ΝΤΙΝΟΣ ΚΑΛΥΒΑΣ: Δεν είναι τυχαίο ότι η μουσική από πολλούς Λόγιους θεωρείται η «γλώσσα όλων των λαών»!

Η μουσική ενώνει τους λαούς και τους πολιτισμούς;

Σίγουρα δεν τους χωρίζει! Δεν έχει δείξει ποτέ η Ιστορία ότι αλληλοσκοτώθηκαν οι άνθρωποι για τη μουσική. Η καλή αρχή έγινε όταν οι Ευρωπαίοι πήραν τους «τρόπους» – τετράχορδα από την αρχαία Ελληνική μουσική κι έφτιαξαν το δικό τους «τετράφωνο οικοδόμημα». Με την πάροδο του χρόνου και την εξέλιξη της τεχνολογίας, έπειτα από το πάντρεμα της Ευρωπαϊκής μουσικής με τους Αφρικάνικους ρυθμούς, , έχουμε την γέννηση της σύγχρονης μουσικής (μουσικών στιλ – ρευμάτων) η οποία έχει σημαντικό ρόλο σε όλους τους σημερινούς πολιτισμούς. Όσον αφορά τον τρόπο που ενώνει η μουσική τους λαούς, βλέπουμε πολλά μουσικά γεγονότα(Διεθνή Φεστιβάλ) , φημισμένες ορχήστρες ή συγκροτήματα (που κάνουν και περιοδείες ανά τον κόσμο) , τα σπουδαιότερα Λυρικά Θέατρα, απαρτιζόμενα από μέλη – καλλιτέχνες πολλών εθνικοτήτων. Θα προσέθετα ακόμη ότι η μουσική χτίζει φιλίες ανάμεσα σε ανθρώπους διαφορετικών λαών. Έχω αποκτήσει πολλούς αλλοδαπούς φίλους συναδέλφους μουσικούς, επειδή έτυχε να τους ακούσω ή να με ακούσουν κάπου και δεν είμαι ο μόνος! Δεν είναι τυχαίο ότι η μουσική από πολλούς Λόγιους θεωρείται η «γλώσσα όλων των λαών»!

Φωτό από το digital Single Nessun Dorma

Ποιον μουσικό θαυμάζετε και γιατί;

Τον Μπάχ, τον Μότσαρτ, τον Μπετόβεν, τον Πουτσίνι, τον Βέρντι, τον Καρούζο, τον Μίκη, τον Μάνο, τον Βέμπερ, τον Ρότα, τον Λεγκράν, τον Σεγκόβια, τον Μικελάντζελι, τον Μενουχίν, την Κάλλας, τον Μητρόπουλο, τον Παβαρότι τους Μπίτλς, τον Έλβις, τον Ντέμι, τον Σινάτρα, την Μπάσεϊ, τον Χιώτη, τον Λοΐζο, θα χρειαστώ 50 τόμους να σας τους γράψω όλους γι αυτό συγχωρέστε που σταματάω σε αυτούς! Υποκειμενικά δεν υπάρχει γιατί! Αντικειμενικά γιατί είχαν αυτό το κάτι που δεν το είχαν άλλοι παλαιότεροι σπουδαίοι ή σύγχρονοί τους.

Φωτό από το digital Single Skyfall

“Η μουσική είναι μία, οι μουσικοί πολλοί.” Πως θα περιγράφατε αυτή την πρόταση;

Η μουσική ανέκαθεν ήταν μία, η όποια διαφορετικότητά της είχε κι έχει να κάνει με την διαφορετικότητα των ανθρώπων που την δημιουργούν ή την ερμηνεύουν! Γι αυτό και δεν υπάρχει καλή και κακή μουσική, υπάρχουν καλοί και κακοί μουσικοί

Φωτό από τη συναυλία μας στον Παρνασσό με την Τάνυα Νικολούδη και το “Los Eroticos” του κυρίου Μιχάλη Νικολούδη

Γιατί χρειάζεται η μουσική παιδεία; Είναι πολυτέλεια ή ανάγκη;

