Και την «Ορεινή Γη» από την περιοχής του Πωγωνίου με επίσης πειστικές και όμορφες, αυτή τη φορά πιο παραδοσιακές συσκευασίες, με την πιο «ψηλή» συσκευασία στο τσάι του βουνού να και να αναδεικνύει την ομορφιά του ίδιου του βοτάνου, αφήνοντάς το μόνο να μιλήσει για την ποιότητα των προϊόντων της ηπειρωτικής γης.
«Οίνος ευφραίνει καρδίαν» – Γευσιγνωσία κρασιού
Μετά την περιήγηση στους χώρους της έκθεσης το κοινό είχε την ευκαιρία, με τη βοήθεια κάποιων μεζέδων από τους «γαστρονομικούς» εκθέτες που προαναφέρθηκαν να δοκιμάσει μια μεγάλη ποικιλία κρασιών, τόσο από τους εκθέτες την εταιρία «Ζοίνος» της Ηπείρου όσο και από δύο από τους πιο επιφανείς εισαγωγείς-διανομής ελληνικού, και όχι μόνο κρασιού στις ΗΠΑ. Πρόκειται για την εταιρία Oinos Wine Imports του Ανδρέα Κελεσίδη και την “Dionysos Imports”. Οι εταιρίες αυτές συνεργάζονται στενά και εισάγουν στην Αμερικανική αγορά εκλεκτά κρασιά κυρίως από την Ελλάδα και την υπόλοιπη Ευρώπη. Στην έκθεση είχαν φέρει μόνο ελληνικά κρασιά, ενώ η γευσιγνωσία ήταν προσανατολισμένη στα κρασιά της Πελοποννήσου. Την επόμενη ημέρα μάλιστα ο Ανδρέας Κελεμίδη στο πολυτελές ελληνικό εστιατόριο «Σκίνος» του Μανχάταν με πολύ δομημένο τρόπο και συνεπή επαγγελματισμό παρουσίασε στους Ηπειρώτες τις ιδιαιτερότητες της αμερικανικής αγοράς κρασιού και τους εξήγησε πώς μπορούν να εξέλθουν ή καλύτερα να εισέλθουν σε αυτόν το νομικό «λαβύρινθο» που διέπει αυτήν την αγορά, αφού κάθε πολιτεία έχει ξεχωριστή νομοθεσία και πολλούς περιορισμούς ή μονοπώλια από την εποχή της ποτοαπαγόρευσης με αποτέλεσμα να καθίσταται κομβικός, ειδικά για αυτή την αγορά, ο ρόλος του διανομέα. Όλα τα κρασιά που παρουσιάστηκαν ήταν υψηλού επιπέδου.
Αξιοσημείωτο είναι ότι τα τοπικά και περιφερειακά Αμερικανικά Επιμελητήρια EBRCC, MCRCC, OBCC, GACCNJ, HACCNY ήταν χορηγοί στην γευσιγνωσία ελληνικών φαγητών και κρασιών.
Κτήμα Αναγέννηση – Με πάθος και γνώση από τη Νεμέα
Και αν οι γνώσεις του Ανδρέα Κελεμίδη για τις νομικές διαστάσεις του κρασιού και η εμπειρία του στην εξαιρετικά ανταγωνιστική όσον αφορά το κρασί είναι απαραίτητες για την είσοδο των κρασιών στις ΗΠΑ, η γνώση και το πάθος του Αναστασίου Ξύδη πάει πίσω έξι γενιές και έχει ενσωματωθεί μαζί με τις εμπειρίες του στο χώρο της γαστρονομίας καθώς και τις εξερευνήσεις του στη Γαλλία στην παραγωγή των «φυσικών» (natural, πιστοποίηση ακόμα πιο απαιτητική, όπως μας εξήγησε από την βιολογική – organic) κρασιών του κτήματος Αναγέννηση στη Νεμέα!
Νερό από την Κρήτη στην Ουάσιγκτον!
Ίσως και πιο δημοφιλές ακόμα και από το κρασί, ανάρπαστο έγινε από τους επισκέπτες της έκθεσης το εμφιαλωμένο νερό HYDRA, το οποίο παράγεται στην Κρήτη και εξάγεται αποκλειστικά στις ΗΠΑ, προς το παρόν μόνο στην Ουάσιγκτον και την ευρύτερη περιοχή της Βαλτιμόρης. Ο εκπρόσωπος της εταιρίας στην έκθεση ήταν και αυτός από τα Ιωάννινα! Ο κύριος Lois Skenderis μας μίλησε με ενθουσιασμό για το νερό και την ανταπόκριση που βρίσκει στις ΗΠΑ, καθώς και την επιθυμία του να επεκταθεί σε άλλες πολιτείες αλλά με προσεκτικά βήματα.
