Λίγα λόγια για το έργο
Υπόθεση
Η ιστορία είναι απλή. Δύο μεσήλικες, αντιπροσωπευτικοί τύποι της νεοελληνικής πραγματικότητας, προσπαθούν να σκαρώσουν ένα «σχέδιο» που θα τους βγάλει από το οικονομικό αδιέξοδο και θα τους δώσει τα φόντα για μια καλύτερη ζωή.
Οι ήρωες του Κεχαΐδη, Φώντας και Κόλιας, είναι πρόσωπα της μεταπολεμικής Ελλάδας που ζουν μέσα στις αυταπάτες του παρελθόντος τρέφοντας μάταιες ελπίδες για ένα καλύτερο μέλλον. Άνθρωποι που πασχίζουν να βγουν από το περιθώριο ζουν και ονειρεύονται το μεγάλο «κόλπο» που θα τους οδηγήσει στην οικονομική και κοινωνική καταξίωση.
Οι πόρτες», «το πλακωτό», «το φεύγα» είναι στοιχεία νεοελληνικής ταυτότητας και ο Σοφιανός με τον Πέρη Μιχαηλίδη τα μιμούνται έξοχα μπροστά στον καθρέφτη του κοινού. Κι όπως έλεγε ο πρόδρομος του Κεχαΐδη Γκόγκολ: Μη σπας τον καθρέφτη, φταίει η μούρη σου.
Κώστας Γεωργουσόπουλος, εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ
Η χημεία των δύο πρωταγωνιστών στη σκηνή είναι από τα βασικά ατού της προσπάθειας αυτής, δείχνοντας να έχουν βρει σε πολύ μεγάλο βαθμό κοινούς κώδικες επικοινωνίας. Συμπερασματικά, στη σκηνή του Faust, παρακολούθησα μια παράσταση ενός κλασσικού νεοελληνικού κειμένου, το οποίο αποτελεί μία πιστή απεικόνιση της μικροαστικής μεταπολεμικής νοοτροπίας και ψυχολογίας μας.
Γιώργος Χριστόπουλος, onlytheater.gr
Ο Πέρης Μιχαηλίδης και ο Φίλιππος Σοφιανός μας χαρίζουν μια αληθινά εκπληκτική παράσταση. Έχοντας μια συγκλονιστική χημεία μεταξύ τους, οι δυο μοναδικοί ηθοποιοί, με τη λαμπρή γνώση, το τεράστιο ταλέντο και τη γνήσια θεατρική λάμψη τους, μας κάνουν κοινωνούς μιας συναρπαστικής θεατρικής εμπειρίας.
Νίκη Ράπτη, theathinai.com
Ο Πέρης Μιχαηλίδης ως Φώντας και εμπνευστής της κομπίνας κέντησε το ρόλο του παίζοντας με τη φωνή, το σώμα αλλά και το συναίσθημα μας. Ο Φίλιππος Σοφιανός πιο μεστός υποκριτικά από ποτέ σε ένα ρόλο, αυτόν του αντιστασιακού Κόλλια, που του ταίριαξε γάντι, πέτυχε το αμείωτο ενδιαφέρον του κοινού βγάζοντας αλήθεια σε κάθε ατάκα.
Ο Πέρης Μιχαηλίδης στο ρόλο του πονηρού και καπάτσου Φώντα, κινείται με άνεση. Ταυτόχρονα σκηνοθετεί την παράσταση, δίνοντας έμφαση στις εκφράσεις και στο στήσιμο των ανδρών επί σκηνής. Ο Φίλιππος Σοφιανός, ο αξιόλογος συμπρωταγωνιστής του, διανθίζει την παράσταση με την στιβαρή παρουσία του επί σκηνής. Ατού του είναι οι εκφραστικές εναλλαγές και οι εντάσεις οι οποίες χαρακτηρίζουν τον Κόλια, τον ήρωα που υποδύεται.
Είναι εύκολοι οι παραλληλισμοί που μπορούν να γίνουν με την σημερινή εποχή: η εκμετάλλευση των αλλοδαπών που προέρχονται από τις λεγόμενες «τριτοκοσμικές χώρες» και που έρχονται να εργαστούν στην Ελλάδα, οι δήθεν φαεινές ιδέες που έχουν αρκετοί νεοέλληνες και η προσπάθεια του εύκολου πλουτισμού, η εκμετάλλευση της γυναίκας..
Νέα πρόταση, λοιπόν, από τον Πέρη Μιχαηλίδη, ο οποίος ανέλαβε και τη σκηνοθεσία του έργου. Λιτό σκηνικό με πρωταγωνιστικό ρόλο το χειροποίητο τάβλι. Ο ήχος του συναρπαστικός. Μας γύριζε πίσω αρκετά χρόνια, τότε που το ζάρι κι ο καφές ήταν απαραίτητα μετά τη μεσημεριάτικη σιέστα… Και κάπου ανάμεσα στα ασσόδυα και τις εξάρες, ακατάπαυστη φλυαρία. Αν δεν ήταν ήρωες ενός θεατρικού έργου, θα μπορούσαν κάλλιστα να είναι καρικατούρες ενός επίκαιρου σουρεαλιστικού κοινωνικού περιβάλλοντος. Ωραία παράσταση, ευχάριστη και καθόλου επιτηδευμένη.
Βικτώρια Πέππα, quintatheater.blogspot.
O Πέρης Μιχαηλίδης τόσο σκηνοθετικά όσο και ερμηνευτικά. Σαν θεατής νιώθεις πως είναι πολύ κοντά σου συναισθηματικά, σαν να σου μιλά απευθείας χωρίς να χρειάζεται να σου απευθύνει τον λόγο. Και αυτό πρέπει να είναι ένα μεγάλο ταλέντο του, υποθέτω. Ο Φίλιππος Σοφιανός από την άλλη εντυπωσιάζει με την ικανότητά του να ακολουθεί τις ψυχολογικές εναλλαγές του ρόλου τόσο αποτελεσματικά ώστε να δίνει ο ίδιος ορμή και κίνηση στο έργο.
Γιώργος Κολέτσος, gokitoki.wordpress.com
Ταυτότητα της παράστασης
Σκηνοθεσία: Πέρης Μιχαηλίδης
Παίζουν:
Κόλιας: Φίλιππος Σοφιανός
Φωτογράφιση: Κατερίνα Αρβανίτη
Προβολή-επικοινωνία: Νατάσα Παππά
Πέμπτη 2 Μαΐου 2019 στις 21.00
Τετάρτη 8 Μαΐου 2019 στις 21.00
Πέμπτη 9 Μαΐου 2019 στις 21.00
Τετάρτη 15 Μαΐου 2019 στις 21.00
Πέμπτη 16 Μαΐου 2019 στις 21.00
Τετάρτη 22 Μαΐου 2019 στις 21.00
Πέμπτη 23 Μαΐου 2019 στις 21.00
Τετάρτη 29 Μαΐου 2019 στις 21.00
Τιμές εισιτηρίων
Προπώληση εισιτηρίων