Γράφει ο Νίκος Μουρατίδης
Κάποιοι γράφουν (ειρωνικά) ότι ο οίκος Dior θα αναδείξει τον Παρθενώνα. Κανείς δεν ισχυρίστηκε τέτοιο πράγμα. Ο Παρθενώνας δεν χρειάζεται κανέναν Dior για να αναδειχτεί. Χρειάζεται τον Dior για να διαφημιστεί. ΔΩΡΕΑΝ διαφήμιση σε όλο τον πλανήτη, μπας και καλύψουμε την αρνητική δημοσιότητα που πήρε το μνημείο από το τσιμέντωμα.
Θυμάμαι πόσο επέμενε το ΚΑΣ να μην δώσει στον Francis Coppola τον Παρθενώνα να κάνει γυρίσματα για την ταινία New York stories. Τελικά επενέβη η Μελίνα με όλη την δύναμη της ως υπουργός και το επέτρεψε. Πρέπει το ΚΑΣ να μάθει να ξεχωρίσει τι είναι καλό και τι σκουπίδι. Ο Coppola καλό. J. Lo σκουπίδι. Ποιος από το ΚΑΣ επέτρεψε την φωτογράφηση της J.Lo στον Παρθενώνα;
Οι αρχαιολογικοί μας χώροι πρέπει να ζωντανέψουν. Πρέπει «να ζήσουν» μέσα από εκδηλώσεις, από happenings και από επιλεγμένες δράσεις.
Όταν το 1957 αποφασίστηκε να γυριστεί ταινία “Το παιδί και το δελφίνι”, ο Σπύρος Σκούρας, διευθυντής της 20th Century Fox έδωσε εντολή η ταινία να είναι μια μεγάλη διαφήμιση της Ελλάδας. Το βιβλίο δεν αναφερόταν ούτε στον Παρθενώνα, ούτε στους Δελφούς, ούτε στην Γλυφάδα… Αλλά τα γυρίσματα έγιναν και ήταν μεγάλη διαφήμιση. Βασισμένη στο μυθιστόρημα του David Divine “Boy on a dolphin” με την Σοφία Λόρεν και τον Άλαν Λαντ στους βασικούς ρόλους, ήταν η πρώτη αμερικανική παραγωγή στο ελλαδικό χώρο καθώς και την πρώτη ταινία που γυρίστηκε σε Cinemascope 55.
Το “In the Cool of the Day”, ταινία του 1963 της Metro-Goldwyn-Mayer με τον Peter Finch, την Jane Fonda και την Angela Lansbury. Με γυρίσματα και στον Παρθενώνα.
Το 2014 ο Παρθενώνας επανήλθε στο σινεμά με το “The Two Faces of January”, βασισμένο στο ομότιτλο βιβλίο της Patricia Highsmith (1964), με τους: Viggo Mortensen, Kirsten Dunst και Oscar Isaac.
Όταν το 2001 ο Βαγγέλης Παπαθανασίου ζήτησε…
ΔΙΑΒΑΣΤΕ την συνέχεια ΕΔΩ: