Πράγματα που δεν πρέπει να ξεχαστούν ποτέ στα 2000s

Ο Αχιλλέας Σενγιέργκη είναι φοιτητής του τμήματος Βαλκανικών, Σλαβικών & Ανατολικών Σπουδών στο ΠΑΜΑΚ

Οι γεννηθέντες μέχρι του 2000 θυμούνται σχεδόν τα πάντα από τις παιδικές τους ηλικίες, διατηρώντας αυτές τις αναμνήσεις οι οποίες μένουν μόνιμα χαραγμένες στο μυαλό όλων. Και τι δεν θα’ δινε κανείς να αποκτήσει μια χρονομηχανή, προκειμένου να ταξιδέψει πίσω στο παρελθόν, στην τωρινή ηλικία που βρίσκεται. Στην περίπτωση της Ελλάδας, τα πράγματα ήταν σαφώς καλύτερα, σε σύγκριση με σήμερα για πολλούς λόγους, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν υπήρχαν και προβλήματα στη ζωή. Σαν κράτος, ακολουθούσε έντονα τα στοιχεία που προήλθαν από τη Δύση ως προς το ψυχαγωγικό κομμάτι.

Η συγκεκριμένη δεκαετία βασίζεται περισσότερο στη διασκέδαση και στη ψυχαγωγία, και η γενιά προσπαθεί να διατηρήσει αυτή την κουλτούρα, έτσι ώστε να τη μεταδώσει και στις επόμενες γενιές. Με άλλα λόγια, να μη χαθεί η «παράδοση».

Στην οικονομία επί ΠΑΣΟΚ και Νέας Δημοκρατίας (που θυμάμαι ο ίδιος), οι συνθήκες ήταν πολύ καλές από τότε που ενταχθήκαμε στην Ευρωζώνη το 2001, αν και υπήρξαν σκαμπανεβάσματα στην ισοτιμία με τη δραχμή, μέχρι την προσαρμογή στο Ευρώ. Η καλή οικονομία, έκανε τον κόσμο ευτυχισμένο, διότι δεν φοβόντουσαν να ξοδεύουν χρήματα, μιας και οι μισθοί ήταν υψηλοί. Οι πολίτες κατέθεταν τα χρήματά τους, σε διάφορες τράπεζες, οι οποίες τώρα είτε έχουν εξαγοραστεί από μεγαλοδύναμες τράπεζες, είτε έχουν συγχωνευθεί, περίπου το 2013. Μερικές από αυτές ήταν: η ΑΤΕ (Αγροτική Τράπεζα της Ελλάδος), η Marfin, η Εμπορική Τράπεζα, η Millennium Bank, η Proton Bank και το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο.

Η ψυχαγωγία αποτελείται μέσω της τεχνολογίας. Η ελληνική τηλεόραση περιείχε ποιοτικό περιεχόμενο, ανεβάζοντας έτσι την τηλεθέαση του κοινού. Οι παλιές ελληνικές σειρές συνεχίζουν να προβάλλονται στα κανάλια που πρωτοεμφανίστηκαν όπως: το Κωνσταντίνου και Ελένης, η οποία πρόσφατα μπήκε στα ρεκόρ Guinness για τη συμπλήρωση 25 ετών, non-stop προβολής και συνεχίζει μέχρι σήμερα. Άλλες σειρές είναι, Στο Παρά 5, Είσαι το Ταίρι Μου, 10 Λεπτά Κήρυγμα, Άκρως Οικογενιακόν, Ευτυχισμένοι Μαζί, Το Καφέ της Χαράς και Σαββατογεννημένες. Πέρα από τις σειρές, οι ταινίες των 00s έσπαγαν τα ταμεία στους κινηματογράφους όταν έκαναν πρεμιέρες. Διάσημοι ηθοποιοί έπαιζαν σε ταιριαστές ταινίες όπως οι: Jason Statham, Sylvester Stallone, Arnold Schwarzenegger, Chuck Norris, Scott Atkinson, Bruce Willis, Liam Neeson,Vin Diesel σε ταινίες δράσης, δράματος και περιπέτειας, ενώ στις κωμικές ταινίες διακεκριμένοι ηθοποιοί συμμετείχαν: Jim Carrey, Steve Carell, Adam Sandler και τα αδέρφια Wayans, Marlon & Shawn.

Εκτός από αυτά, κορυφαία ριάλιτι, εκπομπές και τηλεπαιχνίδια έφεραν κι αυτά την υψηλή τηλεθέαση στην ελληνική τηλεόραση, γράφοντας ιστορία, όπως: Fort Boyard, Κάστρο του Τακέσι, Η Στιγμή της Αλήθειας, WipeOut, Α.Μ.Α.Ν., Τα Παρατράγουδα, Fame Story, Big Brother και Ελλάδα Έχεις Ταλέντο (του Αντ1). Είναι σαφές ότι, κάποιες εκπομπές που παρόλο επανεμφανίστηκαν μετά από πολλά χρόνια, κατέγραψαν χαμηλό ποσοστό τηλεθέασης.