Όχι μόνο δεν είναι πολυτέλεια , είναι επιτακτική ανάγκη! Σήμερα η ζωή μας, μέσω του ραδιοφώνου και της Τηλεόρασης βομβαρδίζεται από μουσική. Εδώ και πολλά χρόνια έχει καταλάβει ο άνθρωπος την «μεγάλη δύναμη» της μουσικής στην διαμόρφωση χαρακτήρων, αγοραστικού κοινού και στην επιβολή ιδεολογιών. Το 90% των ανθρώπων σε όλους τους τομείς (κάτι που θεωρώ ως ένα σημείο σωστή επιλογή) κι όχι μόνο στην μουσική, προκειμένου να αγοράσει πχ ένα αυτοκίνητο, ή φάει, ή να πιεί κάτι, ή να ακούσει, αναζητάει τη γνώμη των «ειδικών», την οποία επηρεάζουν διάφορα κέντρα, οργανισμοί, επιχειρήσεις (ΜΜΕ) και για οικονομικούς συνήθως λόγους δεν είναι πάντα η σωστή. Γι αυτό έχουμε ως φαινόμενο την άνθιση της υποκουλτούρας! Ένας άνθρωπος με μουσική παιδεία κι όχι απαραίτητα μουσικό ταλέντο ή μουσικός, θα μπορεί να ξεχωρίσει την πωλούμενη μουσική σαβούρα ως εξαιρετικό μουσικό προϊόν με αποτέλεσμα να μπορεί να προστατέψει πνευματικά τον εαυτόν του και τα παιδιά του ή θα μπορεί να καταλάβει πχ ότι ο τάδε τραγουδιστής είναι εξαίρετος κι ας μην είναι γνωστός κι ότι αξίζει να αγοράσει το δίσκο του. Επίσης , το γεγονός ότι θα χρειαστεί να έρθει πιο κοντά στη μουσική, να ασχοληθεί με αυτήν δημιουργικά- ενεργητικά πολύ περισσότερο κι όχι απλά παθητικά προκειμένου να αποκτήσει την σωστή παιδεία, σίγουρα θα έχει θετικά αποτελέσματα στην ψυχή του. Υπάρχουν πολλά πειράματα που αποδεικνύουν ότι η μουσική επιδρά θετικά ακόμη στα ζώα και στα φυτά.

Στα καμαρίνα μετά τη συναυλία στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης με τον αγαπητό φίλο και μάνατζέρ μου κύριο Βίκτωρ Πολυδώρου

Πώς μπορεί ένας γονιός να ανακαλύψει το ταλέντο του παιδιού του στη μουσική;

Δεν μπορεί ένας γονιός να ανακαλύψει αν το παιδί του έχει ταλέντο ή όχι στη μουσική εκτός κι αν είναι μουσικός. Ένας γονιός που αφιερώνει χρόνο για το παιδί του, μπορεί να λάβει υπόψη του κάποιες ενδείξεις (πχ αν μπορεί να τραγουδά ή να ακούει μια μελωδία και να την παίζει χωρίς γνώσεις με κάποιο μουσικό όργανο) και βάσει αυτών να πάει το παιδί του σε κάποιον μουσικό δάσκαλο. Επειδή θεωρώ ότι είναι σημαντικά θα σας πω κάποια πράγματα περί ταλέντου. Υπάρχουν οι απόψεις ότι ο άνθρωπος «γεννιέται» και δεν γίνεται και η αντίστροφη ότι «γίνεται» και δεν γεννιέται πχ τραγουδιστής. Κατά την ταπεινή μου άποψη, η αλήθεια είναι κάπου στη μέση. Έτσι λοιπόν κάποιος τραγουδιστής χωρίς ταλέντο ή να πω καλύτερα χωρίς μεγάλο ταλέντο με τη μελέτη και την σκληρή δουλειά, μπορεί να μεγαλώσει τη φωνή του, να τραγουδήσει σωστά, με μουσικότητα και στιλ, να γίνει σπουδαίος και διάσημος ως τραγουδιστής, όμως δεν θα μπορέσει ποτέ ότι και να κάνει να αλλάξει την ποιότητα του χρώματος της φωνής του και την ψυχή του ώστε όταν τραγουδά να κάνει τους άλλους να δακρύζουν! Επίσης ο άνθρωπος με ταλέντο, δεν έχει μόνο την μεγάλη κλήση και την ανάλογη φύση, έχει μέσα του μιαν αγάπη μεγάλη, μια φωνή που πάντα τον σπρώχνει να αγωνίζεται προκειμένου να γίνεται όλο και καλύτερος, να μην τα παρατάει ποτέ μπροστά σε οποιοδήποτε εμπόδιο και να μην έχει μόνο στόχο του το χρήμα!

