ΕΠΙΜΟΝΗ ΤΕΧΝΗ ΕΝΤΟΣ ΕΚΤΟΣ Covid-19
Σύλληψη διοργάνωση & επιμέλεια από την εικαστικό Χρύσα Μπαρζόκα η οποία έχει επιλέξει εξαιρετικούς καλλιτέχνες στην ομάδα που θα παρουσιάσουν έργα που δημιούργησαν αφενός καθόλη τη διάρκεια της πανδημίας, αφετέρου έργα που εκφράζουν την πρωτόγνωρη εποχή που διανύσαμε.
“Συνειδητά στηρίζω και θα στηρίζω την ομάδα της Επίμονης Τέχνης και την Χρύσα Μπαρζόκα, καθώς είναι μία ομάδα ανθρώπων που διέπεται από «καθαρές» αξίες και ιδανικά”
Συμμετέχετε δυναμικά και εσείς στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης και θα θέλαμε δύο λόγια για την δική σας εικαστική παρουσία. Χαίρομαι πολύ για τη συμμετοχή μου σε αυτή την έκθεση, μετά από την έντονη περίοδο του εγκλεισμού. Βιώσαμε όλοι καταστάσεις πρωτόγνωρες. Η τέχνη βοηθά τον άνθρωπο να επικοινωνήσει και να βιώσει τον κόσμο με διαφορετικούς τρόπους και μέσα από αυτό βοηθά τις λέξεις να πάρουν περισσότερη ουσία και να γίνουν πραγματικά ζωντανές. Σε αυτή την επανεκκίνηση μας είναι σημαντικό που θα βρεθούμε και θα ανταλλάξουμε τις εμπειρίες μας καλλιτέχνες και κοινό για μια νέα αρχή σε μια νέα πραγματικότητα.
Τετάρτη 17 Ιουνίου στο Αρχαιολογικό μουσείο Θεσσαλονίκης, θα έχουμε την ευκαιρία να συναντήσουμε την ΕΠΙΜΟΝΗ ΤΕΧΝΗ με την πρώτη δια ζώσης έκθεση αφιέρωμα Covid-19. Θεωρείτε ότι διαθέσατε αρκετό χρόνο στη δημιουργία αυτές τις μέρες του εγκλεισμού; Η τέχνη είναι άμεσα συνυφασμένη με τη ζωή μου και αποτέλεσε βασικό αρωγό σε όλο αυτό το διάστημα του εγκλεισμού. Προσπάθησα από τις πρώτες κιόλας μέρες να δημιουργώ και να αποτυπώνω όλα όσα συνέβαιναν έτσι ώστε να δίνω απαντήσεις στον εαυτό μου και να κρατώ την ουσία των καταστάσεων. Δεν μπορώ να πω πως δεν υπήρξε το αίσθημα του φόβου, ειδικά τις πρώτες μέρες. Υπήρξε μία πραγματική δοκιμασία. Επηρεάστηκα όπως όλοι. Ωστόσο η διαδικασία της δημιουργίας με βοήθησε πάρα πολύ στο να διαχωρίσω γρήγορα ποια θα ήταν η στάση μου απέναντι σε όλη αυτή την παγκόσμια αλλαγή.
Βοήθησε η περίοδος ώστε να εκφραστείτε καλλιτεχνικά ή βιώσατε δημιουργικό αδιέξοδο; Αντιμετώπισα την περίοδο του εγκλεισμού μόνο δημιουργικά. Δεν νομίζω πως θα κατάφερνα με κάποιον άλλο τρόπο να παλέψω όλη αυτή τη διαδικασία της αλλαγής. Συνέπεσε ευτυχώς με το διάστημα που είχα αρχίσει να μελετώ την έννοια της θεραπείας μέσω της τέχνης (Art Therapy) κατά τη διάρκεια των σπουδών μου στο πανεπιστήμιο Αιγαίου. Έτσι κάνοντας πρακτική όλα όσα μάθαινα, κατάφερα να χρησιμοποιήσω την τέχνη ως πραγματική θεραπεία σε όλο αυτό το αδιέξοδο που σε στιγμές φάνταζε απίστευτα τρομακτικό. Υπήρξαν πολλές οι φορές που ένιωσα να χειραγωγείται το πλήθος, σε παγκόσμιο επίπεδο και αυτή η έννοια της χειραγώγησης αποτέλεσε την πρώτη μου αποτύπωση. Το ζωγραφικό έργο που θα παρουσιάσω στο Αρχαιολογικό μουσείο φέρει και τον τίτλο Χειραγώγηση (Manipulation).
