Ο Θάνος Λιάκος συμμετέχει στην εικαστική έκθεση “ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ: ΑΣΚΗΤΙΚΗ” στην Govedarou Art Gallery

Η Govedarou Art Gallery παρουσιάζει την ομαδική εικαστική έκθεση με τίτλο: “ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ: ΑΣΚΗΤΙΚΗ”, την επιμέλεια της οποίας φέρει η Ιστορικός της Τέχνης ΕΚΠΑ, ΜΑ Δημοσιογράφος και μέλος της AICA Eλλάδος, Νικολένα Καλαϊτζάκη https://nikolenakalaitzaki.wordpress.com [email protected]

Συμμετέχετε στην ομαδική εικαστική έκθεση με τίτλο: “ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ: ΑΣΚΗΤΙΚΗ”, στην Govedarou Art Gallery. Περιγράψτε μας το έργο με το οποίο συμμετέχετε και μοιραστείτε μαζί μας τα συναισθήματά σας ως προς τη δημιουργία του. Αποτελεί μεγάλη μου χαρά και τιμή να συμμετέχω στην εικαστική έκθεση “ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ: ΑΣΚΗΤΙΚΗ”. Το έργο με το οποίο συμμετέχω είναι το “Ray of Light on ice”, το οποίο είναι limited edition της σειράς έργων μου “Ray of Light”. Ο πίνακας εκφράζει εικαστικά την φράση του Καζαντζάκη “ερχόμαστε από μια σκοτεινή άβυσσο· καταλήγουμε σε μια σκοτεινή άβυσσο· το μεταξύ φωτεινό διάστημα το λέμε Ζωή”, ενώ συνδέεται με την έννοια του sustainability και της προστασίας του περιβάλλοντος. Η σειρά έργων “Ray of Light” είναι αποτέλεσμα πολυετούς επιστημονικής, φιλοσοφικής και μεταφυσικής μελέτης και αναζήτησης της έννοιας του φωτός. Στο έργο αυτό είχα την ευκαιρία να δημιουργήσω με διαφορετικά υλικά, υφές και ιδιότητες, χρησιμοποιώντας κρυστάλλους αλατιού, χρώματα πάνω σε καμβά και φύλλα από καθαρό ασήμι. Το αποτέλεσμα χαρακτηρίζεται από εικαστική πρωτοτυπία μεταφέροντας στον παρατηρητή την αίσθηση και την ψυχική ανάταση που δίνει το παιχνίδισμα του φωτός πάνω στο χιόνι. Είναι ένα έργο που συνεχώς αλλάζει καθώς αλλάζει το φως της ημέρας. Η ακτίνα φωτός πάνω στον πάγο κοινωνεί με το καλύτερο τρόπο το εφήμερο της ανθρώπινης ύπαρξης και αποτελεί μία πρόσκληση για απόλαυση της ζωής.

Σε ποιο ρεύμα ή κίνημα θα εντάσσατε τα έργα σας; Ως εικαστικός δεν επιθυμώ να ετεροπροσδιορίζομαι μέσα από την ένταξη μου σε ορισμένο ρεύμα ή κίνημα. Στην καλλιτεχνική μου σταδιοδρομία έχω μελετήσει συστηματικά και έχω δημιουργήσει έργα που ανήκουν σε διαφορετικά κινήματα, όπως ενδεικτικά τον ρεαλισμό, τον φωτορεαλισμό, την αναγέννηση, την βυζαντινή αγιογραφία, τον σουρεαλισμό, τον εξπρεσιονισμό και τον αφηρημένο εξπρεσιονισμό, όπως αυτός αναπτύχθηκε στην Νέα Υόρκη, στον οποίο και μάλλον θα έλεγα ότι είναι πιο κοντά η σειρά “Ray of Light”. Καθώς ξεκινάω ένα έργο η προσδοκία μου είναι να μεταδίδει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και με τεχνική αρτιότητα το μήνυμα που επιθυμώ να δώσω και να γεννά συναισθήματα στον παρατηρητή. Η καλλιτεχνική πρωτοτυπία, το ένστικτο, η γνώση των υλικών και η τεχνική αρτιότητα αποτελούν την πυξίδα στην καλλιτεχνική μου δημιουργία.

Από που αντλείτε την έμπνευσή σας; Η έμπνευση είναι κάτι το μυστηριώδες και μπορεί να προέλθει από οπουδήποτε, από μία ανάμνηση, μια συζήτηση, ένα συναίσθημα, την φιλοσοφία, την μυθολογία, τις αισθήσεις, την αρχιτεκτονική, την μουσική ή έναν περίπατο στην φύση. Η έμπνευση αποτελεί εξάσκηση στο να αντιλαμβάνεται κανείς τον φυσικό και άυλο κόσμο και να είναι σε θέση να το μετουσιώσει σε έργο τέχνης. Η φιλοσοφική και μεταφυσική αναζήτηση αποτελούν πηγή έμπνευσης για τα έργα μου.

