Η μουσική ενώνει τους λαούς και τους πολιτισμούς;
Στο μυαλό μου έχω την μουσική σαν μια ενιαία γλώσσα συναισθημάτων μέσω της οποίας όλοι μπορούν να επικοινωνήσουν, να εκφραστούν και να μοιραστούν ανεξαρτήτως αν κάποιος είναι δεξιοτέχνης ή ερασιτέχνης.
Οπότε ναι, για εμένα με αυτόν τον τρόπο η μουσική ενώνει κάθε λαό και κάθε πολιτισμό.
“Η μουσική είναι μία, οι μουσικοί πολλοί.” Πως θα περιγράφατε αυτή την πρόταση;
Όπως είπα και παραπάνω για εμένα η μουσική είναι μια γλώσσα στην οποία όλοι ανεξαρτήτως έχουμε πρόσβαση είτε το συνειδητοποιούμε είτε όχι.
Από τον μεγαλύτερο δεξιοτέχνη ως τον πιο παθητικό ακροατή γιατί και ως ακροατής ακόμα συμβάλλεις στην επιτέλεση ενός μουσικού σκοπού.
Θα μπορούσα να το γενικευσω ακόμα περισσότερο φέρνοντας παραδείγματα ανθρώπων όπως ο John Cage ο οποίος μέσω διαφόρων μουσικών επιχειρήσεών του υποστήριξε πως μουσική είναι τα πάντα γύρω μας πράγμα που ίσως τελικά να έχει να κάνει με την αντίληψη μας προς την μουσική και τον ήχο γενικότερα και λιγότερο με τα παραπάνω σαν έννοιες.
Υπό αυτή την έννοια, την οποία δεν ξέρω αν ασπάζομαι πληρως, όλοι επιτελούμε σε ένα γενικό μουσικό έργο καθημερινά, τουλάχιστον στα αυτιά κάποιου που αντιλαμβάνεται την μουσική κατά αυτόν τον τρόπο.
Κάπως έτσι κάποιος θα μπορούσε να υποστηρίξει ότι η μουσική είναι μια και οι μουσικοί πολλοί.
Γιατί χρειάζεται η μουσική παιδεία; Είναι πολυτέλεια ή ανάγκη;
Η έκφραση με οποιονδήποτε τρόπο αποτελεί ανάγκη στη φύση του ανθρώπου, ίσως και στην φύση γενικότερα.
Η μουσική όπως την ξέρουμε και την αντιλαμβανόμαστε είναι ένας τρόπος έκφρασης.
Με αυτή την λογική η μουσική παιδεία δεν θα μπορούσε και σίγουρα δεν θα έπρεπε να εκλαμβάνεται ως πολυτέλεια από την εκάστοτε κοινωνία.
Πώς μπορεί ένας γονιός να ανακαλύψει το ταλέντο του παιδιού του στη μουσική;
Δεν ξέρω αν ο γονιός θα πρέπει να ψάξει για “ταλέντο” στο παιδί του.
Θεωρώ πως μέσω της παρατήρησης και της “έκθεσης” του παιδιού σε διάφορα ερεθίσματα μέσω δημιουργικού παιχνιδιού κ.α. ο κάθε γονιός θα πρέπει να προσέξει τι είναι αυτό το οποίο κάνει το παιδί του χαρούμενο και με αργά και σταθερά βήματα να το βοηθήσει να ενταχθεί στα πλαίσια του εκάστοτε αντικειμένου.
Διδάσκεται σήμερα η Μουσική παράδοση μέσα από την εκπαίδευση;
Η γρήγορη απάντηση είναι όχι άλλα αυτό εξαρτάται και από την πρόσβαση που μπορεί να έχει ο καθένας μας στην εκπαίδευση.
Όντας παιδί της επαρχίας και μαθητής δημοσίου σχολείου, θυμάμαι πως πάντα υπήρχε κάποιο πρόβλημα με τις ήδη ελάχιστες ώρες στο μάθημα της μουσικής και πως σπάνια υπήρχε δάσκαλος να αναλάβει αυτή τη θέση. Η μόνη μου ουσιαστική πρόσβαση στην μουσική παράδοση θα ήταν κάποιο ωδείο.
