ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ: “Η μουσική είναι η απόλυτη ανάγκη για την επιμόρφωση και την ανάταση του ανθρώπου”

“…Η μουσική είναι ένα ποίημα το οποίο έχει την ανάγκη εξερεύνησης και για όσο θα υπάρχει χρειάζονται νέοι Κουστώ να φέρουν στο φως την ομορφιά,την μυστικοπάθεια,την τελειότητα του κάθε έργου…”

Πολιτισμός και Μουσική Παιδεία. Η μουσική ενώνει τους λαούς και τους πολιτισμούς; Η μουσική είναι μια διεθνής γλώσσα με διαφορετικές αργκό και φυσικά ενώνει τους λαούς και τον κάθε πολιτισμό…σκεφτείτε όταν ήμουν 16 ετών μέλος της παγκόσμιας ορχήστρας νέων να συνυπάρχουμε 150 άτομα από όλο τον πλανήτη και να παίζουμε μαζί διάφορα μουσικά έργα που με ένα μαγικό,ξεχωριστό τρόπο μας ένωσαν σε ένα σωμα…

Ποιον μουσικό θαυμάζετε και γιατί; Έχω την τύχη,την τιμή κατά την διάρκεια της μουσικής μου καριέρας να μοιραστώ την σκηνή με εξαίσιους συναδέλφους, με μουσικές ιδιοφυίες και αν θα διάλεγα κάποιον εκτός των καθηγητών μου τότε σίγουρα η επιλογή μου θα ήταν ο Λεωνίδας Καβάκος ο οποίος προσωπικά για εμένα είναι η προσωποποίηση της μουσικής.

“Η μουσική είναι μία, οι μουσικοί πολλοί.” Πως θα περιγράφατε αυτή την πρόταση; Η μουσική είναι ένα ποίημα το οποίο έχει την ανάγκη εξερεύνησης και για όσο θα υπάρχει χρειάζονται νέοι Κουστώ να φέρουν στο φως την ομορφιά,την μυστικοπάθεια,την τελειότητα του κάθε έργου…

Γιατί χρειάζεται η μουσική παιδεία; Είναι πολυτέλεια ή ανάγκη; Πολυτέλεια η μουσική; Σε καμία περίπτωση, ξέρετε ότι τα παιδιά το πρώτο πράγμα που εξερευνούν είναι ο ήχος; Ότι για να γίνεις νηπιαγωγός πρέπει να ξέρεις τα μουσικά όργανα και να τα κατασκευάζεις με ότι υλικά διαθέτεις; Η μουσική είναι η απόλυτη ανάγκη για την επιμόρφωση και την ανάταση του ανθρώπου.

Πώς μπορεί ένας γονιός να ανακαλύψει το ταλέντο του παιδιού του στη μουσική; Πολύ σημαντική ερώτηση… ο κάθε γονιός που έχει την διορατικότητα, την όρεξη και το κουράγιο να μυήση το παιδάκι του στον κόσμο της μουσικής οφείλει ένα και μοναδικό πράγμα να κάνει…υπομονή και μόνο…το κάθε παιδί είναι ξεχωριστό και ο καθηγητής γνωρίζει από την πρώτη στιγμή αν διαθέτει το ανάλογο ταλέντο ή όχι και αυτός θα το καθοδηγήσει όπως πρέπει…εδώ όμως να αναφέρω ότι ο γονιός οφείλει να ψάξει, να ρωτήσει και να βρει τον σωστό καθηγητή για το σωστό μουσικό μέλλον του παιδιού του

Διδάσκεται σήμερα η Μουσική παράδοση μέσα από την εκπαίδευση; Ως απόφοιτος μουσικού σχολείου είχα την εμπειρία εκμάθησης της παραδοσιακής μουσικής όπως την διδασκόμασταν τότε…η σημερινή μου εμπειρία λέει ότι δυστυχώς όχι τα σημερινά παιδιά δεν μαθαίνουν απολύτως τίποτα από την παράδοσή μας,από την ιστορία της μουσικής στην χώρα μας…ξέρετε το να μάθεις να τραγουδάς πέντε τραγούδια ή να παίζεις ταμπουρά και νέι δεν σημαίνει ότι διδάσκεσαι την μουσική σου παράδοση,αν ήταν στο χέρι μου θα άλλαζα όλο το σκεπτικό της συγκεκριμένης διδασκαλίας

Υπάρχουν Έλληνες αξιόλογοι μουσικοί, με μουσική κατάρτιση και γνώσεις; Εχω την τύχη να προέρχομαι από μουσική οικογένεια και μεγάλωσα μέσα στις ορχήστρες της χώρας μας,τα ωδεία και τις συναυλίες… τα μάτια μου έχουν δει τεράστιες αλλαγές προς το καλύτερο και είμαι ευτυχής που μπορώ να πω με περηφάνεια ότι η χώρα μας δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα υπερδυνάμεις του μουσικού γίγνεσθαι ανά την υφήλιο… διαθέτουμε υψηλοτάτου επιπέδου καλλιτέχνες με σπουδές και διεθνής καταξίωση και οφείλουμε να τους δώσουμε την προσοχή που τους αρμόζει