Υπάρχουν προσωπικότητες ή άλλοι καλλιτέχνες που έχουν επηρεάσει το έργο σας; Ο Isaac Newton είπε κάποτε ότι «αν κατόρθωσα να δω πιο μακριά ήταν γιατί στηρίχτηκα σε ώμους γιγάντων». Η φράση αυτή έχει εφαρμογή τόσο στην επιστήμη όσο και στην τέχνη. Σύντομοι δρόμοι στην καλλιτεχνική και επιστημονική αναζήτηση δεν υπάρχουν. Εάν κάποιος επιθυμεί να διαθέτει καλλιτεχνική πρωτοτυπία και προσωπικό τρόπο έκφρασης έχει υποχρέωση πρώτα από όλα να κοπιάσει μελετώντας και κατακτώντας ότι προηγήθηκε. Η καλλιτεχνική πρωτοτυπία δεν είναι παρά φυσική απόρροια της διαδικασίας αυτής. Έχοντας ζήσει στην Ιταλία και έχοντας έρθει σε επαφή με την αναγέννηση, το πρότυπο του «homo universalis», ήταν και είναι για εμένα το ιδανικό πρότυπο καλλιτέχνη, όπως εκφράστηκε από προσωπικότητες όπως ο Leonardo DaVinci, τον οποίο και μελέτησα δίπλα σε άλλους καλλιτέχνες όπως ο Michelangelo, ο Van Gogh και ο Dali. Τα τελευταία χρόνια το ενδιαφέρον μου έχει κερδίσει ο αφηρημένος εξπρεσιονισμός, όπως αναπτύχθηκε στην Νέα Υόρκη όπου έζησαν και δημιούργησαν καλλιτέχνες όπως ο Rothko και ο Pollock.

Ποιά είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που έχετε θέσει στον εαυτό σας ως καλλιτέχνης; Κάθε νέο έργο αποτελεί για εμένα μία νέα πρόκληση, μία νέα δυνατότητα να είναι καλύτερο από τα προηγούμενα. Η μεγαλύτερη πρόκληση για εμένα είναι να συνεχίσω να εξελίσσομαι ως καλλιτέχνης διευρύνοντας τις γνώσεις, τις εμπειρίες και τις τεχνικές μου ικανότητες. Διαθέτοντας διαφορετικά επιστημονικά πεδία η διεπιστημονική προσέγγιση είναι ένας βασικός άξονας στην καλλιτεχνική μου δημιουργία, καθώς τα μεγαλύτερα έργα πραγματοποιούνται στην τομή διαφορετικών επιστημών.

Με ποια προσωπικότητα της Τέχνης θα θέλατε να έρθετε σε διάλογο και με αφορμή ποιο θέμα; Θα ήθελα να έρθω σε επαφή με μεγάλους δασκάλους της τέχνης, όπως ο Απελλής, ο DaVinci, ο Michelangelo, ο Dali, ο Van Gogh και ο Rothko. Από τους πιο σύγχρονους θα ήθελα να γνωρίσω τον Koons, με τον οποίο παρότι δεν είναι γνωστό στον πολύ κόσμο μοιραζόμαστε ένα παρόμοιο background στα χρηματοοικονομικά.

Ποια είναι η σχέση του δημιουργού με το έργο του; Η σχέση του δημιουργού με το έργο του περνάει από διαφορετικά στάδια τα όποια θα μπορούσαν να προσομοιαστούν με εκείνα της σύλληψης της ιδέας, του έρωτα, της κυοφορίας, της γέννας, της ολοκλήρωσης και του αποχωρισμού. Κάθε στάδιο ξεχωριστά είναι σημαντικό στην εικαστική δημιουργία. Αυτό που προσωπικά με δυσκόλεψε περισσότερο, όντας ο ίδιος συλλέκτης, ήταν το στάδιο του αποχωρισμού. Το κάθε έργο τέχνης όμως είναι σαν ένα παιδί που μόλις ενηλικιωθεί ανήκει στον κόσμο και είναι έτοιμο να διαγράψει την δική του πορεία ως μέρος ιδιωτικών συλλογών ή μουσείων.

Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια; Το σημείο αναφοράς μου δεν είναι τοπικό αλλά διεθνές, κατά αντιστοιχία ο συναγωνισμός είναι διεθνής. Οι πρώτες μάλιστα εικαστικές εκθέσεις τις οποίες οργάνωσα και συμμετείχα ήταν στα κτίρια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στις Βρυξέλλες. Η εξωστρέφεια λοιπόν αποτελεί έναν βασικό άξονα στην καλλιτεχνική μου πορεία και θα συνεχίσει να είναι ενισχύοντας την παρουσία μου με εκθέσεις τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Εγκαίνια: Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου (6 – 9:30 μ.μ.)

Διάρκεια έκθεσης: 25 Φεβρουαρίου – 11 Μαρτίου 2022 

Govedarou Art Gallery,
Διεύθυνση: Γ. Παπανδρέου 5 (πρώην Ανθέων), στάση Γεωργίου, Τ.Κ: 54645, Θεσσαλονίκη,
Τ.: 2314015613, www.govedaroufineartgallery.com,
[email protected] 

https://www.facebook.com/govedarouartgallery/

Ωράριο λειτουργίας: Δευτέρα, Τετάρτη & Παρασκευή: 11 π.μ. – 2 μ.μ., Τρίτη, Πέμπτη: 11 π.μ. – 2 μ.μ. & 6 μ.μ. – 8 μ.μ., Σάββατο: 11 π.μ. – 2 μ.μ., Κυριακή κλειστά

Χορηγός επικοινωνίας
polismagazino.gr