Η πλατφόρμα ACEY Europe λαμβάνει μέρος στη Διεθνή Έκθεση Plaforms Project NET 2020 με την έκθεση Heavy Love στην οποία συμμετέχουν με έργα τους οι καλλιτέχνες: Σπύρος Αγαθού & Αντώνης Τζιαρρίδης, Ευδοκία Κύρκου, PASHIAS, Δάφνη Νικήτα & Γιώργος Ταξιαρχόπουλος.
Η “ACEY Europe” στο project αυτό θέτει στο κέντρο του ενδιαφέροντος των έργων τέχνης που εκτίθενται την σχέση τέχνης και κοινωνίας και τη σημασία της εικαστικής πειραματικής δράσης στο περιβάλλον της σύγχρονης τέχνης.
Το Platforms Project NET είναι η ετήσια Διεθνής Έκθεση της ανεξάρτητης εικαστικής σκηνής που διοργανώνεται στην Αθήνα. Έχει ως αντικείμενο της την ενδεικτική χαρτογράφηση της εικαστικής δράσης όπως αυτή παράγεται σήμερα στα πλαίσια ομαδικών πρωτοβουλιών νέων καλλιτεχνών στο διεθνές στερέωμα της τέχνης με την από κοινού αναζήτηση λύσεων σε σύγχρονα εικαστικά θέματα.
Εφέτος λόγω της πανδημίας του COVID-19 η όγδοη έκδοση της διεθνούς αυτής έκθεσης θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά από τις 14 έως και τις 31 Μαϊου 2020.
Η πλατφόρμα συνεργασίας για καλλιτέχνες με το όνομα ACEY Europe (www.acey.gr) δημιουργήθηκε πριν λίγα χρόνια με πρωτοβουλία του εικαστικού καλλιτέχνη Γιώργου Ταξιαρχόπουλου. Η έδρα της είναι στην Λευκωσία, δραστηριοποιείται και στην Αθήνα, και σε αυτήν συμμετέχουν καλλιτέχνες από όλη την Ευρώπη. Σκοπός της ACEY Europe είναι να προβάλει τον διάλογο των Τεχνών με το ευρύ κοινό υλοποιώντας, υποστηρίζοντας και διαδίδοντας καλλιτεχνικά και πολιτιστικά projects στην Κύπρο, την Ελλάδα και διεθνώς αλλά και μέσω διαδικτύου για την αποτελεσματικότερη διάδοση του έργου τέχνης.
Ο Γιώργος Ταξιαρχόπουλος & η Δάφνη Νικήτα ως δημιουργοί και επιμελητές καλλιτεχνικών γεγονότων συνεργάζονται και επιμελούνται στην ACEY Europe την έκθεση Heavy Love την οποία παρουσιάζουν διαδικτυακά στο Platforms Project NET 2020 στο νούμερο 62 της ιστοσελίδας του εκθεσιακού χώρου της διοργάνωσης (https://platformsproject.com/platforms-2020/).
Η Δάφνη Νικήτα, ιστορικός τέχνης και διευθύντρια του Κέντρου Σύγχρονης Τέχνης ΔΙΑΤΟΠΟΣ έχει επιμεληθεί πληθώρα ατομικών και ομαδικών εκθέσεων με σημαντικούς καλλιτέχνες σε Ελλάδα και Κύπρο και έχει γράψει για το έργο πολλών καλλιτεχνών. Η ίδια προσκλήθηκε και συμμετείχε με την ποίηση της στην 53η Μπιενάλε Βενετίας με επιμελητές τους Daniel Birnbaum και Evgeny Bunimovich.
Έχει στο ενεργητικό της 5 ποιητικές συλλογές και εκδίδεται σύντομα η 6η με τίτλο: “Το Μπλε Δείπνο”, τρίτο βιβλίο της που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Καστανιώτη. Σε ποιήματά της βασίστηκαν ζωντανά performances στην Λεβέντειο Πινακοθήκη, στο Ίδρυμα Κακογιάννη και αλλού.
Ο Γιώργος Ταξιαρχόπουλος έχει διατελέσει διευθυντής παραγωγής, διακίνησης και ασφάλισης έργων τέχνης στην Art-Athina, την Art-Thessaloniki και σε άλλες διοργανώσεις. Υπήρξε ερευνητής στην ΑΣΚΤ και στο CCA Kitakyushu στην Ιαπωνία, έχει βραβευθεί διεθνώς για τα εικαστικά του έργα και υπήρξε προτεινόμενος για να εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην 52η Μπιενάλε Βενετίας. Οι δυο τους τώρα, μέσω της πλατφόρμας ACEY Europe, ενώνουν δυνάμεις και διοργανώνουν Πολιτιστικά γεγονότα και projects, εμπνέονται και δημιουργούν έργα σύγχρονης τέχνης μαζί, ενώ φέρνουν σε επαφή ψηφιακά το κοινό και με έργα άλλων καλλιτεχνών κάνοντας πιο δημιουργικές τις ώρες του εγκλεισμού.
Για την έκθεση Heavy Love δημιουργούν έργα videο art σε ποίηση Δάφνης Νικήτα και video animation Γιώργου Ταξιαρχόπουλου.
Δάφνη Νικήτα & Γιώργος Ταξιαρχόπουλος ||
email contact: [email protected]
Μαύρη ομπρέλα
Το μαύρο
ζωντανεύει
πάνω
στον υπόνομο
τα σύννεφα πάντοτε
μαζεύονται
αθόρυβα
η απειλή υπάρχει στον αέρα
οι άνθρωποι κρέμονται
από τα μπαλκόνια
η μελωδία της αντίστασης
ακούγεται στους δρόμους
μια ομπρέλα
κλειστή
μόνη
βρέχεται
στην άσφαλτο
Δάφνη Νικήτα
Black Umbrella
Blackness
comes alive
above
the gutter
clouds are always
gathering
soundlessly
the threat is in the air
people leaning
out of balconies
the streets ringing out
with the sound of the partisan song
an umbrella
folded and
forgotten
slowly drenched
on the street
Daphne Nikita
Traslated by Irina Christodoulou – Pipis
Η αρκούδα
Το βράδυ
φωνάζει την
μέρα που δεν
έρχεται
σκουπίδια
και υγρασία
-αδιέξοδο-
το σώμα
γέμισε πούπουλα
μια αρκούδα
με πλαστικά μάτια
κάθεται
στην άκρη
του δρόμου
μόνη διέξοδος
η επιστροφή
στην αγάπη
Δάφνη Νικήτα
The Bear
The night
is enticing
the day that never
comes
detritus
and dampness
-dead-end-
the body
filled with down
a bear
with plastic eyes
sitting
on the edge
of the road
the only way out
is the way back
into love
Δάφνη Νικήτα