Παναγιώτης Ιωαννίδης: “Το τραγούδι είναι η διαφυγή από την πραγματικότητα, η μεταφορά σε μια άλλη ουράνια διάσταση και η ένωση ψυχών με τους θεατές”

“Αυτό που επιδιώκω είναι -μέσα από συνεργασίες με άξιους μουσικούς- η επίτευξη ενός άρτιου καλλιτεχνικού αποτελέσματος που θα δίνει ψυχική ευφορία και ανάταση στους θεατές και θα μένει σαν μια όμορφη ανάμνηση για εκείνους.”

Σύστησέ μας τον άνθρωπο καλλιτέχνη. Ποιά είναι η μουσική σου ταυτότητα; Γεννήθηκα, ζω και εργάζομαι στη Θεσσαλονίκη. Η συστηματική ενασχόληση με τη μουσική άρχισε πριν κάποια χρόνια και όχι από την παιδική ηλικία όπως συνήθως, ωστόσο το πάθος και επιμονή μπορούν κάποιες φορές να κερδίσουν τη μάχη με το χρόνο. Έτσι πλέον είμαι απόφοιτος με βαθμό άριστα από την τάξη μονωδίας της κας Βασιλικής Δεληδήμου συνεχίζω σπουδές στο φλάουτο και πιάνο και επιδιώκω η μελέτη και η σπουδή στον απέραντο χώρο της μουσικής να με συντροφεύουν όσο ζω. Κατά τη διάρκεια των σπουδών μου στη μονωδία και πριν την απόκτηση του διπλώματος συμμετείχα σε πλήθος συναυλιών και παραστάσεων στους πιο σημαντικούς χώρους της πόλης μας και εκτός αυτής. Τον τελευταίο ενάμιση χρόνο εμφανίστηκα με επιτυχία σε μουσικές σκηνές της Θεσσαλονίκης.

Πως γεννήθηκε η αγάπη σου για τη μουσική και το τραγούδι; Η αγάπη για το τραγούδι και τις τέχνες υπήρχε από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου και είναι δεμένη με τις πιο όμορφες αναμνήσεις σ’ αυτά τα πρώτα παιδικά χρόνια. Ωστόσο η λανθασμένη -ίσως…- άποψή μου ότι η ενασχόληση με τις τέχνες είναι ένα προνόμιο που ανήκει μόνο στην εύπορη τάξη με έκανε να καταπνίξω αυτή την επιθυμία για κάποια χρόνια. Μια οδυνηρή όμως απώλεια με έσπρωξε να πάρω την απόφαση και – μέσα από σπουδές -να φέρω στην επιφάνεια και να αναδείξω αυτόν τον κρυμμένο θησαυρό που ίσως όλοι κρύβουμε μέσα μας.

Το τραγούδι ήταν μονόδρομος για εσένα, ή έχεις σπουδάσει κάτι άλλο;
Εργάζομαι από μικρό παιδί και τα τελευταία χρόνια το επάγγελμα που ασκώ -με τον καλύτερο όσο μπορώ τρόπο – είναι αυτό του Κτηματομεσίτη διαφορετικό από τις σπουδές Νομικής που είχα ακολουθήσει αλλά ιδιαίτερα σημαντικό και χρήσιμο κατά τη γνώμη μου. Το τραγούδι είναι η διαφυγή από την πραγματικότητα η μεταφορά σε μια άλλη ουράνια διάσταση και η ένωση ψυχών με τους θεατές.

Ποια είναι τα όχι που θα πεις στο βωμό της καριέρας; Η καριέρα με την έννοια που συνήθως χρησιμοποιείται όπως και η επωνυμία δεν είναι πρωταρχική στόχευσή μου. Αυτό που επιδιώκω είναι – μέσα από συνεργασίες με άξιους μουσικούς – η επίτευξη ενός άρτιου καλλιτεχνικού αποτελέσματος που θα δίνει ψυχική ευφορία και ανάταση στους θεατές και θα μένει σαν μια όμορφη ανάμνηση για εκείνους. Επομένως αυτά που χρειάζονται είναι διαρκής μελέτη, βελτίωση, πειθαρχία, σωστές επιλογές αλλά πάνω απ’ όλα σεβασμός και αγάπη για το κοινό. Όταν κάνεις αυτό που αγαπάς τίποτα δεν το βλέπεις σαν θυσία.