Φωτό από το Ρεσιτάλ μου με Ιταλικές άριες και καντσονέτες στο Φεστιβάλ Ναυπλίου, στο πιάνο ο Αντρέας Ρεντούλης

Διδάσκεται σήμερα η Μουσική παράδοση μέσα από την εκπαίδευση;

Ως ένα βαθμό ναι. Από κει και πέρα, υπάρχουν τα εξειδικευμένα μουσικά σχολεία και τα Ωδεία. Θέλω να επισημάνω ότι το σημαντικότερο έργο χωρίς να σημαίνει ότι δεν γίνεται δουλειά στο σχολείο, γίνεται από τα Ωδεία κι από διάφορα «μουσικά εργαστήρια» τα οποία χρωστούν την ύπαρξή τους χάρη στο μεράκι, τη γνώση και το αίσθημα ευθύνης απέναντι στους παλαιότερους διδασκάλους κάποιων μουσικών συναδέλφων μου για τους οποίους το να διδάσκουν παραδοσιακή μουσική είναι τρόπος ζωής.

Στο στούντιο του συνθέτη Άκη Μελή ηχογραφόντας το album “Amazing Arias”

Υπάρχουν Έλληνες αξιόλογοι μουσικοί, με μουσική κατάρτιση και γνώσεις;

Βεβαίως και υπάρχουν! Κάποιοι πολύ μεγάλα ονόματα με μεγάλη καριέρα εντός κι εκτός Ελλάδας , άλλοι νέα παιδιά, «άνθρωποι της διπλανής πόρτας» πολύ όμως αξιόλογα. Έχει τύχει να συνεργαστώ με δυο πιανίστες – συνοδούς οι οποίοι ήταν μαέστροι με σπουδές στη Γερμανία κι έκαναν αυτή τη δουλειά για να ζήσουν. Αναλογίζομαι πόσοι εξαίρετοι συνάδελφοί μου λυρικοί τραγουδιστές υπάρχουν, κάποιοι με σπουδές σε ακαδημίες της Ιταλίας η της Αυστρίας που δεν τους ξέρουμε γιατί δεν έτυχε να του δούμε να τραγουδούν σε κάποιο θέατρο και προσπαθούν να βρουν κάποιο καλό Ωδείο να διδάξουν; Χωρίς να θέλω να θίξω ή να κατακρίνω κανέναν, δεν φτάνει μόνο να υπάρχουν οι αξιόλογοι μουσικοί με κατάρτιση και γνώσεις, πρέπει και το σύστημα να τους ανοίξει τις ανάλογες πόρτες και να τους απορροφήσει- εκμεταλλευτεί ώστε να μην είναι γι αυτούς μονόδρομος να φύγουν μόνιμα εκτός Ελλάδας με την πρώτη ευκαιρία για να δουλέψουν κάτι που αρκετές φορές είναι πολύ καλό μεν γι αυτούς αλλά κακό για μας! Για να γίνει αυτό βέβαια, πρέπει το ελληνικό ακουστικό κοινό να γίνει πολύ επιλεκτικό , αυστηρό κι απαιτητικό σε ότι ακούει, βασιζόμενο πάνω στη σωστή μουσική του παιδεία!

Λονδίνο Νοέμβριος του 1988 ..οι πρώτες μου εμπνεύσεις ..αυτές που μετά από 30 χρόνια έγιναν άριες!

Ποια είναι τα μελλοντικά μουσικά σας σχέδια;

Υπάρχουν πολλές προτάσεις για συνεργασίες , σόλο συναυλίες ή μουσικές διαλέξεις , όμως αυτό που έχω δώσει άμεση προτεραιότητα , είναι η δημιουργία ενός νέου άλμπουμ με ελληνικές άριες , συνέχεια αυτού που ήδη κυκλοφορεί ανά τον κόσμο με τίτλο «Dino Kalyvas – Amazing Arias”. Ο στίχος είναι από βραβευμένες ποιητικές συλλογές σε παγκόσμιους διαγωνισμούς ποίησης της Μαρίας Παναγιωτίδου και η μουσική δική μου! Τις περισσότερες μελωδίες τις συνέθεσα με ένα αρμόνιο Yamaha, όταν ήμουν 13 ετών και βρισκόμουν στο Λονδίνο για λόγους υγείας τις οποίες κι έπαιζα όποτε μπορούσα να σταθώ έστω για λίγο καθιστός για να παίρνω ψυχικά δυνάμεις. Έπειτα από 30 χρόνια εντελώς τυχαία σε μουσική μου διάλεξη, γνωρίστηκα με την Μαρία και γίναμε φίλοι στο facebook . Ήταν πολύ αργά 1 η ώρα ένα βράδυ, όταν διαβάζοντας ένα της στίχο «Πάνω από του κόσμου τα παράπονα νυχτώνει , μπάζουνε ψιθύρους του Ουρανού τα στεγανά..» άρχισα να τον τραγουδώ! Αυτή ήταν η αρχή! Σύντομα σε διάστημα πολύ λιγότερο από ένα μήνα, οι δέκα άριες ήταν έτοιμες! Σε λίγο καιρό θα μπω στο στούντιο για ηχογράφηση, αφού ετοιμαστούν ορχηστρικά από τον αγαπητό μαέστρο τον κύριο Σταμάτη Χρήστου. Θα κυκλοφορήσουν όπως και οι προηγούμενες σε όλα τα διαδικτυακά μαγαζιά παγκοσμίως πάλι από την POLYMUSIC, την εταιρεία του φίλου και μάνατζέρ μου κυρίου Βίκτωρ Πολυδώρου. Θα κυκλοφορήσουν επίσης και σαν μουσικό άλμπουμ , παρτιτούρα. Λίγη υπομονή!

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Ο Ντίνος Καλύβας είναι Τενόρος , έχει Δίπλωμα Μονωδίας (Κλασσικό Τραγούδι) από το Ωδείο «Ορφείο Αθηνών» (Τάξη της Ακτής Δρίνη) και Πτυχίο Ειδικού Αρμονίας , από το Δημοτικό Ωδείο Ναυπλίου «Κων/νος Nόνης» (Τάξη του Ιωάννη Νόνη). Συνέχισε τις σπουδές του στο κλασσικό Τραγούδι στο Ωδείο «Φίλιππος Νάκας» Αθηνών με τον Τενόρο Σταμάτη Μπερή, στην Τάξη του masterclass κατά το έτος 2010 -2011. Έλαβε μέρος στο masterclass που έγινε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών από την κα Jannette Pilou στις 09-03-2012, που έγινε στα πλαίσια των υποτροφιών » Μαρία Κάλλας».
Έχει συνεργαστεί με διάφορα μουσικά σύνολα (Tenorissimo του Σταμάτη Μπερή,
Los Eroticos του Μιχάλη Νικολούδη όπου τραγούδησε με την Τάνια Νικολούδη στον «Παρνασσό» και στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης),συνθέτες (Παναγιώτη Καρούσο, Άκη Μελή), κι ορχήστρες όπως α) του πανεπιστημίου Αθηνών με μαέστρο τον Παύλο Σεργίου και β) την Ορχήστρα του Δήμου Αθηνών, με μαέστρο τον Ελευθέριο Καλκάνη οπού τραγούδησε στη χριστουγεννιάτικη συναυλία που έγινε στις 28-12-2013 στην πλατεία συντάγματος στην Αθήνα.

