Τελικά οι τροποποιημένες γραμμές ευνόησαν τους πολίτες;

Γράφει ο Αχιλλέας Σενγιέργκη. Απόφοιτος του τμήματος Βαλκανικών, Σλαβικών & Ανατολικών Σπουδών στο ΠΑΜΑΚ και Σπουδαστής ΙΕΚ, Διοίκησης Τουρισμού

Δεν έχουν περάσει ούτε έξι μήνες από τότε που έγιναν αλλαγές σε ορισμένες γραμμές του ΟΑΣΘ, λόγω του μετρό και μέχρι σήμερα διαπιστώνουμε ότι, καταγράφονται αρκετά προβλήματα. Παραδείγματος χάριν, στο μετρό παρουσιάζονται διακοπές ρεύματος, οι οποίες είχαν ως αποτέλεσμα να μένουν είτε ανάμεσα σε σταθμούς, είτε ακριβώς.

Αυτή τη στιγμή, ο μοναδικός Δήμος της αστικής ζώνης της Θεσσαλονίκης που αντιμετωπίζει καθημερινά δυσκολίες ως προς τις μετακινήσεις, είναι αυτός της Πυλαίας-Χορτιάτη, ο οποίος μετά τον σχεδιασμό που είχε υλοποιηθεί, δεν έχει καμία γραμμή που να τερματίζει στο κέντρο της πόλης. Εκτός αυτού, τα δρομολόγια δεν εκτελούνται συχνά όσο θα έπρεπε, με αποτέλεσμα, να σημειωθούν πολλές καθυστερήσεις στις γραμμές του συγκεκριμένου δήμου.

Σύμφωνα με πηγές*, στις 7 Φεβρουαρίου, μια κάτοικος του Δήμου, αφού συγκέντρωσε αρκετές υπογραφές, -μέσω των διαμαρτυριών στα κοινωνικά δίκτυα,- συνομίλησε με τον δήμαρχο, Ιγνάτιο Καϊτεζίδη, ούτως ώστε να διαβεί το αίτημα της στον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ). Το αίτημα της επιστολής ήταν οι γραμμές 11,57,58, 60 και 61 να κατευθυνθούν στο κέντρο. Την ίδια ημέρα, ο δήμαρχός, αφού συμφώνησε με τους κατοίκους, συναντήθηκε με τους υπεύθυνους του συγκοινωνιακού φορέα, εκφράζοντας ο πρώτος τις καταστάσεις που υφίστανται στις όμορες περιοχές. Κατόπιν συνεδρίασης, αναγνωρίστηκαν πράγματι ατασθαλίες και με απόφαση του ΟΣΕΘ, τον επόμενο μήνα πρόκειται να πραγματοποιηθούν αλλαγές.

Είναι σαφές ότι, για να βελτιώσουμε το αστικό δίκτυο χρειάζονται πολλές μελέτες και προδιαγραφές, χωρίς να αφεθούν σημαντικά κενά, διότι στις μέρες μας, ένα μερίδιο της κοινωνίας, αποφάσισε πλέον να μην μετακινείται με τον συρμό ύστερα από τα πολλά θέματα, θεωρώντας πως εν τέλει δεν είναι τόσο ασφαλή, όσο θα έπρεπε και μ’αυτόν τον τρόπο προσφεύγουν στα λεωφορεία.

Εμείς από την άλλη, παραθέτουμε μερικές ιδέες για το πως θα μπορούσαν οι γραμμές να ευνοήσουν όλους τους δημότες:

Γρ 11 «Πυλαία – Δικαστήρια» (μαζί με τα παρακλάδια του Ξενώνα Θεαγενίου»): Στη μετάβαση, μετά τα Μουσεία να διασχίζει ευθεία την Τσιμισκή, ενώ στην επιστροφή είτε να ακολουθήσει την γραμμή 39, μέχρι τη Λεωφόρο Στρατού και μετά την υφιστάμενη διαδρομή, είτε μέσω Εγνατίας με δεξιά στροφή στην 3η Σεπτεμβρίου, όπως ισχύει τώρα, με υφιστάμενη διαδρομή

Γρ 57 «Διασταύρωση Χορτιάτη – Ασβεστοχώρι – Ν.Σ. Σταθμός/Ερμού/Πανεπιστήμιο» : Στην περίπτωσή αυτή, υπάρχουν δύο σενάρια: α) την αρχική διαδρομή, -πριν κλείσει η οδός Βενιζέλου, εξαιτίας των τότε έργων-, στον Τ.Σ. Ερμού, όπως έγινε με τη γρ 20, β) διάσπαση σε 57Α και 57Β. Η μεν «57Α» στον Ν.Σ. Σταθμό ως έχει, ενώ η δε «57Β» στον Τ.Σ. Πανεπιστήμια, μέσω Εγνατίας μαζί με τις 27,28,83 και επιστροφή μέσω Τσιμισκής – Πολυτεχνείου – 26ης Οκτωβρίου – Λαγκαδά – υφιστάμενη διαδρομή

Γρ 58 «Διασταύρωση Χορτιάτη – Πανόραμα – Βενιζέλου»: Επαναφορά γραμμής 58. Διατήρηση των υφιστάμενων παρακλαδιών

Γρ 61 «Διασταύρωση Χορτιάτη – Χορτιάτης – Βενιζέλου»: Μετά τον Χορτιάτη, κατεύθυνση ανάμεσα σε Πανόραμα – Πυλαία – Παπαναστασίου – Λεωφ. Στρατού – Αγγελάκη – Εγνατία – Ίωνος Δραγούμη – Βενιζέλου. Στην επιστροφή Βενιζέλου – Μητροπόλεως – Νικ. Γερμανού – Λεωφ. Στρατού – Παπαναστασίου – Πυλαία – Πανόραμα – Χορτιάτης και τερματισμό στη Διασταύρωση. Η 61Α του Λυκείου Χορτιάτη παραμένει ως έχει