Και η αγορά εμφιαλωμένου νερού στις ΗΠΑ, παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αφού σε πολλές περιοχές της χώρας το νερό του δικτύου δεν είναι πόσιμο, ενώ και εκεί που είναι η γεύση του είναι μάλλον ανοίκεια στους Ευρωπαίους και αυτό συμβαίνει εν πολλοίς και με το εμφιαλωμένο από το αμερικανικό έδαφος. Αυτό σε συνδυασμό με άλλους παράγοντες έχει δημιουργήσει μία τεράστια αγορά, που σίγουρα προσφέρει πολλές ευκαιρίες για τα ελληνικά εμφιαλωμένα νερά, ενώ στην περίπτωση που κάποιος την κατακτήσει οι δυνατότητες κέρδους είναι ανεξάντλητες. Εμφιαλωμένο νερό γνωστής γαλλικής επωνυμία κοστίζει σε δύο, ελληνικής ιδιοκτησίας αξίζει να σημειωθεί, αλυσίδες σούπερ-μάρκετ του Μανχάταν 3,69 δολάρια για τη φιάλη του 1,5 λίτρου!
Μια «Στάνη» … στο Κονέτικατ – Με σεβασμό στην παράδοση του στραγγιστού.
Και αν η αγορά του νερού αποτελεί ακόμα μια πρόκληση για τους Έλληνες επιχειρηματίες η επωνυμία “Greek Yogurt” είναι ήδη στην κορυφή εδώ και πολλές δεκαετίες και κυριαρχεί στην αγορά, όχι όμως πάντα από Έλληνες επιχειρηματίες, αφού εδώ η ονομασία δεν προστατεύεται κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Άλλωστε και το ελληνικό γιαούρτι παράγεται στις ΗΠΑ. ΄Όμως σε κάθε περίπτωση οι Έλληνες επιχειρηματίες έχουν σημαντικό μερίδιο στην αγορά και κάθε τόσο προστίθεται και μια νέα προσπάθεια, με τις περισσότερες να επιτυγχάνουν, αφού η αγορά είναι, αν μάλιστα κανείς απευθυνθεί σε περιοχές μακριά από τις γνωστές, πρακτικά απεριόριστη. Στην έκθεση το εκπροσωπούσε η εταιρία «Στάνη» η οποία παράγει γιαούρτι στην πολιτεία του Connecticut και πωλείται σε πολλές περιοχές και σε μεγάλες αλυσίδες σούπερ-μάρκετ στη Νέα Υόρκη. Η εταιρία Stani Dairy είναι η μοναδική που χρησιμοποιεί, όπως μας τόνισε με περηφάνια ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλός της Ιγνάτιος Βασιλέλλης, την αμιγώς παραδοσιακή διαδικασία στραγγίσματος (artisan strained)! Όπως φαίνεται αυτό έχει πράγματι σημασία διότι το γιαούρτι είναι κατά την ταπεινή μας γνώμη εξαιρετικό, πολύ πλούσιο σε γεύση και με μια πολύ ευχάριστη κρεμώδη υφή που το ξεχωρίζει από τα πολλά που έχουμε δοκιμάσει στις γαστρονομικές αναζητήσεις μας όλα αυτά τα χρόνια. Η «Στάνη» του Κονέτικατ εισάγει επίσης στην Αμερική και μια ΠΟΠ φέτα από την Καλλονή της Λέσβου.
Για VIP’s…!
O πρόεδρος της VIP International Γιώργος Δρογκάρης εισάγει και αυτός επιλεγμένα ελληνικά προϊόντα, ελαιόλαδο από τη Μάνη και εκπροσωπεί όλη τη σειρά προϊόντων, σαπουνιών, σαμπουάν και καλλυντικών της ιστορικής ελληνικής βιομηχανίας «Παπουτσάνης».