Ποιο είναι το τραγούδι που όταν το ακούς ή το ερμηνεύεις λυγίζεις; Tshaikovsky ο αγαπημένος συνθέτης, το έργο του Μ. Χατζιδάκι με αγγίζει βαθιά, το μουσικό θέμα του Εnnio Morricone από την ταινία Cinema paradiso πράγματι με λυγίζει αλλά ωστόσο αν είχα να διαλέξω ένα τραγούδι που το έχω ερμηνεύσει αυτό θα ήταν το “Τι κρίμα” του σπουδαίου Μ. Πλέσσα.

Ποιο είναι το στοιχείο του χαρακτήρα σου που σε κάνει να ξεχωρίζεις ως άνθρωπος και ως καλλιτέχνης; Κάθε άνθρωπος είναι ξεχωριστός με ιδιαίτερα χαρίσματα και αξία. Αυτό που θέλω για εμένα είναι να κρατήσω την ανιδιοτελή αγάπη μου για τον άνθρωπο και να μην σταματήσω να αναδεικνύω μέσα από το τραγούδι το βαθύτερο και πιο αληθινό κομμάτι του εαυτού μου ακόμη και τις αδυναμίες μου.

Τι πιστεύεις ότι χρειάζεται ένας νέος καλλιτέχνης για να πετύχει στο χώρο του τραγουδιού; Μέσα από μια πληθώρα ταλέντων και φωνών πιστεύω ότι δεν αρκεί πλέον μια πολύ καλή φωνή αλλά μάλλον ένα σπάνιο μέταλλο που θα ασκεί μ’ έναν απροσδιόριστο τρόπο μια ισχυρή επίδραση στον ακροατή. Πέρα από αυτό βέβαια η εσωτερική φλόγα του τραγουδιστή για έκφραση και επαφή με το κοινό πρέπει να υπερνικήσει αντιξοότητες και άσχημες συμπεριφορές που πιθανόν να αντιμετωπίσει.

Ποιος είναι ο μεγαλύτερος φόβος σου; Ο φόβος είναι ο πιο κακός οδηγός στη ζωή και μας αποτρέπει από τις αποφάσεις που οδηγούν στην ψυχική μας γαλήνη και ευτυχία. Αυτό που δε θα θελα είναι η πρόσκαιρη ζωή μου να περάσει άσκοπα χωρίς να καλλιεργήσω και να μοιραστώ τα δώρα Του Θεού. Αυτό βέβαια ως ένα βαθμό είναι και στο χέρι του κάθε ανθρώπου αλλά πάνω απ όλα πιστεύω στην πρόνοια Του Θεού και το σχέδιο που έχει για τον καθένα από εμάς.

Ποια είναι η γνώμη σου για τα μουσικά τηλεοπτικά talent show; Δεν τα παρακολουθώ ιδιαίτερα επομένως δεν μπορώ να εκφέρω γνώμη. Η δική μου ίσως αφελής άποψη είναι ότι τα αληθινά ταλέντα αργά ή γρήγορα θα αναδειχθούν μέσα από την αγάπη του κόσμου.