Ποια υλικά χρησιμοποιήσατε ως μέσο έκφρασης και πως συντελούν στο δημιουργικό αποτέλεσμα; Η μικτή τεχνική μου δίνει τη δυνατότατα να μπορώ να εκφράσω αυτό που θέλω πολυδιάστατα. Με αυτόν τον τρόπο δημιουργώ την προσωπική μου αφήγηση και ταυτότητα. Στο έργο μου «Χειραγώγηση» (Manipulation) επέλεξα να χρησιμοποιήσω λάδι, και ακριλικά σε καμβά.
Ενημερωθήκαμε ότι σε αυτή την έκθεση, ο θεατής θα γίνεται μέρος της. Ποιο είναι το μήνυμα που εσείς θα θέλατε να μεταδώσετε στον θεατή; Η συμμετοχή μου με το έργο «Χειραγώγηση» (Manipulation) θέλω να βοηθήσει τον θεατή να καταλάβει πόσο ύπουλα μπορεί κάποιος να τον χειριστεί, εάν δεν δημιουργήσει τα όρια και τις αξίες του. Σε αυτό το έργο προσπάθησα να αναλύσω την έννοια της χειραγώγησης και το πώς αυτή μπορεί να μεταλλάξει την ουσία του ατόμου. Ανυπομονώ να ανταλλάξουμε ιδέες και να συζητήσουμε πως αντιλαμβάνεται ο καθένας μας την έννοια αυτή και αν αυτό που αισθάνθηκα εγώ σε αυτή την πανδημία το ένιωσαν και οι υπόλοιποι.
Στα χέρια των καλλιτεχνών της ΕΠΙΜΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ μορφές και ιδανικά ξαναζωντανεύουν μέσα από τη καλλιτεχνική τους μεταμόρφωση. Ιδέες επίμονων καλλιτεχνών που είναι έτοιμες να ζήσουν αξιοποιημένες ως έργα τέχνης. Ποιος είναι ο επόμενος σταθμός σας; Συνειδητά στηρίζω και θα στηρίζω την ομάδα της Επίμονης Τέχνης και την Χρύσα Μπαρζόκα, καθώς είναι μία ομάδα ανθρώπων που διέπεται από «καθαρές» αξίες και ιδανικά. Στα σχέδια της ατομικής μου πορείας περιλαμβάνεται η επόμενη ατομική μου έκθεση.
Πολιτισμός και κορωνοϊός. Άλλο ένα «χτύπημα» για τον πολιτισμό ή μια «ευκαιρία» για πολιτιστική επικοινωνία; Χτύπημα από την μία πλευρά, καθώς η νομοθεσία δεν φρόντισε για τους ανθρώπους που ασχολούνται με τον πολιτισμό όπως για όλους τους άλλους και ουσιαστικά τους τοποθέτησε στο περιθώριο. Ευκαιρία από την άλλη στο να αποτελέσει η τέχνη κομβικό δίαυλο επικοινωνίας και ένωσης των ανθρώπων. Να προάγει και να υπενθυμίσει, για άλλη μια φορά, τις αξίες και τις αρχές που πρέπει να μας κυριεύουν σαν γένος, για μια ζωή με ουσιώδες νόημα.
Χριστίνα Μαυροπαίδη
Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Έχει σπουδάσει στην Αρχιτεκτονική σχολή του Α.Π.Θ. και σχέδιο και διακόσμηση σε δημόσια ΙΕΚ. Έχει λάβει μέρος σε διεθνή και εγχώρια συνέδρια, σεμινάρια, εκθέσεις και workshops με θέματα αρχιτεκτονικής, βιοκλιματικού σχεδιασμού, design και ζωγραφικής.
Δημιούργησε το ADDMYVIEW το 2013 όπου ασχολείται με το σχεδιασμό, την ζωγραφική και τη φωτογραφία.
To Μάρτιο του 2017 βραβεύτηκε με τον έπαινο «καλύτερο έργο νέου αρχιτέκτονα 2015-2016» στα Βραβεία ΔΟΜΕΣ 2017 για την κατασκευή Χριστουγενομηχανή, που σχεδίασε στο χώρο της ΔΕΘ-Helexpo στα πλαίσια του Αστερόκοσμος 2015.
Τον Ιούνιο του 2018 σχεδίασε και επέβλεψε την κατασκευή του μνημείου για τους εκτελεσθέντες από τον Ιταλικό στρατό στο Βογατσικό το 1943, στη θέση Προσήλιο στο Βογατσικό Καστοριάς.
Επικοινωνία:
www.addmyview.com
Facebook.com/addmyview
Instagram @addmyview