«Fillo, Gyros, Feta» στη βάση της ελληνικο-αμερικανικής επιχειρηματικότητας
Από τους πρώτους τομείς στους οποίους διακρίθηκαν οι Ελληνοαμερικανοί είναι ο τομέας της γαστρονομίας, όχι μόνο όσον αφορά την εστίαση αλλά και την εμπορία ελληνικών προϊόντων είτε απευθείας από την Ελλάδα, είτε παραγόμενων με τις παραδοσιακές ελληνικές μεθόδους και συνταγές στις ΗΠΑ. Στην έκθεση εκπροσωπήθηκαν τόσο ο τομέας της παραγωγής όσο και ο ιδιαίτερα κρίσιμος σε μια τόσο αχανή αγορά τομέας της διανομής.
«Κέρασμα»
Η εταιρία 776 που εκπροσωπεί μεταξύ άλλων εξαιρετικής ποιότητας ελαιόλαδο από την περιοχή της Ολυμπίας προφανώς εμπνεύστηκε το όνομά της από την ημερομηνία που γίνεται γενικά παραδεκτή από την έρευνα ως η ημερομηνία έναρξης των ολυμπιακών αγώνων στην αρχαιότητα ((776 π.Χ.), αλλά δεν μπορεί παρά να είναι επιλογή και μάλιστα ιδιαίτερα έξυπνη και εύστοχη, ότι ο αριθμός παραπέμπει στην Αμερικανική ανεξαρτησίας, στις 4 Ιουλίου του 1776! Ο εκπρόσωπος της εταιρίας στην έκθεση Σωκράτης Μπάλλας μας ξενάγησε σε μια ευρεία γκάμα προϊόντων πέραν από το λάδι. Ελληνικό μέλι με άρωμα μαστίχας με την επωνυμία «Κέρασμα» (με αυθεντικό μαστιχόνερο και μαστιχέλαιο από τη Χίο), πολλές γεύσεις μαρμελάδας από την Ελλάδα, συσκευασμένοι «γίγαντες» και ντολμαδάκια, «πουράκια» (Βάφλες) με διάφορες γεύσεις, διάφορα είδη κριτσίνια και κρακιεράκια, χυλοπίτες και το αγαπημένο στους Αμερικάνους “orzo” (κριθαράκι), δίνουν την αίσθηση στα σούπερ μάρκετ του New Jersey και της Νέας Υόρκης, ότι κάποιος βρίσκεται στην Αθήνα!
Μεγάλοι προμηθευτές και παραγωγοί
Με έδρα τη Νέα Υόρκη η εταιρία Victory Food Services διανέμει μεγάλες ποσότητες προϊόντων τόσο από την Ελλάδα, όσο και από Έλληνες παραγωγούς στην Αμερική. Η Νέα Υόρκη είναι άλλωστε ένα από τα γνωστά κέντρα της ελληνικής ομογένειας.
Μεγάλη σε μέγεθος η εταιρία παραγωγής φύλλου “Kontos Foods” για πίτες καθώς και πίτας για σουβλάκια και άλλα προϊόντα με βάση το φύλλο, ανάμεσά τους και μπακλαβά.
Επίσης μεγάλη σε μέγεθος, ανάλογη άλλωστε της ζήτησης του προϊόντος αυτού και του ονόματος της εταιρίας η “Mega Geeros”.
Απο το Σικάγο για ολόκληρη την Αμερική δραστηριοποιείται και η «Grecian Delight Kronos Foods” που για πολλοστή φορά είναι απο τους κύριους χορηγούς στηλλοβάτες της Ερμής Εξπό με τα εκλεκτα και ποικίλα προιόντα τους που διανέμονται από ολους σχεδόν τους Διανομείς τροφίμων σε Παναμερικανικό επίπεδο.