Ποια είναι τα μελλοντικά μουσικά σας σχέδια; Ως κορυφαίος σόλο ομποίστας στη κρατική ορχήστρα Αθηνών του πρώτου και καλύτερου συμφωνικού συνόλου που διαθέτει η χώρα μας μπορώ να πω ότι νιώθω γεμάτος με την θέση που κατέχω, φυσικά οι εμφανίσεις ως σολίστ με ορχήστρες του εξωτερικού όπως και συναυλίες μουσικής δωματίου είναι πάντα μέρος της μουσικής μου καθημερινότητας…

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ Γεννήθηκε στην Αθήνα από μουσική οικογένεια. Ξεκίνησε τις μουσικές του σπουδές σε ηλικία 11 ετών με καθηγητή τον κο Αργυρόπουλο Χρήστο και επτά χρόνια αργότερα αποφοίτησε από το Ωδείο Αθηνών με Άριστα παμψηφεί (τάξη Κλώντ Σιελέ). Υπήρξε μέλος της Παγκόσμιας Ορχήστρας Νέων ( Jeunesses Musicales) με μαέστρους τους Μάρινερ,Τεμιρκάνοφ,Μαζούρ κ.ά.

Εχει εμφανιστεί ως σολίστ στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λονδίνο, Φινλανδία,Τουρκία) με Ορχήστρες όπως η Κ.Ο.Α. , η Ορχήστρα Πατρών,η συμφωνική ορχήστρα της ΕΡΤ,η συμφωνική του δήμου Αθηναίων, η Finish Radio Orchestra,Bilkent symphony orchestra μεταξύ άλλων καθώς και σε ρεσιτάλ ερμηνεύοντας ρεπερτόριο του όμποε σε πρώτη πανελλήνια και παγκόσμια εκτέλεση. Eχει συνεργαστεί με πολλούς έλληνες και ξένους συνθέτες και μαέστρους ως σολίστ συμμετέχοντας σε σχήματα μουσικής δωματίου σε διάφορα φεστιβάλ ανά την Ελλάδα και το εξωτερικό (Γερμανία, Τουρκία, Αυστρία, Αγγλία). Το 2003 κατόπιν πρόσκλησης του φημισμένου Αmerican Ballet Theatre εμφανίστηκε ως σολίστ με την Ορχήστρα “Εναρμόνια” για 4 παραστάσεις στο Ηρώδειο και στο Θέατρο Γης στην Θεσσαλονίκη. Παράλληλα έγινε δεκτός κατόπιν διαγωνισμού από την Μanchattan School of Music της Νέας Υόρκης με καθηγητή τον Κο Ρόμπινσον, 1ο σόλο όμποε της New York Philharmonic Orchestra. Τέλος, έχει λάβει μέρος σε ηχογραφήσεις τόσο κλασσικής,έντεχνης όσο και προκλασσικής μουσικής ( Oreste , MDG ). Το διάστημα 1997 έως το 2003 υπήρξε σόλο ομποίστας της Συμφωνικής Ορχήστρας του Δήμου Αθηναίων ενώ από το 2003 είναι μόνιμο μέλος της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών. Από το 2010 είναι σόλο όμποε στην Κρατική ορχήστρα Αθηνών.

To Σεπτέμβρη του 2008 παρακολούθησε masterclass με καθηγητές τους Hansjord Schellenberger kai Moris Boyrgue.
Έχει παρακολουθήσει μαθήματα με τον Francois Leleux καθηγητή στην ακαδημία του Μονάχου και τον Hansjord Schellenberger σόλο ομποίστα της φιλαρμονικής του Βερολίνου.

Από το 2008 είναι υπεύθυνος στον τομέα των πνευστών στην Ελληνοτουρκική ορχήστρα νέων υπό τον Vladimir Ashkenazy,Isin Metin,Orhun Orhon,Αναστάσιο Συμεωνίδη και Cem Mansur.
Κατόπιν πρόσκλησης του αρχιμουσικού και ιδρυτή της Ελληνικής συμφωνικής ορχήστρας νέων Δ.Γραμμένου συνεργάζεται στην εκμάθηση του συμφωνικού ρεπερτορίου των ξυλίνων πνευστών.
Είναι απόφοιτος του μουσικού σχολείου Παλλήνης και καθηγητής όμποε στο Διεθνές ωδείο Αθήνας στην περιοχή της Ηλιούπολης.