Η Gen Z επίσης, μεγάλωσε και με τα κινούμενα σχέδια που προβλήθηκαν στα κανάλια Star, Alter, Nickelodeon και Ετ1, κάθε μέρα, ειδικά τα Σαββατοκύριακα τις πρωινές ώρες που σηκωνόμασταν νωρίς το πρωί για να δούμε τις αγαπημένες μας παιδικές σειρές. Αξιοσημείωτα κινούμενα σχέδια που λατρέψαμε ήταν τα εξής: YuGiOh, Pokemon, Looney Tunes, Φινέας & Φέρμπ, Lilo & Stitch, Scooby-Doo, Tutenstein, Ben10, TMNT, Totally Spies, The Powerpuff Girls, Kim Possible, Drake & Josh, Zeke & Luther, Recess, Τα Στρουμφάκια, Αστυνόμος Σαΐνης, Λούκι Λουκ και Μπομπ Σφουγγαράκης.

Οι διαφημίσεις εκείνες τις εποχές ήταν ωραίες και ο κόσμος τις παρακολουθούσε με ενδιαφέρον, ενώ σε περιόδους αργιών προβλήθηκαν πολλά παιχνίδια για τα παιδιά, ούτως ώστε να τα ζητήσουν από τους γονείς του ως δώρα. Παρόλο που ήταν επιτυχημένες, ορισμένες άφησαν τις δικές τους ατάκες τύπου: «Τυχαίο; Δε νομίζω», «Το χάσαμε το κορμί πατριώτη», «Όταν Λέω Όλοι Κάτω…», «Να φύγετε να πάτε αλλού», «Τράτζικ», «Πουτ Δε Κοτ Ντάουν Σλόουλι» κτλ.

Η μουσική ήταν ποιοτική, μεγαλώνοντας με Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες, οι οποίοι συνεχίζουν αμέριμνοι την καριέρα τους. Οι προτιμήσεις πολλές, άλλοι έτειναν προς τα επιτυχημένα ελληνικά τραγούδια για παράδειγμα, το «Gucci Φόρεμα» του Γιώργου Μαζωνάκη, το «Γύρισε» του Βασίλη Καρρά και η «Θάλασσά μου Σκοτεινή» και άλλοι επέλεγαν τα ξένα, ακούγοντας Eminem, 50 Cent, Beyonce, Jay-Z, Green Day, Avril Lavigne, Britney Spears, Bomfunk MC’s, Shakira, Usher, Limp Bizkit, Pitbull, Enrique Iglesias κ.α.

Αναφερόμενος στην τεχνολογία, δεν γινόταν να παραλείψω και τα video games, με PlayStation, Xbox και Nintendo DS. Πολλά παιδιά και νέοι, μεγάλωσαν -με τις παρέες τους- με δημοφιλέστερα παιχνίδια, όλων των κατηγοριών όπως: Gran Turismo, Fifa, Pro Evolution Soccer, Tekken, Grand Theft Auto: San Andreas & Vice City γράφοντας τους κωδικούς σε χαρτάκι, Need For Speed, Call of Duty, Mortal Kombat, The Sims, Prince of Persia, Super Mario και Tomb Raider. Μάλιστα, είχαν κυκλοφορήσει και σε περιοδικά, με δώρο CD όπου περιλάμβανε παιχνίδια σε demo.

Πριν τις online ταινίες και το Netflix, υπήρχαν τα video club, όπου νοίκιαζες ή αγόραζες ταινίες και games σε συγκεκριμένα καταστήματα, έχοντας την κάρτα μέλους. Η πιο γνωστή εταιρεία ήταν τα Seven.

Η Ελλάδα του 2004-2005 ήταν μια σπουδαία περίοδος. Τον Ιούλιο του 2004, ο ελληνικός λαός πανηγύρισε στους δρόμους, λόγω της νίκης της Εθνικής ομάδας, απέναντι στη διοργανώτρια, Πορτογαλία στον τελικό, νικώντας με 1-0. Την ίδια χρονιά διεξήχθησαν οι Ολυμπιακοί Αγώνες στην πρωτεύουσα. Τον επόμενο χρόνο, κέρδισε στο διαγωνισμό της Eurovision, με την Έλενα Παπαρίζου να εκπροσωπεί τη χώρα με το τραγούδι «Number One» και η Εθνική Ελλάδος του μπάσκετ κατέκτησε το κύπελλο, απέναντι στη Γερμανία με σκορ 62-78. Η τηλεθέαση είχε φτάσει στα ύψη.

Το θετικό είναι ότι, αρκετός κόσμος έχει βρει τρόπους για να διατηρήσει την «καλτίλα» των 2000s. Χάρη στο YouTube και άλλων ιστοσελίδων, όλα αυτά τα στοιχεία διατηρούνται, με αποτέλεσμα, να νοσταλγούμε μ’ αυτά που μεγαλώσαμε. Το γεγονός ότι, επαναπροβάλλονται τηλεοπτικά προγράμματα σημαίνει πως, σημειώνεται ακόμη επιτυχία, σε αντίθεση με τις νέες εκπομπές που έχουν χάσει πλέον το ενδιαφέρον των θεατών.