Ο ελληνικός καφές προσαρμόζεται στο πνεύμα της εποχής
Οι λάτρεις του ελληνικού καφέ προτιμούν βέβαια την να τον ετοιμάζουν στο μπρίκι, ψήνοντάς τον ίσως και στο τζάκι. Όμως οι ρυθμοί ζωής για ορισμένα κοινωνικά στρώματα στις ΗΠΑ καθιστούν μη διαθέσιμο το χρόνο τον οποίο έχει κανείς για να «ψήσει» και να απολαύσει τον ελληνικό καφέ σε ένα λόγου χάρη ελληνικό χωριό, ενώ αυτό ισχύει σε κάποιες περιπτώσεις και για επιχειρήσεις εστίασης και διανομής φαγητού. Επίσης οι περισσότεροι άνθρωποι στον κόσμο πιθανόν δεν γνωρίζουν καν την ύπαρξη του ελληνικού καφέ. Σε αυτές τις προκλήσεις έρχεται να δώσει απάντηση η διάθεση του ελληνικού καφέ σε κάψουλες για τις νέου τύπου μηχανές που έχουν τις τελευταίες δύο δεκαετίες κατακλύσει τον πλανήτη. Και αυτή η αγορά φαίνεται να είναι πολλά υποσχόμενη, τόσο για αυτούς που γνωρίζουν τον ελληνικό καφέ αλλά δεν έχουν το χρόνο ή τη δυνατότητα π.χ. στο γραφείο τους να τον προετοιμάσουν με την παραδοσιακή διαδικασία, όσο κυρίως στην δυνατότητα γνωριμίας του με τα εκατοντάδες εκατομμύρια των καταναλωτών που διαθέτουν αυτή τη μηχανή αλλά δεν γνωρίζουν τον ελληνικό καφέ.
Η κυρία Βιολέττα Ξιφαρά από την Kokkos Premium Coffee μας εισήγαγε στον λίαν γευστικό κόσμο του ελληνικού καφέ από το μέλλον!
Και η εταιρία διανομής “My Greek Delight” που προαναφέρθηκε μεταξύ πολλών άλλων προϊόντων και τη δική της «κάψουλα» ελληνικού καφέ.
Φροντίδα ηλικιωμένων και επενδύσεις ακινήτων
Η γεννημένη στην Αμερική Ελένη Σαμίου, η οποία δραστηριοποιείται για δύο δεκαετίες στην Αθήνα στην φροντίδα ηλικιωμένων παρουσίασε στην έκθεση την καινοτόμο ιδέα της εταιρίας της με την επωνυμία Αινείας. Σκοπός της είναι να παροτρύνει τους Έλληνοαμερικανούς που συνταξιοδοτούνται να προτιμήσουν την ασύγκριτα ομορφότερη από τις εναλλακτικές Ελλάδα για τα χρόνια της σύνταξής τους, επενδύοντας σε ακίνητα ενώ μέρος του πακέτου είναι ένα πακέτο υπηρεσιών φροντίδας, όταν αυτό απαιτηθεί. Η κυρία Σαμίου μίλησε με αφοσίωση για το έργο της στη φροντίδα ηλικιωμένων και με ιδιαίτερο ενθουσιασμό για το όραμά της, τονίζοντας ότι στην εποχή μας η Τρίτη ηλικία μπορεί και πρέπει να έχει δικαίωμα σε υψηλή ποιότητα ζωής την οποία η Ελλάδα μπορεί να εξασφαλίσει.
Centric Bank – Δημήτριος Μαλισιανός
Την Centric Bank της Πενσυλβάνια εκπροσώπησε ο αναπληρωτής αντιπρόεδρός της Δημήτριος Μαλισιανός, ο οποίος μας εξήγησε το πώς η τράπεζα είναι εξειδικευμένη να βοηθάει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, πράγμα που απορρέει από το νομικό πλαίσιο μέσα στο οποίο λειτουργεί και βέβαια από τη διάθεσή της να δανειοδοτήσει επιχειρήσεις που δύσκολα βρίσκουν πρόσβαση στις «απρόσιτες» πολύ μεγάλες τράπεζες. Αυτό δε σημαίνει ότι η δανειοδότηση αφορά μικρά ποσά, αφού δάνεια της τάξεως των 60 ή και 80 εκατομμυρίων δεν είναι ασυνήθη, όπως μας τόνισε με τη φυσική ευγένεια που τον διέκρινε ο κύριος Μαλισιανός, ο οποίος ήρθε στην έκθεση με εμφανή διάθεση προσφορά στην ελληνική και ελληνοαμερικανική επιχειρηματικότητα.