Γρ 62 «Πανόραμα Ν.751 – Αγίας Σοφίας»: Νέα γραμμή προς εξυπηρέτηση των κατοίκων του Οικισμού Μακεδονία Πανοράματος. Διάσχιση μέσω Πανοράματος – Πυλαίας – Κάτω Τούμπας – Παπάφη – Εγνατία – Εθν. Αμύνης – Αλ. Σβώλου – Τ.Σ. Αγίας Σοφίας και επιστροφή από τα δεξιά προς Εγνατία, όπως της γρ 17 – Εγνατία – Παπάφη – αντίστροφη υφιστάμενη διαδρομή της μετάβασης (Κάτω Τούμπα – Πυλαία – Πανόραμα – Τ.Σ. Πανοράματος Ν.751)

Εκτός Δήμου Πυλαίας – Χορτιάτη:

Γρ 10 «Χαριλάου – Ν.Σ.Σ.»: Επαναφορά της μετάβασης προς Εγνατία

Γρ 23 «Βενιζέλου – Συκιές»: Γραμμή με παλιά ονομασία «Πλ. Ελευθερίας – Αγ. Ανάργυροι». Κυκλικής διαδρομής με αφετηρία τη Βενιζέλου και υφιστάμενη διαδρομή της, φεύγοντας από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό

Γρ 26 «Καλλιθέα – Αριστοτέλους»: Τερματισμός στο πέταλο της Αριστοτέλους και αναστροφή προς Εγνατία με υφιστάμενη διαδρομή, αντικαθιστώντας την γραμμή 32

Γρ 31 «Βούλγαρη – ΚΤΕΛ»: Κατά την επιστροφή της, διάσχιση της οδού Εθνικής Αμύνης, καλύπτοντας τη διαδρομή της παλιάς 11, Νικ. Γερμανού – Λεωφ. Στρατού – υφιστάμενη διαδρομή

Γρ 32 «Κάτω Ηλιούπολη – Ν.Σ.Σ.» & Γρ 32Α «Κάτω Ηλιούπολη – Ν.Σ.Σ. Μέσω Γυμναστηρίου»: Μετάβαση από οδό Λαγκαδά και δεξιά στροφή προς Μοναστηρίου – Αγίων Πάντων – Ν.Σ.Σ. και επιστροφή από Μιχαήλ Καλού, υφιστάμενη διαδρομή. Στην ουσία απομακρύνεται από το πέταλο της Αριστοτέλους, αντικαθιστώντας τη γραμμή 23 

Όσον αφορά την επέκταση της Καλαμαριάς, προβλέπεται να δοθεί στο κοινό στα τέλη αυτής της χρονιάς. Είναι απαραίτητο να τροποποιηθούν οι γραμμές 5 και 6, καθώς εκτελούν σχεδόν τις ίδιες διαδρομές και επιπρόσθετα, να δημιουργηθούν νέες γραμμές που θα εξυπηρετούν κοντινούς σταθμούς: Νέα Ελβετία, Α.Σ. ΙΚΕΑ και Αεροδρόμιο. Αυτές θα μπορούσαν να είναι οι:

Γρ Χ3 «Μίκρα – Αεροδρόμιο»: Νέα express γραμμή, συνδυάζοντας τον Τ.Σ. Μίκρας με το Αεροδρόμιο, όπως με τη Χ2 της Νέας Ελβετίας

Γρ 6 «Μίκρα – Ν.Σ. Σταθμός»: Αλλαγή αφετηρίας και τερματικού σταθμού, προς εξυπηρέτηση εργαζομένων και φοιτητών του ΔΙ.ΠΑ.Ε. Σίνδου. Κατά τη μετάβαση μετά το Δημαρχιακό Μέγαρο, κατεύθυνση προς Αγγελάκη – Εγνατία – Μοναστηρίου – Ν.Σ. Σταθμός, ενώ στην επιστροφή Μοναστηρίου – Εγνατία – Ίωνος Δραγούμη – Μητροπόλεως ή Εγνατία – 3ης Σεπτεμβρίου – Λεωφ. Μ. Αλεξάνδρου

Γρ 8 «Α.Σ. ΙΚΕΑ – Μίκρα – Νέα Ελβετία»: Νέα γραμμή κυκλικής διαδρομής, συνδυάζοντας τους δύο τερματικούς σταθμούς του μετρό «Νέα Ελβετία» και «Μίκρα»

Γρ 63/65 «Τοπικό Καλαμαριάς»: Νέα γραμμή κυκλικής τοπικής διαδρομής με αφετηρία τον Τ.Σ. Μίκρας, διασχίζοντας όλες τις περιοχές του δήμου που εξυπηρετούνται από τους σταθμούς του μετρό

Έτσι λοιπόν, οι προσθήκες φέρουν θετική εξέλιξη και συνάμα με την είσοδο των καινούριων λεωφορείων, αυξάνονται τα δρομολόγια. Συμπεραίνοντας, ο κόσμος θα έχει εναλλακτικές μετακινήσεων, μιας και το κόστος των εισιτηρίων έχει μειωθεί, από την έναρξη του μετρό.

*Πηγές: https://www.theopinion.gr/reportaz/i-zoi-mas-egine-pio-dyskoli-meta-to-metro-pano-apo-800-ypografes-se-epistoli-diamartyrias/