Μια συνεργασία που ονειρεύεσαι; Ως συνεργάτες πλέον αποφάσισα να επιλέγω μουσικούς που δεν θα φείδονται χρόνου και κόπου, θα συμπεριφέρονται απέναντι μου με τον ίδιο σεβασμό που τους δείχνω κι εγώ, θα λειτουργούν με συναδελφικό πνεύμα και όχι ανταγωνιστικά και θα αντιμετωπίζουν την μουσική ως κάτι ιερό.
Τώρα… υπάρχουν στιγμές που ονειρεύομαι δυο μεγάλους συνθέτες το Μ. Πλέσσα και τον Γ. Χατζηνάσιο να παίζουν στο πιάνο και να τραγουδάω… κι άλλες ότι είμαι δίπλα στις δύο φωνές που αγαπήθηκαν όσο κανείς, ….το Γ. Πάριο και τη Μαρινέλλα. Τέλος σίγουρα μια συνεργασία με τον Μάριο Φραγκούλη που πάντα υπηρετεί ένα εξαιρετικό ρεπερτόριο θα ήταν μια ιδιαίτερη εμπειρία.

ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚ0

Γεννήθηκα και ζω στην αγαπημένη Θεσσαλονίκη. Οι ρίζες μου είναι από τον Πόντο, την Μικρά Ασία και την Κωνσταντινούπολη.
Η ενασχόληση με τη μουσική ήρθε λίγο καθυστερημένα αλλά πιστεύω ότι όλα γίνονται στη σωστή τους ώρα. όταν έρχεται το πλήρωμα του χρόνου.

Σπουδές :

Δίπλωμα μονωδίας με βαθμό ΑΡΙΣΤΑ της τάξης της κ Βασιλικής Δεληδήμου (2019). Συνεχίζω σπουδές στο φλάουτο και πιάνο.
Συμμετοχές με τη Μικτή χορωδία Θεσσαλονίκης με την διεύθυνση της Μαίρης Κωνσταντινίου: REQUIEM (Μότσαρτ) Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης (2018) Ορατόριο Θεοφάνης Σ. Καρατζιά (Κωνστανινούπολη) (2018) Ορατόριο Η άλωση της πόλης (Γ. Χατζηνάσιος – αφηγητές Γ, Μιχαλακόπουλος, Γρ. Βαλτινός) Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης (2018), Όπερα La bοheme (σκηνοθεσία Κ.Δημοπούλου) Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης (2018 -19), Εκ νεκρών (Γ. Eμ. Λαζαρίδης) (Μονή Λαζαριστών Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης και Λυρική Σκηνή Ίδρυμα Νιάρχος) (2018-19), Χριστουγεννιάτικη Συναυλία χορωδίας στο Βασιλικό Θέατρο (2018), Πρωτοχρονιάτικη συναυλία του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης (Ενάτη συμφωνία Μπετόβεν) (2019), όπερα Cavalleria rusticna (σκηνοθεσία Αθ. Κολαλάς) στο πρώτο Φεστιβάλ Επταπυργίου (2019).

Συμμετοχή ως χορωδός της χορωδίας Αγίου Ιωάννη Χρυσοστόμου με τη διεύθυνση του Χρ. Σταμούλη στη συναυλία με έργα Ξυδάκη (Ξυδάκης – Τσαλιγκοπούλου) στην Αίθουσα Τελετών του ΑΠΘ (2018), στην συναυλία Ύμνοι Ανθρώπων με την Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Θεσσαλονίκης (Διεύθυνση Λ. Ξανθοπούλου) (2019) συναυλία ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων (σολίστ Γ. Κότσιρας) (2019).

Συμμετοχή ως χορωδός της χορωδίας του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης με τη διεύθυνση της Σ. Γιολδάση στην Πασχαλινή συναυλία της χορωδίας (αίθουσα ΚΩΘ) (2019) και στην συναυλία στον χώρο της Καθολικής Εκκλησίας (2019).

Η αγάπη για το θέατρο εκφράστηκε μέσα από την ένταξη στη θεατρική ομάδα της ΧΑΝΘ με διδασκαλία της αγαπημένης Δέσποινας Σαρόγλου.