Αμερικανικό ενδιαφέρον για συνεργασίες
Στην έκθεση εκπροσωπήθηκαν και αμιγώς αμερικανικές επιχειρήσεις που επιθυμούν συνεργασίες με την ελληνοαμερικανική κοινότητα, η οποία χρειάζεται κάθε είδους προϊόντα και υπηρεσίες. Μεγάλο περίπτερο στην έκθεση είχε η Remax Realty εταιρία ακινήτων του New Jersey, ενώ και στο χώρο της γαστρονομίας οι πάρα πολλές ελληνικές επιχειρήσεις εστίασης χρειάζονται προμηθευτές για μια μεγάλη γκάμα προϊόντων και σε μεγάλες ποσότητες. Ένα από αυτά είναι το κρέας, το οποίο δεν μπορεί να εισαχθεί από την Ελλάδα, παρά το ότι εδώ και χρόνια έχει ξεκινήσει μια δύσκολη και επίπονη γραφειοκρατική διαδικασία. Στην έκθεση εκπροσωπήθηκε η ειδικευμένη στο Βόιο κρέας εταιρία με έδρα το Bronx της Νέας Υόρκης.
Η έκθεση … μετά την έκθεση!
Οι προσπάθειες της Hermes Expo και του κυρίου Κοτρότσιου προσωπικά να προωθήσουν τα ελληνικά προϊόντα στις αμερικανικές αγορές και να φέρουν σε επαφή τους επιχειρηματίες δεν σταματούν ασφαλώς με τη λήξη της έκθεσης αλλά συνεχίζονται καθ’ όλη της διάρκεια του έτους. Η έκθεση είναι σε διαρκή επαφή με τους συμμετέχοντες ενώ είναι προγραμματισμένα και ταξίδια του κυρίου Κοτρότσιου το επόμενο διάστημα σε αυτό το πλαίσιο, με την ελπίδα ότι στις επισκέψεις στην Ελλάδα θα πάρουν μέρος και Αμερικανοί επιχειρηματίες, ώστε εκτός από την προώθηση των ελληνικών προϊόντων στις ΗΠΑ να διερευνηθούν και οι δυνατότητες Αμερικανικών επενδύσεων στην Ελλάδα.
Hermes Expo 2023 – Κάθε χρόνο ψηλότερα
Εκτός από τη μάλλον δεδομένη μετά τη φετινή επιτυχία συμμετοχή της Περιφέρειας και των φορέων της Ηπείρου, διαφαίνεται ήδη η διάθεση στην επόμενη Hermes Expo 2023 να συμμετάσχουν με τον ίδιο «συστημικό» θα λέγαμε τρόπο και άλλες περιφέρειες της χώρας. Άλλωστε το ενδιαφέρον είναι έντονο, όπως φάνηκε από την προσωπική παρουσία στην έκθεση του Περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας κυρίου Κασαπίδη, καθώς και του Αντιπεριφερειάρχη Βορείου Αιγαίου κυρίου Μπουρνιά! Στον χαιρετισμό του ο κύριος Κασαπίδης αναφέρθηκε στην επιτυχία της έκθεσης και εξήρε τις προσπάθειες του κυρίου Κοτρότσιου για την προώθηση των ελληνικών προϊόντων στις ΗΠΑ.
Η πορεία της έκθεσης όλα αυτά τα χρόνια της ύπαρξής της υπήρξε εξάλλου πάντοτε ανοδική, από το Ατλάντικ Σίτυ στο οποίο ξεκίνησε πριν από 31 χρόνια στην κατηγορία “b to c” μέχρι την μεταφορά της στο Κεντρικό New Jersey, συνεπώς και στις πύλες της Νέας Υόρκης, και την άνοδό της στην κατηγορία “b to b” (business you business networking company).
«Grand Marquis» των εκδηλώσεων
Στην επιτυχία της έκθεσης και στο υψηλό επίπεδο της φιλοξενίας και βέβαια των εδεσμάτων συνέβαλε και ο ιδιαίτερα προσεγμένος και κατάλληλος χώρος εκδηλώσεων. Το «Grand Marquis» στο Old Bridge του New Jersey είναι και αυτό ελληνικής ιδιοκτησίας. Ανήκει σε Ελληνοαμερικανούς επιχειρηματίες από την περιοχή της Ναυπακτίας, οι οποίοι έχουν δημιουργήσει αυτόν το πολύ χώρο εκδηλώσεων με δημιουργικότητα αλλά και την πολύτιμη εμπειρία τους από την επί δεκαετίες δραστηριοποίηση τους στο χώρο της εστίασης στις ΗΠΑ.
ABOUT HERMES EXPO: Founded in 1992 as a B2C Expo, Hermes Expo has evolved into a unique boutique networking platform that brings together businesses and professionals from various backgrounds and industries looking to expand their network in the American marketplace. Hermes Expo is a premier Greek American B2B Networking Expo for American and Greek businesses. For more information visit