Ευτυχώς, στις μέρες μας, θέλω να πιστεύω πως δίνεται βαρύτητα περισσότερο από ποτέ άλλοτε σε μαθήματα και δραστηριότητες καλλιτεχνικής φύσης.
Υπάρχουν Έλληνες αξιόλογοι μουσικοί, με μουσική κατάρτιση και γνώσεις;
Ο καθένας διαγράφει την πορεία του όποια και αν είναι αυτή.
Ποια είναι τα μελλοντικά μουσικά σας σχέδια;
Με ενδιαφέρει άμεσα η συνθετική πλευρά της μουσικής.
Μου αρέσει να γράφω τη δική μου μουσική είτε αυτή είναι στα πλαίσια της ποπ κουλτούρας την οποία και αγαπώ ιδιαίτερα είτε στα πλαίσια της σύγχρονης μουσικής και σύνθεσης για την οποία και διδάχθηκα κατά τη διάρκεια της φοίτησης μου στο τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.
Δείγματα της δουλειάς μου ανεβαίνουν συχνά και στο YouTube κανάλι μου.
Το επόμενο βήμα για εμένα νομίζω πως θα είναι να ασχοληθώ με την μουσική παραγωγή και να γνωρίσω διάφορες πτυχές της δημιουργίας που έχει να μου προσφέρει ένας τέτοιος χώρος.
Βιογραφικό.
Γεννήθηκα και μεγάλωσα στην περιφέρεια Θεσσαλονίκης.
Έλαβα τα πρώτα μου βιώματα μουσικής στον χώρο της βυζαντινής μουσικής από πρόσωπο του οικογενειακού μου περιβάλλοντος αν και δεν ασχολήθηκα ποτέ βαθύτερα με αυτή την κατεύθυνση.
Παρακολούθησα σε ωδείο μαθήματα κιθάρας, φωνητικής και σύγχρονου τραγουδιού ενώ στη συνέχεια απέκτησα πτυχίο ανώτερων θεωρητικών.
Ανήκω στην ομάδα πνευστών της δημοτικής ορχήστρας ενότητας Αγίου Αθανασίου.
Εισήχθην στο τμήμα μουσικής επιστήμης και τέχνης στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας με ειδίκευση την σύνθεση.
Ολοκλήρωσα το έργο μου “Adagio for the Parting Words (Silver’s Sky)” για ορχήστρα εγχόρδων στα πλαίσια των σπουδών μου το οποίο παρουσιάστηκε και ερμηνεύτηκε από την συμφωνική ορχήστρα του τμήματος μουσικής επιστήμης και τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας στο Μέγαρο μουσικής Θεσσαλονίκης.
Συνέθεσα μουσικη για την θεατρική παράσταση “Cassy” στα πλαίσια διπλωματικής εργασίας της Φοιτήτριας του τμήματος Θεάτρου της σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Ελευθερίας Παμπουκίδου.
Έχω γράψει στίχους και μουσική και έχω δημοσιεύσει μερικά από τα τραγούδια μου. Κάποια από αυτά είναι τα “αστέρια”, “τόσο σ’ αγαπώ” κ.α.
Συμμετείχα σε διάφορες άλλες καλλιτεχνικές δράσεις και συναυλίες του εργαστηρίου της σύνθεσης και του εργαστηρίου της σύγχρονης μουσικής του πανεπιστημίου Μακεδονίας οπως τα “kaleidoscope romanum”, “η ποίηση διαλέγεται με τη μουσική”, “composition students event at the 13th international Thessaloniki book fair” με μουσικά έργα τα οποία συνέθεσα κατά τη διάρκεια των σπουδών μου στο τμήμα.
Ερχόμενοι στο σήμερα και σε περισσότερο επαγγελματικά πλαίσια κάνω διάφορες εμφανίσεις και συναυλίες μουσικής και τραγουδιού ερμηνεύοντας μεταξύ άλλων και δικά μου κομμάτια.