Γράφει ο Νίκος Μουρατίδης
Έβλεπα ένα θαυμάσιο ντοκιμαντέρ στο History channel που είχε να κάνει με το πόσο επηρέασε κάποιους λαούς και κοινωνίες η Αρχαία Ελλάδα όσον αναφορά την σκέψη, την αισθητική και τις τέχνες. Ξεκινούσε από τον 18ο και 19ο αιώνα όπου η Αγγλική αριστοκρατία επισκεπτόταν την Ελλάδα και γυρνώντας πίσω, άλλαζαν τα σπίτια τους, δίνοντας τους αρχιτεκτονικές πινελιές και διακόσμηση κατ’ ευθείαν από την Αθήνα του 5ου π.Χ αιώνα. Και μετά αναφερόταν στην Γερμανία και στην εμμονή του Χίτλερ για την αρχαία Ελλάδα, την αρχιτεκτονική, την γλυπτική και τον δισκοβόλο του Μύρωνα.
Ο Χίτλερ, ο οποίος θεωρούσε τον εαυτό του και ζωγράφο, έτρεφε μεγάλο θαυμασμό ειδικά για τα αρχαιοελληνικά αγάλματα που απεικόνιζαν αθλητές και πολεμιστές. Γι’ αυτό είχε δώσει εντολή στους γλύπτες της εποχής να επηρεαστούν από το αρχαιοελληνικό κάλλος, γιατί κακά τα ψέματα ένα από τα μέσα που χρησιμοποίησε η ναζιστική προπαγάνδα προκειμένου να υποστηρίξει την ιδεολογία της, ήταν η τέχνη της κλασικής αρχαιότητας.
Το αγαπημένο του γλυπτό ήταν ο «Δισκοβόλος του Μύρωνα», το οποίο ήθελε πάση θυσία – και κατάφερε – να αγοράσει για να το κάνει δώρο στον γερμανικό λαό, που πάντοτε έτρεφε θαυμασμό για την τέχνη της αρχαίας Ελλάδας, όπως φανερώνουν τα μουσεία της χώρας και ιδιαίτερα η Γλυπτοθήκη του Μονάχου.
Ο Χίτλερ πίστευε ακράδαντα ότι υπήρχε μία «φυλετική ενότητα» μεταξύ Αρχαίων Ελλήνων, Αρχαίων Ρωμαίων και Αρχαίων Γερμανών.
Το Γ’ Ράιχ δεν περιορίστηκε στην παραχάραξη της αρχαίας ιστορίας, αλλά, αντιθέτως, κατευθυνόταν από αυτή. Πράγματι, μετενσαρκωμένος ως άλλος Λεωνίδας στην ηγεσία των στρατιών του, ο Φύρερ όχι απλώς ανακαταλαμβάνει τα ελληνικά εδάφη, αλλά, ταυτόχρονα, έβλεπε τον εαυτό του ως μετενσάρκωση του Αρχαίου Έλληνα ήρωα ο οποίος βρισκόταν αντιμέτωπος με το πεπρωμένο του.
Ήταν τέτοια η εμμονή του Χίτλερ με την αρχαία Ελλάδα, που φανταζόταν ότι κάποια στιγμή, αφού θα είχε επιτύχει τα σχέδιά του για την παγκόσμια ηγεμονία, θα αποσυρόταν ως… συνταξιούχος Φύρερ για να ζήσει για ένα διάστημα στην…
Η συνέχεια εδώ: