ΙΓΝΑΤΙΟΣ ΚΑΪΤΕΖΙΔΗΣ: “Τα παιδιά μας με την αθωότητα τους, με τη φαντασία τους και την καθαρή ματιά τους, για άλλη μια φορά μας έδειξαν τον δρόμο.
Ο ΔΗΜΟΣ του ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ: ΡΟΜΠΟΤ, ΕΞΩΓΗΙΝΟΙ, ΙΠΤΑΜΕΝΟΙ ΟΥΡΑΝΟΞΥΣΤΕΣ και ΓΙΓΑΝΤΙΕΣ ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΧΑΡΕΣ ΜΕ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ, ΑΣΦΑΛΕΙΑ και ΠΡΟΣΒΑΣΗ για ΟΛΟΥΣ
Πως είδαν την “ΠΟΛΗ του ΑΥΡΙΟ” 204 μικροί μαθητές από όλες τις δημοτικές ενότητες του δήμου Πυλαίας-Χορτιάτη
Φεστιβάλ Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για 2η χρονιά στον δήμο Πυλαίας – Χορτιάτη: 18 ομάδες, συνολικά 204 μαθητές δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων συνευρέθηκαν -λόγω της πανδημίας- διαδικτυακά, έστησαν τα τουβλάκια τους και μαστόρεψαν, σχεδίασαν με αθωότητα, τόλμη, αλλά και όραμα τον δήμο του Μέλλοντος.
Μικρά παιδιά, μαθητές από την Πυλαία, το Πανόραμα, τον Χορτιάτη, το Ασβεστοχώρι, το Φίλυρο και την Εξοχή άνοιξαν τα φτερά της φαντασίας τους και με τη βοήθεια των εκπαιδευτών τους παρουσίασαν τις δικές τους προτάσεις για το πως θα ήθελαν να είναι η πόλη τους αύριο, για το πως και το που θα ήθελαν να διασκεδάζουν, να εκπαιδεύονται και να ζούνε.
Ήταν όλοι εκεί! Οι LEGO MASTER KIDS και οι LEGOχτίστες, οι LEGOLAND BnG, οι ROBOχτίστες, οι Μικροί Αρχιτέκτονες, τα Σαΐνια και η Xώρα της Ρομποτικής από το Πανόραμα, οι LITTLE GENIUS, οι ROBOACTORS, οι SUPER Μηχανικοί και τα Ρομποτάκια από την Πυλαία, οι Μικροί Εξερευνητές από το Φίλυρο, οι Αρχιτέκτονες από τον Χορτιάτη, οι LEGOμάστορες, Η Γειτονιά του Μέλλοντος και τα ROBOσαΐνια από το Ασβεστοχώρι και την Εξοχή.
Οραματιστήκαν και σχεδίασαν μία πόλη γεμάτη πράσινο, με ουρανοξύστες που στις οροφές τους υπάρχουν… ζούγκλες, κήποι και δάση με πολλά δέντρα. Ηλεκτρονικά, ιπτάμενα σπίτια που να μπορούν εκτός από ανθρώπους να φιλοξενήσουν ρομπότ και φυσικά αν χρειαστεί έναν… εξωγήινο. Επίσης αστεία ιπτάμενα ποδήλατα και αυτοκίνητα που θα κινούνται με ηλιακή ενέργεια, δρόμοι, δημόσιοι χώροι και πάρκα με videogames και με πρόσβαση για τα παιδιά και τους ενήλικες με κινητικά προβλήματα, νοσοκομεία ουρανοξύστες, γεμάτα λουλούδια και όμορφα φυτά για να χωρούν όλους τους ανθρώπους που αρρωσταίνουν, χαρούμενο δημαρχείο με τεράστια πισίνα για να δροσίζονται το καλοκαίρι όλοι οι δημότες, μεγάλα πάρκα, παιδικές χαρές με όλων των ειδών τα παιχνίδια, ζαχαροπλαστεία με ζαχαρωτά, σοκολάτες, καραμέλες και άλλα γλυκά, μεγάλα “μπεργκεράδικα” και γήπεδα μπάσκετ και ποδοσφαίρου, πολλά γήπεδα! Μια πόλη χαρούμενη, φιλόξενη και πεντακαθαρή, όπου θα κυριαρχούν οι εναλλακτικές μορφές ενέργειας, χωρίς βία και εγκληματικότητα, όπου θα ακούγονται τραγούδια, μουσική και χαρούμενες φωνές και ο καθένας θα μπορεί να κυκλοφορήσει άνετα και να είναι ασφαλής.
“Με πολύ χαρά και συγκίνηση είδα τις εργασίες των παιδιών μας. Δεν είναι μόνο οι δεξιότητες που αποκτούν μέσα από την πληροφορική και τα ρομποτικά συστήματα που εφάρμοσαν με τη βοήθεια των εκπαιδευτών τους. Είναι κυρίως ότι τα παιδιά με την αθωότητα τους, με τη φαντασία τους και την καθαρή ματιά τους, για άλλη μια φορά μας έδειξαν τον δρόμο. Σχεδίασαν την πόλη τους όπως ακριβώς θα ήθελαν να είναι. Χωρίς καυσαέρια, με πολύ πράσινο, με χώρους αθλητισμού, παιδικές χαρές και πάρκα που να λειτουργούν όλα με τη χρήση της ηλιακής, της αιολικής και της ηλεκτρικής ενέργειας, έναν ασφαλή δήμο που να εξυπηρετεί και να σέβεται τους κατοίκους του, με συνειδητοποιημένους πολίτες που θα σέβονται την πόλη” τόνισε ο δήμαρχος Ιγνάτιος Καϊτεζίδης.
Το καινοτόμο πρόγραμμα ρομποτικής και STEM με τίτλο: «Τα παιδιά σχεδιάζουν το Δήμο του μέλλοντος» που διοργάνωσε ο Δήμος Πυλαίας – Χορτιάτη σε συνεργασία με το Φιλεκπαιδευτικό Μη Κερδοσκοπικό Σωματείο Eduact – “Δράση για την Εκπαίδευση” απασχόλησε 60 παιδιά προσχολικής ηλικίας και 144 παιδιά Α’,Β’,Γ,Δ’ δημοτικού όλων των τοπικών διαμερισμάτων του δήμου Πυλαίας-Χορτιάτη, και ήταν εξ’ ολοκλήρου δωρεάν.
Στο πλαίσιο του προγράμματος πραγματοποιήθηκαν 8 εργαστήρια ανά ομάδα μαθητών, μέσω σύγχρονης πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης, με διάρκεια δύο διδακτικών ωρών ανά συνάντηση. Κάθε παιδί παρέλαβε ένα σετ εξοπλισμού LEGO® προσφορά του δήμου, ένα εγχειρίδιο μηχανικής, μετάλλιο και δίπλωμα συμμετοχής. Κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων, οι νεαροί δημότες πειραματίστηκαν και οικειοποιήθηκαν έννοιες που αφορούν το περιβάλλον, την αρχιτεκτονική και τη μηχανική, με εργαλεία την εκπαιδευτική ρομποτική και τις επιστήμες STEM.
Κατά την ολοκλήρωση της δράσης, διεξήχθη το 2ο φεστιβάλ εκπαιδευτικής ρομποτικής όπου οι ομάδες των μαθητών παρουσίασαν στους συνδημότες τους μια καινοτόμο λύση σχετικά με τις προκλήσεις που εντόπισαν στην περιοχή, με βάση τις αρχές που μελέτησαν και με το βλέμμα στραμμένο στον Δήμο του μέλλοντος.