Συμμετοχή ως ηθοποιός στην παράσταση Οι κατηγορούμενοι στο θέατρο Αυλαία (2016) (σκηνοθεσία Δ. Σαρόγλου – Τάσος Παπαδόπουλος) και συμμετοχή ως ηθοποιός και τραγουδιστής στην θεατρική παράσταση Το γέλιο βγήκε από το κλάμα στο Θέατρο Αθήναιον (σκηνοθεσία Δέσποινα Σαρόγλου – Γ. Δερνίκας) (2018)

Ξεχωριστή θέση κατέχει στην ψυχή μου η αγάπη για τους θησαυρούς της παράδοσης και τους δημοτικούς χορούς μας.

Συμμετοχές ως χορευτής με την χορευτική ομάδα Χοροστάτες του σπουδαίου χοροδιδασκάλου Απόστολου Σκρέκα σε παραστάσεις στο Θέατρο Κήπου (2015) στο θέατρο Αριστοτέλειον (2016) στο Μέγαρο Μουσικής Θεσαλονίκης (2017 σε παράσταση αφιερωμένη στον Χρόνη Αηδονίδη) και στη Μονή Λαζαριστών (2017).

Ιδιαίτερη τιμή και χαρά για μένα -στο ξεκίνημά μου- η συμμετοχή ως χορευτής και ηθοποιός στην παράσταση της Κερκυραϊκής Ένωσης στο θέατρο Κολοσσαίον σε σκηνοθεσία της κορυφαίας χοροδιδασκάλου της πόλης μας Ρούλας Καφαντάρη (2016).

Συμμετοχή ως χορευτής στην ετήσια εκδήλωση της Παγκρήτιας Ένωσης στο Θέατρο Κήπου (2016) Φιλική συμμετοχή στην ετήσια παράσταση των Σχολών Καφαντάρη Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης (2015).

Φιλική συμμετοχή στην ετήσια παράσταση της Σχολής χορού Dancewave της Charlotte Hotrfkim δίπλα στην αγαπημένη Judith Neil(2019).

Συμμετοχή ως χορευτής στην παράσταση με φιλανθρωπικό σκοπό Μια ζωή την έχουμε (σκηνοθεσία Αθ. Κολαλάς) στο Βασιλικό Θέατρο(2018).

Για τις πρώτες προσωπικές εμφανίσεις μου στάθηκα τυχερός γιατί βρέθηκα στους πιο ωραίους αισθητικά χώρους της πόλης, όλοι διακοσμημένοι από τον σπουδαίο σκηνογράφο Δ. Σαχπάζη και έγιναν δεκτές με πολύ αγάπη από το κοινό της Θεσσαλονίκης.

Προσωπικές sold out εμφανίσεις σε μουσικές σκηνές με ρεπερτόριο από ελληνική έντεχνη και διεθνή jazz :Ελληνικό Καφωδείο με συνοδεία στο πιάνο Αθ. Μπιλιλή (Δεκέμβριος 2019), Παλιό Καφωδείο με συνοδεία στο πιάνο Γ. Γεωργιάδη (Φεβρουάριος 2020) και Καφέ Θέατρο (άνωθεν Βασιλικού Θεάτρου) (Ιούλιος, Αύγουστος Σεπτέμβριος 2020 ) με συνοδεία στο πιάνο Σ. Δερμιτζάκη.

Ηχογραφήσεις έργων Μ. Χατζιδάκι, Μ. Πλέσσα, Γ. Χατζηνάσιου, Gershwin, L. Benrstein, σε συνεργασία με τους διακεκριμένους πιανίστες Β. Χαριτίδου και Αθ. Μπιλιλή και οπτικοποίηση με διαθέσιμα στο youtube video με πολύ αξιόλογους σκηνοθέτες (Παύλο Λύγουρη, Στέφανο Ματσουκαλίδη Χάρη Λιβαρδά, Ιωάννη Γεωργιάδη κ.α.)(2019-20).

Τέλος η πρώτη απόπειρα σύνθεσης με στίχους της αγαπητής φίλης Λίας Μπουλγουρτζή και ενορχήστρωση Λευτέρη Καλπακτσίδη (2020).