Πολιτισμός και μουσική παιδεία.
Αυτά τα 2 πράγματα είναι αλληλενδετα ή καλυτερα συμπληρώνει το ένα το άλλο, μουσική παιδεία σημαίνει πολιτισμός, καλαισθησία και πάνω σε αυτό θα πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη βαρύτητα οσον αφορα τη προσφορα της μουσικής στα παιδιά και γενικότερα στον άνθρωπο.
Η μουσική ενώνει τους λαούς και τους πολιτισμούς;
Φυσικά και τους ενώνει άλλωστε θα μπορούσαμε με σιγουριά να πούμε ότι είναι μια παγκόσμια γλώσσα που έχει κοινά χαρακτηριστικα σαν έννοια, άλλωστε η θεωρία της μουσικής είναι κοινή όπως και τα μαθηματικά, αλλά ταυτόχρονα μας γνωστοποιείται η πολιτιστική κουλτούρα κάθε λαού μέσα από το είδος της μουσικής,τους ήχους και τα όργανα που χρησιμοποιούνται.
Ποιον μουσικό θαυμάζετε και γιατί;
Χμμμμ αυτή είναι μια πολύ δύσκολη ερώτηση.
Ας ξεκινήσω με τους κλασικούς, πρώτα ο Maurice Ravel, o Debussy, o Prokofiev, ο Stravinsky, επίσης από την ηλεκτρονική μουσική ο Jean Michel jarre και ο Βαγγέλης Παπαθανασιου. Απο την Jazz ο Miles Davis.
Είναι παρά πολλοί ομως η ιδιαιτερότητα σε αυτούς που προανέφερα ειναι ότι έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικο ήταν πρωτοπόροι σε αυτό που έκαναν δεδομένου της εποχής τους (και όχι μόνο).
Θεωρώ ότι οποίος ασχοληθεί με την μουσική θα πρέπει να πάει ένα βήμα πιο πέρα γιατί η μουσική είναι μια τέχνη-επιστήμη που εξελισσεται με την πάροδο των χρόνων κι εμείς είμαστε οι εξερευνητές των ήχων και των συχνοτήτων!
Η μουσική είναι μια οι μουσικοί πολλοί;
Η μουσική είναι μια, η μουσική είναι μια παγκόσμια γλώσσα όπου αυτη η γλώσσα μεταφράζεται σε νότες και αξίες έχει ως αποτέλεσμα να ενώνει τους ανθρώπους.
Οι μουσικοί γενικότερα οργανοπαίχτες η σολίστες καλό θα ήταν να ασχολούνται κυρίως με το είδος μουσικής που αγαπούν.
Καθώς δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις μουσικών που αναγκάζονται να παίξουν αλλά είδη μουσικής.
Νομίζω ότι εκεί πραγματατικα φαίνεται η προσωπικότητα του μουσικού.
Βγάζοντας έξω το κομμάτι των μουσικών που βιοπορίζονται εξ ολοκλήρου από το είδος που αναγκάζονται να παίξουν. Εν ολίγοις δεν μπορούν να παίζουν όλοι τα πάντα.
Γιατι χρειάζεται η μουσική παιδεία; Είναι πολυτέλεια ή ανάγκη;
Η μουσική παιδεία είναι ανάγκη γιατί έχει να κάνει με τη διαμόρφωση του χαρακτήρα, τον τρόπο σκέψης. Δυστυχώς την τελευταία δεκαετία λόγω της κρίσης και της αντίληψης που έχουμε στη χώρα μας για τη μουσική, είδαμε αρκετά παιδιά να διακοπτουν τις σπουδές τους καθως η μουσική για πολλούς θεωρείται ένα είδος απλης ψυχαγωγίας, επομένως και ένα είδος πολυτελείας.
Δυστυχως αυτό έφερε στη επιφάνεια ας μου επιτραπει μια «πνευματική κρίση» και μια λάθος προσέγγιση της τέχνης της μουσικής.
Πως μπορεί ένας γονιός να ανακαλύψει το ταλέντο του παιδιού του στη μουσική;
Δεν ξέρω αν μπορώ να απαντήσω σωστά σε αυτή την ερώτηση.
Συνήθως το ταλέντο το ανακαλύπτουμε οι καθηγητές και σε κάποιες περιπτώσεις από τα πρώτα κιόλας μαθήματα. Τα περισσότερα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να φτάσουν μέχρι ένα σημείο τις σπουδές τους.
Η συνέχεια τους έχει να κάνει με τις προτεραιότητες που βάζει κάθε παιδί, οι μουσικές σπουδές κάθε άλλο παρά εύκολη υπόθεση είναι καθώς απαιτούν 12 έτη φοίτηση για να φταςουμε στην απόκτηση ενός διπλώματος.
Υπαρχουν Έλληνες αξιόλογοι μουσικοί, με μουσική κατάρτιση και γνώσεις;
Φυσικά και υπάρχουν και μάλιστα ζουν ανάμεσα μας.
Θέλω να πω ότι δε χρειάζεται κάποιος για να είναι αξιόλογος μουσικός να είναι σολίστ, με ρεσιτάλ, συναυλίες και να ζει απαραίτητα στην Αθήνα.
Βρίσκονται παντού και αυτό είναι ευτυχές γιατί μπορεί κάποιος φοιτητής να είναι στο ωδείο μιας μικρής πόλης και να διδάσκεται από αξιόλογους καθηγητές!
Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;
Τον περασμένο Μαΐο έκανα τη δεύτερη συναυλία ηλεκτρονικής μουσικής η οποία περιελάμβανε ως επι το πλείστον δικιες μου συνθέσεις καθως επίσης και συνθέσεις του Jean Michel jarre και του Vangeli.
Επισης διασκεύασα γνωστά θέματα όπως τις«Γυμνοπαιδιες» του Erik Satie, ένα concerto του Antonio Vivaldi, «τους κύκνους» του Saint Saens» και το «Asturias»του Isaac Albeniz τα οποία ερμήνευσα με εξαιρετικούς συναδέλφους.
Η επόμενη σκέψη μου είναι να παρουσιάσω δικιες μου συνθέσεις για πιάνο καθως επίσης να καταφέρω να διασκεύασω τους ύμνους της Μεγάλης Εβδομαδας.
Αυτό το πρότζεκτ σαφώς απαιτει και την συμμετοχή πολλών μουσικών και αν επιτευχθεί πιστεύω πως το αποτέλεσμα θα είναι πολύ ατμοσφαιρικό.
Βιογραφικό.
Γεννημένος στη Καβάλα ξεκίνησε τα πρώτα μαθήματα αρμόνιου σε ηλικία 10 ετών και στα 16 του συνέχισε με μαθήματα πιάνου, αρχικά με τον Αθανάσιο Βασιλειάδη, στη συνέχεια με τους Λάμπη Βασιλειάδη, Παύλο Δημητριάδη και τέλος με την Γιαννούλα Παπάζογλου όπου μαζί της απέκτησε Πτυχίο και Δίπλωμα Πιάνου. Είναι επίσης κάτοχος Πτυχίου Αρμονίας.
Επίσης έχει παρακολουθήσει Σεμινάρια Μουσικής Παιδαγωγικής με την Εριφύλη Δαμιανού καθώς και Σεμινάρια Πιάνου με τους Νίκο Τασόπουλο, Μαρτίνο Τιρίμο και Δόμνα Ευνουχίδου.
Έχει συμμετάσχει σε αρκετές μπάντες τζάζ και ροκ μουσικής καθώς επίσης και σε πολλές ηχογραφήσεις. Επίσης συμμετείχε ως μουσικός στις παρακάτω θεατρικές παραστάσεις, « Αυλαία και Πάμε», «Μύθοι Γυναικών» και «Καημένε μου Μάρικ».
Το διάστημα 2007-2010 εργάστηκε στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Τα τελευταία χρόνια συνοδεύει την Χορωδία «ΠΡΟΝΟΜΙΟΝ» όπου μαζί τους έχει παίξει σε πολλές πόλεις μεταξύ των οποίων Κωνσταντινούπολη, Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Καρδίτσα κ.α. Το 2016 συμμετείχε στο Φεστιβάλ Φιλίππων στην παράσταση με τίτλο «Ο Σεφέρης κατά μόνας – προσωπικές εξομολογήσεις» που έλαβε χώρα στο Χαλίλ Μπεή Τζαμί (Παλιά Μουσική).
Επίσης έχει παρουσιάσει 2 συναυλίες ηλεκτρονικής μουσικής με προσωπικά του έργα καθώς επίσης και έργα του Jean Michel Jarre και Βαγγέλη Παπαθανασίου (VANGELIS).Το 2018 εμφανιζεται στο 18ο φεστιβαλ παπαιωανου με το ντουετο ηλεκτρονικης μουσικης electric live orchestra και το εργο ξεχασμενη προφητεια.
Τέλος, συνθέτει μουσική για πιάνο και ηλεκτρονικά μέσα, ενώ εργάζεται ως καθηγητής Πιάνου στο Ωδείο «ΝΕΑΠΟΛΙΣ» της Καβάλας και στην Modern Academy στην Δράμα.