Τι είναι η ζωγραφική για εσάς; μια μορφή προσωπικής έκφρασης; ανάγκη για δημιουργία; επικοινωνία; ή κάτι άλλο; Είναι μια καθημερινή άσκηση. Είναι το επακόλουθο της πρόκλησης ενός κενού λευκού τελάρου χωρίς αυτό να σημαίνει ότι η δημιουργική διαδικασία εκτονώνεται μόνο τη στιγμή της ζωγραφικής πράξης. Είναι ένας κόσμος που βρίσκεται σε μια παράλληλη διάσταση με την πραγματικότητα. Κάθε μέσο έκφρασης είναι για εμένα το εργαλείο για να αποκαλυφθεί η συνθήκη αυτή.
Πώς θα χαρακτηρίζατε τον εαυτό σας ως εικαστικός; Επίμονο, ειλικρινή, με διάθεση εποπτείας και πρόθεση μεταστροφής.
Ποιες είναι οι πηγές έμπνευσής σας ως εικαστικός; Τα διάφορα είδη τέχνης και η ίδια η ζωή. Ο ζωγράφος που με ώθησε να αντιληφθώ την απόδοση του χώρου σε μια ζωγραφική επιφάνεια είναι ο Richard Diebenkorn. O Steve Reich και ο John Cage ασκούν πολύ σημαντική επιρροή στη ζωγραφική μου και στις σχετικές συνθέσεις που δημιουργώ (ακουσματική μουσική). Πηγή έμπνευσής μου είναι και ο κινηματογράφος. Κινηματογραφιστές όπως ο Stan Brakhage και ο Andrei Tarkovsky τροφοδοτούν την εικαστική μου ματιά.
Με ποια προσωπικότητα της Τέχνης θα θέλατε να έρθετε σε διάλογο και με αφορμή ποιο θέμα; Θα ήθελα να συναντηθώ με τον Trevor Wishart. Θέμα της συζήτησής μας θα ήθελα να είναι η σχέση του χώρου με τον ήχο.
Θα μπορούσατε να ασχοληθείτε με κάποια άλλη μορφή τέχνης εκτός της ζωγραφικής; Ταυτόχρονα με την ζωγραφική ασχολούμαι και με την δημιουργία ηχητικών συνθέσεων. Μια άλλη μορφή τέχνης που θα μπορούσα να ασχοληθώ είναι η φωτογραφία.
Αν επιλέγατε μια διαφορετική εποχή για να ζήσετε και να δημιουργήσετε ποια θα ήταν αυτή και με ποιον τρόπο πιστεύετε ότι θα εκφραζόσασταν καλλιτεχνικά; Θα επέλεγα να ζήσω την εποχή της Νταγκεροτυπίας (Daguerreotype), της πρώτης πρακτικής φωτογραφικής διαδικασίας με εμπορικές διαστάσεις. Πραγματοποιήθηκε το 1839 από τον Γάλλο εφευρέτη Λουί Νταγκέρ (Louis Daguerre). Η εμφάνισή της σόκαρε την ζωγραφική. θα ήθελα, τότε, να ήμουν ενεργός ζωγράφος για να μπορούσα να βιώσω αυτό το αναπάντεχο σοκ, γέννημα του οποίου αποτέλεσαν τα ζωγραφικά κινήματα. Η έννοια της ζωγραφικής διαφοροποιείται. Τον τρόπο που θα εκφραζόμουν καλλιτεχνικά δεν τον γνωρίζω..
Ποια είναι η σχέση του δημιουργού με το έργο του; Είναι μια σχέση αμφίδρομη που βασίζεται στην ειλικρίνεια. Η έκπληξη και το απρόβλεπτο είναι τα βασικά της χαρακτηριστικά. Ο δημιουργός τη στιγμή που νομίζει ότι κάτι ανακάλυψε, αντιλαμβάνεται ότι δεν έχει βρει και πολλά. Και έτσι συνεχίζει…
Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια; Η υλοποίηση της διπλωματικής μου εργασίας στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών Αθηνών. Η εξέλιξη της εικαστικής μου δραστηριότητας, η επαφή με εικαστικούς που εκτιμώ και η επικοινωνία του έργου μου.
Βιογραφικό
Ο Πάνος Κόλλιας γεννήθηκε το 1983 στο Αίγιο. Από την παιδική και την εφηβική ηλικία κύρια ασχολία του είναι η μουσική με βασικό όργανο το ηλεκτρικό μπάσο. Το 2003 ολοκλήρωσε τις σπουδές του ως σχεδιαστής μέσω η/υ. Το 2010 αποφοίτησε από το τμήμα φυτικής παραγωγής της σχολής τεχνολογίας γεωπονίας (ΣΤΕΓ). Το 2014 άρχισε τις σπουδές του στην ΑΣΚΤ στο εργαστήριο ζωγραφικής του καθηγητή Μάριου Σπηλιώπουλου (1 έτος) και στο εργαστήριο ζωγραφικής του καθηγητή Γιώργου Καζάζη με τους συνεργάτες του Παναγιώτη Σιάγκρη, τη Δήμητρα Χανιώτη και τη Μάγδα Σιάμκουρη (4 έτη). Πραγματοποίησε σπουδές ενός έτους στο εργαστήριο χαρακτικής και τριών ετών στο εργαστήριο βιντεοτέχνης. Τα μέσα έκφρασης που τον απασχολούν ειναι η ελαιογραφία, οι ηχητικές εγκαταστάσεις και η κινούμενη εικόνα.
Κατά τη διάρκεια των σπουδών του έχει συμμετάσχει στις παρακάτω ομαδικές εκθέσεις:
2017 “Μελιjazz festival”, Λεωνίδιο ( 1ο βραβείο)
2017 “Kinono Festival”, Τήνος
2017 “Open September ”, Vault Theatre, Αθήνα
2017 Έκθεση φοιτητών ΑΣΚΤ για τα 150 χρόνια του Μετοχικού Ταμείου Πολιτικών Υπαλλήλων (ΜΤΠΥ) Μέγαρο Δεληγιώργη, Αθήνα
2018 “Συνύπαρξη”, Πολεμικό μουσείο, Αθήνα
2018 Έκθεση φοιτητών ΣΤ’ εργαστηρίου ζωγραφικής της Ανώτατης Σχολής Καλών
Τεχνών (ΑΣΚΤ), Gallery Ισόγειο, Αθήνα
2018 “WEDO Platforms Project, Contemporary art”, ΑΣΚΤ, Αθήνα
2020 Συνεργασία του ΣΤ’ Εργαστηρίου ΑΣΚΤ με τα Platforms Project 2020, Αθήνα
Στοιχεία επικοινωνίας:
[email protected]