Εχει λάβει μέρος σε 3 show του 1ου σε ακροάσεις παγκοσμίως ιντερνετικού κλασσικού ραδιοφώνου, Classical Music Discoveries του Ken Hedgecock, όπου με την canzonetta «Torna a surriento», από ζωντανή συναυλία, ήταν στα 10 πρώτα show όλης της χρονιάς του 2015, με πάνω από 200 εκατομμύρια ακροάσεις!!!
Στις 26 Ιουνίου του 2017 καταχειροκροτήθηκε στην κατάμεστη αίθουσα της 1ης Βουλής των Ελλήνων, όταν τραγούδησε εν όψει του Φεστιβάλ Ναυπλίου, το οποίον έχει τιμηθεί με τη διάκριση του καλύτερου Φεστιβάλ από την Ένωση Ελλήνων Μουσικών Κριτικών. Σημαντική στιγμή ήταν τα πλέον κολακευτικά σχόλια του καλλιτεχνικού Διευθυντή εδώ και 25 χρόνια του Φεστιβάλ Ναυπλίου, του κυρίου Γιάννη Βακαρέλη!
Στις 29/08/2017 τραγούδησε εν όψει του Φεστιβάλ «Δρόμοι Πολιτισμού Αργολίδας» το οποίο πραγματοποιήθηκε από την Περιφέρεια Πελοποννήσου – Π.Ε. Αργολίας ..
Στις 28/04/2018 τραγούδησε στην αίθουσα του Φιλολογικού συλλόγου ο Παρνασσός στην Αθήνα , με την Τάνια Νικολούδη,(μαέστρος ο Γιάννης Νικολόπουλος) σε μια βραδιά με θέμα «Άνθρωπος και Μουσική» που οργάνωσε και συμμετείχε το Χορωδιακό Εργαστήρι Ναυπλίου, στο οποίο είναι αρωγό μέλος. Ακολούθησαν άλλες δύο συναυλίες με το ίδιο σχήμα στις 12/07/2018 εν όψει «Δρόμων Πολιτισμού Αργολίδας» στο Κιβέρι Αργολίδας και στις 14/07/2018 στο Ναύπλιο για να μαζευτούν χρήματα για τον πανελλήνιο σύλλογο καρδιοπαθών.
22 ΟΚΤΩΒΙΟΥ 2018 εκδίδεται από την δισκογραφική εταιρεία POLYMUSIC σε όλα τα μεγάλα παγκόσμια διαδικτυακά μαγαζιά( itunes, Amazon, Deezeer, Spotify, Google Play, Akazoo , Napster κλπ) το ολοκληρωμένο άλμπουμ με 10 από τις μεγαλύτερες παγκόσμιες κλασσικές και ποπ επιτυχίες με τίτλο «AMAZING ARIAS», συμπεριλαμβανομένων των Nessun Dorma , Serenata του Schubert, My Way, Skayfall(Adele), Yesterday κλπ. Η ηχογράφηση και η μίξη του ήχου έγινε στο Earth Studio του συνθέτη Άκη Μελή , ο οποίος έκανε και τις εκπληκτικές κλασσικές – ποπ ή αλλιώς καλύτερα cross over ενορχηστρώσεις. Την εποπτεία της παραγωγής είχε ο Μάνατζερ της εταιρείας και του καλλιτέχνη Βίκτωρ Πολυδώρου.
Από δεκατριών ετών, πάσχει από αυτοάνοσο νόσημα (ρευματοειδή αρθρίτιδα) που τον έχει καταστήσει ΑΜΕΑ(Άτομο με ειδικές ανάγκες) και είναι μέλος της Ελληνικής Εταιρείας Αντιρρευματικού Αγώνα (ΕΛΕΑΝΑ) Για τους στόχους και το έργο του συλλόγου μπορείτε να ενημερωθείτε στο σύνδεσμο http://www.arthritis.org.gr/
Έχει ως στόχο ζωής, πρώτον να κάνει γνωστό στο ευρύ κοινό τι σημαίνει να έχει κανείς αυτοάνοσο νόσημα, ειδικά σε μεγάλο βαθμό, τις δυσκολίες και τις αντιξοότητες που συναντά ένα άτομο που πάσχει από αυτοάνοσο νόσημα στο να εργαστεί κανονικά ή σε απλά πράγματα όπως το να πάει μια εκδρομή και δεύτερον θέλει να δώσει το παράδειγμα πως ότι και να έχει κανείς, δεν πρέπει να σταματά να αγωνίζεται με όλες του τις δυνάμεις, προκειμένου να πετύχει τα όνειρά του, γιατί εν τέλει αυτό το ταξίδι είναι που αξίζει περισσότερο κι όχι τόσο η «Ιθάκη»…

Σύνδεσμοι όπου μπορείτε να προμηθευτείτε το άλμπουμ..
itunes => https://music.apple.com/us/album/amazing-arias/1439575263
Amazon => https://www.amazon.com/dp/B00AIN8GCS/ref=dm_ws_ps_adp
(POLYMUSIC) => http://polymusic.net/wp/?p=1556
?Spotify: https://open.spotify.com/album/7nOupv…
?Deezeer:
https://www.deezer.com/album/76105732
?Amazon:
https://www.amazon.com/Amazing-Arias-…
?Google Play:
https://play.google.com/store/search?…
?Akazoo:
https://www.akazoo.com/album/26668025…
?Napster:
https://gr.napster.com/artist/dino-ka…
(p) & (c) POLYMUSIC 2018 (http://www.polymusic.net/)

Facebook : https://www.facebook.com/kalyvas.dino/?ref=bookmarks )